ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Maud:
Outiko Saanko udella minkälaisen liinan tilasit? Mä oon nimittäin kans tilaamassa Kimperin trikooliinaa... Tällä hetkellä näyttäis, että voiton vie suklaanruskea liina johon tulis semmoinen vihreä satumaa kuosinen tasku.

Gallup Mulla mahan ympärys tänään 103 cm!


Maud 38+6
mä ostin naapurilta greengaian trikooliinan:

http://www.greengaia.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Green/Products/61/SubProducts/0061-0004

ja mahanympärysgalluppiin:

korkeimmalta kohdaltaan 101,5. edelleenkään ei ole raskausvaatteet päälä. omat ovat.. tietty nää paidat on pitempiä ja housujen kaulusta käännän. farkut ei mee enää mut resoriset ja trikoiset menee(sellaset jossa joustava vyötärö)

unikuu 36+ jotain
 
Tosissaan tervetuloa uusille minunkin puolestani :) :flower:

Onnittelut myös Tinulille ja Mandylle! :heart:

Alan olla niin kyllästynyt omaan olotilaani.. Oisin myöskin valmis paukauttamaan tämän pihalle :D vaikka vähän silti jännittääkin. Kolmea ässää harrasteltu ihan kiitettävästi. Seksi tosin ei näytä tuottavan tulosta, ainoastaan pikkuinen alkaa liikkumaan ihan älyttömästi. Mutta sauna on aiheuttanut kovia ja kipeitä supistuksia sekä vessassa ravaamista kun peräsuoli alkaa tyhjetä. Että ehkä se on tehokkain sitten itselläni. Kokeilen tänään vielä siivousta. Siivosimme äsken miehen kanssa kellarivaraston vintillä. On se kumma kun noin pienistä asioista tulee hyvä mieli x) Nyt sentään siellä mahtuu kulkemaan ja tietää missä mikäkin tavara on.

Ostimme eilen farmarin :p ihana ajaa sillä verrattuna tuohon entiseen rotiskoon, jossa on kengurubensaa sekä vinkuu kuin mikäkin. Vähän lapsiystävällisempi auto :p ja nyt mahtuu tavaratkin kunnolla, eikä tarvitse koko päivää viettää miettien miten saa rattaat yms mahtumaan mukaan. :)

Nyt alan siivoilemaan ja katsotaan josko se toisi yhtä hyviä tuloksia kuin sauna ;D

Zinnie 39+1
 
"Huomenta-Päivää"

Mun aamu-unet taas vähän venähti ja heräsin tossa 10 min sitten.. Tosi kiva, kello on jo vaikka mitä...

Mä oon muuten varmaan ihan kajahtanut mut oon nyt jo ollut vähän haikeilla mielin siitä ettei tuu enää toista esikoisen odotusta.. Siis silleen et oisko pitänyt olla jotenkin suurempia tunteita ja ottaa ja nauttia tästä raskaudesta jotekin vielä enemmän kun ens kerralla kaikki on sit ihan tuttua ja jos tässä on toinen pieni pyörimässä niin saako siihen raskauteen enää silleen "keskittyä"...?? Meidän vauva on ollut alusta asti tosi rauhallinen, liikkeitä alkoi tuntumaan tosi myöhään ja silloinkin harvoin, tuntuu et koko raskaus on mennyt vaan stressaamiseen ja murehtimisen et onko kaikki hyvin kun se ei nyt tee sitä eikä tätä.. Ja mä vähän pelkään ettei tää stressaaminen siihen lopu että saan sen nyytin syliin, kun sit varmaan koko ajan mietin et onko se vielä hengissä ja miksei se itke ja teenkö jotain väärin, osaanko hoitaa sitä oikein ja osaanko olla hyvä äiti hänellle jne..:D Yritän suunnitella mahdollsimman vähän ja luotan siihen että kaikki menee omalla painoillaan, mut minkäs sitä pessimisti-ei-pety luonteelleen voi... Onko muilla tämmöisiä ajatuksia vai oonko oikeesti ihan pimee kun ees mietin tämmösiä..?


