***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Vihdoin takaisin linjoilla. Meiltä meni sähköt poikki su iltana 22 maissa ja tänään saatiin iltapäivällä takas. On kyllä onneton olo kun ei ole sähköä eikä vettä :( Ihmiset pärjää, mut hevosille oli tuskaista hakea 30l astioilla 5km päästä vettä. Meillä kun niitä on pihassa 27!! Täällä meidän kylällä on vieläkin paljon talouksia ilman vettä ja sähköä.

Hurja määrä taas vauvoja! Paljon onnea Theresia, Wallay, Ituhippi, Peppiina77, Sipsunen ja Pikkumökö :flower:

Tervetuloa myös Michella, Annukka75 ja Jonzzku :flower:

Omassa (.) ei muutoksia. Hertta poikittain, vähän menkkajomotusta ja selkää pakottaa pienimmätkin rehkimiset, joten aikalailla tulee vaan oltua.. Neuvolaan taas torstaina, äippäpoliaikaa ei vaan kuulu, kohta tulee kiire..

Peppi ja Hertta 37+0 POKSPOKS :heart:
 
POKS 37+0 :heart: koittihan se tämäkin päivä viimein vaikka vasta tuntui että tähän menee kauheesti aikaa.Viikon päästä oisin jo kyllä ihan valmis synnyttään(koitan nyt viikossa saada kodin kuntoon :LOL: ) mutta oon kyllä varautunut että kolmisen viikkoa pikkuinen ainakin vielä mahassa pysyy.
Tänään tuli ensi viikolle aika siihen vauvan kokoarvioon..jee pääsen sinne sittenkin =)
Jee ja hyviä uutisia tuli just tekstarin muodossa lisää..elikkäs saisin sitä vyöhyketerapia hoitoa jo ensi viikon ti kun raskausviikkoja on 38 :heart: nyt alko kyllä jännittään.

Meidän pikkuinen esikoinen aloitti tänään ekaluokan hyvin jännittyneenä kun yölläkin valvoskeli,mutta kun hain jhänet koulusta niin oli aivan innoissaan eka päivästä ja odottaa kovasti että taas huomenna pääsee kouluun =) Voi miten huojentunut olen että tytön eka päivä sujui hyvin ja siitä jäi mukava kuva koulusta.Toivottavasti innostus säilyy =)

sinimarja onnittelut eräpäivästä! :flower:

pikkumökö paranemiset pikkuiselle! Se on niin inhottavaa kun lapsi sairastaa :'(

Onnittelut vauvoista ituhippi, peppiina77, sipsunen ja pikkumökö :heart: :heart:

neitim toivottavasti paranis itsekseen.On tuo vaan tympeetä jos tulee tollasia jälkijuttuja :hug:

jonnuli ihana että siellä ollaan jo parannuttu ja tytöt pääsi alottaan koulun =) Toivottavasti ei tuu muille sitä tautia! Ja vauvalle terkkuja että pian ulos mahasta =)

Mulla on ollut parina päivänä kamalan huono olo ja eka aattelinki et tuleeko mulle nyt joku mahatauti mutta ei oo tullu.Nyt vielä kova väsykin kun tyttö nukkui viimeyön niin huonosti.Lapset kuitenkin nyt nukkumassa joten lähdempä itsekkin.Nyt se arki alkoi kun ei aamulla voi nukusella pitempään ku täytyy lapset herätää aikaseen ja viedä tyttö kouluun.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 37+0
 
Onnea vauvoista kaikille, jotka semmoisen ovat jo saaneet!! :flower: :flower: teitähän oliki useampi. =) :hug:

Viime yönä supisteli ihan kivasti,10min välein sillain et aina ku olin just nukahtamassa niin tuli niin kipeä supistus että henkeä salpas..neki oli kuitenki sit taas tavoilleen uskollisena loppunu,niin että nukahdin :kieh: mutta jos ne ainaki pehmittäis paikkoja ja valmistelis et kohta,kohta pääsis synnyttään.Vähän alkaa olla malttamaton olo,mutta toisena hetkenä taas tuntuu et eihän tässä mitään kiirettä.. :ashamed: taitaa olla hormonit jotka heittelee,itkua oon ainaki saanu aikaseks mitä turhemmistaki asioista..

