ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Luettu =)

Tsemppiä kaikille koko tunneskaalaa läpikäyville (nimim.itsekin yksi niistä ) :hug: Mä en tajua, olin eilen ihan hyvällä tuulella, ainakin omasta mielestäni ja sit kun mies tuli töistä kotiin niin sain jonku ihme hermo/itkukohtauksen ja aivan turhista asioista! Kävi niin säälittään miesraukkaakin sit että kuinka veemäisen vaimon se raukka on saanu!!!:ashamed: Pyysin tietysti anteeksi pientä purkautumistani ja toivon että hän yhä edelleen jaksaa ymmärtää näitä raskaushormooni-itkukohtauksia...Ja mieheni kun on tosiaan sitä sorttia että ei todellakaan halua riidellä koskaan, ainakaan mistään ihan typeristä asioista...Mua vaan niin kyrpii välillä tääkin kun möllötän täällä kotona kaiket päivät (vaikka ihan hyvin sitä vois lähteäkin jonnekin) ja sitten kun on ollut niin paljon remonttihommia ym. mitkä on miestä työllistäny työpäivän päätteeksi niin oon kait tuntenu oloni jotenkin hirmu yksinäiseksi :( Anteeksi pieni valitusvirsi...

Sain eilen ton lohjenneen hampaanikin onneksi kuntoon, soitin itselleni särkypäivystysajan (vaikkei sitä nyt hirveesti vielä särkenytkään) ja koko hommassa meni about 15min :)

Ihania masukuvia ja vauvanhuonekuvia oli osa laittanut! =)

Outiko Kieltämättä repesin kun luin tuosta miehesi yöllisestä haahuilusta, vaikkei se mikään naurunasia olekaan jos sattuisi vaikka ittensä telomaan...Ja erittäin epämiellyttävän oloinen tyyppi se miehes kaveri, hyi helvata!!!

Jeppis & Pikku-papu 36+5
 
Unikuulle :hug:

Ajattarella ihana masu :)

Esikko nukkuu vielä päikkäreitä, niin ehdinpäs tulla käymään koneella. Sain siivouksenkin siihen malliin, että enää ei tarvi kun imuroida. Illalla mennäänkin sitten taas äiti-piiriin.
Käytiin aamulla pojan kans lääkärissä sen yskän takia. Pojalla ollu jo melkein 3 kuukautta vähän väliä yskää, tosin lievää, mutta kummiski. No, lääkärinä tietysti oli joku hieno neiti korkkareissaan. Ei oikein tiennyt mistään mitään.. en oikein tiennyt itkenkö vai nauranko. Lievän korvatulehduksen se kuitenkin löysi, saatiin antibioottikuuri ja jos yskä vielä jatkuu niin sitten uudestaan lääkäriin. Yskää se ei sen enempää tutkinu, onko yskä sitten merkki korvatulehduksesta??? Korvakontrolli kuukauden päästä. Huh. Toivottavasti ei tämä lääkäri osuu enää minun kohdalle.

Huomenaamulla on sitten taas mun lääkärikäynti. Mies ei taaskaan pääsee mukaan, kun jää pojan kans kotiin. Toivottavasti en saa samanlaista itkuromahdusta, kun viikko sitten. ja toivotaan, että se viime viikkoinen löydös ei olisi mitään kovin vakavaa.

Rahahuolia löytyy myös täältä... tilillä tällä hetkellä ehkä 0 euroa. Miehen rahoilla mennään, vaikkei nekään loputtomiin riitä. Tämän kuun lopussa tulee viimeiset kotihoidontuet, puolelta kuulta, eli varmaan hurjat 100 euroa!! Elokuun 18 pvä tulee sitten ekat äippälomarahat, eli niitä odotellessa.

Tulenpas sitten huomenissa kertoilemaan, miten siellä lääkärissä meni.