Sadepäivän ilo ja Minttu 36+4
 
Maud:
Outiko Saanko udella minkälaisen liinan tilasit? Mä oon nimittäin kans tilaamassa Kimperin trikooliinaa... Tällä hetkellä näyttäis, että voiton vie suklaanruskea liina johon tulis semmoinen vihreä satumaa kuosinen tasku.
Elikäs valitsin tummanruskeen liinan, johon tulee pähkinä-pallokuvioitu tasku.
Käsittääkseni myös verkkokaupasta tilattaessa saa esittää toiveita tuon liinan (ja taskun) värin suhteen =)
Kimperillä näyttäs olevan verkkokaupassa myös toista trikoista liinaa (raidallinen) mutta eilen kun kävin siellä liikkeessä, niin se omistaja sanoi että se on poistumassa myynnistä kokonaan. Että tää trikoinen liina, missä on tasku on parempi ja pitkäikäisempi :)

outiko 39+3
 
Paljon onnea Mandylle!

Vähän kateellisena oon lukenu miten täällä yritetään saada synnytys käyntiin (niin mäkin esikoisen kohdalla), kun nyt yritän vaan välttää niitä 3s:ää ja muuta mikä vois vaikuttaa käynnistymiseen :ashamed: Viime yönä valvoin nelisen tuntia. Luin kirjaa ja katoin telkkaria.. En vaan saanu unta, kun pyöri se sektio mielessä. Mua niin kauhistuttaa jo pelkkä ajatus että vedetään maha auki :ashamed:

Voisko joku kertoa mulle vähän tosta FB:sta. Mä en oo koskaan uskaltanu sinne rekisteröityä, kun en ymmärrä siitä mitään. Onks se niin ettei siitä pääse pois jos on kerran rekisteröityny? Voiko sieltä poistaa tarvittaessa kuvia? Niin ja mistään ryhmistä en tietysti mitään tajuu.. :ashamed: Jotenkin kuitenkin kiinnostais..

misu75 rv38+5
 
nonni pääsinpäs kirjautumaa.. eilen kanssa yritin mutta en päässyt kirjautumaan.. mur..
kiitos vastauksista koskien gracon autobaby istuinta.. rangatanga ja sissihullu taisivat ainakin vastailla.. kiitos.. sainkin itse asiassa ilman ohjeita kaikki kangas osat irrotettua kun vähän aikaa kaukaloa pyöritin.. sitten kävin eilen viellä kattelemassa prismassa ohje kirjaa (onneks sillä osastolla oli penkki ni siihen sitte istuin lukemaan sitä ohje kirjaa.. :LOL: ) onneksi kävin lukemassa olisin muuten jalusta vähän väärin kiinittänyt..
Onnea vielä täällä Mandylle ja Tinulille :heart: :heart:
mulla tänää siivous päivä.. tai nyt oon ollu tauolla melkein kaks tuntia mut kohta vois jatkaa..
Mies taas ottaa päähän ku ei osaa mitää tehä täällä kotona muutaku sotkea. ja sitte sen jälkiä saa olla siivoomassa.. onneks lähti porukoilleen ni saan rauhassa sitte siivota ku ei kuitenkaa ois voinut auttaa.. ois vaa pelannu jotain paskaa pleikkaria.. noh eiköhän tämä kiukku kohta laadu kun saa siivottua ja tulee hyvä mieli kun koti näyttää hyvältä..
vatsan ympärys galluppiin tänään siis poksui 37vk ja mittanauha näytti 103cm..
Neuvolassakin tuli sillon to käytyä.. kaikki oli hyvin paitsi painon nousu joka taisi olla 1600g/vk apua mistä näitä kiloja oikein tulee.. :LOL: enhän mä ees syä mitää vai syönkö sittenki.. :D no neuvolantäti sanoi että monilla loppuraskaudesta rupee kiloja kertymää ja että useimmilla ihan normaalia.. nyt tullut 12kg alusta.. noh odotan innolla että pääsee niitä sitten tiputtamaan.. sf-mitta oli 34cm.. ja hemppakin oli noussut nyt.. :)
Sitten käytiin PHKS tutustumassa ja oli kiva käynti.. synnytys osasto oli ihan erilainen kun kuvittelin. vuodeosasto olikin jo tuttu.. Se kyllä hämmästytti miten kaikki muut tutustujat oli niin nuoria tai nuoren näköisiä ainakin oltiin varmaan mieheni kanssa vanhimpia tai toiseks vanhimpia ja mäkin tosin vasta 21v. Ei sillä että mulla ois jotain nuoria vanhempia vastaan mutta hämmästytti vaan..
Outiko repesin tolle ku kirjotit et salee joku mies keksinny sen 3s keinon tai ainakin sen seksin että sais seksiä ja sitten siivouksen että joku siivois.. heh..
nonni voisin mennä jatkamaa siivoilua, mutta enköhän mä vielä palaile tänään.. :)