Todellakin, kiitokset synnytyskertomuksista kaikille,niitä on tosiaan ihana lueskella ja virittäytyä tunnelmaan.. :saint:

kaikkein tympääntynein mä alan olla tohon jatkuvaan vessassa ravaamiseen..koko ajan tuntuu et pissattaa ja aina pikku liru :kieh:

ja vielä POKS rv39+0!!
 
Neitim En kyllä tiiä miksi mulla tuota teippiä vieläki pidetään! kuus pvä leikkauksesta..
se oli ihan täynnä sitä keltasta paskaa, nyt on vähän ohuempi teippi, ilmaa saa vähä
ja haju on hävinny. se anto mulle teippiä mukaa et voin ite vaihtaa. Onneks ylihuomenna
poistetaan tikit! Katoin tänää netistä sektiovideon ja se on oikeesti ihan HURJA leikkaus!
Tuntuu ettei kauheen hyvin pysty nauttia tästä vauva-ajasta ku koko ajan johonki kolottaa :p

Jos vauvalle antaa maitoa pullosta niin kuinka paljon maitoa vastaa yhtä syöttökertaa tissistä? noin suunnilleen, jos vaikka ei imetä, niin kuinka paljon sitä kerrallaan annetaan?
Oon joutunu vähän pumppaileen ja mietin kuin paljon riittää.

epplu + söpöläinen :)
 
tin
Paljon onnea nyyttiytyneille :heart: ei pysy enää mukana ketä on onnitellu!
Uusille tervetuloa :flower:
Epplu: oon ollu työharjottelus kattomas neljää sektiota ja se on oikeestikki iso leikkaus! Ei vain näytä siltä... :D Toipumiselle kannattaa antaa aikaa!

Oon tänään shoppaillu, siivonnu, saunonu, uinu, kyläilly jnejne eikä merkkejä kyllä oo mihinkää suuntaan. Nyt olis hyvä viikko synnyttää ku ens viikolla ukolla alkaa työkiireet :(
tin ja masussa viihtyvä lyly 39+2
 
Suuret onnittelut vauvoista peppiina, sipsunen ja pikkumökö !! :heart:

Viherpikkurilli: Voimia sinne sairasvuoteelle ja toivottavasti toivut pian ja vauvalla kaikki hyvin! :hug:

Tänne ei kuulu mitään uutta ihmeempää. Ollut tänään vähän kiireisempi päivä kun hoidettiin asioita ja kierreltiin kaupoissa. Koko päivän on ollut jotenkin tönkkö olo. Oliskohan jotenkin rasittunut eilisistä kävelylenkeistä. Neuvolassa oli kuitenkin taas kaikki kunnossa, joten nyt sitten odottelen, että jos torstaihin mennessä ei mitään tapahdu, saan varata perjantaiksi ajan äitipolille. Nyt vaan toivoisin niin kovin, että ennen torstaita pääsisi jo tositoimiin... Mutta mitään merkkejä ei siis edelleenkään...

Tsemppi :hug: kaikille!

ansuli ja kullanmuru 41+2
 
Nyt naikkoset, jos ei tänä yönä oo mun vuoro niin ei ikinä :wave:

Iltapäivällä lähti tulemaan verensekaista limaa, ja siitä asti supistellut...enste kivuttomasti, sit alkoi selkäkipu ja nyt muutamia tunteja supistukset ottanu jo mahaankin kipeesti.
Kävin reippaalla lenkillä tuossa ja tunti sitten otin kaks panadolia ja kävin suihkussa, ei helpotusta...5-7 minuutin välein tulee.
Jos tää ei tästä oikeesti jo lähe etenemään, niin en kyllä ilikiä ikinä tulla tänne enää :LOL:

Juuh, vielä naurattaakin...aina supistusten välissä, mutta kun se tulee, niin tulee ajatus, että mihin hittoon minä oon taas itteni laittanu!!! Voiko tätä perua vielä??