Helmiir ja Kerttu 35+1
 
Ärsyttää!! Haettiin eilen Matkahuollosta vaunut ja turvakaukalo, jotka pääsiäisenä ostettiin toisen paikkakunnan lastentarvikkeesta. Kaupan yhteydessä nimen omaan sovittiin, että voidaan säilyttää tavaroita heidän varastossaan niin kauan kuin halutaan ja sit kun soitetaan niin parin päivän sisällä toimittavat tavarat meille Matkahuollon kautta eikä mitään lisämaksuja (postituskuluja) tule enää. No eilen, kun haettiin paketit niin piti maksaa 29 ? toimituskuluja. Soittelinpa sitten liikkeeseen ja lupasivat täksi päiväksi asian selvittää. No hetki sitten täti sitten sieltä soitteli ja oli puhunut meidän myyjän kanssa (soittanut kotiin lomalla, jonka muisti mainita useampaan kertaan). Kuulemma meille ei ole luvattu mitään ilmaista toimitusta. Täti oli sitä mieltä, että ehkä olemme ymmärtäneet sanan "rahtivapaa" väärin ja heillä, kun ei koskaan makseta kenenkään rahtikuluja. Olin yhtenä isona kysymysmerkkinä ja sanoin, että meitä oli kolme henkilöä ostohetkellä paikan päällä ja on aika kumma jos kaikki ovat asian ymmärtäneet väärin. Olisimme muuten aivan hyvin voineet tavarat ottaa farmarimme perään toukokuussa, kun anoppilassa kävimme viimeisen kerran ennen vauvan syntymää. No täti sitten jatkoi " no tehän saitte niin hyvät alennuksetkin, että..." tässä vaiheessa olin jo varmaan tosi vittumaisen kuulonen ja sanoin, ettei tavaroiden kauppasummalla ole mitään tekemistä toimituskulujen kanssa eikä sen mitä meille on luvattu! Sanoi, että seuraavan kerran kun asioimme liikkeessä niin katsotaan jotain hyvitystä. Totesin vain, että siihen voi tovi vierahtää, kun seuraavan kerran asioimme 700 km:n päässä kotoa..Asialle ei nyt voi kuulemma tehdä mitään. Ja emme siis voi hakea oman paikkakuntamme Lastentarvikkeesta mitään hyvitystä, koska tämä on myymäläkohtainen asia??? Hohhoijaa, sanon minä.
Niin ja kaiken kukkuraksi toimituksesta puuttui vaunuihin kiinnitettävä turvakaukalon adapteri. Täti sanoi, että "laitan sen teille heti miten tulemaan" Totesin vaan, että anoppi tulee sen hakemaan, ettei siitäkin tule erikseen toimituskuluja. "No se on varmaan hyvä idea" täti sanoi. Eli olisivat velottaneet meiltä lisää toimituskuluja tuon puuttuvan osan takia. Mitä palvelua!!
Kysehän ei kovin isosta rahasummasta ole, ennenminkin periaatteesta. :kieh: Murr!

Mutta kiva, kun on vaunut nyt kotona niin voi hypistellä niitä.

Neuvolassa tänään kaikki ok.

Rimprenssa ja Leppis 36+1
 
Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että meille syntyi 14.7 klo 15.44 aivan ihana pieni poika (2520g ja 46cm) :heart: Synnytys oli uskomattoman helppo ja nyt kotona. Kirjottelen tarkemmin myöhemmin ja lueskelen pinon läpi :)

heitu ja ihanuus 2 päivää :heart:
 
heitu, valtavasti onnea! Ihanaa kun aletaan jo jakaantua :heart:

Tänään oli neuvolalääkäri, viimoinen laatuaan. Kohdunsuu kiinni ja kaulaa jäljellä 1 cm. Kaikki kuulemma hyvin ja eipä mittää ku antaa mennä vaan ja odotellaan :) Tosi nopee keikka oli, ei menny varmaan kun 10 minuuttia.