piritta ja moggulaa 37+0
 
Moikkelis :) Kyllon kuuma!!!! HIKI VALUU PÄÄTÄ MYÖTEN!! :kieh:

Kohta lähetään leikkipuistoon lasten kanssa, saan peräti miehenki ihan suosiolla mukaan :)

Gallup Vatsanympärys on nyt näköjään 100cm :D Jos nyt oikein osasin mitata, tosta korkeimmalta kohalta mittasin mistä ennenki oon huvin vuoks mittaillu :)

Toivottavasti ei rupee viel vettä sataa et keretään lapsia ulkona käyttää ku muuten ne riehuu sisällä... Ja että itekki sais ulkoiltua ja käytyä vähän kävelemässä :)
Illalla sais sitten sataaki mielin määrin, en pistä pahaksi ;)
Viime yönä nukuin hyvin. Vielä oltiin yhen aikaan hereillä miehen kans ja ku mentiin sänkyyn ja otin kirjan esille niin tuli aika kipee supistus, kesti varmaan jotain puoli minuuttia mut siihen yhteen se jäi kuitenki.

Mutta nyt sinne ulos et saa sitten pestyä wc:n ja kylppärin tuossa illan aikana. Sit illalla jos kävis saunassa. Ei kyl tee mieli tämmösellä helteellä mennä saunaan mut aattelin et jos se viilentäs enempi ku pelkkä suihku...

Palailen taasen ja oottelen itekki synnytyskertomuksia ;)

mertsu & vilkas neiti 36+0 :heart:
 
Huoh.. kävinpäs tänään sitten vielä katselemassa vauvan vaatteita kaupoilla.. vähän harmittaa kun Lindexiltä oli hävinnyt paljon kivoja vaatteita syysmalliston alta :| Tänä aamuna vaan tuli jotenkin sellainen tunne, että mitäs jos 56 koko onkin liian iso vastasyntyneelle.. pienempiä minulla ei ole edes varalla ja mietin että pitäskö sit jotain vähän pienempää lähteä ostamaan.. mitään ei jäänyt käteen paitsi yksi hellehattu alennuksesta prismasta.. sekin on vähän tyttömäinen, joten jos tulee poika niin en tiedä kahtaako tuota ees käyttää.

Mutta te joilla on jo kokemuksia, auttakaahan epätoivoista.. jos kuvitellaan että vauva on sellanen 3,5kg syntyessään ja pituutta about 50cm niin onko 56 koko aivan liian iso aluksi? Haluaisin tosiaan pienokaisesta nähdä muutakin kuin vain epämääräisen möykyn vaatekasassa. :D

Noh.. turhautuneena siitä ettei ostokseni tuottanut tulosta, tuli sit jotenkin paha mieli. Kyllä miehellä tulee taas olemaan helppo ilta katsellen turhautumistani :D Mikä mua oikein vaivaa!?! Ja miks ei tv:stäkään voi tulla mitään. Eli mitähän sitä keksis kun siivotakaan ei joka päivä viitsisi.

