Vuokolle :hug:
Onnea vauvautuneille :heart: :heart:
Onnea Neydanille naimisiinmenon johdosta, ihanaa :flower:
Täällä ollut taas tänään sellainen päivä, että huh huh. Eilen siis soitin neuvolaan, en oo juurikaan omassa normineuvolassa käyny, kun on pitäny rampata siellä äippäpolilla. No, neukkutätille selitin siinä viimeisen käyntini siellä, siitä sydämestä ja mainitsin myös korkeasta verenpaineesta. Sain ajan sitten heti tälle päivälle, halusi seurata pissaa ja noita paineita. Paineet oli edelleen nousussa 173/102!! Mutta pissa oli miltei puhdas. Ouluun mulle ei oo edelleenkään tullut aikaa, vaikka tällä viikolla pitäis jo mennä sinne. Neukkutäti soitti sinne äippäpolille, sieltä oli kyllä menny lähete kiireellisenä oyksiin, mutta sieltä ei oo vaan kuulunu mitään. Huomiseksi sain sitten äippäpolille ajan, kontrollikäynti, seurataan myös pissaa ja paineita. Nyt oon sitten kotona mittaillu, päivällä sain 164/102 ja vähän illemmalla 146/83. Laskusuunnassa ollaan =) Pitää mitata vielä ennen nukkumaan menoa. Että tällasta. Neukkutäti ohjeisti mua huomista varten, mun pitää vaatia siellä ä-polilla jotain kokenutta lääkäriä (mainitsin nuoresta tytöstä, joka on ollu pari viime kertaa siellä) ja sitten vielä sanoi, että ennen en saa lähteä pois sieltä, ennen kuin on uusi aika oyksiin tai sinne.
Loppuviikosta siis luultavasti vielä se oulun reissukin tiedossa. Huomisaamuksi en saanu ammaa, molemmat mummot töissä, miehen pitää siis tulla kotiin. Painaa nyt töitä reissussa oikein urakalla, että ehtii aamuyöksi kotiin. Saa ehkä muutaman tunnin nukkuakin. Raukka.
Esikkokin on kaikenlisäksi kuumeessa, aamulla oli 1v-neuvola ja sai siellä 2 rokotetta, niin niistä tuli sitten lämpöä. Äh.
Kotikäynneistä oli puhetta. Täällä tulee ensiksi oma neukkutäti käymään, noin 2 viikkoa kotiutumisen jälkeen, sitten lastenneuvolasta tullaan, kun vauva on 1kk ikäinen. Eli aika mukavasti, vauvan kans tarvii mennä sitten vasta 2kk neuvolaan.
Jaksuja kaikille
Helmiir ja Kerttu 38+6 (kuukautisten mukaan tänään ois LA)
ps. Sf-mitta oli 34cm, esikolta oli tähän aikaan 43cm, joten kumma jos maha tuntuukin vähän pieneltä