~Elokuiset 2020~

Mä kans pelkään tuota vuotoa ihan kamalasti vaikka itsenäisyyspäivän jälkeen ei ole sitä kirkasta verta tullutkaan. Mulla viikon päästä ultra ja oon jo ihan lyöny hanskat tiskiin. Ei jaksais taas pettyä :( Mies koittaa valaa uskoa, että kyllä siellä vauva kasvaa, mut ite en luottais yhtään tähän raskauteen. Pelottaa myös, jos tuo verenvuoto johtuu hematoomasta tai istukan sijainnista, että tää raskaus menee kesken ennen pitkää. Jotenkin sitä toivois, että menis jo tässä alkuvaiheessa eikä myöhemmällä viikoilla, jos siis keskenmeno on tulossa :( Ahdistavaa!
Mulla oli toisessa raskaudessa istukka kohdun suun edessä ja verta hulahteli ihan urakalla. Mutta niin vaan vauva kasvoi ja nyt onjo 4v ♥
 
Tsemppiä @MonaLisa33 ja @Helema !

Mun mielestä Helsingissä ja olikohan nyt Lahdessa on semmonen kun Perhe-Arte ja ne tekee noita ultria hieman halvemmalla, koska ultraaja on muistaakseni kätilö.

Täällä yksi pahoinvoiva :sick:. En pysty kyllä millään menemään huomenna töihin jos tää ei tästä helpota pikaiseen! Sain oksentamatta jukurttia nyt alas, mutta koko ajan kuvottaa niin paljon, että pakko olla makuuasennossa.. Samoin selkä- ja vatsakivut yltyvät heti jos teen jotain. Päädyin eilen kertomaan mun perheelle, koska en viitsinyt valehdella, että oisin ollut töissä jne. Hävettää jotenkin jos joutuu jatkaa saikkua, onkohan se yleistäkin, että joutuu alussa olemaan pois? En muista kenenkään tuttuni olleen saikulla alkuraskaudesta.

Tässä huonossa olossa tää kaikki tuntuu konkreettisemmalle ja muutos on alkanut hieman pelottaa. Jos me tosiaan saataisiin vauva, miten jaksaisin yöheräilyt ja yöimetykset, entä jos en osaa jotenkaan hoitaa sitä yms.. Onko muilla tällaisia mietteitä? Toki ihan alussahan tässä ollaan, mutta oireet on mulla tehnyt tästä tosi konkreettista (nyt on iskenyt tajuntaan, että oon oikeesti mitä ilmeisemmin raskaana) ja tullut sitten kaikenlaista mieleen.
 
Kiitos @MonaLisa33 ja @Pörröviltti tsempeistä! :love:

Pörröviltille vielä, että varmasti jokainen äidiksi tuleva miettii noita juttuja. Minäkään en ollut koskaan ennen ekaa lasta vaihtanut vaippaa tai hoitanut vauvaa ja niin vaan tuosta on reilu 3,5-vuotias kasvanut jo ja ihan hyvin mennyt vaikka mikään äidillinen en ole luonnostani. Yöheräilyt ym. menee kyllä hormonihuuruissa ja se vauva-aika on todella lyhyt kun näin jälkikäteen miettii. Sit sitä joku aamu huomaa, että viime yönä ei herätty kertaakaan ja hommat alkaa helpottaa. Ei kannata etukäteen stressata! Kyllä luonto hoitaa :love:
 
Heippa

Liityn joukkoon :) LA näillä näkymin 16-17.8
Plussasin jo kp 20/26 3v odotuksen jälkeen <3

Onko jollain kokemusta NIPT testistä? Kauan testinteon jälkeen menee aikaa, että saa vastauksen ja tuleeko se postilla vai miten?
Tämä minulle tullaan tekemään, koska edellinen raskaus päättyi keskeytykseen rv 23 trisomia18 vuoksi
 
Heippa

Liityn joukkoon :) LA näillä näkymin 16-17.8
Plussasin jo kp 20/26 3v odotuksen jälkeen <3

Onko jollain kokemusta NIPT testistä? Kauan testinteon jälkeen menee aikaa, että saa vastauksen ja tuleeko se postilla vai miten?
Tämä minulle tullaan tekemään, koska edellinen raskaus päättyi keskeytykseen rv 23 trisomia18 vuoksi
Tervetuloa!
Pahoittelut tuosta mitä olet joutunut kokemaan<3 saanko kysyä että oliko vko 12 ultrassa huomattu vielä mitään vai vasta rakenneultrassa?
Tuosta nipt testistä ei ole mulla kokemusta mutta siitä luin just muutama päivä sitten.
 
Kävin eilen lääkärissä tuon alapää vaivan kanssa ja kuulemma ei vaikuta tavalliselta barholiniitiltä. Tuo turvotus kun on ihan tossa ulommassa häpyhuulessa. Ja vaan toisessa. Ihme touhua! Mutta sain siihen antibiootin jota siis syönyt eilisestä aamupäivästä niin jo tänään selkeesti helpottaa. Enää ei kipuile nivuseen ja alavatsaan. Turvonnut toki on vielä alapää mut sekin tuntuu hieman jo rauhallisemmalta.
Nyt vaan tuntuu et raskausoireet lähti niiden kipujen mukana.. ei ees kuvota yhtään..
 
Juu, tänään soitin neuvolaan ja sain ajan 13.1.2020 :LOL: Silloin ois sit viikkoja ~9+6, et ei mitenkään hirveen varhanen ensikäynti kyllä o_O Mutta eipä tuo nyt sinällään mua haittaa, eniten sitä ultraa odottaa kuitenki :)
 
Täällä ei sen kummempaa, varhaisultraa odottelen. Tänään 4+5 ja testissä viiva tummempi kuin kontrolliviiva. Välillä olo on kuin ei oliskaan raskaana joten pitää vielä vähän varmistella. :ROFLMAO: alavatsassa paineentunnetta ja ihan ku ois pallo kohdussa. Tissit edelleen kipeät, väsymys on lisääntynyt ja välillä etovaa oloa.

Ihanaa että osalla on kohta ultra ja toivotaan kaikille hyviä uutisia sieltä :love:
 
@Pörröviltti täällä ihan samoja fiiliksiä.. on niin huono olo koko ajan että ei pysty mitään tekemään. Joka päivä ajattelen et huomenna en enää mee töihin kun sielläkin pitäny oksentaa, mut sitten vaan oon mennytkin kun jotenki ei viittis olla poiskaan kun tietää että tätähän voi jatkua viikkokaupalla... vaikea salailla töissä raskautta kun olo on tämä. :sick: Oon myös miettinyt että miten ikinä jaksaisin huolehtia vauvasta ja on tullut vähän pakokauhukin, mutta se on selvästi tästä jatkuvasta huonosta olosta ja väsymyksestä johtuvaa.. :(

tsemppiä ja voimia kaikille :love:
 
Elokuiset 2020

1.8 Helema
1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
2.8 odotuksenodotus
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
6.8 Bubblemama
8.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8. Linne19, 3.lapsi, TYKS, 31v
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
 
Viimeksi muokattu:
@Helema Kiitos lohduttavista sanoista, eiköhän tämä tästä ja tunteet menee toki vuoristorataa :D ja kiitos @MonaLisa33 myös tsempeistä!

Ei huhhuh tätä oloa, ei kun saikkua hakemaan huomenna tai ylihuomenna (kummasta päivästä nyt todistuksen tarviinkaan). Tilanne voisi olla pahempikin, luin joidenkin kokemuksia netistä ja aivan hirveitä kokemuksia ihmisillä pahoinvoinnista ja tämä munhan ei ole vielä yhtään mitään! Itse olen tänään saanut vähän syötyä ilman oksennusta, mutta olen joutunut heti menemään kylkiasentoon sängylle/sohvalle oksentamisen välttämiseksi. Päivällä oli kai pari tuntia edellisestä ateriasta tai vedestä ja alkoi yhtäkkiä kuvottamaan vielä enemmän :sick:. Pää on kauhean kipeä kun kahvia en oo voinut juoda, koitan pelastaa tilannetta limulla. Selvisin iltapäivällä ihme kyllä lähikauppaan ostamaan mehukeittoa ja sipsejä.

Huolettaa miten pääsen lääkäriin jos tämä pahenee, koska pitkälle iltapäivään oli sellainen olo, että ei puhettakaan vaikka autoon pääsemisestä tai edes seisomisesta 5min putkeen.. Myös tää vatsa ja selkä kipuilee tosi paljon jos seison/istun. Edelleen näin illasta kuvottaa ja paljon, mutta hieman laantunut ja ei tule niin vahvasti semmosta "ruoka tulee ulos NYT"-fiilistä ja uskalsin pikaseen kauppaan. Tämä antibioottikuuri voi toki hieman aiheuttaa tällaista, tosin teratologisen tietopalvelun mukaan emätinpuikot ei juuri edes imeydy elimistöön...Hirveästi kuitenkin olen nyt stressannut tuota lääkäriin pääsemistä kun sen todistuksen tarviin :cry:. No jospa sitä saisi vaikka ilta-ajan tai jotain ja vois mies heittää, tosin en siltikään tiedä kykenenkö ja niin vaikea sanoa mihin aikaan tulis hetkeks joku helpotus oloon (kuten tänään pääsinkin sinne kauppaan äkkiä)...
 
Onnea plussasta @Uusintayritys :love:
Lisäsin sinut la listoille.

Mulla on ihan jäätävä kesto kylmyys koko ajan päällä :confused: Töissä palelen ihan koko ajan ja sängyssä ollut collegehaalari ja 2 peittoa päällekkäin mut nyt otan varmaan ens yöksi kolmannen peiton ja fleecehaalarin :LOL: Kävin ostamassa viikkonäyttösen testin. Huomenna 5+2 joten toivottavasti testi näyttää jo +3.
 
Viimeksi muokattu:
Päivystysreissu takana. Flunssan takia astma paheni ja henki ollu ahtaalla. Kahden lääkärin mielipiteellä en saanut aloittaa tässä kohti tavallista kortisonikuuria raskauden takia. Nyt pitää vaan toivoa että keuhkot kestää ja että siellä vatsassa edelleen joku on vaikka on yskinyt keuhkoja pihalle. Itsellä myös on vaivannut lisäksi selkä-ja vatsakivut, ei sellaista jatkuvaa, vaan vihlaisuja aina silloin tällöin, joskus vähän pidempää. Vuotoa ei kuitenkaan ole joten kai se on ihan normaalia kipuilua sitten (n)
Tsemppiä kaikille oireiden kanssa!
 
@MonaLisa33 voi että on kyllä raastavaa tuollainen, kun ei voi yhtään tietää mitä se turhuttelu meinaa! :eek: Toivon niin kovasti, että olisi täysin harmitonta. Samoin toivon edelleen parasta sinunkin tilanteessasi @Helema!

Onhan tämä vaan niin herkkää ja pelottavaa aikaa! :confused: Meillä oli tuossa viikonloppuna kaksi säikähdystä, kun huomasin verta vessassa käydessäni. Onneksi molemmat paikannettiin ulkoisiksi, haavaumien ja - inhottavaa kyllä - peräpukamien aiheuttamiksi. Täytyy sanoa, että en ole koskaan ollut yhtä onnellinen alapään haavoista ja peräpukamista kuin olin siinä tilanteessa :ROFLMAO::ROFLMAO:

Huh kun kuulostaa pahalta tuo sun pahoinvointi @Pörröviltti :sick: Toivottavasti helpottaa pian!

Onnea @Uusintayritys ja tervetuloa! :love:
 
Viimeksi muokattu:
@Uusintayritys Paljon onnea plussasta! :love: Toivottavasti raskaus sujuu hyvin. :)

@Appelsiiniomena Hienoa, että viiva vahvistuu! :love:

@Evananna Oi, jännittävää tehdä tuo testi! Pidän sulle peukkuja, että 3+ tulisi (y) Mua palelsi tänään päivällä. Pidin sisätiloissakin ulkotakkia villapaidan päällä. Nyt iltaa kohden on palelu vähän helpottanut.

@Kettupieni Voi että! Toivottavasti flunssa helpottaa pian. Miettivätkö siis ihan kortisoni tabletti kuuria?

Kuulostaa hurjalta tuo pahoinvointi! Tsemppiä kovasti teille, jotka siitä tällä hetkellä kärsitte. :unsure:
 
Päivystysreissu takana. Flunssan takia astma paheni ja henki ollu ahtaalla. Kahden lääkärin mielipiteellä en saanut aloittaa tässä kohti tavallista kortisonikuuria raskauden takia. Nyt pitää vaan toivoa että keuhkot kestää ja että siellä vatsassa edelleen joku on vaikka on yskinyt keuhkoja pihalle. Itsellä myös on vaivannut lisäksi selkä-ja vatsakivut, ei sellaista jatkuvaa, vaan vihlaisuja aina silloin tällöin, joskus vähän pidempää. Vuotoa ei kuitenkaan ole joten kai se on ihan normaalia kipuilua sitten (n)
Tsemppiä kaikille oireiden kanssa!
Voi ei, onpa sinullakin haastavaa! Auttaako avaava lääke tässä tilanteessa ollenkaan? Toivottavasti keuhkot kestävät ja olo helpottaa! Uskoisin, että ei se pikkuinen varmaankaan siitä yskästä helposti hätkähdä, jos ei rajusta oksentelustakaan. Tsemppiä!
 
Mulle pyysi tulla postissa digi ja pari liuskaa. Tänää sit päivällä pidättelin pissaa ja innoissani juoksin postilaatikolle jossa ei ollutkaan mitää testejä. Tilasin perjantaina ja maksoin euron siitä että pitäs tulla 1-3 arkipäivässä ja maanantaina olivat heti aamusta lähettänyt ne. No josko huomenna sit. Mulla nyt 5+4 mut en tiiä uskallanko tehdä sitä digiä vielä vai ootanko ens viikkoon.
 
@Nadine88 Mä tein digin 5+1 ja näytti silloin 3+. Olin malttamaton :D

Mukava lueskella muiden kuulumisia. Täällä ei edelleenkään juuri mitään oireita. Rinnat hieman kipeät ja aamupäivällä saattaa olla lievää pahoinvointia jos oikein kuvittelee. Naamaan on kyllä finnejä lehahtanut urakalla.. 5 yötä ultraan :love:
 
Listaan voisi laittaa seuraavalla päivityksellä Aileen LA 15.8, 2. lapsi :)

Täällä unet jääneet vähemmälle. Illalla ei meinaa saada unta kun ajatukset pyörii ja aamulla herää aikaisin vessaan kun rakko painaa. Flunssa yrittää iskeä ja iltaisin vatsassa pieniä tuntemuksia. Oireet on vähäisiä joten tökin välillä varmuuden vuoksi rintoja että onko ne vielä kipeät :LOL:

Haluaisin niin päästä jo katsomaan ultraan. Pitkät 2,5vkoa tulossa.
 
Päivitin edellistä listaa. Nostelen sitä keskustelun edetessä :)

Tänään aamulla tein digin ja näytti 2-3(n) Tänään tosiaan 5+2, mutta mitä oon liuskoja tehny niin ne on tummunut vähän hitaasti mut tasaisen varmasti. Ärsyttää vähän kun oisin halunnu sen +3 ja sit oisin lopettanu testaamisen, mut nyt aattelin että ostan vielä pari liuskatestit ja seuraan siinä viivan tummumista. Ihme pakkomielle testaukseen :D
 

Yhteistyössä