Joku kysyi eikö painoarvio hirvitä, kyllä sekin joo...mutta eniten se, että miten mä selviän avautumisvaiheesta, ku se on kuitenkin taas pitkä kun nälkävuosi ja sattuu niin saatanasti ja vie kaikki voimat...siinä vaiheessa kun pääsee ponnistamaan, on kyllä ihan sama minkäkokoista siellä on tarjolla. Toivottavasti vaan mahtuu tulemaan, ja arviothan on arvioita. Voi heittää paljonkin suuntaan ja toiseen. No, toivottavasti pian näemme.

äv 41+4 vielä hetken aikaa
 
Voi hitsiläiset teitä kun pääsette synnyttään, superisti voimia äitivaan ja giraffe!! Mikähän hiton yö on mun vuoro :LOL: jääny vissiin välistä jo useemman kerran..minen usko että tämä syntyy ilman häätötoimenpiteitä..tuntuu niin sissiltä. Ja sit pelottaa että jos joku onkin vikana ku ei lähde itekseen tulemaan :( Stressilapsi tulee raukasta ku mamma vetää joka asiasta hirveet paniikit :ashamed:

Pikkumökölle onnea! :heart:

Rakkaudesta äiti, hienoa että teijän typyllä meni päivä hyvin..se on vaan iso juttu tuo oikeeseen kouluun meno! Meillä oli keveä lasku ku viereisessä luokassa kävi eskarin, mutta jännitti kovasti silti lähteä..meillä raukka stressas ku ei osaa vielä lukea :heart: sanoin ettei tarvikkaan ku ihan sitä varten ekalle mennäänkin että opetellaan lukemaan ja muita tärkeitä juttuja. Miksi muuten pääset sinne kokoarvioon? Oot varmaan täällä kertonutkin muttei pälkähdä mun lahoon päähän :ashamed: ei voi muistaa..Mua hirvittää kun ei oo minkäänlaista painoarviota tälle annettu..rakenneultrassa viimeks. Neuvolan täti oli ihan ok tänään, sai kuunneltua sydänäänet mikä helpotti minun mieltä.

Lähden nukkumaan koiran unta, oon ihan hermona aina mahatauti aikaan enkä saa nukuttua. Herään jokaiseen lasten kyljenkääntöön suurinpiirtein ja oon ämpärin kans varalta vierellä ku salama (ainaki melkeen, kjeh..hetkonen menee ku vääntäydyn ylös sängystä ja en ihan salamana liiku kuitenkaan..ennemminki köpöttelen masua pidellen)..ällöttävän pelottava tauti. Onneks kukaan muu ei vielä oo sairastunu..vielä en uskalla huokaista kuitenkaan.

Öitä!!

jonnuli ja hertta hetkosen kuluttua 41+3 :heart: (upeeta, mahtavaa) :whistle:
 
Viherpikkurilli, kylläpäs sua koetellaan. Voimia kauheesti ja pikaista paranemista, ei oo helppoa tässä tilassa sairastaa noin kauheaa tautia. Tsempit ja toivotaan että lääkitys alkaa puremaan ihan just!! :heart:
 
Epplu, minä oon joutunu pullosta lisää antamaan ja oon kyllä antanu niin paljon ku masu vetää. Neuvolan täti aikanaan sanoi että ei lasta voi ylensyöttää ja terve laps tietää millon on nälkä selätetty. =)
 
Moi piiitkästä aikaa!