Ihania kuvia ootte laittaneet! Varsinkin mieleen jäi se raikkaan vihreä kokonaisuus :heart:

Tässä miä pari päivää sitten. Olo ei ole tankki vaikka voisi luulla =)



Tässä Milla ja Sohvi testaa vauvan hoitopöytää, ja nalle testaa kapaloa =)



Tässä vauvan mesta meidän makkarin nurkassa. Myöhemmin saa vasta oman huoneen. Ainut uusia asia mitä olen ostanut on nuo vaaleat pienet korit hyllyillä. Kaikki muu ollaan saatu. Ja tuota kamaa on monta laatikollista lisää....vauva nukkuu siis pinnasängyssä olevassa laatikossa alkuun, tai meiän vieressä. Löysin muuten pienen fleeceviltin tuolta kamojen joukosta, se menee peitoksi lootaan :)



OnSiisKevät ja beibe 36+3
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Rimprenssa:
Täti oli sitä mieltä, että ehkä olemme ymmärtäneet sanan "rahtivapaa" väärin ja heillä, kun ei koskaan makseta kenenkään rahtikuluja.

Rimprenssa ja Leppis 36+1

no mitä se rahtivapaa sitten tarkoittaa?
 
Merkkailen :)

Heitulle suuren suuret onnittelut pojasta :heart: :flower: Ihanaa, vauvoja meidän pinoon!!!

Tunteiden heittelyt, loppupaniikki jne.. Kaikki tuttua täälläkin, välillä jopa ihan karseissa mittakaavoissa... :(
 
heitu Onnea paljon :heart: Mukava, että synnytys sujunut hyvin =)

Mulla on ollut tänään kyllä kunnon "kalsari-päivä". En oo vieläkään saanut päivävaatteita päälle :D Ollaan miehen kaa vaan oltu sisällä tekemättä juuri mitään. Tai no siis oon mä pyykkiä pessyt nyt 3 koneellista ja vähän kaappeja järkännyt, mutta muuten ollaan lähinnä maattu sohvalla ja kateltu telkkaria.
Ruokaakaan ei oo vielä tehty. Toisaalta mukavan leppoisaa tämmönen, mutta sitten taas toisaalta soimaan itteäni, kun kuitenkin ois paljon tekemistäkin.

OnSiisKevät
Ihana toi pinnasänky, tollanen retro =) Ja muutenkin kaikkia ihania juttuja. Mäkin tahtoisin pinnasängyn yläpuolelle tollasia hyllyjä ( tai ees yhden) mutta mies ei suostu poraamaan uuteen seinään reikiä, mur!

Voisin muuten laittaa vielä eilisen neuvolakäynnin kuulumiset tähän:

RV 38+0

Painon muutos/vko: -700g ( tullut yhteensä se tasan 10 kiloa)
Turvotus: -
RR: 125/90 eli edelleen korkee alapaine
U-prot: +-
U-Gluk: -
Kohdunpohjan korkeus: 36,5 cm
Lapsiveden määrä: N
Tarjonta: RT
Sydämen syke: 130
Liikkeet: ++

Että näillä mennään ja taas viikon päästä uusiks..

outiko 38+1
 
Onnea heitu !!!

Kävin tänään sitten siinä loppuraskauden lääkärintarkastuksessa neuvolassa, ja tuli ihan sellainen olo että olisi voinut jättää käymättä..
Lääkäri ei oikein mihinkään sanonut mitään ja siellä lääkärin huoneessa olin alle 10 minuuttia.
Ensiksi siis mienin terveydenhoitajalle joka katsoi paineet ja hempan, ja sen jälkeen lääkärille.
Lääkäri vaan sanoi että otappa housut pois niin katsotaan ja sitten vaan ilmoitti vaan että " joo tää on kyllä ihan kiinni, ei pitäisi olla näillä viikoilla "
Sitten sanoi vaan että muista levätä ja kerätä voimia synnytykseen ( mikä on vähän vaikeaa tämän närästyksen kanssa ( ja siis siihen ei suostunut kirjoittamaan mitään vahvempaa lääkettä ) )
No tässä sitten lepäillään ja keräilleen voimia niin paljon kun 3-4 tunnin yöunilla pystyy kun väillä täytyy käydä oksentamassa.

Viikkoja: 36+1
Pissa: puhdas
Hb: taisi olla 116, taas rautakuuri ettei iske anemia sitten synnytyksen jälkeen
Paineet: 126/76
Paino: 65 kg ( yhteensä tullut nyt 17 kiloa )
Painon muutos/ vko: +923
Sf-mitta: lääkäri ei sitäkään mitannut, kovasti ihmettelen
Tarjonta: rt ( sen lääkäri taisi vaan katsoa että kun on pitkään jo ollut noin niin tuskin on kääntynyt koska ei mitenkään kokeillut mitenpäin vauva siellä mahassa oli

Eli kaikenkaikkiaan omasta mielestäni todella turha käynti.
Itse vaan pahoitin mieleni kun olisin halunnut vähän edes tietää että minkä kokoinen vauva on tulossa ( siis pieni, keskikokoinen, iso ) noi nyt olisi varmaan voinut sanoa ihan vaan kokeilemalla, mutta ei...
Tosiaan siellä huoneessa olin sen vajaan 10 min ja sitten vaan kiitosjahei..

Jotenkin alkoi tuntumaan ettei ollut kovin ammattitaitoinen se lääkäri, ja tietysti varmaan sekin vähän vaikutti että oli sijainen. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Kuka muu on tykästyny lukemaan tätä pinoo jo pelkästään murteiden takia? Aivan ihanaa ku ihmiset käyttää murresanoja ja saa välillä ihan miettiä mitä ne mahtaa tarkottaa. :)
En mä vaan oo huomannu! :eek: :ashamed:


Alkuperäinen kirjoittaja heitu:
Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että meille syntyi 14.7 klo 15.44 aivan ihana pieni poika (2520g ja 46cm) :heart: Synnytys oli uskomattoman helppo ja nyt kotona. Kirjottelen tarkemmin myöhemmin ja lueskelen pinon läpi :)

heitu ja ihanuus 2 päivää :heart:
Onnea! :heart: :flower:


OnSiisKevät, ihania kuvia, kiitos niistä.


Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Rimprenssa:
Täti oli sitä mieltä, että ehkä olemme ymmärtäneet sanan "rahtivapaa" väärin ja heillä, kun ei koskaan makseta kenenkään rahtikuluja.

Rimprenssa ja Leppis 36+1

no mitä se rahtivapaa sitten tarkoittaa?
Jäin niinqu miettiin JUST samaa.. o_O


Huomenna synnytystapa-arvio jo heti aamutuimaan. Pitää varata tarpeeks vaappumisaikaa välille pysäkki-sairaala, ettei tällä kunnolla ja helteellä levii turhasta kiireestä meikit ja vedet. Ihanasti on kyllä taas illan supistellut, toivottavasti näkyy huomenna alakerrassakin jotenkin.


-iinaZ & Kolmonen 35+6

p.s. Microlaxiako täällä on kaappeihin kerätty? Ajattelin kans käydä ko. ruiskeita valmiiks, en kätilön iloksi pöydällepaskomispelossa, vaan yrittääkseni käynnistää synnytyksen - mikä lienee täysin mahdotonta mun historialla :|
 
heipähei,

neuvolassa kävin taasen ja kaikki tuntui olevan ihan reilassa. hemPpakin noussu itestään takas 130, ni nyt ei tartte ottaa rautaa jos ei halua. alapaine vähän koholla 123/91 mut ens viikol neuvolalääkäri, ni katotaan mikä se sitten sillon on. Kiloja nyt + 15, viime käynnistä 1 kg / vko (HUPS)
Mulla on noin viikon (ehkä ylikin...) kutissu maha iavan sairaasti ja mainittuani tästä sille terkalle, se määräs mulle verikokeet huomisaamuksi ( ja taas 12 h syömättä, ounou!) epäilynä siis raskaushepatoosi... :x not so nice! alkuviikosta sit tulokset ja sen mukaan jatko... mitä nyt jaksoin siitä tietoa kaivaa, niin sitä tavataan 1 % raskaanaolevista ja pahimmillaan otetaan sairaalaan seurantaan ja käynnistellään ajoissa synnytys. no huolehdin siitä sitten kun tietää varmuudella mitä tää on. kutina on aivan mielipuolista ja hetkittäin tuntuu että raavin mahan verille...

lauantaina meillä on treffit tulevien kummien kanssa...tai siis pyydämme heitä nyt, toivottavasti suostuvat. vähän ois hullua jos ei... ois mielenkiintosta lähteä siitä tilanteesta pois " noh, nähään ja soitellaan" :LOL:

ja onnea heitulle pojasta!

no tämmöstä tällä kertaa, nyt niin hirvee hiki, että pakko kai mennä suihkuun B)

sissi ja papana 34+6
 
iinaz tarkotin sellasia jotain pieniä sanoja kuten vanna. :) ei meilläpäin kukaan puhu vannasta.

Onnea Heitu!

Rimprenssa huijauksen makua mun mielestä tossa Lastentarvikkeen touhussa. :/

En oo kyl aatellu mitään peräruiskeita hommata, tässä asiassa oon näköjään optimisti. :)

Kikalla aika outo lääkärikäynti. Olisko ollu joku lääkäriopiskelija vielä? :hug:

oon pessy tänään 74cm vaatteita, ostin niitä tosi halvalla kaverilta, eli vaatteet alkaa olla kasassa tonne 80cm asti. :)

Outiko ihana päivä teillä! Tollasia makoilupäiviä tarvitaan jotta jaksaa arkea.
 
Niin siis puhelimessa ollut myyjä tarkoitti, että toimitus on heille rahtivapaa, ei meille. Ja hauskaa tässä on juurikin se, että meille tavarat myynyt myyjä ei edes käyttänyt sanaa rahtivapaa vaan ihan suoraan sanoi, että saamme tavarat ilman kuluja.
Ja vaikka meille olisikin sanottu, että tavarat ovat rahtivapaat niin olisin kyllä ymmärtänyt, että emme joudu mitään maksamaan.
No perseestä koko homma ja kiukutti vaan niin puhelimessa olleen myyjän asenne, plääh.
Anoppi aikoi asiasta vielä mainita, kun hakee sen puuttuvan adapterin. Sen jälkeen en varmaan sinne enää kehtaakaan mennä :LOL:

Onnea heitu pienokaisen johdosta :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
iinaz tarkotin sellasia jotain pieniä sanoja kuten vanna. :) ei meilläpäin kukaan puhu vannasta.
No joo, totta! En vaan osannu luokitella tota/vastaavia murteeks! Häkkisänky on sit mulle toinen yhtä outo sana, kun mä tunnen ne sanoilla amme ja pinnasänky :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Rimprenssa:
Anoppi aikoi asiasta vielä mainita, kun hakee sen puuttuvan adapterin. Sen jälkeen en varmaan sinne enää kehtaakaan mennä :LOL:
Mä en menis muutenkaan.. >:-[


edit: Kuinka moni muuten aikoo ilmoittaa jakaantumisestaan mahdollisimman pian tapahtuman jälkeen? Meillä ihmetellään ja ilmoitellaan muutenkin näkyvästi ja kuuluvasti syntymän ihmettä ja itse yritän päästä kyllä jo sairaalan koneelle kun aika koittaa :p
 
Onnea suuresti Heitulle! :heart:

Kävin viettämässä eilisen päivän ja viimeyön synnyttämättömien osastolla.. Toissa yönä supistuksia alkoi tulla muutaman minuutin välein, kipeitä. Ne sitten helpotti aamuun mennessä, mutta alkoi uudestaan kymmeneltä. Niitä tuli jo neljän-viiden minuutin välein. Sitten soitin neuvolaan, että mitähän tässä tehdään. Lähetti minut sieltä sitten äitipolille, vauva kun on perätilassa, niin ei uskaltanut jättää kotiseurantaan. Äitipolilla tekivät sisätutkimuksen, pehmeää kanavaa oli jäljellä 1cm ja kohdunsuu sormelle auki. Sieltä menin sitten käymään magneettikuvissa, kuvattiin lantiota mahdollista perätilasynnytystä varten. Lantiossa oli jossakin kohti hieman ahdas kohta, joten eivät uskalla ottaa riskiä alatiesynnytyksellä. Siellä minua sitten tarkkailtiin yön yli, otettiin vauvan sydänkäyriä ja seurailtiin suppareita. Supistuksista alkoi hiljalleen hävitä kipu, mutta niitä tuli kuitenkin väh. 5min välein. Tänään sitten tekivät taas sisätutkimuksen, lääkäri totesi tilanteen rauhoittuneen: kanavaa nyt 2cm ja kohdunsuu kiinni. Sain myös sektioajan, joka on 10.8. Tietty aiemmin leikataan, jos synnytys käynnistyy. Olipas se yhdenlainen kokemus! Onneksi vauva kuitenkin päätti pysyä vielä masussa. Sektio kun altistaa muutenkin hengitysongelmille, niin saavat keuhkot kypsyä rauhassa vielä. Semmoista täällä. :)

iitu 35+4
 
Tulin pikaisesti lukemaan kuulumisia. Olen täällä mökillä yllätysreissulla jonka kaverit ja mies olivat salaa järjestäneet :D Kovasti onnea vauvan saaneille!!!!!
Palaan maanantaina kotiin ja loppuviikosta on sairaalassa lääkärikäynti.

Omaa vuoroaan odottava Ezmeralda ja ötökkä 36+2 :heart:
 
Lääkärikuulumiset ja neuvolat bongattu :) Ei kuulostanyt Kikan reissu kovin kivalle..

Rimpressa, kuulostaapa aika oudolle toiminnalle :eek:

iitu, no nyt tiedät sitten sinäkin vaavin synttärit, vaikka ei tietysti kiva tuollainen synnärireissu.

Jakaantumisesta ilmoittaminen
, koneelle en aio sairaalassa hyökätä, joten palstalle tieto tulee sitten kun kotiin pääsee. Jos siis sitä haettiin :D Jos puhuttiin sukulaisista niin niille sitten kun ehditään, mahd. pian kuitenkin. Mä olen muuten sen verran outo tyyppi, että yritetään päästä synnärille niin ettei ilmoiteta asiasta kenellekään. Sinänsä helppoa koska ollaan kaukana sukulaisista. Mut jotenkin haluisin mennä rauhassa niin ettei kymmenen ihmistä hiillosta puhelimen vieressä.. Outo (ko)?
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
edit: Kuinka moni muuten aikoo ilmoittaa jakaantumisestaan mahdollisimman pian tapahtuman jälkeen? Meillä ihmetellään ja ilmoitellaan muutenkin näkyvästi ja kuuluvasti syntymän ihmettä ja itse yritän päästä kyllä jo sairaalan koneelle kun aika koittaa :p

mullon varmaan läppäri mukana että siinä sitten kunhan kerkeen. kun päätin etten halua miestä mukaan huoneeseen vaan olen kahden vauvan kanssa. vaikka haikaranpesässä olis koko perheen mahkut olla..niin mitä tekemistä jollekin vajaa 3veelle olis jossian osastolla? terveen vajaan 3veen? sitä se olis käytännössä että mies kulkis sen perässä pitkin poikin ja mä olisin vauvan kaa huoneessa nukkumassa. sama että ovat kumpikin kotona.


Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Jos puhuttiin sukulaisista niin niille sitten kun ehditään, mahd. pian kuitenkin. Mä olen muuten sen verran outo tyyppi, että yritetään päästä synnärille niin ettei ilmoiteta asiasta kenellekään.
mä olen kans outo ja lisää outoutta vielä et mä en haluu sukulaisia edes synnytyksen jälkeen sairaalaan. saati kotiinkaan sen jälkeen. kerkeevät kyllä ja mä haluun olla rauhassa.
 
Onnea heitu! Olenko laskenut oikeen vai onko kahdella kolmesta jo synnyttäneestä ollu laskettu aika 3.8.??

Minäkään en varmaan sairaala-aikana koneelle pääse, mutta jos nyt ei mitään erikoista tapahdu tässä ennen maanantaita niin ilmottelen sillon mikä on sektiopäivä.
[/b]iitulla tais kanssa olla sektio edessä. Miten sä pystyit olemaan siinä magneettikuvauksessa selällään?
 
Mä kanssa olen ajatellut ettei ilmoitella kun sairaalaan lähdetään.
Kahdelle ihmiselle olen luvannut että laitan viestin kun sairaalaan lähdetään ja sitten ilmoitan heti kun vauva on syntynyt ( tai siis laitan näiden ihmisten numerot miehen puhelimeen niin voi sitten ilmoittaa heti, kun en kyllä itse aio todellakaan heti kun vauva on ulkona lähteä synnytyssalista mitään viestejä laittelemaan )
Toinen näistä ihmisistä on vauvan kummi ja toinen vaan muuten mulle tosi läheinen ihminen.
Muille ilmoittelen sitten luultavasti seuraavana päivänä.

Lisäksi mulle iski tänään ihan kauhea paniikki kun tajusin että joudun antamaan oman isäni olla tekemisissä vauvan kanssa.
Itseänikin jotenkin ällöttää kun isäni katsoo tai koskee muhun, ja todellakin alkoi hirvittää kun en oikein voi isälleni sanoakaan etten halua että ottaa vauvaa syliin.
En tiedä mistä tämä suhtautuminen isääni johtuu enkä ole tästä kenellekään koskaan uskaltanut mitään sanoa koska heti epäiltäisiin esim. insestiä.
Ja suoraan sanottuna en kyllä voi mennä vannomaan ettei mitään olisi ikinä tapahtunut, tosin en kyllä myöskään muista että isäni olisi mulle ikinä mitään tehnyt.

Muuten olen ajatellut etten kiellä ihmisiä tulemasta jo sairaalaan katsomaan ja ainakin joitain haluaisinkin sinne käymään.
Ja sitten kotonahan sen näkee sitten että miten jaksaa vieraita ottaa vastaan..
Ainoa mitä en siedä sitten yhtään on se, että joku tulee meille ktiin neuvomaan mua tai arvostelemaan kuinka vauvaa hoidan.
Lisäksi olen aika herkkä noiden asioiden suhteen, eli välillä varmaan liiankin helposti tulkitsen jonkun kommentit neuvomiseksi/arvostelemiseksi.
 
unikuu, mä olen kans ilmoittanut että koska kaikilla sukulaisilla on meille matkaa reilut 200km niin ei tarvii sairaalaan todella työntää yhden vierailutunnin ajaksi vaikka tiedän ainakin äidin huitaisseen tästä porot nokkaan. Tää koko homma on mulle niin uusi ja herkkä, haluan sulatella sitä rauhassa. Jos en vaikka olekaan just niin onneni kukkuloilla kuin pitäisi niin en halua mitään spekulaatiota aiheesta yhtään keneltäkään. Mä oon aina vihannut kaikkea hössötystä. Ja kotiutumisen jälkeenkin toivoisin ihmisten odottavan edes muutaman päivän.
 

Yhteistyössä