***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Onnea taas vauvan saaneille :hug: :flower:

Eilen sain aikaiseksi pestyä tulokkaan vaatteet :). Nyt on parille päivälle ilmaantunut harkkasuppareita. Mitä ei oikeastaan kummassakaan ensimäisissä raskaudessa ollutkaan oikeastaan. Mahan veti kivikovaksi eilen jo pelkkä sohvalta nouseminen. Joskohan se sitten enteilisi jotain jo.

No itehän ei saisi kaivella, mutta en malttanut olla kokeilematta eilen suihkussa. Kohdunsuulle ei sormet yllä kun on niin syvällä. Mutta herran pää tuntuu kylläkin tosi selvästi. Joten taidetaan olla lähtökuopissa.

Mietimpä tuossa, että kaikkien kohdalla viikonloppu olisi paras ajankohta synnyttää. Niin josko saisi ensi viikoloppuna aikaiseksi lähteä :LOL: Pitänee siivoilla yms kovasti nyt tällä viikolla.

Jännä miten aiemmin oli ihan sellainen olo, että mihis tässä kiirus. Mutta nyt nää olotilan on laittanut miettimään lähtöä. Mutta mitä lähempänä vkoa 38 sitä parempi sanoo miun nuppi.

Moona ja poju 37+2
 
Merkkiä täältä...

Kohta kirjastoon ja TAAS kauppaan... jokapäivä rampata sielläki :D lakua ja suklaata vois vielä ottaa synnärille mukaan, niinkun joku muukin meinasi!

Mitähän ruokaa sitä tälle päivälle keksis, ikuinen ongelma.. pää lyö tyhjää.. jos jotain helppoo uunissa laitettavaa..

Mulla on nyt vaivannut koko aikainen NÄLKÄ.. ihan sama mitä syö, maha tuntuu silti koko ajan tyhjältä :whistle:
 
Kiitokset onnitteluista :)

Täällä kaikki voi suht hyvin lukuunottamatta mun nänniparkoja !
Oon hypätä kattoon ku poju ekan imun ottaa, tissitteleeki sitte hartaasti ja kauan.

Neitim Kuin kauan sulla oli/on tikit siinä haavassa? kävin tänää nla, 6pv sitte laitettu tikit ja piti ottaa pois, mutta lääkärin kans päättiki ettei ota ku reunat irvistelee.
Mulla on tuo vasen puoli haavasta suht ok, kipee kylläki, mutta toisen puolen iho on ihan tunnoton vielä. nlalekuri kirjotti reseptin tujumpiin särkylääkkeisiin, kerta sairaalan lääkäri "unohti" :headwall:
Pystytkö liikkumaan ihan normaalisti? Mun meno on vieläki selkä köyryssä kenkkasua ja itkua, ku nousee seisomaan. kumarrella ei voi mitenkää. Sairaalassa ne sano, että oon epätavallisen kipee mahasta ja haavasta, löin yhtä hoitajaa (refleksi) ku se paino mahaa :LOL:
Mulla on tulehtumassa tuo haava, vihloo ja oli ihan märkä aamulla ku teippi otettiin pois. Laitettii tilalle pienempi teippi ja nyt tuo haisee :x

Onnea vauvautuneilla ja tsempit matkalla oleville :)
Mulla on jo ikävä raskausaikaa ! :D

epplu + kultaihanarakas pieni äitin pusupoika :heart:
 
Täällä supistellut nyt säännöllisesti 10-20min välein, nyt vähän jo tiheentyvin välein ni aamuyöstä asti. Ei kyl mitään kamalan voimakkaita vielä, ihan pystyy samaan aikaan tekemäänkin jotain. Mutta sellasia aika kovia menkkakipumaisia supistuksia ja alaselkä särkee kovin. Mut tuskimpa nää vielä mihinkään johtaa..

Jos menis syömäänkin jotain ja sohvalle pitkäkseen.. Poika taas vähän hiljanen.. Välillä pientä liikehdintää mut ei mitään kunnollista taas.. Eilen kyl rymyskin koko päivän. :D

rv 37+1
 
Tervehdys!

Oikein paljon onnea kaikille uusille vauvan saaneille! :heart: Pikkuisia on alkanut tupsahdella maailmaan oikein urakalla.

Eilen tuli taas rehkittyä mm. pölynimurin varressa ja pyykkien kanssa (kohta varmaan pesen jo puhtaita pyykkejä kaapista :LOL: ). Sen seurauksena oli illalla vähän uupunut olo ja kolotti jopa selkääkin. Vissiin täälläkin alkaa paikat kypsyä, sillä aamulla tuli vähän rusehtavaa vuotoa.... En uskaltanut enää viikonloppuna mökillä uimaan, kun alakerran tarkistuksesta oli jo sen verran aikaa. Taisi olla ihan hyvä päätös.