Muistaakohan kukaan mua edes, kun oon ihan muutaman keran tänne kirjoittanut koko aikana! :ashamed: B)

ONNEA todella paljon kaikille vauvautuneille :hug: :heart: :heart: itsekin niin haluaisin pian pienoisen syliini! :heart:

Mulla to.na kokoarvioultra, kun mulla on RD, joten seurataan vauvan kasvua. Oon selvinny ihan ruokavaliohoidolla onneksi, mutta varmisetaan viel, että eihän se vauva oo jostain syystä kasvanutkin "turhan" isoksi. Meinaa kyl jänskättää mennä sinne, kun musta tuntuu ettei tämä mikään 3 kiloinen ole, mut kohta ollaan viisaampia! :p

Mulla on alkanut supistelemaan kipeemmin. Oikeastaan eilen ja tänään on tullut muutamia tosi napakoita/kipeitä, mutta eipä tuota yhtään tiedä milloin se synnytys käynnistyy oikeesti. Kaikki kolme edellistä on syntynyt muutamaa pv ennen la.ta. Onhan täs viel aikaa odotella synnytystä! Yöllä on aika hankalaa välillä kääntää kylkeä, mutta kärsivällisyydellä selvitään. =)

Voimia kaikille, joilla on syystä tai toisesta vaikeuksia/kipuja yms.. :hug:

Pitää kai se mennä nukkumaan ja odottelemaan supistuksia! :D

Lydie ja poitsu 37+2

(Muutes mun la onkin 30. pv eikä 31 .niinkuin oon aiemmin sanonut ja ikää on nyt peräti 25, kun oon tässä välissä ikääntynytkin). Mut nämä tiedot pitää visiissn laitta yv.nä!?
 
Huh, täällä supistellut kaks tuntia nyt säännöllisesti tasan 8 minuutin välein. Kamala paineen tunne alapäässä, ihan kun joku väkisin venyttäis lantioluita erilleen. Ja selässä ja alavatsassa jatkuva kipu. Kuuma suihku helpotti hetkeks, mut nyt tuntuu heti kipu palaavan. Supistukset tuntuu jo ihan ylävatsallakin ja nyt voi sanoo et alkaa olee jo aika kunnollisia. :D Nyt otin grammasen panadolin ja jos menis kokeilee saisko viel vähän nukuttua. Ainakin seittemän kertaa käyny jo vessas tänki yön aikana. heh..
Miehen pitäs olla työreissus seuraava yö.. Tosi kiva.. Täytyy kahtoo jos supistukset jatkuu aamuun asti säännöllisinä ni jos lähtis näytille. Mut ihan varmaan ne tästä laantuu ja mä saan kärsii seuraavat kolme viikkoo viel tälläsiä supistuksia.. Positiivinen asenne.. hehe..

rv 37+2
 
Penteles kirjoittelin jo pitkän rimpsun ja enköhän saanut karotettua. :kieh:

Onnea kaikille vauvan saanneille! :heart: :flower:

Tervetuloa uuret mukaan!

Tsemppiä matkaan lähteneille! :)

Mulla on koko yö jomotellut selkää ja vattaa, äsken otin panadolin pääkipuun, kun tuntuu että kipiä. Saas sitten nährä loppuuko, kun seinään nää jomottelut.

1½ tuntia pitääs olla vielä kotona, niin sais saateltua esikoosen koulutielle. :heart:

Onko teillä isommat lapsen murehtinut, että riittääkö äitin rakkaus/ aika kun vauva syntyy? Meilläs iitä taas eileen esikoosen kans juteltiin siitä, että aika riittää isommillekkin. Reppana murehtii, että äiti unohtaa sen tyystin.

