ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Huh kun on kuuma !!

Äsken kävin kaupassa, ja sen jälkeen piti koira viedä ulos, mutta taitaa käydä niin että vien vasta illalla kun on viileämpää.
Mies kyllä sanoi mulle että hän voi sen viedä, mutta saa nyt nähdä...

Välillä jotenkin ärsyttää toi yli huolehtiminen mitä mies on nyt alkanut harrastaa.
Nytkin on hakemassa meille jotain elokuvaa illaksi, ja ehdotin että lähtisin mukaan niin pääsisin edes hetkeksi pois kotoa, mutta kuulemma en voi lähteä minnekään etten vaan synnytä.
Siis eikö se nyt tajua että sehän tässä juuri olisi tarkoituksena että toi pieni tuolta mahasta tulisi ulos ???
Joo tiedän että tarkoitti vain hyvää, ja varmaan mun parastani ajatteli kun on tosiaan tuo liikkuminen vähän hankalaa näiden supistusten kanssa, mutta juuri muualle en enää pääse käymään kun tohon 200 metrin päässä olevaan kauppaan ja koiran kanssa ulos.
Ja mielummin pahentaisin näitä supistuksia ja lähtisin synnyttämään, kun että tässä vielä monta päivää kärvistelen niiden kanssa.
Joo-o on taas hankalaa ja kauhea valivali-päivä taas...
 
Imetysliiveistä täällä oli kans juttua,ni mä hankin semmoiset Carriweliöpehmoliivit.Babyidean sivuilta löyty linkki jälleenmyyjälle.Oon käyttänyt niitä jo nyt ja ovat aivan ihanat päällä!Ei purista,ei kiristä mistää,ei ylim saumoja missään.Mulla kuppikoko 80C nyt ni tilasin M-kokoiset pehmoliivit.Se jälleenmyyjä suositteli sitä kokoa.Mut oon nyt todennu,et jos nää tissit vielä turpoo kamalasti sit ku maito nousee niihin,ni mun täytyy tilata vielä toiset L-kokoiset.Mä oon aina inhonnu käyttää noita rintaliivejä,olisin aina vaan ilman niitä,jos mahdollista.Sen vuoksi mä kyllä tykästyin näihin Carriwelin pehmoihin.
 
Ouskalle vauvaonnitteluja!!!

Täällä on kans aivan älyttömän kuuma, edelleen. Oon hiippaillu ny muutamana päivänä toppi ja pikkuhousut päällä. Toppi kiskottuna mahan yläpuolelle niin ei paina ja maha saa tuuletusta. Sitte puen asiallisemmat vaatteet ku meen käymään ulkona.

Kolme yötä pitäis vielä kestää. Sitte ois keskiviikko. Toivottavasti pääsen sitte suoraan saliin kalvojen puhkasuun eikä tarttis kärvistellä osastolla ison mahan kanssa päivätolkulla niinku viimeksi. Jos siis alakautta päädytään toimiin. Hirvittää kovasti etukäteen, millasia yöt on synnärillä jos vauveli ei oo vielä syntyny. Kuuma, kuuma, kuuma ja kuuma kuitenki. Kotona joudun pitään tuuletintä päällä läpi yön että voi nukkua ees jotenki.

Joku oli bongannu limatulppaa. Lupaavaa. Väittävät että limatulpasta viikon sisällä on vauva syntyny. Itsellä tosin ne kolme ekaa, joita ei käynnistetty, synty kyllä puolen vuorokauden sisällä limatulpan havaitsemisesta.

Mitähän muuta? Ei kai sen kummempia. Vadelmanlehtiteetä taas juomaan...

Sinderella 37+6
 
Ouska ja Sshinä onnittelut poikavauvoista! :flower:

Tyttönen limatulppa kuulostaa lupaavalta!

Sonjuska tervetuloa kirjoittelemaan.

Onpas tää kirjoittaminenkin rankkaa kun hiki vaan valuu. Aivoitoiminta on nollassa..

Päksäkkä 39+5 :heart:
 
Täällä paluduttu mökkireissulta...

