ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

voi ei permis...

Mulla kanssa mummi joutuu tähystykseen nyt syksyllä ja se huolettaa kovasti... On nimittäin ihan reippaasti ylipainoa, osa sydämestä jäänyt kuolioon ensimmäisen infarktin jälkeen (Joka tosin oli jo 44-vuotiaana, nyt mummi on 67). Tehty tässä ajan kanssa pallolaajennusta ym. Ja nyt taas tarkistetaan ettei vaan olis mitään :( Ja kun eihän toi tähystyskään tosiaan oo mikään ihan läpihuutojuttu...

En todellakaan usko että tää tytsä pysyy enää hirveen pitkään täällä masussa, on niin vaikea olla. Kipuilee ja ahdistaa niin kovasti. Levätä en tän hetkistä enempää pysty koska on toi tuleva isoveikka tossa hoidettavana... Joten jos nyt tytär päättää tulla plumpsahtaa niin täytyy vaan toivoa että kaikki menee hyvin. Onneks ollaan jo kuitenkin näinkin pitkällä :)

Ja sit nuguu..

Kimalle rv35+4 ja kultsipoika 11kk
 
Mä oon sitten niinku koko illan ravannut vessassa :kieh: Ihan järkyttävää, miten ihmisestä voi tulla näin paljon p*skaa :LOL:
Tää ei oo kyllä enää ollenkaan kivaa, kun just kun oot käynyt vessassa ja hetken on vaikka sohvalla niin kokoajan sellanen olo että taas tulee tavaraa ulos ja eikun pöntölle.
Sitten pistää kylkeäkin ihan törkeesti :/
NO jospa tää tästä..
 
onnittelut mandylle :heart: :heart:

Outiko: onko sulla alkamassa kohta synnytys... ku eikö sitä sanota että ennen synnytystä suolisto tyhjenee oikein vauhdilla :)

(.) täällä koko päivän pieniä supisteluja ollut ja edelleen jatkuu mutta luulenpa että ne taas loppuvat kun muuttuvat säännöllisiksi...niinkuin muinakin päivinä.

nasu + rakas masuasukki 39+4 :heart:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Ezmeralda:
outiko kuulostaa lupaavalta tuo shit homma :D
samaa sanon mä.
mulla kans eka tyhjeni suoli .et aina kun pääsi makuulleen takaisin niin eiku uudestaan vessaan..
ja sit se mahan vääntö muuttuikin supisteluksi ja siitä sen 6 tuntia ja poika ulkona..
 
Vatsan tyhjenemisestä vielä.. Mulla taas oli niinpäin että eka heräsin kipeisiin supistuksiin ja sitten tuli kamala vessassaravaaminen. Vatsa ainakin tyhjeni kunnolla koska ei vesisynnytyksessä näkynyt mitään ylimääräistä paskaa :LOL:
Mutta moni tuttu on kertonut että synnytys on alkanut juuri vatsan tyhjenemisellä.
Nythän minulla on ollut vatsa löysänä jo monta viikkoa..taisi joku muukin puhua samaa täällä.
Nyt selkään sattuu ja välillä supistelee. Tässä istuminen helpottaa vähän. Sänkyyn en viitsi mennä vielä kun selkä ei tykkää yhtään makaamisesta.
 
Heräsin supistuksiin. Näitähän on ollut jostain 20. viikolta alkaen, mutta nyt ekaa kertaa ne ei antaneet nukkua. Jossain vaiheessa niitä tuli 6 min välein, mutta nyt kun nousin ylös niin taisivat hiipua. Hitto, kun oon ekakertalainen niin en yhtään tiiä kuinka kipeältä niitten pitäis tuntua että ne on niitä "oikeita". Meillä on kuitenkin se 50 km sairaalaan. Tänä yönä tuskin vielä olen lähdössä (nyt olo helpompi) mutta jos tässä piakkoin, niin mistä tiedän?! Oon tässä kerennyt jo tottua noihin supistuksiin...jotkut sanoo, että sitten kun makuulla ei ole helpota. Nyt ei helpottanut. Mutta en kuolemaakaan tehnyt. Kipeetä kyllä, alaselässä ehkä eniten.
Jos tälleen supistelee niin voikohan miten pian odottaa lähtöä vai saattaako näitä säännöllisiäkin kivuliaita tulla ja mennä?

