ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Ja mahakuvaa edestä tältä päivältä:



Ja sivulta ( tuntuu että tää sivuprofiili näyttää aina samalta..):



Sf mitta oli tosiaan viime neuvolassa ( rv 39+0) 37cm :x

Ja saapi tosiaan veikata kumpi sieltä mahtaa olla tulossa, kun itellä ei hajuakaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
iinaZ 161cm "pitkä" :D
Missä olit kun viimesiä senttejä jaettiin? :D Ei vaiskaan, normi naisen mittahan toi on - toisin kun mun 173. Ei hyvä "high heels-fanille", kun ballerinoissa saa vaan läpystää :/

No mutta, ennustukseni edelleen sama kuin feissarissa;

Tyttö edelleen ja ulostuu inhimillisesti alle nelikiloisena. Mutuni sanoo että tällä hetkellä 3680/49 ja rv 40-42 3880/50 ja käynnistykseen menee ennen 42+0. Katotaan paljon veikat viskoo :D


MUOKS: unohtui mainita että nyt se on himppusen laskeutunu mutten ihmettele jos ei oloa helpota, sä oot kyllä mahaa täys vaikka eipä silti, onneks kaunista sellasta! :heart:
 
mamika, Maud ja vilmav2 luin kans ilkkaa, ja kyllä otti päähän. Mulle kans tuo imetys on sellainen ehkä ongelma (sisäänpäin kääntyneet nännit, vaikkei niissä ole ulkoisesti eroa. :D ) mutta kuitenkin. Meille sanottiin silloin synnäri-käynnillä, että jos ja kun laitetaan ennemmin kotia, 3:tena päivänä tullaan sitte vauvan kans takas tarkastukseen. Kiva kulkea 2 päivän ikäisen vauvan kans sitte ees taas sairaalassa. Kyllä mä ainaki vaadin, että saa olla vauvan kans vähintään yhden kokonaisen yön. Aivan sama vaikka syntyis aamulla anivarhain. :)

Kääk, ruoka palaa pohjaan!

Vaavitar + tintta
 
Outiko: Ihanan pyöreä on, omani muistuttaa lähinnä putoavaa päärynää... :| :D

Pakko sitten kuitenkin veikata: Poika. :heart:

Mulla on vissiin tänään liikaa aikaa roikkua koneella. Ettei vaan kävis tää odotus pikkuhiljaa tylsäks... :whistle:

Treelo edelleen 40+0
 
outiko, siulla on iiiso maha, tiesitkö :D Oot muutenkin niin naisellisen näköinen, mitä facebookista katoin :)
Tässä miun tän päiväinen pötkylä (perhosetkin vielä hyvällä mallilla!):


Ja miä en tiiä miten perin olisin. Viime yö ja tää päivä on olleet erilaiset kun tähän mennessä. Nyt miua koskee lähes koko ajan alaselkään, alamahaan ja koko lantion seutuun silleen menkkakipumaisesti, välillä kipu yltyy ja olo muuttuu tukalammaksi (varmaankin supistus), mutta siis se kipu ei oikein häviä välillä pois! Luulin että sen pitäisi hävitä?! Oon ihan ulalla. En osaa ajatellakaan kuitenkaan vielä sairaalaan lähtöä kun kyllä miä tän kestän. Ja ei jaksais ajaa 50 km suuntaansa turhaan.. Plääh!! :kieh: :)

OnSiisKevät ja beibe 37+6
 
Ihania massuja Outiko ja OnSiisKevät :heart:

Vaavitar, Maud ja Mamika, mulla on sellanen tuntu, että ei ensikertalaista laiteta kotiin 12 tunnin päästä. Ja ei varmasti ketään uudelleensynnyttäjääkään, jos vaan tilanne sille näyttää. PAKKO niiden on katsoa tapauskohtaisesti. Luulen, että sinne kyllä mahtuu joukkoon mukaan niitä, jotka muutoinkin toivoisivat poliklinistä synnytystä. Mulla on aika "vähämaitoinen" suku ja äidin imetykset eivät ole onnistuneet. Juteltiin neuvolassa ja vanha kokenut terkka sanoi, että todennäköisestä saan nähdä hieman enemmän vaivaa imetyksen onnistumisen eteen kuin normaalisti. Ja just siks haluisin saada sen alkuun edes jotenkin sairaalassa, ihan että joku kädestä pitäen näyttäis kuinka vauva on oikeassa asennossa jnejne.
 