Onnea vauvat saaneille! :flower:

Pakko kommentoida kans tota ambulanssiasiaa... Aika erilaisia ohjeistuksia kyllä annetaan eri paikoissa??! Mä erikseen oon kysyny kans, että mitä tehdä jos vedet menee. Mulla vauva edelleen tosi ylhäällä, ei juurikaan laskeutunu saatika kiinnittyny. Neuvolan kätilö sanoi, että silti voi mennä omalla kyydillä. Meillä ei tosin mikään kovin pitkä matka sairaalaan, varmaan noin 15 minuutussa ajaa... Sanoi, että napanuoran esiinluiskahdus on aikalailla harvinaista ja sen huomaa kyllä. Sellaisessa tapauksessa tietty ambulanssi.


Maud 41+0
 
Hikinen merks, ja tervetuloa uusille!!

Ja onnea ja :flower: :flower: nyytin saaneille! :) Pieniä pirpanoita vain tulee lisää.

Koko-galluppiin, pituus n.165, paino nyt 83kg (Tullut noin 10-12kg). Sf-33cm. Painoindeksi ennen raskautta oli 25. Törkeä turvotusta on ollut pari päivää, eli toivotaan senkin hieman laskevan painoa sitten vauvan tullessa.

Huomenna ajattelin pitää paastopäivän, tai syödä vain hedelmiä ja salaattia ja paljon juotavaa. Lupasivat tänne hellettä vielä huomiseksikin. Onko hyviä paastovinkkejä? Pakki on ollut sen verran sekaisin, että pieni paastoaminen tekisi varmasti hyvää..

Vaavitar + tintta 39+1
 
limatulpasta toivottavasti se oli se, niin vähän sais tätä asiaa eteenpäin.. Kun supistuksia ei oikein ole.. Enemmänkin noita mahan kiristymisiä vain :D Pikkuinen on kyllä liikkunut ihan kiitettävästi tämänkin päivän aikana, että saisi kyllä jos tulla maailmaan :)

Jänskättää jäädä yksin kotiin kun mies palaa tänään armeijaan.. :D Saa nähdä koska saan soittaa sinne että nyt tarvis mistä sairaalaan tueksi ja turvaksi auttamaan uutta ihmisen alkua maailmaan :)
 
Kaisa syntyi 6.8 klo 17.48 kahden päivän käynnistys yritysten jälkeen. Painoa pikkuisella oli 3575g ja pituutta 48 cm. Tuun myöhemmin kertomaan lisää.

Paljon onnea kaikille vaavinsa saaneille :flower: :flower: :heart: :heart:

Hudjuke ja Kaisa 3 vrk
 
Moikka!

Mä oon täällä vieläkin. Toisinaan supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta ei edelleenkään tarpeeksi kipeästi.

Onnea vauvaantuneille. :flower:

Painogallup: Painoa on tullut 12 kiloa lähtöpainosta ja ekasta neuvolasta kymmenen. Näytän kuulemma siltä et en oo lihonut yhtään, joten kaikki on tuossa mahassa joka ei sekään ole edes keskikäyrällä (sf 32).

Kantoliina ohjeista:
Vauvalehden sivuilla oli ainakin vähänaikaa sitten videoitu ohje tosta kietaisuristi kakkosesta. se vaikutti aika kädestä pitäen ohjeelta.

Ristiäisistä. Mulla on käynyt yksi kortti idea mielessä. Siihen voisi sormiväreillä painaa vauvan käden ja sitten laittaa pätkän Jumalan kämmenellä virrestä. Me ollaan kuitenkin kohtalaisen uskonnollisia.

Mansikkatee ja Hippuli 40 melkein 41
 
Hudjukelle vauvaonnitteluja!!!

