ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Meillä vauva nukkuu perintökehdossa meijän sängyn vieressä. Pinnasänky on myös valmiina odottamassa meijän makkarissa. Peittona oon ajatellut ihan sellasia ohkasia flanellisia jotka on yhdessä ikean pussilakana pakkauksessa. Noilla ainakin mentäs aluksi ja sit esim. pelkästään pussilakanan, meillä on myös unipussi.

Kotiintulo vaatteet on näillä näkymin äitiyspakkauksen valkoset housut ja sellanen body missä on valmiina ne raapimisen esto suojat. Sitten mummon tekemä neulepuku. Lisäks vielä itsetehty peitto. Päähän varmaan Kimperin suklaapallo pipo, jonka tilasin tällä viikolla.
Jalkaan tietysti kestovaipat.

Kuinka moni meinaa kestoilla jo laitoksella? Meillä ei sairaalan puolesta saa minkäänlaisia kestoja, joten kestoilen oman voinnin mukaan. Eli jos kaikki menee hyvin ja energiaa riittää niin mies tois ne kestot sinne sairaalaan. Ainakin sit heti lähtiäisiks laitetaan jos ei muuten.

Mansikkatee ja Hippuli 37+2
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Musta tuntuu, että mulle on jotenkin äidiksi tultua kehittynyt sellainen "vaisto", että mä läpi unenkin koko ajan tunnen sen vauvan olevan mun vieressä, enkä käänny päälle. Kuulen myös kaikki pienetkin inahdukset ja herään aina samantien kun vauva tarvitsee jotain.
Joskus on jopa viereisessä huoneessakin itselle tullut sellainen olo, että nyt vauva heräsi päiväunilta, vaikka ei vielä ole kuulunut ääntäkään. Sitten kun menee katsomaan, niin onkin vauvalla silmät auki:) Mies on joskus ihmetellyt miten se voi olla mahdollista, mutta kai se on jotain herkkää äidinvaistoa sitten:D

RangaTanga 35+3

joo mä olin jo tulla hulluksi kun heräsin ihan pienimpääkin inahdukseen jotta mun piti joinain öinä nukkua vaan olkkarissa jotta sai nukuttu edes muutamia tunteja putkeen.. tosin tämä oli vasta vähän myöhemmin. ihan sen vauvavauva-ajan kyllä en tainnut kovin nukkua kuin 2-3 tunnin pätkissä. tosin nukuin päivälläkin imettäessä.ihan paras unilääke.

muoks.
ajattelin koklaa tällasta ihan vauvalle:

http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Pompoli/Products/12_3_1/SubProducts/12_3_1-0004

ja sit vasta unipussiin..
 
heippa!

aurora81 aivan ihana vauvan sänky ja huone!! :heart: oma lempivärini vihreä,niin aivan ihastuin tuohon sänkyyn ja huoneeseen! :heart:

lastensänkyjä näytti muillakin olevan valmiina, ainakin anna333 oli kuva ihanasta pinniksestä =)

laitoksella kestoilu minä ainakin aion aloittaa vasta kotona tuon kestoilun.yhtään en haluu pyykkiä kotiin sairaalasta tuoda. vauvalla myös käytän sairaalan vaatteita ja itselläni. aikooko moni pukeutua itse/pukea vauvan omiin vaatteisiin jo sairaalassa?

huomenna aamulla viimeinen lääkärineuvola,sen jälkeen lisää! :wave:

tässä vielä eilisen ja tänpäivän massu (piti pyytää isäntää ottamaan kuva,kun en enää itse saa otettua kuvaa koko masusta sivusta :D )

ajatar& vempula 36+4 & Veera 11kk :heart:



 
Hudjuke, kiitos vinkistä. Tilasin heti tuollaisen unipussin/vartalosukan. :flower:

Nyt on amme ja jalusta ostettu!! Löysin AT Lastenturvasta vaaleanvihreän ammeen tulpalla. Myös vaippa "roskis" kestovaipoille löydetty ja hankittu. Jee!!

en ajatellut kestoilla laitoksella. Otan mukaan niitä Natural Baby Care biohajoavia vaippoja. Tai sit jos menee kiireeks, niin käytän vaippoja joita saa sairaalasta. :D Kestoilun aloitan siis vasta kotona.

Ai niin, löysin kanttarelleja meidän lähimetsästä sen verran että mies varmasti ilahtuu kun tulee kotiin. Saa niistä tehdä itselleen jotain herkkua! :p mä kun tykkään enemmän kerätä sieniä kuin syödä...

Hairahduin tänään myös ostamaan (kun oli kerran tarjouksessa...) Iittalan Satumetsä leipälautasia, 22 cm halk., 6 kpl. Oon ihastellut niitä jo pitkään ja kun näillä näkymin on myynnissä vain vuoden loppuun, niin pakkohan niitä oli ostaa. Voin syksyn aikana ostaa pikkuhiljaa ne loput 6 kpl... :) tässä linkki: http://www.iittala.fi/web/Iittalaweb.nsf/fi/tuotteet_syominen_astiasarjat_satumetsa_lautanen_22_cm

Nyt on kaiki valmiina vauvaa varten. Ainakin tuntuu siltä. Ihanaa kun kohta tapaa tuon tyypin, joka tuolla mahassa mellastaa. :heart:

Luminella ja matkustaja 36+4
 
Nyt pääsin vihdoin omalle koneelle, kun ollaan tosiaan oltu anoppilassa monta yötä ja tänään tultiin sieltä kotiin.
Tekstiä tullut sen verran paljon, että luen kaikki ajatuksen kanssa kohta ja kommentoin sitten.
Nyt vaan kiukustuttaa niin pakko purkaa jonnekkin :kieh:

Oltiin tuossa illalla miehen ja hänen kaverinsa kanssa terassilla. Miehen kaveri asuu Kajaanissa ja on työmatkalla nyt täällä Jkl:ssä ja siksipä halusivat mieheni kaa nähdä.
Tälle miehen kaverille ja hänen avopuolisolle on tulossa vauva ihan elokuun alussa.
Mutta voi että, kun mua rupes suoraan sanoen v*tuttaan tän miehen kaverin jutut!
Sen jutut oli sellasia että "pillua tekisi kovasti mieli nyt.." ja että "mistähän sitä aamulla herää ja kenen vierestä" yms. yms.
Sanoin sille sitten, että tuntuis varmasti sen puolisosta kivalta, kun tietäs mitä sen mies työmatkoillaan puuhaa.
Mun mielestä oli niin törkeetä ja kuvottavaa! Sitten tuossa äsken se rupes joitakin naisia jututtamaan, niin mulle riitti. Lähdettiin sitten miehen kanssa kotiin.

Mies meni jo nukkumaan, kun se joi muutaman kaljan liikaa :/ En tykkää kyllä yhtään, mutta se lupasi että tää nyt oli sitten se viimenen kerta ennen lapsen syntymää, kun juo reilummin.
Mua vaan nyt ärsyttää, että jos nyt käynnistys vaikka synnytys niin eipä ois miehestä mukaan lähtijäksi :kieh:
Mutta eipä täällä kyllä oo oireita siitä, että synnytys ois lähellä. Supistuksia kyllä, mutta ei kipeitä.
Ja onneksi mies juo todella harvoin noin paljon. Hyvä niin, tää yksikin kerta ärsyttää.

Huoh, kiitti kun sain purkaa :D Nyt sitten katon mitä ootte kirjoitellu =)

outiko 38+0
 
aurora81 Aivan ihastuttavia noi teidän hankinnat..värit niin pirteitä, että kyllä vauvan kelpaa :) Onko toi vauvan haalari mistä ostettu? Siis toi missä on noi korvat?

Ja samoin Anna333 Ihana sänky

Niin ja ihania masukuvia taas :heart:

Mulla oli muuten tänään neuvolakin, mutta siellä ei oikeestaan ollut mitään ihmeellistä.
Melko "turha" käynti. Tuntuu muutenkin et nyt kun käy viikon välein tuolla niin ei oo mitään "uutta".

Onko kukaan muu kuullut sellasesta, että jos vauva nukkuu vanhempien kaa perhepedissä, ja jos jompikumpi (tai vaikka molemmat) tupakoi, niin se lisää kätkyt kuoleman riskiä?
Mä luin tämmöstä ja heti panikoiduin, kun meillä mies tupakoi.
Uskaltaakohan sitä vaavia sitten meidän sängyssä pitää ollenkaan vai onko toi vaan jotain liiottelua?

 
Hellurei, tänään poksui ja ollaan täysiaikaisia =)

Auroralla oli ihania juttuja pikkuiselle. Värit ovat todella raikkaat ja mehevät. Ihastuin kovasti kotiintuloasuun. Meillä on enemmän tuollaista rönsyily-meininkiä, mutta tämä yksinkertainen tyyli miellyttää myös kyllä kovasti silmää.

Sormien nivelkipuja on esiintynyt vajaan viikon verran täälläkin. Aamulla sormet on tosi kipeät ja nivelet jää ikään kuin jumiin, jos sormia painaa nyrkkiin. Auts!

Jalatkin on tosi turvonneet. Pitäisi jaksaa juoda enemmän vettä! Mutta kun pelkkä vesi ei maistu... Hyvä kun jalat mahtuu edes crocseihin, kohta pitää varmaan siirtyä miehen omiin.

Minulla on huomenna puoliltapäivin aika kampaajalle, ihanaa hemmotella hetki itseään. Varasin ajan jo pitkän aikaa sitten ja jännittelin, vieläkö ehtii ennen h-hetkeä käymään.
Jalkahoidossakin olisi taivaallista käydä...

Nyt alkaa nukkumatti kutsua unten maille, joten kauniita unia kaikille jellona mameille.

t.Tikru 37 (tasan 3 viikkoa laskettuunaikaan...)
 
Outiko syystäkin hermostuit. Mä en kanssa olis kestäny tota kaverin toimintaa enkä myöskään miehen juomista. :/

mä aion ainakin käyttää sairaalassa kaikkea mitä sieltä annetaan, alushousut olis kyl kiva olla omat, mut en taida niitäkään. En ota mitään ylimäärästä mukaan, enkä kanssa haluais pyykkiä kotiin vietäväks.

Ihania vauvanurkkauksia teillä. :)
Mä ostin tänään vaipanvaihtoalustan ja pessimistinä pari tuttipulloo. Ja harsoja. Nyt sit periaatteessa puuttuuki vaan pinnikseen patja ( niitä ei ollu ikeassa). Mullakin pinnis on perintökalleus äitin puolelta, eikä pohjaa saa nostettua. Ite ku oon suht lyhyt niin aattelin ihan pienen vauvan laittaa sinne nukkumaan äippäpakkauksen laatikossa, saa paremmin laskettua sinne pohjalle. No, aika sen sit vasta näyttää...

Mustakin tuntuu siltä etten uskalla vauvan vieressä nukkua. Oon aika kova peuhaamaan nukkuessani, joten pelkään että makaisin sen päällä.. :/ Monet kyl sanoo ettei niin käy, ku äiti nukkuu hennommalla unella. :)

Mulla on toi verenkierto hirveesti heikentyny. Lähes kokoajan ainaki toisessa kädessä on sormet tunnottomat. Jalat turpoo ku sialla, hirveetä.

en enää muista mitä muuta piti kirjottaa..

Aniit 34+5
 
Outiko tollaset miehet on tosi raivostuttavia! (tarkoitan siis miehesi kaveria) en voi käsittää miten ne kehtaa...

Luminella oon ihan kateellinen sulle, kun kaikki on jo valmiina. Meillä ei varmaan tuu olemaan vaikka vauva syntyis 2 viikkoa yli lasketun ajan... :LOL:

Monilla oli ihania kuvia lastenhuoneista/sängyistä. Meillä on vauvaa varten vasta epämääräinen kasa lattialla. :)

Vilma En usko, että mies mitenkään suojelutarkoituksessa sitä autoa "pihtasi". Sille on vaan jääny joku pakkomielle siitä, kun se on itse joutunut menemään bussilla pari kertaa, että mun pitäis kans mennä joskus bussilla.... Lähdin eilen ovet paukkuen kotoa ja ei olla sen jälkeen soiteltukaan. Ahdistavaa. Katson joka väli puhelinta ja odotan soittoa. En kyllä aio olla se joka antaa periksi. Huomenna meen jokatapauksessa illalla kotiin. Katsotaan nyt kuuluuko mitään sitä ennen....

Ei tänään tullutkaan rahaa. Outoa. Mun piti saada tänään lopputili kesätyöpaikasta, mutta ehkä joku on unohtanut, että se luvattiin maksaa tänään kuun viimeisen päivän sijasta. Nyt sitten kituutetaan, ku tilillä on enää 20 euroa. Maanantaina tulee EHKÄ lomarahat toisesta työpaikasta, mutta sekään ei ole vielä varmaa. Kiva nyt sitten tehdä niitä hankintoja.... |O

Ahdistus...

Illusia + Emppu 35+6
 
unikuu108
mä en saa unta kun mua ahistaa ja ärsyttää.
ahistaa tuleva synnytys ja ärsyttää että pitikin hankkiutua raskaaksi.tyyliin:miks ihmeessä?
mä en haluu synnyttää,voisiko tän nyt vaan lopettaa. kiitti. ja ei lapsia kanskaa..

huoh.
en haluu edes laittaa mitään valmiiksi. mua ei kiinnosta yhtään. jos en laita mitään niin eihän tää synny koskaan ja voin jatkaa elämääni pojan ja miehen kans kolmestaan..eikö vaan?
mä inhoon raskaana olemista. arhg!!!!! tää on ihan p.''#¤&**'stä..

mä inhoon kun toi potkii mua tuolla mahassa ja mä inhoon kun esikoinen on kipee ja mä inhoon tätä mahaa ja kun kaikki ärsyttää ihan sikana.
voi kanankakka.

aarrhhggg!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
unikuu108 Kyllä se siitä ( voisko latteempaa sanontaa enää olla..) Mullekkin tuli yks ilta ihan kauhee masennuskohtaus, tuntui että ei musta oo mihinkään, vähiten äidiksi ja muutenkin tuli vaan kauhee pakokauhu kaikesta.
Mä toivon, että se on ihan normaalia ja kuuluu asiaan. Koska taas tänään on ollut hyvä päivä.

En tiiä muuten, että mistä se johtuu, että yleensä tollanen paha olo tulee aina illalla tai yöllä.
Toivotaan että huomenna sullakin on parempi päivä ja paremmat fiilikset :flower:

outiko 38+1
 
Ihania kuvia ja ajattarella on kyllä taas NIIN tyttömasu kun olla ja voi :D :heart:

Peitoista, itse ostin nimenomaan ison lastenkoon peiton (110cm x 140cm) ettei tartte tumpata pinnistä täyteen pyyherullia joilla saa vauvan tuettua oikeaan asentoon vielä sittenkin kun alkaa vähänkin liikuskella.

Vieressä nukuttamisesta/perhepedistä, meillä on sekä mies että minä nukuttu paljon herkemmin sitten vauvan syntymän ja suojeluvietit on toimineet sikeänkin unen aikana. Suosittelen ainakin kokeilemaan jos perhepetiä haluaa! Vastasyntynytkin vauva inistää ja säpsähtelee sen verran että hormonien herkistämä kyllä (melkein kaikki, melkein aina) heräilee siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Kuinka moni meinaa kestoilla jo laitoksella? Meillä ei sairaalan puolesta saa minkäänlaisia kestoja
Ei oo aiemmassa sairaalassakaan ollut erillisiä kestoja, mutta flanellineliöitä siellä oli (joka kerta piti levittää hoitaessa hoitopöydälle puhdas), jonka myös kätilöt taittelivat ensimmäiseksi vaipaksi kakkaa tarkkaillessaan (eka kakka!). Ei kuoria tartte ja ½potkareilla tai solmulla tms:lla paketti pysyy sen minkä tarttee. Itse ajattelin kestoilla jo saikkulassa (eri kuin aiemmilla) jos siellä on edes näitä flanellineliöitä. Yöksi voin virittää kertiksenkin ettei tartte alkaa koko nyyttiä pesemään huonolla tsägällä.

Luminella, itse himoitsen samoja astioita :p

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Onko kukaan muu kuullut sellasesta, että jos vauva nukkuu vanhempien kaa perhepedissä, ja jos jompikumpi (tai vaikka molemmat) tupakoi, niin se lisää kätkyt kuoleman riskiä?
Mä luin tämmöstä ja heti panikoiduin, kun meillä mies tupakoi.
Uskaltaakohan sitä vaavia sitten meidän sängyssä pitää ollenkaan vai onko toi vaan jotain liiottelua?
Luulen että näillä tarkoitetaan korsteeneja jotka savuaa jatkuvasti ja tulee vauvan lähelle HETI pössyteltyään (oisko se pahin haju n. ½ tuntia josta voi laskea myrkkyjen passiiviset haittavaikutukset hengityksestäkin). Imettävän äidin pitäis pitää n. 2h:n tauko ennen seuraavaa imetystä että niksun määrä maidossa ehtii pienentyä edes vähän, mutta mieshän ei imetä ja jos ei vauvaanpäin hengittele niin en kyllä jaksa uskoa että siitä kätkyttiä tulis kun muutoin elämäntavat on kohdillaan etkä itse oo mikään subu-hoitolainen tai alkkis tms. Kätkytit on kuitenkin niin harvinaisia ja ei se vauva sokeria ole, päinvastoin, useinmiten äitiäänkin vahvempi :)

Toivottavasti ei oman miehen töppönen enää aamulla ahdista (älä sniffaile makkarissa - ainakaan ennen kun ikkuna on auki) ja kun meitä on niin moneen junaan ja toisia jäämään asemallekkin niin unohda se miehen kamun jututkin. Voi olla että sen piti sun nähden brassailla aiheella eikä sillä OIKEESTI olis munaa moiseen ;)

Tikru70, jo omatekoinen jalkahoito tuntui taivaalliselle kylmässä vedessä liotuksineen ja kuorintoineen partsin auringon alla. Lakkoja en samaan syssyyn enää jaksanu kurotella mutta tänäänhän on taas uusi päivä!

Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
mä aion ainakin käyttää sairaalassa kaikkea mitä sieltä annetaan, alushousut olis kyl kiva olla omat, mut en taida niitäkään. En ota mitään ylimäärästä mukaan, enkä kanssa haluais pyykkiä kotiin vietäväks.
Kuin myös! Ei kävis mielessäkään kantaa omia vaippoja, siteitä, vaatteita, eväitä, tms. mukanaan kun sairaalasta saa ne kaikki ja osaston ruokailu-auloissa on aina jääkaappi mistä saa omaan tahtiin hakea hedelmiä, jogurttia, aitoa luumunelktariinia ja saikkulan laimeeta mehua.

unikuu108, oikea, lämmin rutistus olis ollu yöllä näemmä paikallaan :hug: Sodassa ja raskaudessa kaikki tunteet on sallittuja. Se kuka ei osaa vihaa tuntea, ei ole koskaan rakastanutkaan. Tuu purkaan ärräpäät tänne tänäänkin, jos se vaikka helpottais. Ei ne raskausopuksetkaan turhaan kirjoita siitä pakokauhusta ja halusta peruuttaa koko raskautta vaikka sitä olis odottanut vuosia. Lukeudut ihan normaaleihin vaikkei normaalia olekaan olemassa ;)


-iinaZ & Kolmonen 35+6 (jolla tuntuu asiat olevan ekaa kertaa 27 vuoteen hyvin ja vielä ilman lääkitystä! :LOL: )
 
äippä1977
Aurinkoista aamupäivää!

Tuli sen verran mieleen tuosta imetystyynyasiasta, että itselleni syntyy siis kohta neljäs (poika 12/03, poika 08/05, tyttö 05/07) enkä tähän päivään mennessä ole yhtään imetystyynyä kaivannut. Tavallisen vanhan tyynyn olen siihen käyttöön ottanut jos on siltä tuntunut. Lähinnä ihan alussa kun vaavi on ihan pikkuinen ja osittain myös siksi kun äiti sekä vauva on ihan kuumissaan siinä imetyspuuhassa niin on vähän jotain "vällyä välissä". Eli jos rahat on tiukilla niin tuo on kyllä yksi niistä mistä mielestäni voisi tinkiä - ja voisihan sitä vinkata vaikka jollekin sukulaiselle joka haluaa sitten lahja vauvan synnyttyä... ;) Ja jos tuntee luontevimmaksi syöttää sängyssä niin tarve on sitäkin vähäisempi (tämä ei tietysti onnistu enää niin hyvin jos on muitakin lapsia)

Muita hankintoja joita minulle ei ole koskaan ollut tai yhdellä kokeillut ja turhaksi todettu ovat olleet rintakumit, maidonkerääjät ja rintapumppu. Ja kaikkia lapsia olen tähän mennessä imettänyt kuudesta yhdeksään kuukauteen. Esikoisella tuli kyllä aika pian "(korvike)iltapullo" lisäksi mutta muuten.

Itse laitan vauvan suoraan pinnasänkyyn nukkumaan, paitsi kokemuksesta voin sanoa että viimeistään tokan yösyötön jälkeen nukkuu kyllä äitin kainalossa koska on kaikille niin paljon helpompaa! Meillä on molemmat pojat nukkuneet ekat kuukaudet jonkin sortin kapalossa tai oikeesti sellaisessa peittokäärössä miten ainakin täällä sairaalassakin pyörittelivät. Rauhoitti kyllä nukkumista huomattavasti - eli vaikkei alkuun käyttäisikään niin kannattaa pitää mielessä jos vauva aina herää omaan "sätkähtämiseensä".

Ja tosiaan kyllä niitä tarvikkeita pystyy hankkimaan sitten lapsen syntymän jälkeenkin.. Tarkeää on jaksaa pitää huoli itsestään ja omasta jaksamisestaan niin silloin kaikki sujuu paremmin. Eli niin kamalalta kuin se kuulostaakin niin jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin antaa vauvan vaikka itkeä sen pienen hetken mikä menee siinä omassa syömisessä yms - jos ei itse syö ja JUO hyvin niin ei se sitä maitoa sitten riitä vauvallekaan.

Olen niin laiska ollut kirjoittelemaan et nyt tuntuu et unohdan tuhat asiaa mistä olen suunnitellut "paasaavani" mut palaan sitten tarvittaessa asiaan.

Nyt lähtään lasten kanssa markkinoille kun täällä kerrankin sellaiset ovat :)
 
Unikuu mulla on ihan sama fiilis, varmaan loppuajan paniikkia ja sit tietää just mihin on päänsä pistämässä, ku on lapsia jo ennestään. Iso :hug: sulle ja jaksamista. Tää odottaminen ei tosiaan oo aina niin ruusunpunasta ja ihanaa......


Hudjuke ja Kajsa 37 POKS
 
Nyt mulla sitten varmistui se sektio :| Tiistaina olin uudelleen magneettikuvauksessa ja laittoivat mut heti kyljelleen niin onnistu oikeen hyvin. Lantion mitat oli kuitenkin rajoilla, joten päädyttiin sitten sektioon. Maanantaina aika kätilölle ja sitten saan tietää tarkan päivän, eli rv 39+jotain se kai sitten on...

Sairaalakassi on suunnilleen pakattuna, vaikka nythän sen sitten tietää tarkkaan koska lähtö tulee. Toisaalta pelottaa, että synnytys käynnistyy aiemmin..

Unikuu :hug: tuttu tunne. Varsinkin kun näitä synnytystapoja on joutunu pohtimaan, niin välillä on tuntunu että haluis vaan peruuttaa kaiken :ashamed: Mutta eiköhän nekin tunteet oo ihan sallittuja.

äippä 1977 kanssa samoilla linjoilla noissa hankinnoissa. Kaikki ei tarvi kaikkea ja niitä voi sitten hankkia sitä mukaa kun tarvetta tulee.

Sairaalassa aion käyttää sairaalan vaatteita ja vaippoja sekä itsellä että vauvalla (ja kertiksillä mennään muutenkin). Viimeksi sieltä sai myös sitä lansinoh-rintavoidetta ihan kotiinkin. Syötävääkään en aio sinne ottaa. En mä varmaan mitään saa heti syödäkään, kun on se leikkaus :x Mies voi sitten myöhemmin tuoda, jos ilmenee jotain mielitekoja.

Eskoinen ei voinu sietää kapalointia, mutta aattelin tän kakkosen kanssa kuitenkin taas kokeilla, kun on ihan erilainen tapaus. Pinniksessä periaatteessa nukutetaan, mutta käytännössä nukkuu varmaan suurimmaksi osaksi perhepedissä. Kyllä sitä hormonit tekee tehtävänsä eikä sen lapsen päälle käännähdä. Muistan vielä esikosta, kun ekana yönä mies heräsi paniikissa ja alko kontata sängyn vieressä, että mihin se vauva putos. Siinä sitten unentokkurassa katoin ja sanoin että laitoin just vähän aikaa sitten pinnikseen nukkumaan. Joten taitaa niillä isilläkin jotkut hormonit toimia :LOL:

Mulla oli tota sormien, ranteiden ja nilkkojen kipuilua synnytyksen jälkeen ja sanottiin että on ihan normaalia.

Ihania lastenhuoneita ootte laittanu! Mulla on vielä lastenhuoneen kalustus vähän vaiheessa vaikka esikoinen jo 3,5v :whistle:

misu75 rv37+3
 
Jes! Tänä aamuna sormet oli melkein normaalit eikä satu paljonkaan niveliin! :D

Kaunis masu ajattarella! :)

Tänään on sit pikkuhousujen ostopäivä. Ihan jälkivuotoa varten osta TAI-mallisia, kun mulla ei semmosia oo. Ja aika paljon ahistaa noi siteet, mitä pitää työntää sit housuun. Mä oon nimittäin käyttänyt kuukautiskuppia menkkojenkin aikaan... Miltähän se vaippa tuntuu housussa piiiiiiiitkän ajan jälkeen.. On mulla isot ongelmat. :D

unikuu On kyllä mahtavaa, kun nainen käy läpi tunteita laidasta laitaan. Veikkaan, että viimeistään sitten, kun se nyytti on sylissä, olo on mahtavin ikinä. Nyt se ei tietenkään auta. :hug:

Mandy ja Aksu 37+3
 
unikuu108: Tiedän tunteen. Niinku ukko sanoo kun sitä ahdistaa ja kiukuttaa tarpeeks niin "vois mennä sysimetsään huutamaan itsensä tajuttomaksi".

Tänään on mulla neuvola, katsellaan nyt mitä siellä sanotaan *jaiks* En oo kotivaa'allakaan nyt käynyt, enkä käy.. Viimeksi sanoin terkalle kun kysyi että "menetkö tohon vaa'alle" että "eeeen", niin terkkari vaan naurahti ja sanoi että "eihän se pakko ole, vapaaehtosta tää on".

Aattelin josko sais mittoja tosta pojusta samalla..

Meillä vauva tuskin tulee nukkumaan meidän viereen missään vaiheessa yötä. Siinä on vakiintunut pojan aamuyön-nukkumapaikka. Eihän se joka yö siihen tule, mutta sille se on kyllä varattu... Tai jos tulee tosi yösyöppö-pieni niin isi saa sitten mennä pikku-ukon huoneeseen nukkumaan ukkelin kanssa.

Nyt mä niin haluaisin että mun hermo kestäis ton imettämisen... Meinaan jos se on yhtä hankalaa kuin ykkösen kanssa niin siinä vaaditaan kyllä aimo annos hermoja ja kivunsietokykyä. Esikon kanssa jokainen kerta kun imetin oli tuskaa, mulle yritettiin opettaa sitä imettämistä ja yritin käyttää rintakumia, rasvasin nännejä jatkuvasti ja silti joka kerta kun poika alkoiimemään, musta tuntui että mun nännit tippuu.. Ja syötön jälkeen vuosivat sitten verta välillä isostikin..

Muta joo, meen pitkästä aikaa laittamaan vähän meikkiä :)

Kimalle rv 34+2 ja taavi 11 kk
 
Ajattarella ihana masu!