Naureskelin muuten tuossa ääneen Pirittan kommentille tuosta miehestä joka "onneksi lähti porukoilleen ni saa rauhassa siivota" :D Osui ja uppos.. välillä samat fiilikset täälläkin... tosin itse totesin kauppareissun jälkeen, että onneksi lähti salille ni saa rauhassa laittaa ruokaa :D Joskus oikein huvittaa se kuinka kannan kauppakasseja maha pystyssä niin että kädet varmaa venyy 15cm ja toinen istuu kotona lukemassa tai pelaan pleikkaria. Noh.. toisaalta, itsepähän aina tahdon sinne kauppaan.. ja kuka käskee ostaan mahd. paljon maitoa ym. nesteitä kerralla jotka sitä painoa aiheuttaa. Eli vali vali.. oon välillä ihan mahdoton valittaan, mutta onneks saa laittaa raskauden piikkiin :D

Mun vatsan ympärys muuten 114cm. Pakko oli mitata kun kaikki muutkin. Mutta eipä täällä muuta kummempaa tänään. Mietin että pitäskö vielä lähteä vähän kävelylle (vaikka jalat jo ihan poikki ja turvoksissa), jos vaikka tuo turhautuminen hiukan hälvenisi.

Marizzza ja pienokainen 37+1
 
Kävin sitten pyörällä kaupassa ja kastuin oikein kivasti. Täällä tuloo vettä kun Esterin pyllystä!
Kotona en löytänyt vaatteistani yhtäkään kuivaa kohtaa. Pakko oli mennä samantien kuumaan suihkuun.
Onneksi ostin kaupasta kaikkia herkkuja niin ne lohduttaa aina :p

Pesin tänään äitiyspakkauksessa tulleet harsot ja pyyhkeen. Me saatiin kyllä jo käytettynä noita harsoja varmaan 50kpl, kun sukulaiset lahjotti niitä.

Kauhee nälkä jo meinaa olla, pitää patistella miestä kokkaamaan :D

outiko 39+3
 
Heips

Täällä vähän masis fiilis, iskä kiidätettiin eilen lanssilla tayssiin lioutushoidon kera, epäilynä sydäninfartkti. Tarkkailussa oli yön ja tänään kotiin, ens viikolla lisää kokeita, mutta selvää on että jotain häikkää sydämessä on. Eihän se murehtimalla parane, mutta laittaa väkisin mielen matalaksi, kun huoli on suuri.

Vauvelilla tuntuu kaikki olevan hyvin ja kovasti kaikki odottavat pienen syntymää. Petasin tänään pedinkin jo valmiiksi, vaikka eipä täällä ihmeempiä merkkejä vieläkään ole. Joka päivä tulee jo kipeitä suppareita, mutta ovat aika yksittäisiä.

Nyt ei muuta, taidanpa käydä pienellä kävelyllä, jos ei vielä satais.

Permis ja Veikko 36+5
 
Tänään kävelin reippaasti ja nyt on kipeitä suppareita, toivottavasti jatkuisivat.
Olo on niin tukala :snotty: Mittanauha on kadonnut joten mahan mittaus ei onnistu.
Kuitenkin sen verran on iso että varpaat ei näy eikä sheivaamisesta tuu mitään.
Vauvan painoarvio on la 15.8 noin 3,5kg. Olen pakannut nyt sitten kokoa 56cm.
Petasin myös sängyn valmiiksi" just in case".
Mies on tohkeissaan, et nytkö se tapahtuu.
:D
Ruokahalu hävinnyt ja vähän huolestunu kun on alkanu taas pahoivointi.
 
unikuu108
mä vieläkin mietin lähdenkö madonnan keikalle. viikot on sillon 38 ja risat.
lähetin järjestäjille viestiä kans ja kyselin missä olis paras paikka olla ja turvallisin että pääsee äkkiä pois jos synnytys alkaa..
 
Häh, jostain syystä äsken naputtelemani ei tullu tänne...

Mandylle kuitenkin vauvaonnitteluja!!

Laitoin äsken naamakirjassa liittymishakemuksen ryhmään. Siihen vaan ei tarvinnu esitellä itteä, joten ylläpitäjä huom. se väliviivaetuniminen ryhmäänpyrkijä oon mää.

Täällä on kans ihan sikakuuma. Hiukset on aivan päätä myöten ja niskasta märät. Ihan ku oisin just tullu suihkusta. Ei puhettakaan että pystyis nukkuun ilman pöytätuuletinta...