Suppareista. Näin loppuvaiheessa kuulema ne pelkät vatsankovettumisetki saattaapi tuottaa alakertaan tulosta... Lohduksi meille, joilla kivuliaita ei vielä oo ollu :)

Me ollaan kans jo tuumattu ristiäisiä. Aateltiin pitää ne täällä meiän kaupungissa vanhassa keskiaikaisessa kirkossa. Mun kummitätini kastaa. Hän on pappi ja on kastanut kolmosen ja nelosenki. Kastejuhla vietetään varmasti sitte seurakuntatalolla. Kummeja on tällä hetkellä kaksi kappaletta, kummitäti ja -setä. Molemmat serkkujani. Muilla lapsillamme kummeja on viis, joten nyt täytyy vielä pähkäillä keitä pyydettäis vai pyydettäiskö enää ketään. Ku suurin osa sukulaisistani on jo sellaisia, joilla kummilapsia on jo ennestään monta niin ehkä sitä vois nyt tehhä niin että ois vaan nämä kaksi, joilla kummilapsia ennestään ei ole. Kumpikin oli tosi onnellisia siitä kun pyysimme heitä eli motivaatio kummina olemiseen on heillä korkealla :)
 
Olipas ihana lukea kolmet uudet vauva-uutiset, kaksi poikaa ja yksi tyttö! Onnittelut koko perheille!!! :flower: :heart:

Sonjuskalle minunkin puolestani tervetuloa mukaan! Oikeesti ei niitä tyhmiä kysymyksiä raskausaikana ole. Lääkärin kuuluu ymmärtää! =) Mutta tosiaan tuohon äippäpoli juttuun, että ole vain onnellinen ettet ole joutunut käymään! Koska mulla ainakin ne on liittynyt hieman ikävempiin asioihin eikä mihinkään, että jippii pääsee sinne ultraan yms. Koska ne on tosiaankin ollut tarkistus yms.käyntejä, onko vauvalla kaikki hyvin. Muuten ei normaalisti täällä ole kuin yksi ultra heti alussa, lääkäri heti alussa ja sitten lopussa, jossa mahdollisesti lääkäri antaa koko, paino arvioo. Mutta näin sulkuaikaan ja uudelleensynnyttäjillä monelta on tuo viimeinen lääkärikäynti jätetty kokonaan pois. Mikä on harmillista...

Mulla muuten irtosi samana päivänä limatulppa, kun lähin synnyttään esikoista!

Lisää vauva-uutisia odotellen.... =)
 
Moi sonjuska!
Onnea Ouska, Hudjuke ja ssihinä! :heart:
Täällä ollu kiva viikonloppu! ja nopeesti menny. pe oli kaverit käymäs, lauantain nukuttiin myöhään ja oltiin syömäs tutuilla ja sen jälkeen rannalla, tänään sit käytiin hangossa täältä lohjalta syömässä anopin ja apen kans jossain rantaravintolas (ihanaa ruokaa!). Nyt sain pojan nukkuun ja tulin lueskelemaan "uutiset".
Ei malttais oottaa sinne torstaihin jolloin tod. näk. antavat leikkausp'äivän jos ei synny... No ens viikoks on kyl pientä ohjelmaa; ostin palapelin, leivon piirakan ja maalaan pari ikkunan pieltä ulkona.
Voinnissa ei mitään ihmeempiä, ei oo enää niin oksu-olo, hyvin jaksaa torstaihin sit ei enää pitkä aika oo. :)

PojanÄiti ja mahavauva 38+3
 
unikuu108
galluppiin:

mä oon 168 ja normisti 67/68 kg joten olikos se bmi sillon 24? muistaakseni ja nyt on 79kg tullut. mutta ekalla neuvolakerralla oli 72kg joten jos siitä laskee niin 7kg tullut. ekaa odottaessa oli tässä vaiheessa kiloja jo yli 80 joten tää on ihan hyvä näin.
 
Nopeesti merkkailen...

onnea vauvaantuneille ja tervetuloa sonjuska!! :flower:

Kiitos tosiaan siitä ikea-vinkistä, tänään ostin sen pyykinlajittelusysteemin, jee :D Ja toki vähän muutakin.....

Tänne ei muuta kummempaa, hiki valuu ja limoja ja suppareita odotellessa :D

Elokuuvauva09 ja masukki 39+2
 
Onnea taas kaikille vauvaantuneille! :heart:

Painogalluppiin et sano mitään. Oon niin ylipainonen et oksat pois. Pituutta vaan 163. Tarkotus olis nyt yrittää vauvan kasvaessa alottaa liikuntaa ja uudenlaista elämää. Haaveilen normaalipainosta. :) Raskaus ei oo kuitenkaa tuonu ku tollaset 9kg.