mäkin veikkaan outikolle poikaa.. eihän susta ees takaapäin nää et soot raskaana..

mua vaan polttaa selästä, ei supista.. turhaan meni se toissapäivänen 5h Hkin shopittelua ja eilinen 8 koneellista pyykkituvalla pyykkiä kun hajosi oma kone.. niin, mansikoitakin viskelin sen 5kg taas pakkaseen viimeyönä... tää ei varmaan synny ikinä, turhia kipuja..

omppuli ja öttiäinen 35+4
 
sunnuntaita.. B)
Outiko mä kanssa veikkaisin sulle poikaa.. mut sit taas toisaalta tyttöä tai iinaz jotenki niin varmana mietti sulle tyttöä et alko itteäki mietityttää.. mutta poikamahalta mun mielestä kuiteski näyttäis..:) hmm mä muuten jotenki mietin et oot paljon pitempi.. ajattelin et oisit lähemmäs 170cm.. jännä miten teistä monista ihmisistä on tullut sellanen kuva päähän vaikka ei ole koskaan nähnyt..
Omppuli74 voimia masikseen.. kyllä se sieltä vielä tulee.. :heart:
Unohdin viimeksi toivotella tervetulleeks uusia.. :ashamed: joten siis tervetuloa munkin puolesta, kiva kun löytyy lisää aktiivisia mammoja..
Tää palsta on ollu kyllä tosi kiva onneks tuli liityttyä sillon joskus kaaauan aikaa sitten tais ollla jo sillon joulukuussa..
Mää taidan tästä lähteä katselemaan josko telkkarista tulis jotain ja sitten silittämään vaavin vaatteita..
piritta ja moggulaa 37+1
 
Heissan :wave:

Täällä podetaan aivan kamalaa jälkiturvotusta jaloissa. Mulla tulee aivan Hulkin jalat mieleen ku omia kattelee :snotty: Täytyy huomenna kysellä neuvolasta et saiskos jotain nesteenpoistolääkkeitä.

Pekunalle voipi olla jo synnärillä toivotaan :D

Mulla oli synnärillä vieruskaverina nainen jolla oli tosi syöksysynnytys. 15 km sairaalaan ja lähti eka supistuksesta, pääsi ulos nii vedet meni. Sit jotain 8km ennen sairaalaa syntyi poika auton takapenkille, isä toimi kätilönä :D . Poika kerkes olla noin 10 minuuttia äidin massulla ennekuin ambulanssi kerkes paikalle. Mut onneks molemmilla kaikki hyvin. Sanoinki sit siinä et ihme ettei lehdet oo ollu kiinnostuneita asiasta ku harvoin kuitenkaan enää tallaista tapahtuu. Se rouva sanoi et jos vielä lapsen hankkivat nii telttapaikka varaus sairaalan pihalta viikkoo ennen synnytystä :LOL: .,

Mulla mies sano et se olis kyl karannu toiseen suuntaan, jos meille olis tapahtunu samaa ;)

Meillä tyttö nukku taas viimeyönä ilta 11 aamu puol 6:teen. Ja nytkin söi klo 14 ja nukahti ja vielä tos tuhisee vieressä :heart: On sit varmaan illalla vähän aikaan hereillä ennenkuin taas simahtaa.

tervetuloa uudet ja onnea loppumatkaan kaikille :heart:

Tinuli71 + neiti 6vrk
 
Täältä kans yksi poikaääni outikolle!
Mulla oli just samanlainen maha kun odotin esikoispoikaa... Mullakin oli enimmillään sf 38 cm ja oon kans 160 cm pitkä -> oli siinä maha täynnä vauvaa! :LOL:

Tuli muuten mieleen, että kertokaas nyt te joilla kokemusta on, et minkälaisilta ne synnytyssupistukset tuntuu?? Mulla kun ei yhden lapsen äitinäkään oo niistä minkäänlaista kokemusta... Kun ei synnytystä saatu silloin käynnistymään. Lähinnä siis mietin, että minkä tyyppistä se kipu on? Onko samantyylistä kuin kuukautiskivut mut voimakkaampaa? Niin ja tuntuuko se mahan kovettuminen samalla lailla kun harkkasupistuksissa? Varmaan eri ihmiset kokee eritavoin mut olis kiva kuulla kokemuksia. Ajattelin vaan, että mulla on ollu joskus niin pahoja kuukautiskipuja, että on oikeasti meinannu taju lähteä. Kuinkahan niistä supistuksista sitte selviäisin?


Maud 38+6
 
outiko, siis se on todellakin hyvä asia että on naisellisen näköinen. Tarkoitan, että siulla on hiukset kivasti ja meikata oot jaksanut ja vartalon muoto on sellainen naisellinen. Toisin kuin itelläni, oon aika "poikamaisen" mallinen, raskaana se ei tietty niin näy, mutta edes raskaana en ole sellaisen pehmeän näköinen.

Täällä supistaa edelleen enkä tiiä mitä tekis. Istun varmaan tässä koneella kun pää näkyy haaroista. Oon varmasti niin pösilö. Mutta jos omaan olooni luotan, niin ei tässä mitenkään mene ainakaan kahta viikkoa (joka on laskettuun aikaan) että tää syntyy, ihme jos 2 päivää!

Miulla on kans se, että kun on ollut tosi kovia kuukautiskipuja ja niihin "tottunut" niin odottaa koko ajan, että supistuskivun pitäis olla jotain paljon pahempaa. Sitä odotellessa... tällä hetkellä se on kovahkojen kuukautiskipujen luokkaa.

OnSiisKevät ja beibe 37+6
 
Seinäjoen synnyttäjät tuntuu kyllä tosi paskalta palata vauvan kans sairaalaan näytille kun sieltä kerran ulos pääsee! Imetykseen sen verran että mulla on sairaalakassis pakattuna rintapumppu ja rintakumit, oon siis jo täysin varautunu että imetyksen kans tulee ongelmia koska esikoisenki kans oli vaikeuksia. Sanoin kyllä just siskolle että jos kerran 12 tunnin päästä pääsee kotia niin sairaalalaukku taitaa olla tylsä, riittää ku laittaa muovipussiin hammasharjan ja se on siinä! :D

 
Onnea Tinuli ja Mandy :heart: :flower: :heart:

Kateellinen olen teille kun on jo nyytit sylissä.. Alan olla ihan korvia myöten täynnä tätä raskautta.. Tajusin just että pahimmassa tapauksessa vielä n. 4 viikkoa jäljellä.. Ei kyllä pää kestä niin kauan.. Tosin molemmat lapset tulleen ennen laskettua-aikaa niin olen luottavainen että tääkin heppu tulisi raskaus vkolla 39 ulos..

Tervetuloa uusille minunkin puolesta..

Sairaalaan soittamisesta on ollut juttua.. Suosittelen soittamaan.. Itse kun lähdin tyttöä synnyttämään olin viimeinen joka sinä aamupäivänä otettiin sisälle koska synnäri oli aivan täynnä.. Olisi ollut ikävää joutua vielä lähteä muualle ajelee kun meiltä on matkaa Hyvinkäälle vajaa 40km ja lähdettiin viime tipassa jo muutenkin..

Synnytyksen alkamisesta Jos suolen tyhjentyminen ennakoi synnytystä mulla ei sitten ole vielä mitään toivoa.. Karsee ummetus :eek: Niinkuin tää olo ei olisi tarpeeksi tukala jo muutenkin :headwall: Aiemmissa synnytyksissä ei tosin myöskään mitään erikoisempaa "tyhjentäytymistä" ole ollut, joten lienee tuokin ihmisestä kiinni..

Oltiin eilen asuntomessuilla.. Ihan kivaa oli, mutta tassut oli aika kovilla.. Ja sitten yövyttiin kylpylässä... Onneksi olin varannut iltapäiväksi jalkahoidon.. Oli aivan taivaallista hemmottelua 1½ tuntia.. Torkuin suurimman osan ajasta kun tuli niin rento olo..En oo aikaisemmin ollut, mutta tämän perusteella menen kyllä jatkossakin.. Illalla vielä altaassa löhöilyä ja vähän saunomista.. Ihanaa :p

Tyttö tuossa kiukuttelee niin täytyy lopetella..

Ainiin Outiko Minulta ääni poikavauvan puolesta masunmuodon perusteella :)

Minerva

 
Hei,

Paljon on tekstiä tullut. Ei millään ehdi lukea siihen tahtiin kun te kirjoitatte.

ON: Eilen meillä masussa oli niin hiljaista, että ihan huoleksi laittoi. Ei siinä muu sit auttanut kun käydä synnärillä näyttäytymässä. Käyrillä siinä oltiin puolisen tuntia. Onneksi yöksi tullut kätilö olisi sitä mieltä et vasemmallakin kyljellä voi olla. Sit se meidän masun elämä taas alkoi. Kaikki oli hyvin ja liikkeitä tuntui ja tuli. Ennen kotiinlähtöä lääkäri viel tarkisti ultralla et kaikki ok. Onneksi näin.

Olen vaan tälläinen huolehtija. Oma olokaan ei ollut eilen ihan normaali, niin siks varmaan viel enemmän. Lääkäri antoi muuten painoarvioksi nyt hiukan vajaa kolme kiloa joten syntymäkooksi arvioi sellaista keskiverto kapistusta. Kuullostaa ihan hyvältä

Onko kukaan tehnyt tai tekemässä itselleen kestoliivinsuojia? Mua kiinnostais tehdä mut huonosti olen ohjetta löytänyt. Varmaan sinne aika samaa tavaraa laitetaan kun kestovaippoihinkin, mutta kun en ole niistä niin perillä niin et tiiä mitä niihin tulee.

Tervetuloa kaikille uusille jota tuntuu olevan.

Ouska ja Väinö rv 37+4
 
Hellurei!

Taas on tullut paljon tekstiä parissa päivässä ja jotkut on ehkä päässeet tositoimiinkin, eli siis tsemppiä Pekunalle!! Ja eikös se Mams viime tai edellisyönä kanssa kertonut että tulee aika tiheään suppareita, en huomannu et olis sen jälkeen kirjotellu, onkohan hänkin tositoimissa =) Tahtoo itekkin kohta tositoimiin, rupee tulee kärsimättömäks vaikka eipä sitä nyt kovin kauaa enää meillä kenelläkään mee ku me kaikki saadaan omat nyytit :heart: Tuntuu vaan niin pitkiltä nää viimeset viikot... Niin ja onnea teille joilla on rv40 poksunut, olikos siellä nyt Pippuri ja Anna ainakin, jännittävää :heart:

Tervetuloa mukaan mertsis :wave:

Vatsanympärysgallup : heh, mulla äsken mitattuna vaivaset 127cm :whistle:

Hmm, mitäköhän muuta piti kommentoida vielä...Outiko : sulle tulee poika :heart: Ja kuulostais siltä että ehkä aika piankin ;)

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville, erityisesti Permikselle :hug:

Marizza85 : mun sisko sanoi että koon 56 vaatteet on helposti aivan liian isoja mutta tottahan tuo on, että äkkiä ne myös jää pieniksi eli kovin paljon niitä ei varmaan kannata hamstrata. Hmh, olen mäki paraskin puhuja, mä en oo voinu olla ostamatta vähän liikaakin turhia pikkuruisia vaatteita kun ne on niin söpöjä :ashamed:

Tietääkö joku muuten kun on ollut festareista ja konserteista puhetta että miten masukki kestää melua? Kun olin miehen kanssa leffassa kattomassa Terminaattorin ni se oli pelkkää melua se 2h ja aika paljon tuntui pikkuinen masussa liikkuvan...

Elokuuvauva09 ja masukki 37+2
 

Yhteistyössä