Elokuiset 2024

ELOKUISET 2024

Kopioi, ja lisää oma laskettu aikasi listaan. Voit myös halutessasi kertoa iän, monesko lapsi sekä tulevan synnytyssairaalan.

Esimerkki:
@nimimerkki • ikä • monesko lapsi • sairaala

1.8.


2.8.


3.8. @Memata / 38v / 3.
@Pikkumyy04 / 19v / 1.

4.8.


5.8.
@pikkuhaave • 26v • 2.


6.8.


7.8.


8.8.
@tesssa__ / 34v./3.


9.8.


10.8.
@Jonna_83 / 40v/ 4./ Lohjan sairaala


11.8.


12.8.
@eniramainen / 33v. / 2. / HUS
@wheelis /33v/ 1./HUS

13.8.


14.8.

15.8.


16.8.


17.8.


18.8.


19.8.


20.8.
@Tiitiäinen87 / 36 / 2 / OYS

21.8.


22.8.
@Kerttttu / 33 / 2. / HUS

23.8.


24.8.
@hepzu / 37 / 4 / EKKS


25.8.


26.8.


27.8.


28.8.
@nobelius / 33 / 4. / KYS


29.8.
@Nelly31 / 31 / 2.


30.8.
@mimi1986 / 37 / 1. / HUS


31.8
 
Hui uskaltaisinko tänne jotain laittaa🫣viikkoja tällähetkellä tosiaan 8+4. Ensimmäinen neuvola oli 21.12 jännitin kyllä ihan hirveesti. Tosi nuori olen vielä 19v mutta oma lapsi ollut aina haaveena joten iloinen asia minulle ja tietenkin poikaystävälle❤oireita on ollut esim. Rinnat on tosi kipeät, ihan alussa oli tosi voimakasta huimausta, tietenkin menkat jäi pois ja runsas valkovuoto. Etova olo on astunut kanssa kuvioihin mutta ei kuitenkaan oksennus lennä (aattoaamuna ei kaukana ollut sekään). Jouluna kerroin perheelle ja kaikki otti asian hyvin ja olivat iloisia, varsinkin äiti kun hän on kauan jo haaveillut mummoksi tulemisesta😊Ajattelin että täältä saisi vähän tukea ja mukava lueskella muidenkin juttuja raskaudesta ja sen etenemisestä. Ensimmäinen lapsi vielä joten kaikki on ihan uutta minulle🥰
 
Ihan kauhea olo täällä myös ja jäätävä väsymys. Mitkä jutut teille etovaa oloa kokeville maistuu? Mulle hapankorput voilla ja juustolla, jauhelihakastike, mozzarellapizza, välillä puuro tai kananmuna. Hedelmät ja maitotuotteet ällöttää. Olisi kiva keksiä jotain uutta syötävää, eli vinkkejä otan vastaan!
 
Mulla on vain lyhyitä ällötyskohtauksia, paljon vähemmän kuin edellisissä raskauksissa. Mutta ruokahalu in aika onneton. Tällä hetkellä maistuu: hapankorput juustolla myös, 😅Luonnon jogurtti ananaspaloilla, mustikkakeitto, Saarioisten valmis vispipuuro. Syön kyllä muutakin, vaikka väkisin parin tunnin välein. Tää uupumus on karmeaa!🥶 Tää on mun viimeinen raskaus, joten jaksaa jaksaa😅
 
Varhaisultran jälkeisenä päivänä alkoi heti huonot olot 😅 kesti muutaman päivän ja nyt on ollu hyvä, paitsi jos ruokaväli on liian pitkä tietty. Väsymys on yhä läsnä, mut ihan kuin tänää olis ollu astetta parempi jo 🤔
Sain varattua nt ultran tammikuun puoleenväliin 😱 vajaa 3vkoa olis odotettavaa. Ensimmäinen neuvola oli tiistaina ja sen laskujen mukaan olis heinäkuun viimeinen päivä la, omien laskujen mukaan olis 1.8 ja vu mukaan olis pari päivää myöhemmin. Ehkä nt sit antaa ns tarkemman päivän. Fb ryhmä olis helpompi itselleni ainakin seurata ja vastailla kuin täällä 😶🌫 mutta en vaan sellaista ole koskaan tehnyt 😵💫
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Tänään ilmeisesti 5+2 ja vielä ei muita oireita kun vatsa todella turvoksissa, ihan kun oisin kolmannella kuulla menossa 😅 Mut samaa oli 3. odottaessa myös, että ei tämä nyt niin yllätyksenä tullu.

Oon miettinyt varhaisultraan menoa, en oo vielä päättänyt käydäänkö
 
Tänään ilmeisesti 5+2 ja vielä ei muita oireita kun vatsa todella turvoksissa, ihan kun oisin kolmannella kuulla menossa Mut samaa oli 3. odottaessa myös, että ei tämä nyt niin yllätyksenä tullu.

