ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Yhdessä koossa täälläkin edelleen =) Yön sain taas hyvin nukuttua ja olo on muutenkin ihan hyvä. Mitä nyt hiki virtaa, kun on niin kuuma ilma...

Vuokko-75 Olipa typerää puhetta sun lääkäriltä. Jos se puhui vaan omasta kokemuksestaan löystyneistä paikoista :LOL: Mä ainakin kyykin vielä mustikkametsälläkin tuossa viime vai edellisviikolla, ja meille on jo kolmonen tulossa nyt :D
Niitä lantionpohjalihastreenejä kannattaa tehdä, niin ei pääse paikat löystymään liikaa, mä muistaakseni sain esikoisen synnytyksen jälkeen sairaalasta jumppaohjeitakin mukaan :)

Ajatar Suloinen neiti teillä :heart: Paljon onnea vielä :flower: Kiva kuulla vauvan saaneidenkin kuulumisia täällä vielä!

Sisarusten määrästä oli juttua. Minä ja mies ollaan kumpikin 4-lapsisista perheistä. Meille nyt kolmas lapsi tulee ja varmaan neljäs olisi vielä jossain välissä tervetullut... Kumpikin ollaan tykätty siitä, että on sisaruksia. Vaikea olisi kuvitella elämää ilman niitä.
Varsinkin pikkuveli, johon mulla on alle 2v ikäeroa, on ollut mulle aina läheinen.
Mutta kyllä mä uskon, että ihmisten käytös on kiinni kasvatuksesta ja omasta luonteesta enemmän kuin mistään sisarusten määrästä. Varmasti yksilapsisessa perheessä ja monilapsisessa perheessä on omat hyvät ja huonot puolensa molemmissa.

Nyt vois vähän lähteä ulkoilemaan!

RangaTanga 38+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SpringSummer:
unikuu ja IinaZ ja muut kestovaippalilijat jos ootte linjoilla, niin taitteletteko tän ohjeen mukaan:

http://www.onneaon.com/harsojen-taitteluohjeita/17-istuvampi-vauvakolmio

En tajuu miks en saa sitä taiteltua..miten voi olla näin hankalaa? Mulla hahmotuksessa vissiin ongelmia... :kieh:
Juu, tuolla taittelen mutta en rullaa reunoja reisistä kuten tossa on tehty, vaan käännän vain kapeasti kertaalleen. Kerro mihin asti onnistut tai mikä kuvista ei onnistu niin koetan selittää.

-iinaZ

 
Nonni, lääkärissä käyty.

Oli siellä kuulemma paikat pehmenneet ja auki sen sentin... Lääkäri oli ihan täpinöissään jostain syystä.. vaikka mä olin mielessäni ihan että "no voi paska..."
(muoks. niin siks et eikö oo enempää tapahtunut..)

Paino oli pudonnut kilon verran verrattuna edelliseen käyntiin noin viikko sitten.

Ajatar: Ihana pieni. Poitsukin istu tässä mun sylissä ja katto vauvan kuvaa sellanen ällösöpö hymy päällä xD sitten sanoi vienolla äänellä "ään än än.." Son näköjään ihan rakastunut teidän neitiin ja ajelullekin jo suunnittelee vievänsä :D

Kimalle rv 37 (noni, SYNNY!) ja taavi kohta 1-vee
 
Onnea ajatar suloisesta tyttösestä :heart:

Hohhoijaa. Ei kyllä vieläkään tunnu siltä että tästä nyt pitäisi mukamas jonnekin lähteä. Ei suppareita, ei tulppaa, ei limoja... oikeastaan aika pelottava ajatus että tämä periaatteessa jopa mukavahko olotila pitäisi vaihtaa hirveään kipuun! Esikoisesta olin tässä vaiheessa jo niin kypsä että synnytyskivutkin oli ihan siedettäviä siihen verrattuna |O

Eipä oikeastaan muuta. Arki jatkuu :wave:

kielletty 39+2
 

Unikuu
olipas tyhmä lääkäri. mulla on nyt, mitä, vk 38? ja mä painan ihan samallalailla menemään vaikka toista odotankin.että se niistä löystyneistä paikoista. kannan koko perheen ostokset repussa ja välillä jopa samalla 15kiloisen uhmaikäisen rimpuilevan pojankin.
RangaTanga
Olipa typerää puhetta sun lääkäriltä. Jos se puhui vaan omasta kokemuksestaan löystyneistä paikoista :LOL: Mä ainakin kyykin vielä mustikkametsälläkin tuossa viime vai edellisviikolla, ja meille on jo kolmonen tulossa nyt :D
Näin mäkin olen ajatellut, että menen ja teen juttuja, joita pystyn tekemään. Kai jokanen raskaus on omanlaisensa, jollain kipeytyy paikat, jollain ne löystyy jne. Kyllä mullakin kävely asfaltilla tuntuu lonkissa, mutta kun nyt satun olemaan tällainen metsäläinen ja käyn kesät talvet koiran kanssa metässä rämpimässä, niin ei se mulla missään tunnu. Sammaleella ja mättäillä kävely vaan sopii mulle =)

Ajatar: Onnea! Suloinen pikkuinen teillä :heart:

Onko liinailukonkareita??
Mulla on pitkä trikooliina (tai sellainen trikoo-hamppuliina) ja olen miettinyt, miten vastasyntyt on paras siihen pistää. Kaikenlaiset ohjeet on mun mielestä epäselviä. Kietaisuristi II-sidontaa olen harjoitellut, mutten oikein ymmärrä, miten vastasyntyneen jalat sinne laitetaan. Isommallahan ne voi jättää kai sammakkoasentoon. Kantoliinakanavan sivulla lukee seuraavaa:

Vastasyntynyttä voi kantaa kehtoasennon lisäksi myös pystyasennossa, jos vaan vauva itse siinä tuntuu viihtyvän. Hyviä sidontoja ovat esim. kietaisuristi II. Imetys saattaisi sujua esim. kietaisuristikehdossa tai turvakehdossa.

Pystyasentoon laitettaessa vauvan jalat jätetään sykkyrälle kantajan rintaa vasten, mikäli vauvan jalat eivät vielä aukea itsestään sammakkoasentoon. Eli jos esim. vaippaa vaihdettaessa vauva avaa jalkansa itse levälleen sivuilleen, voi hänen jalkansa avata kylkiä pitkin myös kannettaessa. Jalkoja voi myös pitää sykkyrässä kantajan rintaa vasten niin pitkään, kuin vauva itse sillä tavalla viihtyy.

Olisko kellään hyvää ohjetta kehtosidontaan trikooliinalla?
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja SpringSummer:
IinaZ - jipii, mä onnistuin! Hahmotushäiriö meinas vaan tökätä heti kolmannessa kuvassa. Ekasta taittelusta tuli vähän "röpelöinen", eli ei niin siisti kulmista, mutta paketin sain aikaiseksi. Ehkä 80kert.80 harso on vähän suuri...en tiedä.
Paketoin harson Nasu-pehmolelulle, ja laitoin kuorivaipankin päälle. Nyt sain hyvät naurut kun Nasu makaa tossa lattialla paketoituna :LOL: Vähän liian lyhyet jalat sillä ehkä on jotta pystyisi harsovaippaa käyttämään...
Tänään illalla toinen pehmolelu kehiin ja miehen kanssa nopeuskilpailu :D
Joo, vähän tylsää täälä...

t. SpringSummer
http://www.onneaon.com/harsojen-taitteluohjeita/16-vauvakolmio
tässon ilman niitä reunojen kääntelyitä. tätä iinaz varmaan tarkoitti. ja tällä mäkin olen. ja tää on siis se yleinen,origamiksikin sanottu harson taittelutyyli.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Vuokko-75:
Onko liinailukonkareita??
Mulla on pitkä trikooliina (tai sellainen trikoo-hamppuliina) ja olen miettinyt, miten vastasyntyt on paras siihen pistää. Kaikenlaiset ohjeet on mun mielestä epäselviä. Kietaisuristi II-sidontaa olen harjoitellut, mutten oikein ymmärrä, miten vastasyntyneen jalat sinne laitetaan. Isommallahan ne voi jättää kai sammakkoasentoon. Kantoliinakanavan sivulla lukee seuraavaa:

Vastasyntynyttä voi kantaa kehtoasennon lisäksi myös pystyasennossa, jos vaan vauva itse siinä tuntuu viihtyvän. Hyviä sidontoja ovat esim. kietaisuristi II. Imetys saattaisi sujua esim. kietaisuristikehdossa tai turvakehdossa.

Pystyasentoon laitettaessa vauvan jalat jätetään sykkyrälle kantajan rintaa vasten, mikäli vauvan jalat eivät vielä aukea itsestään sammakkoasentoon. Eli jos esim. vaippaa vaihdettaessa vauva avaa jalkansa itse levälleen sivuilleen, voi hänen jalkansa avata kylkiä pitkin myös kannettaessa. Jalkoja voi myös pitää sykkyrässä kantajan rintaa vasten niin pitkään, kuin vauva itse sillä tavalla viihtyy.

Olisko kellään hyvää ohjetta kehtosidontaan trikooliinalla?
vauva laitetaan siis sellasen mykkyrään sinne pystyasentoon.niinkuin sikiöasentoon että jalat tulee samaan pakettiin.
sitä ei oikein voi harjoitella ilman vauvaa.. :p

mutta olet varmaan tutustunut jo kantoliinakanavan sivuihin?
http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/materiaalipankki/nayta_sidontaohje.tmpl?pager_current=1;luokka=2;ryhma_id=105;navi_id=246;sort=nimi;aktiivinen=true

ja yksi hyvä paikka, vaikkei kestovaipoista välitäkään, niin seurata alueensa kestovaippahulinoita koska aika pitkälle nuo kaksi(kestovaipat ja kantoliinat) kulkee käsikädessä. tarkoitan sitä että kestovaippahulinoilla on yleensä kantoliinanurkkaus jossa on esillä kaikenlaisia kantovälineitä ja niitä saa kokeilla omalle vauvalle tai ilman.. siellä yleensä on myös kantoliinakanavan/vastaavan opastaja joka osaa kertoa liinoista ja repuista ja muista.

tietoa hulinoista löytää:
http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewforum.php?f=2
 
Kiitos unikuu ja maud.. Neuvolassa kävin kun sinne oli muutenkin aika ja terkkari oli sitä mieltä ettei yhdestä buranasta haittaa ole.. Pelästyin vaan niin kovin, kun löysin pelkkiä keskusteluita netistä mitä kaikkea se voi aiheuttaa mm. vauvan sydämelle..

Päänsärky jatkuu yhä vaan ja kävin kotimatkalla ostamassa panadolia... Terkka soitti Jorviinkin ja kyseli et mitä tehdään kun pissa ei ollut ihan + mut ei ihan negatiivinenkaan(mitä sit tarkottaakin?), verenpaineita oon seurannut kotonakin kun ovat aina niin korkeet ja nyt vielä tää päänsärky.. Mut eipä ne mua sinne jorviin halunnut näytille eli nyt käyn parin päivän välein neuvolassa ja mittailen verenpaineita kotona..

Muuten kaikki ihan ok.. Vauva edelleen tosi ylhäällä ja kuulema jos vedet menee niin ambulanssi pitää soittaa, mut jos alkaa supistella niin sit omalla kyydillä..

Ajattarelle paljon onnea suloisesta tytöstä :heart:


Eipä kai muuta tällä erää..

Sadepäivän ilo ja Minttu 38+0
 
Olisko jollain hyviä vinkkejä turvotuksen poistoon?:flower:

Oon yrittänyt juoda vettä paljon ja syönyt esim. appelsiineja. Kädet ja jalat on niiiiin ihanan paksut ja kutittaa ja pistelee. Tuntuu, ettei nesteet poistu mihinkään. Menis nyt jo nämä helteet vähän viileämmäksi, kolmas päivä jo putkeen tällästä!!
 
VUOKKO, mä sanon kans PYH sun lääkärin kommentille. Olipas todella tahditon. Ja en tiä, mutta itse olin mustikoita poimimassa kolmatta tuntia sunnuntaina rv37+4 ja kolmatta odotan, että juu, löysät on paikat :LOL:
UNIKUUn tavoin samoilla linjoilla muutenkin. Ei raskaus ole este. Ehkä joissain tapauksissa mut en usko..

AJATAR, Onnea! Ihana tyty!

Turvotukseen en tiedä apukeinoa, mutta ananashan kerää nestettä, samoin mansikat hyvin pureskeltuina.

Kyllä on tylsää. En tiedä missä meidän seudun kaikki lapsiperheet luuraa??!!!

Miiwa & Salama 37+6
 
neukussa käyty..ja oli suomea ymmärtävä lääkäri, mutta joku ulkomaalainen & aika vähäsanaisesti kommentoi...
pissa puhdas
symf. 35,5cm
paino -900g (viidessä päivässä) elikkä yht. +4.5kg koko raskausaikana.
rr:104/78
hb:105(ilmanko väsyttää), rautaa TAAS pakko syödä..
(vauva) D+ 135
vatsa toimii sen kolme-neljä krt.vrk spontaanisti joten ei tarvinne toimitella ennen synnytystäkään.. tänään bongattu limaa...
(mulle kehittyy varmaan joku pikkari fetissi

:LOL: )

ja tärkein, kanava oli lyhentynyt mutta edelleen sen n.2cm jäljellä, ja pehmeetä on.. sanoi et katellaan tuutko viikon päästä enää tänne.. oisko toi ollu joku lupaus vai pelkkä toteamus...tiedä häntä..

huomenna poksuu..


kiitos teille kaikille muillekkin jotka kommentoitte v..tutus tilaa ja kireitä hermoja.. kiva tietää etten ole ainoa lajissani..

omppuli
 
Täällä mä olen, en mä mihinkää ole lähteny. :) Illalla olo kyl tosi tuskanen, mut panadolin ku otin niin sain nukuttua. Alapää on tänäänki ollu tosi omituinen, et kaipa siellä jotain tapahtuu. :)

Sisaruksista: oon kyl sitä mieltä että ei sisaruksien määrä vaikuta siihen millaseks kasvaa. Kyl se on kasvatus ja vielä se persoona. Tästä on lähipiirissä selvät merkit.

Tänään oon ollu koko ajan menossa, väsyttääki jo.

Onnea kaikille vauvauutisten tuojille!

Aniit 37+4
 
Hei kaikille pitkästä aikaa. Meille syntyi tyttö raskausviikolla 39+4 eli 1.8. klo 16.03 strategiset mitat: 3190kg ja 50cm pitkä. Tulen kertomaan synnytyskertomuksen heti kun vain kerkiän ja laitan kuvia sitten pikku prinsessasta ja onnittelut kaikille vauvaantuneille :heart:
 
unikuu108
no niin. pinnasänkyyn on patjaan vaihdettu uusi kangas.en mä muistanutkaan et meillä oli kookospatja vauvallekin..ja lakana ja peitto laitettu. mut mä muistelin et sitä peittoa en käyttänyt kun vauva nukkui kapalossa..joten olis varmaan tukehtunut kuumuuteen..

päätä vähän jomottaa. ja väsyttää.. mies lähtee torstaina assemblyyn ja tulee varmaan vasta sunnuntaina..

tilasin meile uudet futonpatjat sänkyyn. miehelle cocosfutonin ja mulle cotton.
mun mahaa vääntää.. äh.

ja lisäksi närästää..
 
Onnea vauvaantuneille! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja SpringSummer:
IinaZ - jipii, mä onnistuin!
Mä tiesin ;)

Koska mulla on ollu viime päivinä ÄÄRETTÖMÄN tylsää, niin ainahan sitä voi kuluttaa aikaansa näinkin - niistä vähistä mitä nyt hankittuna on.

Tyttöinen ja poikainen setti. Kummallas tullaan kotia?:p

[img=http://4.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SnhDTVmo19I/AAAAAAAAAK8/1ua6DyPS-l4/s320/P8040005.JPG][/img]

[img=http://4.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SnhEhve7f-I/AAAAAAAAALM/3skY-kd_hcg/s320/P8040004.JPG][/img]


-iinaZ & The PötZi Kolmonen 38+4


p.s. mä oon tehny synnyttämään lähtöä nyt 37 viikosta asti ja olo alkaa jo olla fyysisesti todella väsynyt |O :( Onhan se kiva että kerrankin on ennakoivia, mutta että..
 
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Olisko jollain hyviä vinkkejä turvotuksen poistoon?:flower:
Mulla ei auta mikään muu kuin Rybb & Deckersin GREIPPImehu. Pari lasillista tyhjähköön vatsaan alkaa jo auttaa.


[img=http://www.marli.fi/tuotepankki/pikkukuvat/14-1193.jpg][/img]
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Olisko jollain hyviä vinkkejä turvotuksen poistoon?:flower:

Oon yrittänyt juoda vettä paljon ja syönyt esim. appelsiineja. Kädet ja jalat on niiiiin ihanan paksut ja kutittaa ja pistelee. Tuntuu, ettei nesteet poistu mihinkään. Menis nyt jo nämä helteet vähän viileämmäksi, kolmas päivä jo putkeen tällästä!!
mä olen juonut jaappanilaita vihreetä teetä ja syönyt tuoretta ananasta ja mansikoita ja noista vihreä tee on toimivin..

ja sitten kantoliinoista ja muista kiinnostuneille: jos vaan jaksaa kahlata läpi niin tietää miten ei pidä sitoa liinojaan..

http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=51&t=29649
 
Onnittelut vauvaantuneille :heart: :heart: :heart:

Täällä edelleen yhtenä kappaleena, tosin hermot on revenneet moneen osaan.. Ei jaksais enää... TAHTOO SYNNYTTÄMÄÄN!!!!

Kahdessa edellisessä raskaudessa oli jo limatulppa irronnut tässä vaiheessa hyvän aikaa sitten.. Tällä kertaa ei mitään merkkiäkään :headwall: Saharassakin varmaan enemmän nestettä liikkeellä kuin mun alakerrassa :headwall: Ei edes valkovuotoa tule...

Päksäkkä (ja joku toinen oli Marizzza?) Puhuivat Hyvinkäällä synnyttämisestä. Suosittelen paikkaa :D Mulla molemmilla kerroilla jäänyt todella hyvä mieli ja henkilökunta oli mielestäni mukavaa. Esikoista synnyttäessä iltavuoron kätilö ei ollut "mun mieleen" mutta näähän on niitä henkilökemia asioita eikä liity varsinaisesti sairaalaan.

Yritin eilen kirjautua, muttei onnistunut ja nyt kaikki jutut hävinneet mielestä kuin tuhka tuuleen.. *miettii*

Ehkäisystä En tiedä mitä aletaan käyttää, lapsiluku kun on tässä. Pillereitä en halua syödä, koska en tykkää mitään hormoneja tunkea kroppaani ja kumit vakisuhteessa vähän turhan kallis ratkaisu. Kierukka ei innosta. Aika vähän siis jääpi vaihtoehtoja, selibaatti tai jommankumman "piuhat poikki". No todennäköisemmin minun, kun asiasta puhuttiin ei mies oikein omien "piuhojen" katkonnasta innostunut. Ois vaan miehelle helpompi operaatio.

Te joille luvattu tehdä sterisaatio, saitteko luvan siihen helposti? Jotenkin jäänyt semmoinen olo ettei kovin helposti tehdä.

Nyt täytyy mennä laittaa esikoinen untenmaille..

Minerva

 

Yhteistyössä