**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Kiitos Satrsa=)

Jospa nyt sais aikaiseks tehdä tuon yhden kakun loppuun ja sit tarvis viedä se ja hakea samalla muutama kakkukupu lainaks... sais tehdä pari kakkua koristelua vaille valmiiks tonne jääkaappiin ja sit tarvis lähteä hakee elintarvikeväriä kaupasta sekä ehkä kananmunia...
 
Onkos kukaan uskaltanu syödä esim. Bon Gourmen tuorejuustoja? Kun sanotaan et tuorejuustoja pitäs välttää mut sit taas noihan on pästöroidusta maidosta? Tekis ihan possuna mieli patonkia ja valkosipulituorejuustoa meinaan. :D Mut en tie uskaltaako syödä vai ei..
 
Taidampa minäkin vihdoin "korkata" tämän kuun pinon! :D Ei oikeen tunnu aikaa olevan että ehtis lukea saati kirjoittaa nykysin tänne. Mutta nyt koitan skarpata :)

Eli hmm..ihania masukuvia ainakin on laitettu tänne! :heart: :heart: Jospa minäkin vaikka koittasin laittaa kunhan saan kameralta ne tähän koneelle.
Äippäpakkauksen lappuja "jemmaan" vielä ainaki ens viikon, että saan varmasti sen uuden paketin.
Onnea kaikille synttärisankareille! :flower: Itsekin juhlin "pyöreitä" tässä kuussa ;)

Sitten ois tärkeä kysymys....onko normaalia että mahaa "jomottaa" ja "polttelee" samalla tavalla kuin menkkojen aikaan? Muttei tietenkään niin kovaa, mutta tuntuu myös hentoina säteilyinä sisäreisiin (aivan kuten menkkakivuissa)???
Mulla nyt eilen ja tänään jotenki kipeesti käyny mahaan, ja äskenki ku miehen kans vähän "touhuiltiin" niin sen jälkeen alko sama jomotus...... :saint:
Onko vaarallista?? Vai normaalia kohdun "kasvukipua"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chevanne:
Onkos kukaan uskaltanu syödä esim. Bon Gourmen tuorejuustoja? Kun sanotaan et tuorejuustoja pitäs välttää mut sit taas noihan on pästöroidusta maidosta? Tekis ihan possuna mieli patonkia ja valkosipulituorejuustoa meinaan. :D Mut en tie uskaltaako syödä vai ei..
Kyllä niitä pastöroituja saa mun tietääkseni syödä. Ite oon syöny kauheena kaikenlaisia tuorejuustoja, ku täällä aavikolla ei oo kermaviiliä eikä ruokakermaa, niin joutuu tuorejuustoa laittaan joka ruokaan... mutta oon myös "raakana" syönyt niitä, eikä mitään ongelmaa. Kunhan muistaa tarkistaa purkin kyljestä että on pastöroitu.
 
Suomessahan pitää vissii kaiken olla pästöroitua. Vai olenko lukenut väärin? Ehkä mäki uskallan kerran syödä noit tuorejuustoja. :D Koskenlaskijaa oon käyttäny, mut vaan kuumennettuna. Mut patongin päälle ei oiken sovi tuorejuusto kuumennettuna. :D
 
Ohhoh olipa tullu paljon tekstiä... Mut saimpas luettua nyt en kyl jaksa pahemmin kirjoitella mitään. Kolme vuotias neitimme simahti heti saunan jälkeen joten nyt tämä mamma taitaa mennä sänkyyn lukemaan uutta Vauva-lehteä =)
Pitäis itekki jaksaa laittaa kuvia koneelle niin sais oman masukuvakin tänne näytille.. tää masu on kyl jo aika jättipallo :LOL: Ihania masuja teillä kaikilla!

Jonetta ja pikku-Veeti 27+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chevanne:
Onkos kukaan uskaltanu syödä esim. Bon Gourmen tuorejuustoja? Kun sanotaan et tuorejuustoja pitäs välttää mut sit taas noihan on pästöroidusta maidosta? Tekis ihan possuna mieli patonkia ja valkosipulituorejuustoa meinaan. :D Mut en tie uskaltaako syödä vai ei..
Mä oon välillä syönyt tuorejuustoja, pääosin creme bonjouria, mut aika harvoin.