Alapäässä on alkanu kyl tuntua painetta, mut silti tuntuu ettei vauva mihinkää oo laskeutunu. alan oikeesti uskoa siihen että tämä vauva syntyy syyskuussa.

Mä olen käyny hieman normaalia enemmän kontrolleissa äippäpolilla sen geenivirheen vuoksi. Kaikki on kuitenki ollu joka kerralla hyvin. :) lapsiveden määrää ne lähinnä ovat halunneet tutkia.

Aniit 38+2
 
hudjuke ja Sihinäsuuret onnittelut Teille ja miehillenne vauvoista!!Hudjuketuu kertomaan meille miten sulla käynnistelyt lopulta toimivat..(oon menossa ite ens to)!! :heart: :flower:

Mäkin sanoisin noista ä-pölikäynneistä sen verran et ei siellä kyllä missään normiraskauksissa joudu juoksemaan.Ensinnäkin se maksaakin joka kerta sen melkein 30 e ja siellä joutuu aina varautumaan sellaiseen parin tunnin reissuun.Ja TYKS:ssa jossa mä oon käynyt on joka kerta ollut eri ERIKOISTUVA lääkäri eli ei ne lääkärit mitään erikoislääkäreitä siellä oo vaan ns. harjoittelevia.Ja sit jos ajattelee sitä että siellä saa sen ultran+painoarvion joka kerta,ni mä en oo kertaakaan erottanut siellä ultrasta vauvasta mitään "piirteitä"tai enempää yksityiskohtia vaan ne mittaa nopeasti sen päänympäryksen, reisiluun pituuden ja vartalon ympäryksen,joista sitten saadaan se painoarvio tietokoneella.Sen puoleen tosiaankaan siellä siitä ultrasta ei ole mitään sellaista iloa et:kiva ku nähdään masuvauva taas pitkästä aikaa...Ne tosiaankin kattoo vaan äkkiä "pakolliset".
lisäksi jo se,että joutuu ä-polilla käymään on merkki riskiraskaudesta ja mullahan se on siksi,ku mulla todettiin raskausdiabetes!Siks mä oon käynyt siellä jo 6 kertaa viikon 26 jälkeen!!Ei kiva,et mulla on nyt jo aika laskut tonne TYKS:n noista polikäynneistä.Yhden päivän olen lisäksi ollut osastohoidossa,josta kuitenkin veloitettiin 2 vrk eli 60 e.
No se siitä rahanmenosta,pääasia että vauvalla on kuitenkin ollut kaikki koko ajan ok.Ja ite olen ollut suht turvallisin mielin vaik mulla jo ikäni puolesta riskiraskaus onkin!

Tsemppiä kaikille odottajille!!Toivotaan paljon hyviä supistuksia teille,jotka niitä jo toivotte!!

Maria-s ja vesseli

 
Hassuja tapahtuu, piti tulla jakamaan kun muilta pitää vielä salailla.. Ollaan puhuttu miehen kans naimisiin menosta ennen vauvan tuloa. Ajatus oli et käydään maitraatissa ja sit ens keväänä ihan juhlitaan häitä. Sillon heitin kyllä et "eihän me voida naimisiin mennä kun ei mua oo kosittukaan". Joskus pari kuukautta sitten tehtiin se avioliiton esteiden tutkinta, mut sit koko juttu unohtu.
Tänään mies lähti käymään kaupassa. Pyysin tuomaan suklaata ja se toi, sekä lisäksi salmiakkia. Sit painu koneelle ja minä jäin syömään suklaata. Ihmettelin samalla kun salmiakkilaatikko oli valmiiks auki ja rupesin sitä tutkimaan, niin siellä oli pieni lappu sisällä, jossa luki kaunokirjaimilla "Mennäänkö naimisiin?" Rupes naurattamaan ihan hitsisti ja menin sitä pussaamaan, sanoin et "Joo, sopii" :) Huomiseks on aika maistraattiin ja sit naimisiinmenopiknikille, sanoi mies. Heh. Kihlasormus mulle tulee, eikä hirveesti tätä huudella kun halutaan sit ne häät keväällä pitää. Sit saan toisen sormuksen ja vaihdan nimeä jos haluan. Nyt toistaiseksi omalla nimellä jatkan. Mutta hassu fiilis ja hassu oli kosintakin :D

Tyttönen90 upeita kortteja, ei onnistus multa!
Sonjuska tervetuloa!
Onnea Ouska, Hudjuke ja ssihinä!
 