Mun puolestani pikkuinen voisi vielä ainakin viikon verran majailla masussa. Kaikki alkaa olla jo kyllä valmista vauvan tuloa varten, mutta jotenkin synnytys ja pieni käärö tuntuu vielä kaukaiselta asialta. Toisaalta olisi jo mukava päästä tutustumaan pikkumieheen. "Hieman" ristiriitaisilla fiiliksillä siis mennään. =)

Lion73 ja Ekso 38+3
 
Heips, arvatkaa mitä olen saanu tehdyks tänään - en mitään! Kauheen huono omatunto, kun en tosiaan mitään ole tehny... koitin nukkua mut alko selkään särkemään ja tuli vaan huono olo, ei siis sitäkään voi tehdä.

Tuo sektiosta toipuminen (epplu ei multa kysyny, mut vastaan kuiteskin..) on yksilöllistä, mutta toivottavasti molemmilla menis nopsaan ohi. Ite olin jo kotona ihan ok, autosta nousemiset ja vessassakäynnit lähinnä koski vatsaan. Ja se teippi otettiin jo sairaalassa pois. Mä kuljin varuiksi vatsa ammollaan eli ilman mitään vaatetusta siinä masun päällä aina kun en vaan imettäny tms.. mutta mulla olikin tammikuu kun se tehtiin, nämä kosteat painostavat kelit taatusti haittaa tuota paranemista. Särkylääkkeitä ei kyllä kannata kitsastella, jos on kipeenä :hug: Toivottavasti haavat paranee pika pikaa!

Bääh, nyt on pakko tehdä jotain, tyttökään kun ei ole tässä niin en mä nyt voi vaan lorvailla.... jos tekis vaikka sämpylöitä joutessaan =) ja vaikka pullaakin!

...en mitenkään keksi korvikehommia sille dippatyölle, en :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja epplu:
Kiitokset onnitteluista :)

Täällä kaikki voi suht hyvin lukuunottamatta mun nänniparkoja !
Oon hypätä kattoon ku poju ekan imun ottaa, tissitteleeki sitte hartaasti ja kauan.


Mulla on jo ikävä raskausaikaa ! :D

epplu + kultaihanarakas pieni äitin pusupoika :heart:
Mä meinaan kanssa hypätä kattoon ku neiti ekan kerran imasee, tänään muistin aamusti laittaa vähän rasvaa niin ei tuntunut niin pahalta. tarvii varmaan yrittää muistaa laittaa sitä vähän useammin.

Jännä kyllä mulla on kanssa ikävä raskausaikaa :LOL: tosin välillä vähän tuntuu et oon vieläkin raskaana kun alamaha on niin pirun kipeä (vaikka ei siis sektiota olekaan takana ) ettei kunnolla pääse kävelemään. tarvii perjantaina neuvolatädiltä kysyä et mistä moinen mahtaa johtua.

Maijamehi ja pikku prinsessa 6vrk
 
Mulla menee täällä hermo. :headwall: :kieh: Esikoonen meni kaverin luo äsken kylään ja autolla....hetken päästä soii puhelin voikko tuora poijalles pyörän tänne, että päästään leikkikentälle. Sanoin, etten voi tuora kun ei yhtään autoa pihas ja kävellen en jaksa, kun on tuo nuorimaanenkin pitäny raahata mukana. Eiköhän puhelusta mee hetki niin poijat on täällä hakemassa sitä pyörää. :kieh: Matkaa on vajaa kilsa, mutta joutuu osan matkasta menemään kapeaa pikitietä jossa kuljetaan lujaa ja isoja tukkirekkojakin välilä. Mutta onneksi kaikki hyvin. Ilmoitin kaverin äiteelle uurestaan, että meirän poijalla ei erelleenkään oo yksin asiaa tuolle tielle. Nätisti kyllä viestin laitoin. Mutta häjy välillä, kun meillä kovee kuri, kun niillä, sitten ei meinata täälläkään uskoa mitä sanotaan.
Onneksi poijalla muitakin kavereita, vaikka näin ei sais sanoa. :ashamed: Samainen poika oli jo kymmeneltä oven takana kyselees niille leikkiin, sanottiin kyllä että parin tunnin päästä sopii hyvin. Ja nyt loppukesästä melkein joka päivä meillä, yht`äkkiä vaan tupsahtaa pihaan mitään kyselemättä. Ja sitten jää hyvä, ettei orottamaan, että näkee jos sanotaan et lähetään johonkin kylään.
Minkä ikäisenä teillä on kaverit ruvennut noin tuleen vaan? Mun mielestä sais vielä ainakin välillä äiti soittaa ja kysyä saako tulla, jos nyt erikseen mitään sovittu.
Kauhulla myöäs orotan tätä koulun alkua, että kuinka usein suoraan koulusta yritettän tulla meille, kun ei mee iltapäivä kerhoon ollenkaan. Isosisko kyllä kotona, mutta ei kuitenkaan pääse niin aijjoos, kun nuo 1 luokkalaiset ja äiti tulee vasta iltapäivällä.
Siihen tehrään kyllä heti stoppi....kaveria saa tulla, mutta hetki omaa rauhaa ensin. Tai pitää sopia kaverin vanhempien kans. Kun kuitenkin on tää omakin sakki vahdittavana.