Nyt kuitenkin pelästyin aika kovaa kun toissapäivänä söin ingmanin sulatejuustoa leivän päällä ja hokasin vasta syömisen jälkeen, et ei lukenu et ois ollut pästoroitua..?! Vähän iski kyllä melkein paniikki :| Toivottavasti ei tuu mitään siitä, oli nimittäin ollu aukinaisena jääkaapissa vajaan viikon kaikenlisäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Ohhoh olipa tullu paljon tekstiä... Mut saimpas luettua nyt en kyl jaksa pahemmin kirjoitella mitään. Kolme vuotias neitimme simahti heti saunan jälkeen joten nyt tämä mamma taitaa mennä sänkyyn lukemaan uutta Vauva-lehteä =)
Pitäis itekki jaksaa laittaa kuvia koneelle niin sais oman masukuvakin tänne näytille.. tää masu on kyl jo aika jättipallo :LOL: Ihania masuja teillä kaikilla!

Jonetta ja pikku-Veeti 27+5
Täällä kans meidän poju nukahti heti saunan jälkeen iskän kainaloon sohvalle, ja aattelin kans rentoutua nyt uuden Vauva lehden kera :p
 
Äippäpakkauksesta. Kelan sivuilta tänään kurkkasin. Siellä oli vielä teksti että jaossa on vuoden 2009 pakkaus niin kauan kuin niitä riittää. En sitten tiedä kuinka hyvin päivittävät tuota tietoa. Jossainhan luki että uusi pakkaus tulee jakoon toukokuun puolen välin aikoihin.

No itse panttaan varmaan tuohon toukokuun loppuun kun ei ole kiirus vielä. Vaikka olishan se ihanaa jo saadakkin. Mutta tahdon ehdottomasti tuon 2010 pakkauksen :p

Moona81+ poju 23+5
 
Hienoja masukuvia =)

Sukupuolesta... Mä olen luottanut ultran tyttölupaukseen ja viimeisetkin poikien vauvavaatteet on laitettu pois ja tilalle olen ostanut ison pinkan ihania vaaleanpunaisia vaatteita. Voitte varmaan kuvitella kuinka mä nautin niiden vaaleanpunaisten hiplaamisesta neljän pojan jälkeen :D

Monta uusperhettä löytyy, mukava lukea muiden perhekuvioita ja systeemejä. Meilläkin siis uusperhe, mulla oli ennestään neljä lasta, miehellä ei yhtään ja nyt siis tulossa mulle kuudes ja meille toinen yhteinen. Meillä kolme poikaa asuu vuoroviikoin isällään ja tyttö käy silloin, kun sopivat isänsä kanssa eli melko harvoin. Miehen exää kuvioissa ei siis ole ja munkin exän kanssa on välit ihan ok. Joskus vaan rasittaa, kun vuoroviikkosysteemin takia joudutaan olemaan tekemisissä lähes päivittäin, mutta se on toki pikkujuttu.

Mä tulin hetki sitten iltavuorosta ja täytyy kyllä sanoa, että tuo työnteko ei voisi enää vähempää kiinnostaa. Onneksi enää kaksi viikkoa kesäloman alkuun ja lomalta jään suoraan äititysvapaalle, mutta just nyt tuntuu, ettei sitäkään vähää jaksaisi...

Theresia ja kyytiläinen olisko tänään 26 poks...
 
Huomenta kaikille! Täällä taas ihana aurinkoinen päivä tulossa. B)

Äitiyspakkaus2010 oli uudessa kaks plus lehdessä ja siinä luki, että kela on ruvennut toukokuun alussa jakamaan uusia.

Aivan ihania masuja teillä! :heart: Mulla kans maha on aika iso jo. Tälläkin viikolla 3 ihmistä kysyny, että ootko varma, ettei tuu kahta. Vielä menee kyselyt, mutta kun loppu aika koittaa niin. :kieh:


Peppi minä kans kirjoittelin toukokuisissa 2007. Justiin 5. päivä täytti nuorin 3v.

Mennis onnea valtavasti valmistumisen johdosta! :flower: :)

Täällä pitääs lähtiä kaupunkiin ostoksille, synttäri lahjaa ettiin ja ruokaa hakeen.
Sitten kotia kokoamaan trampoliinin, kuin poijille luvattiin. Ne orottaa nyt jo aivan onnessa.

Mulla kans välillä noita menkkamaisia tuntemuksia. Mulla keskiviikkona lääkärineuvola niin kyselen siellä mistä johtuu.

Jollain oli myös ollut synttärit onnea! :flower:

Ja sinulle joka olet tullut uutena mukaan tervetuloa! Mulla tää nimimuisti tosi huono. :LOL:

Oikein ihanaa ja hyvää äitienpäivää kaikille äiteille ja tuleville äitiille!!! :flower:

Elli Ja Öttis 26+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Me9 voin vaan kuvitella että tuntuu kuin ensikertalaiselta... mulla ja mun isoveljellä on 11vuotta ikäeroa ja äiti sano että kun alko odottaa mua, tuntu ettei oo koskaan ennen ollutkaan raskaana. Kuulemma kun on noin pitkä väli niin tuntuu ettei tiiä mistää mitää.
Sen verta tarvii korjata,että ensikertalaiselta tuntuu pojan kanssa. :D Onhan mulla nää 2 typyä tässä välissä :D (1v5kk ja 3v)

Mut mun äiti alko oottaa mua niin että mulle ja siskolle tuli ikäeroa melkeen 10v,joten tiedän tästäkin,miten äiti jutellut... =)
 
Voihan päänsärky :(. Ja eikä tietenkään ole päänsärkylääkettä. Muuta kuin panadolhottia. Pitää kait sellainen ottaa. Pojulla olisi kaverisynttärit tänään, ja mie oon sellainen etten millään jaksa mitään jos päätä särkee yhtään.

Hmm vai olisi uusi äp jaossa jo :eek:. Uskaltaisikohan sitä kuitenkin postittaa nuo laput jo hyvissä ajoin :D. Ettei sitten vaan tulisi pettymystä ja saisi vanhan
 
Huomenia kaikille ja sori nyt vaan omaa napaa.. Oon nimittäin niin ilonen, kun tänään poksahti rv 27, eli viimeistä kolmannesta viedään! B)
Tässä masukuva sen kunniaksi, vaikka ihan vasta laitoinkin viimeks....

http://www.aijaa.com/v.php?i=6174177.jpg




-Murske-
 
Sateista huomenta :|

Elli Etikka Juu, sinut muistan kanssa. Onnea teidänkin pienoiselle näin jälkikäteen :heart: Mulla ei siihen ketjuun tullu kauheesti kirjoiteltua, sinne kerhoonkin liityin mut ei aika riittänyt kirjoitella säännöllisesti niin se sit jäi.

Murske Ihana masu :heart: ja onnea poksumisesta!

Mä en ole kans vielä laittanut kelalle papereita menemään. Mulla tietty LA aika vasta 31.8 niin kerkee viel hyvin. Enkä mä toisaalta tiedä vieläkään otanko pakkausta vai en.. Toisaalta on mukava kun siinä saa paljon kerralla, mut toisaalta siinä on sellastakin mitä tiedän etten käytä. Kuten se pipo, henkselipotkarit, kestovaipat jne... et sillä rahalla periaatteessa sais sit ihan käyttöön tulevaa vaatetta =)

Mäkin saan ensimmäistä kertaa mieheltä äitienpäivälahjan :heart: Satuin eilen vahingossa nähdä peräkontissa olleen kakun ja kassin =) Toisten lasten isä ei ikinä muistanut äitienpäivänä, hääpäivänä eikä synttäreilläkään...

Hyvää äitienpäivää meille kaikille :heart:

Peppi ja masukki 23+4
 
Ihana maha Murskeella! Oispa itelläki nuin siro. Nyt jo maha sen kokonen käyrien mukaan mitä se ois viikolla 33, jos keskikäyrillä mentäs :whistle: Saas nähä minkä kokonen on kahen kk:n päästä.

Mies aiko lähtä pojan kans kahestaan kaupoille kuhan poika herää päikkäreiltä. Pitää itte kyllä sitten lähtä käymään kävelyllä ku niin ihana ilma. Eilen illalla tosin paikat oli hieman kipeinä ku käytiin käveleen, mutta kylläpä sen onneks kestää, vaikkei se kivaa tieten oo.

Huomenna ois sitten reissuun lähtö :) Ajellaan Roihin miehen kotiin, ja maanantaina jatketaan matkaa Leville. Keskiviikkona sitten tullaan kotiin.

On muuten ihana tuntea nuitten pienten kantapäitten vilske massun läpi :heart: Vaikka välillä se tuntuuki aika pelottavalta :D

Marlin ja Justiina 27+4
 

Yhteistyössä