@MonaLisa33 en ole ensisynnyttäjä, mutta esikoista odottaessa olin jo yli 25v enkä silloinkaan joutunut.
Käsittääkseni siihen myöhempään sokerirasitukseen ei tarvitse mennä jos jää kiinni jo ekassa. Sen sijaan sitten joskus synnytyksen jälkeen pitää mennä uudelleen.Mäkin olen tosiaan (reippaasti ) yli 25, mutta ymmärsin että mut passitetaan siihen sokerirasituskokeeseen, koska toisella mun vanhemmista oli kakkostyypin diabetes. Ja tuloksesta riippumatta se vielä uusitaan joskus myöhemmillä viikoilla.
Juu ei, tarkoitinkin että uusinta tehdään vaikka ensimmäisen tulos olisikin "puhdas".Käsittääkseni siihen myöhempään sokerirasitukseen ei tarvitse mennä jos jää kiinni jo ekassa. Sen sijaan sitten joskus synnytyksen jälkeen pitää mennä uudelleen.
Oliko oma koira? Täälläkin yöunet kortilla, kuopus nukkunut ihmeen huonosti viime viikon. Yhtenä yönä lopulta totesin, että mies saa nyt hoitaa loppuyön ja lähdin toisen lapsen huoneessa olevaan ylimääräiseen 120 cm pitkään sänkyyn loppuyöksi. Kello oli siis kaksi ja kuopus herätteli puolen tunnin välein. Mun on muutenkin vaikea nukahtaa uudelleen, jos herään yöllä, ja jos lisäksi on tunne, että kohta on uusi herätys, en pysty ollenkaan nukkumaan. Mieheltä tämä onneksi sujuu paremmin.Asiasta kukkaruukkuun, kyllä veetuttaa lievästi tälleen vkloppuaamuna kun saisi nukkua ja heräsin koiran haukuntaan 5.30 ja ei sit millään unta enää..-.-
Oliko oma koira? Täälläkin yöunet kortilla, kuopus nukkunut ihmeen huonosti viime viikon. Yhtenä yönä lopulta totesin, että mies saa nyt hoitaa loppuyön ja lähdin toisen lapsen huoneessa olevaan ylimääräiseen 120 cm pitkään sänkyyn loppuyöksi. Kello oli siis kaksi ja kuopus herätteli puolen tunnin välein. Mun on muutenkin vaikea nukahtaa uudelleen, jos herään yöllä, ja jos lisäksi on tunne, että kohta on uusi herätys, en pysty ollenkaan nukkumaan. Mieheltä tämä onneksi sujuu paremmin.
Meidän pitää vissiin alkaa jättää päikkäreitä pois.
@SwanDeSol Siis mekö ollaan samoilla viikoilla, mullakin on tänään 19+5! Mutta laskettu aika 30.7. kun sulla 1.8.? Rakenneultra ensi keskiviikkona. Liikkeitä odottelen edelleen, jotain pientä on ehkä ollut mutten vieläkään ole varma onko vauva vai muita vatsan möyrinöitä.
No mä kävin siellä sokerirasituksessa sitte toistamiseenkin. Olin huonosti lukenu ohjeet ja syöny liian ison aterian just ennen päästoa, niin ne sokerit oli sitte just siinä rajalla paastoarvossa. Syön päivällä kevyesti ja iltaisin isomman ruuan noin normaalisti. Kävin sitten loppuviikosta uusiksi, niin oli paasto 4.7 ja muutkin reilusti rajojen hyvällä puolella, jälkimmäiset tosin oli aiemminki ok.
No, neuvolasta ne on kuitenki sitä mieltä, että olis hyvä mennä radi-ryhmään ja mittailla sokereita! Mä en käsitä... Kaks raskautta takana ilman ongelmia ja seulaanki jouduin vaan siksi, että alkoholisti-isäni sai sokeritaudin juomisesta... Tuntuu nyt kyllä kovin epäreilulta ja ahdistaa tää. En halua alkaa rajoittaa muutenkin vaikeita syömisiä turhanpäiten. Oon jo muutenkin jättäny makeiset ym. pois nyt raskausaikana. Liikuntaa olis hyvä tietty olla enempikin, mutta kun ei vaan enää töiden päälle jaksa. Tuntuu, että tää stressi on vahingollisempaa raskaudelle ku olematon sokeritauti. Olin ennen raskautta työuupumuksen takia saikulla ja edelleen tosi stressiherkkä.
Koronavirus jonkin verran pelottaa. Astma vois olla paremmassakin hoitotasapainossa, joten pelkään, että menis tehohoidoksi helposti, jos iskee.
No, olipa nyt negatiivinen postaus. Positiivisia puolia on, että harvoin enää on pahoinvointia ja sekin lievää. Ja maha pullottaa huolella.
Tossa listassa on muuten mulla väärä la, aikaistui 21.8. Vaikka ei se niin justiinsa, kummiski tulee myöhässä niinku sisaruoksensa.
lyrae 16+5