Kiitos, kun sai purkaa! Vaikkei niin raskauteen liittynytkään..... :)

Elli Ja Öttis 39+2
 
epplu

( Neitim Kuin kauan sulla oli/on tikit siinä haavassa? kävin tänää nla,6pv sitte laitettu tikit ja piti ottaa pois, mutta lääkärin kans päättiki ettei ota ku reunat irvistelee.
Mulla on tuo vasen puoli haavasta suht ok, kipee kylläki, mutta toisen puolen iho on ihan tunnoton vielä. nlalekuri kirjotti reseptin tujumpiin särkylääkkeisiin, kerta sairaalan lääkäri "unohti" :headwall:
Pystytkö liikkumaan ihan normaalisti? Mun meno on vieläki selkä köyryssä kenkkasua ja itkua, ku nousee seisomaan. kumarrella ei voi mitenkää. Sairaalassa ne sano, että oon epätavallisen kipee mahasta ja haavasta, löin yhtä hoitajaa (refleksi) ku se paino mahaa :LOL:
Mulla on tulehtumassa tuo haava, vihloo ja oli ihan märkä aamulla ku teippi otettiin pois. Laitettii tilalle pienempi teippi ja nyt tuo haisee : )


tikit poistettiin eilen eli viikko ja 1 päivä , oltaisiin voitu poistaa jo pe ,mutta ma ei ollut vielä liian kaukana :)
Mulla otettiin toi teippi pois jo seuraavana päivänä !!?? (ja muistaakseni juuri siksi , ettei pääse hautumaan ja saa suihkuteltua hyvin !!!! Tikkien otossa neuvolatäti sanoi juuri , että mulla on reunat hyvin yhdessä , eikä "irvistele" ... Mutta kun kerroin tuosta kipeytyneestä kohdasta ja täti sitä koitti , tunsi heti kovan kohdan ja levinneen ja sanoi samaa mitä arvelinkin , että on sisäinen verenpurkauma :( Eikä todellakaan koskenut enempää (en antanut , sattui meinaan niin saa................. !!! ) Sanoi , että voi mennä itsestään ohi , mutta lämpöjä pitää seurailla , jos alkaa nousemaan lämmöt niin heti lääkäriin tai jos kivut yltyy !!!
Mä pyysin jo sairaalassa vahvempien särkylääkkeiden reseptit ja otan 3 kertaa päivässä 1 milligrammasta panadollia ja 600 buranaa , molemmat samaan aikaan ja tosiaan aamuilla , päivällä ja illalla !
Nousen sängystä toisella kyljellä , sillä mikä puoli ei ole niin kipeä ja kun vaan ylös pääsee , saa särkylääkkeet naamariin ja vähän aikaa kuluu niin on parempi olo ... neuvolatädiltä kyselin että kuinka kauan voi oikein noita lääkkeitä syödä ja sanoi , että niin kauan kun on kipeä niin ottaa vaan lääkkeitä , on kuitenkin ollut iso leikkaus !!!
Mies meinasi kyllä jo eilen varata mulle yksityiselle aikaa tosta mahasta , mut mä halusin vielä katsoa , on kuitenkin niin kipeä , etten halua turhaan käydä paineltavana !!! Ja jos kipu laantuisi pikkuhiljaa ... katsotaan , nyt ei mielestäni ollut ihan niin kurja yö kuin edellisyö oli !

neitim

 
Päivää!