Sinderella 35+6
 
Heippa hei.. :) Onnittelut heitinkin jo tuonne facebookkiin, mutta vielä tätäkin kautta: Hirrveesti onnea Mandy ja tinuli! :heart:

Täällä menee päivät tasaisesti. Olo ei miulla, kumma kyllä, ole tukala, vaan ihan hyvä. Ei uskois mitenkään että olen jo näin lopussa. Monet on sanonutkin, että ei siusta kyllä uskois kun oot noin hyvävointinen. Vaikka maha nyt on ihan huomattavan kokoinen. Uimakoulussa (lapsipuolet kävivät) ihmettelivät kun hypin haarahyppyjä mukana ja kannoin 5-vuotiasta mahan päällä. Ku sen ihan unohtaa että paksuna onkaan kun jostain innostuu!

Torstaina kävin neuvolassa ja tätsy sanoi, että kohdunsuun tilasta (kaulaa 1 cm, pehmeä ja kiinni) ja vauvan asennosta päätellen, ei tiiä vaikka se kävis jo syntymään! Miun puolesta antaa tulla vaan, en malta oottaa!! :) Ostin vadelmalehtiteetä, jos se vaikka antais potkua supistuksille, joita siis on tullut lähes koko raskauden ajan. Nyt tosin harvemmin. Nuo miehen lapset kovasti toivovat, että vauva syntyis sinä aikana kun he ovat täällä. Ovat nyt 2 viikkoa miehen loman aikana, vielä ensi viikon. Saapa nähä.. :) Silleen se ois huonompi, että heille pitäis sit keksii hoitopaikka.

OnSiisKevät ja beibe 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Murokeksi:
:D
Ruokahalu hävinnyt ja vähän huolestunu kun on alkanu taas pahoivointi.
Mulla ihan sama.. Eilisestä illasta asti ollut tosi huono olo. Oon yrittänyt syödä mutta ei oikein mee ohi..

Tänään mietin et onkohan mun maha laskeutunut ja mies kun tuli kotiin niin ensimmäiseks sano et sun maha näyttää jotenkin erillaiselle.. Noh en uskalla elätellä liikoja toiveita kun tässä voi hyvin mennä se 6 viikkoakin vielä :)


Unikuu Mä uskoisin et voisit mennä sinne konserttiin jos sun olo on kuitenkin vielä ihan hyvä.. Jos ei änkee ensimmäisenä sisään ja eturiviin niin uskoisin et kaikki menee ihan hyvin.. Ja voihan sieltä sit pois lähteä jos ei tunnu hyvältä.. Toinen vaihtis sit mennä myymään se lippu sinne portille, sieltäkin moni niitä vielä ostaa..
 
Hellou taas kaikille!

Viime yönäkin tuli kivuliaita supistuksia (selkää ja vatsaa jomotti niin, että ei pystyny olla mitenkään :| ) Mutta eikai näistä tartte mitään synnärille ilmoittaa tms. Tai varmaan sitte, jos ne ei lopu, mutta.. Melki jokaisen supistuksen jälkeen sikiö kyllä ilmoitti olevansa hengissä, ja aika kiukkuinenkin varmaan näille supistuksille. :)

Jotain piti kommentoidakin, mutta nyt ei yhtään liiku päässä mitään. Väsy olo, koko päivän oon vain menny ja tuntuu, etten oo "ansainnut" päikkäreitä. Kotonakin on likaista, ja tietty miehen kans tapeltiin taas eilen tuosta juomisesta. Ei nappaa enää. :)

Hauskaa iltaa kaikille, palailen vähän myöhemmin paremmin levänneenä kommentoimaan! :)

Vaavitar + tintta ja tänään poksui.. 37+0. Hui.
 