Oon miettinyt varhaisultraan menoa, en oo vielä päättänyt käydäänkö
Me ajateltiin mennä varhaisultraan vasta reilu viikon päästä. Mutta työvuorot eivät olleet samaa mieltä. Sopivia aikoja, niin että molemmat päästään ei löytynyt. Joten menemme tänään jo varhaisultraan. 😍 Jännittää tosi paljon. Vaikka tämä on 4 lapsi, mutta 3 edellisestä en ole koskaan käynyt varhaisultrassa. Nyt pitäs olla rv 6+0.
 
Me ajateltiin mennä varhaisultraan vasta reilu viikon päästä. Mutta työvuorot eivät olleet samaa mieltä. Sopivia aikoja, niin että molemmat päästään ei löytynyt. Joten menemme tänään jo varhaisultraan. 😍 Jännittää tosi paljon. Vaikka tämä on 4 lapsi, mutta 3 edellisestä en ole koskaan käynyt varhaisultrassa. Nyt pitäs olla rv 6+0.
Me käytiin varhaisultrassa kun odotin kolmatta, mutta päätökseen vaikutti silloin se, että saatiin ultra maksutta. Olen käynyt useita kertoja yksityisellä luovuttamassa munasoluja ja sieltä antoivat lahjaksi ilmaisen ultran, kun kerroin meidän vauvatoiveesta 💕
Olen varmaan samaan klinikkaan nyt yhteydessä ja katsotaan mihin hintaan ultran saisi, päätetään sitten mennäänkö.

Tsemppiä teidän ultraan 😍 Tulehan kertomaan sitten mitä siellä näkyi. Ihania nää vquva jutut tässä uudenvuoden kynnyksellä, ihana vuosi odotettavissa meillä kaikilla 🥳🤰
 
Varhaisultrassa käyty. Harmittaa, kun ei ollut mahdollisuutta mennä sinne vähän myöhemmin, nyt ei saanut sykettä näkyviin. Päiviä olikin pari vähemmän, eli nyt 5+5. Sano, että jo vaikka huomenna ois voinutkin se syke näkyä... Mut ei voi minkää. Muuten oli kaikki niin kuin kuuluukin tässä vaiheessa. ❤ Kohtu on kasvanut ja ruskuaispussi sellainen, kun kuuluukin olla. Joten sanoi, että ei ole nyt kuitenkaan huolta. Raskaus edennyt ja se on pääasia. 2,3mm alku siellä kasvaa ja vahvistuu. 😍 Huikeeta kyllä tämä ihmisen syntymä❣ Saatiin muistoksi vaaville villasukat. Ihana kokemus ja ihana kätilö. 😌
 
Tänään kävin varhaisultrassa. Siellä sydän sykkii ja mittojen perusteella olis ollu 8+6 vaikka tänään ois 8+0. Mutta kaikki hyvin, vähän istukka oli kohdunsuun päällä toistaseks mutta sano että yleensä kun kohtu kasvaa niin siirtyy mukana.
Ihanaa, onnea! ❤ Näkyikö siellä jo tuossa vaiheessa raajoja? 🥰 Mä oon menossa ens viikolla myös varhaisultraan vielä, silloin 8+4, ja jotenkin ootan sitä tosi paljon, että mitä siellä jo näkyy. Mehän käytiin ultrassa 6+4, missä kaikki hyvin, mutta näkymä niin aikaisilla viikoilla oli aika huono, ja halusin vielä mennä nyt kun on jo vähän isompi hän. ❤ Mulla on ens viikko oikein raskaus-viikko, kun on ke ultra ja to eka neuvola.
 
  • Tykkää
Reactions: Misimi
Moikka, hyppään mukaan :)

Kolmas lapsi tulossa, la 29.8. eli tänään on kai 6+0. Kauheasti ei ole vielä oireita.. Varhaisultraa mietin, mutta en taida raaskia kun kattelin että saattaa kevyesti mennä 300e siihen lystiin...

Fb-ryhmään liityn mielellään, mutta vasta ekan ultran jälkeen. Se vaan mietityttää, kun molempien aiempien lapsien kohdalla on myös ollut puhetta että perustetaan pieni fb-ryhmä, ja sitten ne on kuitenkin ollut jotain 100 hengen ryhmiä. Niin isoissa ryhmissä ei oikein halua kirjoitella mitään kun tuntuu että leviää joka suuntaan kaikki. Mutta jos on oikeesti pieni ryhmä, eli vaan ne jotka täällä kirjoittelee niin sitten se olis tosi kiva :)
 
Moikka, hyppään mukaan

Kolmas lapsi tulossa, la 29.8. eli tänään on kai 6+0. Kauheasti ei ole vielä oireita.. Varhaisultraa mietin, mutta en taida raaskia kun kattelin että saattaa kevyesti mennä 300e siihen lystiin...

Fb-ryhmään liityn mielellään, mutta vasta ekan ultran jälkeen. Se vaan mietityttää, kun molempien aiempien lapsien kohdalla on myös ollut puhetta että perustetaan pieni fb-ryhmä, ja sitten ne on kuitenkin ollut jotain 100 hengen ryhmiä. Niin isoissa ryhmissä ei oikein halua kirjoitella mitään kun tuntuu että leviää joka suuntaan kaikki. Mutta jos on oikeesti pieni ryhmä, eli vaan ne jotka täällä kirjoittelee niin sitten se olis tosi kiva
Meillä oli maaliskuiset 2022- ryhmä täällä, ja tehtiin pieni faceryhmä. Sovittiin maksimimäärä jäseniä, olisko ollut 30. Ja edelleen kirjotellaan siellä ja mukava pieni ryhmä. Voitais tehdä samallatavalla. Mä en myöskään tykkää noista isoista ryhmistä, ei siellä muista edes kuka kirjoitti mitäkin kun niin paljon ihmisiä. 🫣😅
 
  • Tykkää
Reactions: hepzu ja Misimi
Tänään ekassa neuvolassa käyty. Terkka otti huomioon ton varhaisultran arvion ja mennään nyt sillä siihen nt ultraan asti eli tänään olis 9+3 ja ens viikolle varasin verikokeet😊 ja sit parin kolmen viikon sisään se ultra😍

Olot on edelleen hyvin etovat ja jotain tiettyjä tekee vaan mieli ja hajut etoo jääkaapissa🫣
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Misimi
🌻 ELOKUISET 2024 🌻

Kopioi, ja lisää oma laskettu aikasi listaan. Voit myös halutessasi kertoa iän, monesko lapsi sekä tulevan synnytyssairaalan.

Esimerkki:
@nimimerkki • ikä • monesko lapsi • sairaala

1.8.


2.8.


3.8.


4.8.


5.8.

@pikkuhaave • 26 • 2.


6.8.


7.8.


8.8.


9.8.


10.8.


11.8.


12.8.


13.8.


14.8.


15.8.


16.8.


17.8.


18.8.


19.8.


20.8.


21.8.


22 8.


23.8. 35v/ 2 / HUS, keskustelija-24


24.8.


25.8.


26.8.


27.8.


28.8.


29.8.


30.8.


31.8.
 
ELOKUISET 2024

Kopioi, ja lisää oma laskettu aikasi listaan. Voit myös halutessasi kertoa iän, monesko lapsi sekä tulevan synnytyssairaalan.

Esimerkki:
@nimimerkki • ikä • monesko lapsi • sairaala

1.8.


2.8.


3.8.


4.8.


5.8.

@pikkuhaave • 26 • 2.


6.8.


7.8.


8.8.


9.8.


10.8.


11.8.


12.8.


13.8.


14.8.


15.8.


16.8.


17.8.


18.8.


19.8.


20.8.


21.8.


22 8.


23.8. 35v/2 (1 yhteinen) / HUS


24.8.


25.8.


26.8.


27.8.


28.8.


29.8.


30.8.


31.8.
 
ELOKUISET 2024

Kopioi, ja lisää oma laskettu aikasi listaan. Voit myös halutessasi kertoa iän, monesko lapsi sekä tulevan synnytyssairaalan.

1.8.


2.8.


3.8.
@Memata / 38v. / 3.
@Pikkumyy04 / 19v. / 1.

4.8.


5.8.
@pikkuhaave / 26v. / 2.


6.8.


7.8.


8.8.
@tesssa__ / 34v. / 3.


9.8.


10.8.
@Jonna_83 / 40v. / 4. / Lohjan sairaala


11.8.


12.8.
@eniramainen / 33v. / 2. / HUS
@wheelis / 33v. / 1. / HUS

13.8.


14.8.


15.8.


16.8.


17.8.


18.8.


19.8.


20.8.
@Tiitiäinen87 / 36v. / 2. / OYS

21.8.


22.8.
@Kerttttu / 33v. / 2. / HUS


23.8.
@keskustelija-24 / 35v. / 2. / HUS


24.8.
@hepzu / 37v. / 4. / EKKS


25.8.


26.8.


27.8.


28.8.
@nobelius / 33v. / 4. / KYS


29.8.
@Nelly31 / 31v. / 2.


30.8.
@mimi1986 / 37v. / 1. / HUS


31.8.
 
Meillä on kans ollu aiemmista lapsista tätä kautta ryhmiä. Suurinosa on jo hiljentynyt ja ei niissä enää kukaan juttele. Nuorimman ryhmään kirjoittelen kahden muun kanssa enää. Aluksi oli 20, hiljaiset poistettiin.
 

Yhteistyössä