Red ragon olit tehnyt ihanan vaipan. :heart: :heart:

isot :hug: kaikille taas tasapuolisesti. :)

Nyt rupian meneen herätteleen tuota koululaasta. Juurihan se synty ja nyt kouluun. :heart:
Onneksi meillä kans eskari koulun yhteydessä, ei pakosta ihan niin lujaa jännitä tulevaa. Ja tuntee jo osan 2 luokkalaisistakin, meillä on 1-2 yhdessä ja isommat luokat myös. Kyläkoulun etuja. :) Vaikka nyt on isoluokka yli 20, silloin kun ite kävin samaa koulua meitä oli parhaimillaan 15 oppilasta.

Elli Ja Öttis 39+3
 
Johan täällä on supistellu :heart: ONNEA kaikille matkaan!!

Ja ONNEA kaikille ekaluokkalaisille ja muillekin koulun aloittajille... Meillä tyttö lähtee ens kuussa vasta tarhaan, 13 pv soppari.

Huono yö taas takana.. ei millään löydä enää hyvää nukkumisasentoa vaikka tunkis kymmenen tyynyä jalkojen väliin. Omakin tyyny taitaa olla jo niin littana ja vanha et niskat jumissa. Tyttöki tuli meidän väliin vielä nukkuun ja näki pahoja unia, vessassa ramppasin jne... Nyt väsyttää ja liikenteeseenkin pitäis päästä jo 9, ensin neuvolaan ja sit kauppaan.

Mä oon jotenki jo niin väsyny tähän raskauteen, ei ole enää kovin nautinnollista.. ainoastaan sillon voi nauttia, kun saa vaan olla ja maata sohvalla eikä ole yhtään kipuja eikä kiristelyjä. Mut sit ku neuvolaan tai äippäpolille meen niin kuitenki vaan sanon että "oikein hyvin on menny" :D
 
AnQ
Täällä on kyllä ihan hurja vauvaantumistahti, tsemppiä Chevannelle, jos lähtö on koittanut! :flower:

Viime yönä iski ihan kamala, viiltävä kipu vasemmalle alavatsaan, mietin että mikäköhän se on mahtanut olla? Olin siis vaihtamassa asentoa kun tuntui että joku survaisi puukon sisään, jäi asennot kyllä vaihtamatta.. Ei kuitenkaan arista tai mitään!

Tänään neuvolaan (isäntä vei auton, joten pääsen lenkkeilemään tai bussimatkalle), toivottavasti NYT olis viimoinen käynti - eiköhän terkan kanssa treffailla vielä mooonta kertaa..

AnQ + tyyppi 39+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elli Etikka:
Onko teillä isommat lapsen murehtinut, että riittääkö äitin rakkaus/ aika kun vauva syntyy? Meilläs iitä taas eileen esikoosen kans juteltiin siitä, että aika riittää isommillekkin. Reppana murehtii, että äiti unohtaa sen tyystin.
Juu. Meillä keskusteltiin tästä just eilen. Tyttö (kohta 9 v.) oli huolissaan, että ehdinkö enää touhuta hänen kanssaan kahdestaan, kun vauva syntyy. Lupasin, että järjestetään aikaa, ja tyttö oli tosi huojentunut. Haaveili siitä, että mentäis kahestaan elokuviin ja syötäis samasta pussista karkkia. :heart: Rupes itkettään tuo ajatus. Lapset on niin pienestä tyytyväisiä. Tärkeintä on vaan yhdessäolo.

Alkuperäinen kirjoittaja Elli Etikka:
Red ragon olit tehnyt ihanan vaipan. :heart: :heart:
Samaa mieltä! Hieno vaippa! Minulla ei ole ollenkaan kokemusta kestovaipoista. Osaatteko neuvoa, mikä tai minkälainen olisi hyvä?
 
hmmm, kiitän hyvät unenlahjat, yöllä supisteli ja paikat kolottaa sen verran että nukkuessakin on supistellut, muttei niin kipeästi että olisin herännyt :headwall:

silti supistukset tuntuu säännöllisinä tulevan heti siitä lähtien ku sängystä olen noussut...
noh.. jos keksis jotain tekemistä...
 

Yhteistyössä