Varoitus, valitusta luvassa: Täällä on kans yöt tosi levottomia... ärsyttää kun parin tunnin välein täytyy juosta vessassa, lonkat on julmetun kipeet ja kauhea hiki päällä koko yön, herään jokaiseen asennonvaihtoon, kumpikaan kylki ei enää tunnu hyvältä, selällään ei pysty nukkumaan ja mieskin "kehtaa" tyytyväisenä koisata sikeesti koko yön siinä vieressä, prkl... :LOL: NO, eipä tätä enää kauaa jatku =)

Sadepäivän ilo Veikkaan ettet taatusti ole ainoa noiden ajatusten kanssa! Isosiskoni mulle sanoi tuossa jokin aika sitten, että harmittaa kun hän käytti liikaa energiaa stressaamiseen sillon kun heidän poika oli vielä ihan vauva... Että olisi pitänyt ottaa rennommin eikä tosiaan jatkuvasti epäillä itseään ja miettiä LIIKAA onko vauvalla nyt varmasti kaikki ok jne. Jos vauva muuten on terve ja hyväkuntoinen niin yrittää vaan nauttia joka hetkestä ilman turhaa stressiä, se on kuitenkin niin lyhyt aika kun se vauva on NIIN pieni ettei sitä kannata haaskata :hug:

Jeppis & Pikku-papu 38+0
 
Onnea Mandy :heart: :flower:

Eilisestä lääkärikäynnistä jäi paska fiilis,vaikka ei lääkäri mitään väärää tehnyt eikä sanonut. Oli vain jotenkin turha reissu. Kaikki hyvin ja painoarvio oli 3200g. Sisätutkimusta ei tehty. Edellisissä raskauksissa ovat kyllä katsoneet paikkojen tilanteen näillä viikoilla.
Olen ollut synkällä päällä koko päivän ilman syytä. Kaikki ärsyttää ja itku tuli eilen jopa kaatuneesta kermakiposta. Miestä käy sääliksi välillä kun hän joutuu katselemaan tällaista valasta joka on vielä kiukkuinen.
Syntyisi jo...

Ezmeralda ja ötökkä 37+4
 
täällä kans yks hemmetin kiukkunen valas :LOL:

koko päivän on kiukuttanut ja koska ukkeli on mersumiitissä toisella puolella maata, niin elukat on joutuneet sijaiskärsijöiksi... ei nyt tietenkään mitään pahoinpitelyjuttuja, mut ei kyllä rakkautta ja hellyyttäkään... :snotty: yksinään olo tän kai tekee...

porukat on perhetuttujen häissä ( johon ne vein kun lupasin olla kuski ) niin kai sekin harmittaa kun ei meille kutsua tullut. toukasta asti tunnettu ja paljon oltu tekemisis aina. mut kai se on johonkin se vieraitten raja vedettävä. se mies ja ukkelini on talvisin viel samois töissäkin ja muutenkin autoharrastuksia niil on yhes... katkeruuttaa ilmassa, myönnettäköön. tosin, jos se kutsu ois tullu, ni sit ois ollu ihan järkyttävä vaateongelma... :LOL:

tiistaina nyt sitten ylimääränen ultra, jossa katsotaan kuinka päin papana tuolla on sekä KOKSiin tutstuminen. joten ihan kiva, sentäs jotain jota odottaa...

sissi ja papana 36+1
 
Iltoja! Marizzza, meillä esikoinen oli 49cm ja 3400g ja 56 oli alkuun aivan liian isoja. Jokunen vaate meillä oli sitten ihan sitä 50 (vai mikä koko se nyt onkaan?), mutta ne jäi myös hyvin nopeata pieneksi. Eli ei niitä välttämättä palio tarvii.

Juu ja yhdyn siihen, että joku mies on keksinyt tuon 3 s-jutun! :D

Ois maistunut karkki, mutta eipä ole...josko sitten jäätelöö syömään...Tytön sain nukkumaan suhkot helposti ja nyt sitten voisi vähä herkutella. =)
 
Täällä myös hormonikiukkua, itkua yms. ilmassa. Ennen raskautta oon ollut tosi herkkä itkemään, helposti pystyin vääntämään itkut vaikka joka päivä. Raskausajan oon ollut ihmeen rauhallinen, en edes muista millon olisin viimeks itkenyt, KUNNES NYT. Hitto vie, voisin rääkyä koko ajan. Eikä se kaikki oo edes liikutusta, vaan mitä suurimassa määrin väsymystä tms.. Nää raskauden vimeiset viikot ei oikein pue mua :saint:
 

Yhteistyössä