Nyt on jo parempi mieli, kukaan ei oo vielä ainakaan oksentanu ja tytöt pääsivät aloittamaan koulutiensa. Esikoinen aloitti jo nelosen ja keskimmäinen ykkösen. Hyvin oli päivä mennyt ja aika polleana ekaluokkalainen kantoi kotiin aapisen, tehtäväkirjan ja matikan kirjan. Saa äitee taas urakalla kontaktoida! :heart: Tuntuu että omia kirjoja vasta kontaktoitiin ja nyt omat lapset samassa tilanteessa..voivoi tuota ajankulua! On hyvä mieli kun pääsivät kouluun ekana päivänä kumpikin, vaikka jännäsin koko yön alkaako joku oksentaan. On kyllä käsiä pesty ja desinfioitu, syöty rela-tippoja ja juotu gefilus-juttuja oikeen urakalla. Jospa se tästä!

Neuvolassa tänään: paino pysyny samassa, verenpaineet kotona ok, siellä koholla. Pissa puhdas, sf-mitta laskenu 36cm:iin 37;stä viikossa. Sydänäänet 130. Äitipolille yliaikaiskontrolliin torstaina aamusta. Hyvä kun pääsee tarkistuttaan parin päivän päästä istukan kunnon ku se on huolettanu jo monta viikkoa. Ei pitäis olla syytä huoleen ku vauva voi sydänäänien perusteella hyvin. Eihän ne välttis vielä ala vauvaa ulos häätämään sillon muttei pitäis enää montaa päivää olla.

Mieli on nyt hyvä kun ehdin saatella tyttäret kouluun, kumpaakin jännitti. Nyt vaan toivon suuresti että mahatauti jätti tämän torpan rauhaan ja vauva saapi tulla mielellään hetikohta!

Mukavaa päivää!!

Jonnuli ja hertta 41+2
 
epplu ... Mietin vielä , et voisitkohan kysellä jostain tosta teipistä , et voiko sen ottaa pois , kun mun mielestäni tuota haavaa pitäisi päästä mahdollisimman usein pesemään ja antamaan ilmaa , juuri siksi ettei tulehtuisi !!! Kun nyt se ei pääse hengittämään ja kaikki bakteerit pääsee muhimaan ??!! Mulla vuosi sairaalassa hieman jotain möhnää tosta haavasta teipin pois oton jälkeen , mutta sitä keskettiin huuhdella (suihkutella) mahdollisimman usein ja muutaman päivän päästä olikin tuo haava paremman oloinen eikä tuota "visvaa" tms. enään tullut !
Yhdet pikkarit hajoitin , jotta sain edestä pois kumilenkin (leikkasin puolet kumilenkistä pois) jotta sain pikkarit haavan alapuolella ja haavan hengittämään !!! Nyt nakkasin päälleni sairaalasta mukaan tarttuneet verkkopöksyt (mitkä yleensä heitetään roskiin) , kun en voinut sairaalasta lähteä omilla pöksyillä , olisi painanut juuri haavaa !!! Ja nyt kun eilen otettiin tikit pois niin nää verkkopökät on hyvät , kun ei krinnaa ja pääsee haava tosiaan taas hengittämään !

neitim
 
sairaalaan mukaan ...
Muistakaa muutkin , kun koskaa ei tiedä niin ottaa mukaan myös jotkut kiristämättömät mammakalsarit , jos vaikka joutuukin sektioon , niin noilla omilla ei kyllä kotiin lähdetä , kun yleensä osuu tuo resoori juuri sektioarven päälle ! :(

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lion73:
Mun puolestani pikkuinen voisi vielä ainakin viikon verran majailla masussa. Kaikki alkaa olla jo kyllä valmista vauvan tuloa varten, mutta jotenkin synnytys ja pieni käärö tuntuu vielä kaukaiselta asialta. Toisaalta olisi jo mukava päästä tutustumaan pikkumieheen. "Hieman" ristiriitaisilla fiiliksillä siis mennään. =)
Lion73 ja Ekso 38+3
viikkoja myöten ihan kuin mun kirjoittama....
Että oikeestiko vauva?? Ku vastahan mä oon raskaana.. :D


elli etikka/kavereista
: Meillä tuo eskari vielä sopii äitien kautta.
Tosin meidän elo ja olo on ollut niin kiireistä ja monimuotoista, ettei aikaa juuri ois ollutkaana.. :ashamed: Viime kesänä vähän vanhempia lapsia oli ovella useinkin, mutta sit sanoin, että tossa takapihalla voitte leikkiä. En päästänyt omaani niitten kans pyöräileen isojen teiden yli tmv. Kun asia tuli puheeks muidenkin kun lastaan kerran etsineen äidin kanssa, niin ei paljoo enää näkynyt...olivat olleet omine lupineen turhan kaukana hekin siis.
Oon miettinyt, että koska voisin päästä esim lähipuistoon, mutta tuntuu jotenkin niin kaukaiselta.
Esikoisen kans homma meni tiiviin pihapiirin ja naapurin ystäväperhen lapsien kans jouhevasti.