Aurora, itsekkin tuosta vihreästä tykkään kovasti ja vaaleista sävyistä joten iski muhunkin tuo teidän pinnis ja huone kyllä, aivan ihana!

unikuu pakko kommentoida niinkin klisee kuin, että tiedän miltä susta tuntuu!
Mulla eilen oli niin karmee päivä jotenkin. Möllötin koko päivän kotona, neljän seinän sisällä (ilman että siihen olis ollut pakottavaa tarvetta) aloin kiukutella rauhaa rakastavalle miehelleni siinä määrin että lopulta minä vedin itkupotku raivarit ja mökötin ja vollotin itseni uneen klo:15:00 ihan sinne 19:00 asti välillä heräsin itkeä tihrustamaan. Ja ukko-kulta mökötti sitten olohuoneessa (sillä oli varmaan mukavampaa, sentään telkkari seurana :) )

olen kiukkuinen kuin ampiainen ollu nyt muutaman päivän ja oma olo on kurja ja ahdistunut. Johtuu varmaan suurimmaksi osaksi tästä pirun turvotuksesta.
Kaiken kukkuraksi, musta tuntuu että mun kaikki ystävät on hylännyt mut! Mut on unohdettu, hylätty, jätetty ja mua ei ole edes olemassa enää.. Mua muistaa puhelimitse enää äitiyspoliklinikka ja neuvola, hyvänä päivä lehtimyyjä. (no joo, kyllä mulle kai joku muukin on soittanut.. mutta silti).
Ukko kuitenkin sai mut leppymään illalla kuitenkin enkä ole enää niin vihainen koko maailmalle, ainoastaan niille joita tosiaan olen koko ajan luullut lähimmäisiksini.

Että unikuu, et ole yksin, täällä ollaan hengessä mukana.. Kidutaan nyt vaan loppuun asti ja rakastutaan niihin vauvoihimme silmittömästi kun ne joskus ikuisuudelta tuntuvan ajan päästä saadaan ulos tuolta masusta.
Voi tätä tunteiden kirjoa... :D

Tänään olisi sitten äitiyspolille aika.. Jännittää jotenkin ihan pirusti! Hassua, en edes tiedä mitä mä jännitän :D Tulen sitten kertomaan mitä siellä kerrottiin.. Ainakin painoarviota saan varmaan ;)

Jaksuja kärvisteleville ja :hug: kaikille sitä tarvitseville.

Ainiin, Outiko alkoi muakin oikeen ärsyttämään sen sun ukkos kaverin puheet.. Ja olen itsekkin törmännyt raskaus aikana muutamaan moiseen tolloon! Ne vaan pitää jättää omaan arvoonsa, mutta harmittaa niiden kotona odottavien naisten puolesta :(

Surullinen Citilda ja melskaava PikkuTyyppi rv 35+4
 
Huomenta!
Täällä herätty lasten kans jo klo 7. Oli ihme et esikoinenki heräs jo noin aikasi, yleensä ku herää vasta 10-11 aikaan. Ukon herätyskellohan se herätti meiät ja se meinas myöhästyä töistä ni kolisteli mennessään minkä kerkesi ni eipä ihme että lapsetki heräs... No itteä ei sen puoleen ees väsyttäny pahemmin siihen aikaan.. No oli sama nousta ylös.

Anna333 Ihana sänky :)

Nukku meidän poikakin vauva-aikana joskus meidän keskessä, siis varsinki sillon ku viel imetin. Ja mulla kans joku äidinvaisto varmaan ku mä en oo koskaan kieriny lasteni päälle, eikä mieskään! Mieskin herää jos vauva ees koskee häneen ku luulee et se on sen alla. Ja mä herään kans pieniinki inahduksiin. Mut tää vauva nukkuu kyllä nyt omassa sängyssään, kun poika nukku aika paljon meidän keskessä ni vieläki on totuttelua tuo omassa sängyssä nukkuminen. Tai nukkuuhan se omassa sängyssään mut nyt ku joutu näin äkkiä siirtää sängyn neidin huoneeseen ni poika ei oikeen haluis siellä nukkua. Hyvin se sinne nukahtaa mutta yöllä kömpii meiän viereen. No eiköhän se siitä.

Mulla tuli tässä pitkin aamua muutamia kipeitä suppareita vähän väliä. Sai taas aamun juosta lasten perässä ja keräillä leluja pitkin kämppää... ei jaksais millään siivota jatkuvasti. Mut nythän nuo on jo vähän rauhottunu.
Ku pysyis viel tän ja ens viikon masussa ni sit saa mun puolesta syntyä... Kyl mä oon jo kypsä tähän touhuun ;)

Jos lähtis laittaa poitsua päikkäreille ja alkaisin vähän raikota huushollia ja jos kahtoisin Serranon perheen nauhalta.

mertsu 34+5
 
Unikuulle :hug:

Täälläkin tänään joku ihme väsymys, ei jaksa kättä nostaa ja jotenkin ketuttaa. Esikoiselle meinaa koko ajan mennä hermo, onneksi mies on lomalla. Toisaalta tekis mieli alkaa siivoon kaappeja ja tapetoimaan yksi seinä, mutta kroppa taistelee ajatuksia vastaan.

Meillä kanssa tuo iso peitto, saa sit tuettua vaavin kyljelleen hyvin. Meillä aina nukkunut omassa pedissä, enste tossa laatikossa ja sit pinniksessä. Eikä poika 4,5v vieläkään tuu yöllä koskaan viereen. Ite en tykkää nukkua kenessäkään kiinni ja ainoastaan pojan ollessa pienenä kipeenä oli vieressä, koska oli hyvä olla vaan kun imi koko ajan. Mun miehellä on sellaset unen lahjat, että ei herää sit mihinkään, ennen kuin on mäiskinyt kunnolla ukon hereille ja ite en vaan tosiaan osaa nukkua vaavi kainalossa. Öisinkin imetin suurimmaksi osaksi istualtaan, kun muutenkin jotenkin mun kyljet puutu ja sattu, joten ei siihenkään oikein nukahtanut. Mutta sen verran oon oppinut, että vannomaan en mee mitään, lapset on niiiiiiiin erilaisia ja muututaan me vanhemmatkin :)
 
Huomenta!

Oli kyllä tosi katkonainen yö mulla, kun mies sitten päätti kävellä unissaan :D Joskus kun se juo kaljaa tms. vähän enempi niin yleensä sitten lähtee seuraavana yönä käveleen unissaan.
Nyt se erehtyi vessasta ja meni keittiöön, mut onneks ehdin hätiin ajoissa. Sitten se muutenkin lähti aina yks kaks käveleksiin ja haahuilemaan. Ei siinä oikeen osaa nukkua, kun pitää kahtoa ettei telo itteään.
Tuo on vaan tosi inhottavaa, kun joskus se on lähtenyt rappukäytävään, parvekkeelle yms. unissaan.
Viime yönä ajattelin, että onneks tää muksu ei oo vielä syntynyt, kun pitää tuota miestäkin "vahtia" :D

Nyt ahdistaa kyllä raha-asiatkin :( Mähän olin kesäkuusta suurimman osan kesälomalla ja 6 päivää äippälomalla. Saan sitten tässä kuussa rahaa ainoastaan noista kuudesta äippälomapäivästä ( kun toi loma-ajan palkka maksettiin jo aikoja sitten)
Enpä tietenkään tätä tajunnu ottaa huomioon. Seuraavan kerran saan rahaa vasta 15.8 ja sillon siis heinäkuun äitiyspvärahat.
Mulla siis työantaja maksaa ekat 3kk palkkaa ja kun tilipvä on aina 15.pvä, niin siks näin :(

Tänään pitäs sitten siivota ja pestä pyykkiä. Mä sitten vihaan kassien purkua reissun jäljiltä. Jotenkin niin tympeetä puuhaa sekin.

MIten niin valivali päivä täällä :D

outiko 38+1
 
Kuka muu on tykästyny lukemaan tätä pinoo jo pelkästään murteiden takia? Aivan ihanaa ku ihmiset käyttää murresanoja ja saa välillä ihan miettiä mitä ne mahtaa tarkottaa. :)

Täälläkin lopunajan paniikki alkaa iskeä. Välillä oon pistoksissa ku mietin että mulla on kohta vauva joka vaatii MUN huomioo ja hoivaa kokoajan! Nyt oon saanu olla ja mennä miten vaan. Outo tunne. Kaikki kyl sanoo että se on sit ihan eri ku on oma lapsi, ei se vaadi niin paljo leikkimistä äidiltään ku joku naapurin lapsi vaatii multa. Kaikista eniten mua mietityttää taloudellinen puoli. Mies on työtön, eikä saa oikeestaan juur yhtään rahaa. Tarvii yrittää aatella vaan positiivisesti.

Aniit 34+6
 
heippa hei
ihania vaavin huoneita teillä.. mullekin iski pieni paniikki kun mikään ei ole vielä valmiina. nyt ekat vaavin vaatteet koneessa..
eilen oli neuvola kaikki ihan ok
35+5 (tai +4)
painoa tullut 1200g/vk (apua, osin ainakin turvotuksista)
turvotus+
verenpaineet 110/69
pissa puhdas
kohdunpohjankorkeus 33,5
tarjonta rt
vaavin sykkeet 152

Meinaa olla vähän huono olo ja päätäsärkee.. pitäs alkaa valmistumaa kauppaan lähtöön että saa ruuan tehtyä.. ei millään jaksais.. :)
Toivottavasti Unikuulla tänän parempi päivä.. :hug:
nyt ei jaksa enempi kirjotella

piritta ja moggulaa 35+5
 

Yhteistyössä