OnSiisKevät ja beibe 37+6
 
OnSiisKevät: Täällä mennään vähän samoissa tunnelmissa. Torstaista lähtien on supistellut kipeämmin, etenkin öisin, ja nyt sit taas heräsin puol kaks supistuksiin joita kellotin tunnin ajan. Väliä oli vaan 4-5min mut sit tuli pari harvemmin ja loppui ainakin toistaiseksi. Mut tosiaan kun ekaa kertaa tässä tilanteessa niin ei oikein tiedä miten suhtautua noihin supistuksiin. No saas nähdä saako nukkua loppuyön ilman uusia supistuksia. Lisää mietteitä sai vielä siitä, kun on ollut rt jo useamman viikon ja äsken tuntui hikka enemmän oikealla kun aiemmin tuntunut siis tuolla alhaalla.. Eli yritänpä tässä nyt saada unenpäästä uudestaan kiinni.

mams 36+5
 
heips! huomenta..en tiiä mitä mä täälä teen kun pitäis tieten olla soittamassa synnärille tai menossa jo!

heräsin 10vaille 6 kun jotain tuntui römpsästä valuvan, lähdin vessaan ja lorahtihan sieltä ehkä puolen desin verran jotain.... sitten paperiin tuli limaa ja veriviiruja= limatulppa ainakin!
nyt en tiiä onko tuo lapsvettä vai ei... netistä kattonu että voiko sitä tulla nuin vähän ja yhtäaikaa limatulpan kera. poitsulta meni aamulla limatulppa ja seuraavana yönä veet holahtamalla. mutta nyt sitä vettä on kohdussakin niukasti eli kyllä mä epäilen että nyt ne veet meni! |O :eek: :D :saint: :headwall: :LOL:

öö..mix tänään....? eilen olen touhunnu koko päivän ja tehny voileipäkakkuja ja tänä aamuna ois pitäny tehä täytekakku pojan ennenaikaiset synttärit saattaakin ny muuttua uuden tulokkaan synttäreiks! illalla olikin tosi kipeä kohtu, panadolin otin yöksi..

mut nyt pitää käyä soittaan synnärille! tsemppiä mulle! mahaa vääntää joko tää ny on totta! :kieh:

pekunalle ja tuikkis 37pox
 
Sori nyt ekaksi tämä oma napaisuus mutta pakko purkaa jonnekin... Eilen oli sitten supistuksia säännöllisen epäsäännöllisesti ja ne kesti 12h ja viimeisimmät olivat todellakin niitä supistuksia että nyt pitää lähteä mutta sitten ne loppuivat kuin seinään. Yöllä tuli sitten vain kivuttomia supistuksia ja enkä oo nukkunut koko yönä kuin 2tuntia ja näillä silmillä pitäis jaksaa pikkuveljen rippijuhliin lähteä :( Siis ottaa niin päästä jo nämä supistelut ja kun tätä on jatkunut jo 2kuukautta...aargh!!! Kaikki sanovat vielä että nyt kannattaa levätä ja kerätä voimia vauvaa varten ja hah. Kyllähän mä nyt nukkuisin ja keräisin voimia jos ei supistelis koko aikaa. Anteeksi vielä kerran tämä valitus mutta helpottaa ku saa vähän purkautua.

Toivottavasti teillä muilla on parempi päivä.

nasu + rakas masuasukki 38+5 :heart:
 
Heiii, teitähän lähtee täältä monta :) Heräsinpä minäkin jonkainlaiseen supistustuntemukseen, mutta eipä tässä hätiä, en lähde mihkään :D Vaikka nyt kun oon kovaan ääneen huutanut että en täällä reissussa synnytä niin katsotaanpa vaan... Huomenna mennään kotiin.

Lähtiköhän joku nyt yön aikana? Pekunalle? OnSiisKevät?

Vilma 37+2
 
Täällähän on jännät paikat :)

Permikselle :hug:

Täällä herättiin tänään jo puoli 7 aikoihin. Poikaa ei vaan enää väsyttäny, äitiä kyllä ois väsyttäny. Eilen oltiin siellä miehen puolen sukujuhlissa ja ei voi kyllä muuta sanoa, kun että oli tylsää. Miehen oli pakko päästä sinne, ei varmaan tienny minkälaisista juhlista oli kyse. Siellä, kun oltiin niin mies sanoi, ettei ois tullu, jos ois tienny että ne tuollaiset on. No, mies lähti serkkujensa kans vielä illalla viihteelle.

Taidetaan lähteä pojan kans tänään meiän äitille kyläilemään, menis valmiille ruualle :)
Nyt keittämään puuroa ja kahvia.

Helmiir ja Kerttu 36+4
 
Huomenta!

Täällähän on ollu taas trafiikkia! Toivottavasti joku ois ees lähteny eikä vaan meinannu. :D

Mullakin oli eilen maha ihan löysänä ja jtn kirkasta nestemäistä valui urakalla. Oli säännöllisiä HARJOITUSkovotuksia ja kaikinpuolin outo olo, mutta niinhän näillä viikoilla pitääkin olla!!! Oikeat supistukset saa karpaloita otsalle, irvistelemään, puhisemaan, pysähtymään, sähköiskuja alavatsalle ja reisiin jne. Kyllä ne erottaa harkoista vaikka harjoituskovotuksetkin VOI tulla säännöllisesti usean tunnin ajan. Ne vaan ei kovene, ei ainakaan niin kipeiksi että on PAKKO valittaa ja irvistää julkisella paikallakin (usein jalat vetelinä ). Mandy musta oli varma tapaus käynnistyneestä synnytyksestä.

Mulla on ollu viimepäivinä jotenkin kyllästyny "PLÄÄH-olo". Kaikki tuntuu niin tylsälle, muttei kuitenkaan "vatuta". Illalla huomaa miettineensä taas liki koko päivän että onko kaikki tarpeellinen nyt hommattuna, ja mihinkään tulokseen ei loppujen lopuksi koskaan tule, kun päädyn AINA siihen että joko sitä ei tartte, tai mies saa hakea jos ja kun.. Niitä pieniä vaatteita meillä ei ole, ne meidän pienimmät onkin 62cm. Varauduin jussin aleissa isoon Kolmoseen kun Kakkonenkin oli ja nyt kun tulokas onkin jo kolmeen kertaan pieneksi "haukuttu" niin on se varmaan pakko uskoa ja pari 50-56 senttistä vaatekertaa hommattava, kun löytäis jtn muutakin kun selkeetä tyttöä tai poikaa :headwall:


-iinaZ & The PötZi Kolmonen 37+2

p.s. v*ttu että mä inhoon sunnuntai-päiviä!
 
Huomenta.
Tsemppiä pekunalle =) Omat supistukset loppuivat yön aikana mutta alkoivat taas nyt herättyäni. jotain on siis tapahtumassa :D
Vauvan jalat sätki ja potki masussa ja jo hetken ihmettelin että pitäskö nkl soittaa mutta rauhottui lopulta supistusten myötä. Tänään ihan tavallista liikehdintää.
Pää tuntuu jo niin alhaalla et olis kun meloni vääräs kohtaa.
Sunnuntait on toooodella tylsiä.
 
huomenta!

pitkä, katkeamaton, vessareissuton täysiuninen yö takana! mahtavaa ja ihanaa! melkein vois väittää että heräs virkeänä :D tää on todellakin poikkeus, eikä varmaan pian tapahtdu uudestaan...

aamukahvit keitetty ja puurot syöty, ni jos tänään sais vision takasin ton pinniksen pehmusteen ompelemisen suhteen. eilen sen jo alotin, mut tuli täydellinen ajatuskatkos palasten leikkuun ja päärmeitten ompelemisen jälkeen, että oli pakko jättää se keskelle pöytää odottamaan uutta hetkeä. en vaan yksinkertasesti tajunnu enää, miten pääsen eteenpäin :LOL: nuukana siis teen sen ihan itte, kun kierreltiin perjantaina kauppoja, niiin totesin että 35 euroa en semmosesta maksa. kankaita löyty kotoa ja ompelutaitoakin nyt sen verran pitäs löytyä :p

sissi ja papana 36+2
 
Onnea Mandylle..

Täällä ollaan edelleen. Muutettiin uuteen ihanaan asuntoon.. ja nyt vois pikkunen jo syntyä.
Mulla ei mitään tuntemuksia.. ei suppareita. kävin viikolla 39+3 niin olin sormella auki. noh ootellaan..

Anna ja masukki 40+2
 

Yhteistyössä