Neydan, onnea! Ihanaa kun meette näin viime tipassa naimisiin :) Me mentiin tuossa huhtikuun alussa maistraatissa ja pienillä juhlilla. Yllätyin siitä kuinka tunteellista ja ihanaa se oli. Ihana päivä :)

Onnea vauvan saaneille, Ouska, Hudjuke ja ssihinä!! Yhdellä rytinällä monta.

Miä heräsin supistuksiin... koko eilisen päivän oli sellainen "jotain tapahtuu"-olo. Koko lantion seutu kipeä ja olo vaikea, maha lähes koko ajan kova. Nyt rupesi supistelemaan noin 8-10 min välein tunti sitten. Nää koskee. Ei kuolemaksi asti, mutta koskee. Voisko tää olla sitä?!? Katsellaan.......!!

OnSiisKevät ja beibe 40+0 (finally!)
 
Noniin, nyt meni maha löysälle pitkään jatkuneen ummetuksen jälkeen. Oisko tää nyt sitä...Mies lähti just töihin, sanoin että mee vaan, mutta valmistaudu siihen, että joudut lähtee kesken pois. Supistuksia tulee n. 7 min. välein ja kyllä nää koskee.
 
Huomenta !!

Täällä on supistellut eilisestä illasta asti melko säännöllisesti.
Mentiin kuitenkin miehen kanssa nukkumaan ja sainkin nukuttua muutaman tunnin.
Neljältä kuitenkin heräsin siihen että supistukset olivat muuttuneet kivuliaammiksi, ja nyt tässä olenkin pohtinut että koskahan sitä pitäisi lähteä.
Ei ne vielä kovin kipeää tee, enkä kauhean tarkasti ole kellosta katsonut että kuinka usein niitä tulee, mutta melko kipeää tekee ja aika säännöllisesti tulee.


Äsken kävin suihkussa, ruokin koiran ja söin itse aamupalaa, ja kohta ajttelin lähteä vielä ton koiran kanssa ulos ja katsoa onko mitään vaikutusta.
Jos tuntuu ettei nämä lopu, niin sitten varmaan menen miestä herättelemään ja sanon että voi olla että täytyy tässä aamupäivän aikana vielä lähteä sairaalaan.

Olen vaan aika varma siitä että siinä vaiheessa kun saan miehen ylös tuolta sängystä niin supistukset loppuvat kuin seinään, ja sitten olen ihan turhaan sen herättänyt vaikka olisi tänään saanut nukkua pidempään kun menee vasta iltaan töihin.

Lisäksi ei akuheasti kiinnosta mennä sairaalaan ennen kun on pakko, kun pelottaa se tilanne jos lähettävät vaan takasin kotiin, mutta mä jään sitten vaikka johonkin ovenkahvaan roikkumaan, varmasti en enää kotiin tule ilman vauvaa !!!
 
Huomenta

Ja onnittelut ainakin hudjukelle ja ssihinälle vauveleista :flower:

Tämä sais kans syntyä jo. Muuten vointi ihan hyvä mut tää TURVOTUS. jotain aivan kamalaa. Jalkoihin särkee ku kävelee ja käsiin ottaa kipeetä. No, ei kait tätä montaa viikkoa enää. Ja on lupailtu viilenevää säätä loppuviikoksi, sehän sopii :)

OnSiisKevät joko matkalla synnärille. Kuullostaa jo tosi lupaavalta, ja syntyisköhän laskettuna päivänä?? :)

kikka89 lähde sinäkin nyt sieltä vain synnyttelemään :)Kun nuorin syntyi mulla supisteli koko edellisen yön/päivän ja illalla neiti sitten syntyi.

Nyt jatkamaan hetkeksi unia kun lapsetkin nukkuu. Jos vaikka tunnin saisi torkuttua, yö meni vähä huonosti... taas vaihteeksi.

amaria 38+0 (poooooookss!)
 

Yhteistyössä