neuvolassa kaikki ok
Sijainen myötäili oman, lopettavan/vaihtuvan terkan mielipidettä vauvan koosta.
Sano, että noin 3-kilonen, muttei kuitenkaan yli 3,5 ja että hän on aika varovainenku treenaa vielä.
Viikon päästä seuraava aika, saas nähä tarvitaanko ;)

Näin viime yönä unta vauvasta.
Oltiin jo päästy kotiin ja aamulle ihmettelin missä se vauva on. Mies vastas, että autotallissa varmaan.. :eek: No siellä oli sellanen minivauva vihreessä kapalossa ja mua alko itkettään että kuinka oon voinut sen sinne jättää koko yöks!!! Mutta poika vaan hymyili :D
Sitten tajusin, etten ollut ilmoittanut kenellekään, että vauva on syntynyt. Ja etten tiedä kauanko olin ollut sairaalassa. Mielestäni yhden yön,mutta papereissa luki että kolme ja tulin johtopäätökseen että oon ollut nukutettuna...
Sit näytin miehelle kuinka vastasyntyneet osaa ryömiä tissin luo (ja murehdin kuinka vauva on mennyt yöllä ympäri autotallia äitin tissiä etsiessä ) ja poika meni ku mittarimato. Sit sen ulkonäkö muuttu koko ajan, ku yriitn ettiä siitä mun veljien näköö, miehen näköö, sisarusten näköö..mutta eniten mun veljien.
Ihme uni, ihana ja silti niin ahdistava.
 
Hei kaikille!
Meille syntyi maanantaina suunnitellulla sektiolla pieni tyttö, 3115g ja 48cm, viikkoja oli 39+0 :heart: :heart:
Tytöllä on tuuhea tummanruskea tukka ja on topakka pakkaus syöminen ja nukkuminen ainakin vielä sujunut hyvin, vähän lisämaitoa on tarjottu välillä. Itse olen ollut tänään jalkeilla ja ihmeen hyvin olen voinut. Kipulääkkeitä toki menee burana, panadol ja oxycontin ja tarv oxynormia, otan roppia niin paljon että pystyn olemaan jalkeilla katetri poistettiin aamulla. Perjantaina kotiin tod näk.

Tsemppiä kaikille!

peppiina ja neiti 1vrk
 
Elli Etikka
Meillä myös vähän ongelmia pojan kaverin kans. Esikoinen siis samanikäinen kuin teillä. Tämä pojan kaveri (siis tuleva eka luokkalainen myöskin) saa kulkea yksin kaupoissa, kauppakeskuksessa...yms. Meidän pojalla ei tod. oo vielä lupa lähteä kaverin kanssa kauppaan. Pari kertaa on sit tuosta pihalta karannut. Lisäksi tuolla kaverilla huonoja tapoja, kiroilee, valehtelee...yms. Ja nämä sit tietenkin tarttuu meidänkin poikaan. Onneksi tämä poika ei tuu samaan kouluu, eikä samalle luokalle (kauheaa tosiaan kirjoittaa näin...), josko koulusta löytyis sit vähän parempia kavereita. Ja meilläkään tän pojan vanhemmat ei oo kun kerran kysyneet että passaako tulla leikkimään (asuu tosin ihan naapurissa, autotie vain väliä )

Omaa napaa
Eilisestä äippäpolikäynnistä kettuuntuneena otin ja tilasin ajan torstaille vyöhyketerapiaan. Kaveri on kehunut tuota hoitajaa kovasti, käyttää vyöhyketerapian lisäksi akupainantaa, homeopatiaa...yms. luonnollisia hoitomuotoja. Jos se sais vaikka suppareita aikaseksi... Jos ei niin saanpahan ainakin rentoutua ja vähän hemmottelua :D

-Sande & kolmas toukka 39+2
 
Rakas "nalle" tyttäremme syntyi täsmällisesti 8.8.2010 (40+0) klo. 01.59. Pituus 48cm, paino 3215g.

Juuri kotiuduimme Jorvista. Luen kuulumisianne ja kirjoitan synnytyskertomuksen myöhemmin ajan kanssa.

Onnea muille vauvautuneille (varmaankin joku muukin ehtinyt saada oman käärön tällä välin jo syliin) ja tsemppiä vielä masujen kanssa taapertaville :)

Sipsunen & nalle 3pv :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä