***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Huuh, miten mä en vieläkään tajua, että meille on tulossa vauva milloin vain? Tuntuu, et tässä sitä ollaan raskaana vielä vaikka kuinka kauan - siis että vois periaatteessa tulla millon vaan (siis tiedän sen mutta se ei vaan tuonne selkäytimeen mene...) Omituista - ihan kuin olis sulkenu koko synnytyksen pois ajatuksista nyt, ettei sitä tuliskaan.

Meillä mies menee kans tällä viikolla töihin, mutta mulle kyllä on ollu ihan se ja sama koko loman ajan, et olisko töissä vai kotona, kun on noissa remppahommissa ollu niin kiinni. Ihan ite olen likan hoitanu, nyt helpotti kun on muutaman viikon päivät tosiaan hoidossa. Vaikkei tuo meidän tyttö nyt mikään hankala tapaus olekaan, mutta tämmösenä köntyksenä perässä juokseminen on jo aika kova homma :LOL:

Jep, tänään on melskattu masussa kiitettävästi ja nyt jalat tuntuu jo paljon alempana kylkiluista, eli olisko laskeutunu nyt sitten enemmän? En kyllä tunne mitenkään kamalan epämiellyttävänä, eikä ole alkanu enempää "painaa rakkoa" kuin mitä on ennen ollu... tai sit tää kiepautti ittensä vielä poikittain :eek: Noo, ei kait sentään.

Jospa tässä käväsis laittamassa pyykkikoneeseen vielä vauvan lattialla pötkäilymaton ja sit tytön makuupussin jos pesasis, niin olis nekin sit valmiina jo. Huomenna koitan käydä läpi sitä mun dippatyötä, jotta saisin sen palautettua sit lopullisesti, mieluiten jo tällä viikolla.

Onnea vauvaantuneille ja eräpäivän saaneille :hug: Toisaalta mullekin sopis tommonen varma erääntyminen, niin konkretisoitus se synnytys sitten - ja vauvan tulo. Tässä on ollu 9 kk aikaa tähän valmistautua ja musta tuntuu, etten vieläkään ole valmis :whistle:

Ötyjä mammat!
 
Onnittelut wallay vauvan johdosta! :heart:

Tervetuloa uusille ja onnittelut eräpäivän saaneille! :)

Täällä kärvistellään edelleen ilman erityisiä oireita, kauhee myllerrys vauvalla vaan masussa. Ollaan kävelty tänään kahdestikin, muttei sekään ole saanut muutamaa vihlausta lukuun ottamatta mitään aikaiseksi. Täytyis keksiä kyllä päiviksi jotain tekemistä, kun tuntuu, että aika kuluu niiiin hitaasti...

Tsemppi :hug: kaikille!:)

ansuli ja kullanmuru 41+1
 
Paljon onnea Vauvautuneille !!!
Päivittelen teitäkin vielä etusivulle :)

Tänään kävi neuvolatäti ja neidiltä puuttuu enään reilu 100g syntymäpainosta , 115g oli tullut lisää keskiviikosta ! Ihan riittävästi :)
Omana huolena on eilen kipeytynyt vasenpuoli tosta sektiohaavan yläpuolelta ja sitä neukkutäti koittikin ... taitaa olla verenpurkauma tullut ja käski seurata lämpöjä ja jos kipeytyy vielä enemmän niin heti lääkäriin ,kun voi saada aikaan tulehduksen tuonne sisällekin :( Toivottavasti nyt kuitenkin alkaa paranemaan ja ihan itsellään !!! Huoh .. tääkin vielä ..

neitim+ tytsy 1viikko ja päivä
 
Nyt en kerkiä kommentoimaan mitään..

Alkoi sen verran masentamaan illalla, jolloin olisin ruvennut AIO-vaippoja ompelemaan.. Olin päivän aikaan saanut kahdeksan AIO-vaipan osat leikeltyä.. Ja päätin ruveta ompelemaan, ni eiköhän ompelukone ala totuttuun tapaan rettelöimään vastaan..

Pitäisi saada uusi kone halvalla, koska minulla ei nyt ole kärsivällisyyttä, jos jokin takkuaa koko ajan.. Tais vaipat jäädä ompelematta.. :'( Ja nyt, kun olis ollu inspiraatiota ommella :'( .

Mutta nyt nukkumaan..

RD & Pörriäinen 38+5
 
Iltaa!

Vauvoja pukkaa vauhdillla =) .Lämpimät onnittelut taasen kaikille jo nyyttinsä saaneille.Olisin jo niiiiiiin valmis hakemaan myös omani kotiin.Pientä supistelua,mutta siinä kaikki.Keskiviikkona seuraava neuvola ja olen toiveikas,että jäis se aika käyttämättä.....
Moni on puhunut loppuajan vähistä liikkeistä.Täällä myös selkeästi touhuaminen rauhoittunut.Alkaa vissiin olemaan jo ahdasta......kumpa tajuais tulla jo :headwall:

Malttamaton Nate valtavan masun kanssa RV 40+1
 
Oi, vauvoja syntyy kovaa tahtia :heart: , paljon onnea kaikille tasapuolisesti!
Kotiuduttiin vauvan kanssa eilen. Lauantaina olisimme muuten päässeet , mutta sydämmestä kuuluvan sivuäänen vuoksi viivästyi. Eilen oli siis sivuääni hävinnyt. Poitsu syö ja nukkuu, pieniä pätkiä hereillä seurailee. Tänään oltiinkin jo pitkällä vaunulenkillä =) .

Synnytysjuttua vielä... Torstaina aamulla kävin äitipolilla, jossa kerroin kuinka raskasta on (olin siis lepohoidossa pitkään ym.) ja vointi todella väsynyt jo. Teki painoarvio ultran, arvioksi sai n. 3700g ja poitsu painoi syntyessä 3790g eli hyvin piti paikkansa. Kysyi haluanko siirtyä suoraan synnyttämään. Tietenkin :D . Käväsin kotona hakemassa kassin ja miehen matkaan. N. 10.50 puhkaistiin kalvot ja vettä olikin paljon. N. klo 11 sain ensimmäisen pienen selässä tuntuvan supistuksen. Kävelin käytävällä jos tulis supistuksia, sekä käväsin suihkussa kun vettä oli valunut jalkoja pisin ja oli outo olo. Sen jälkeen hoitaja pyysi soittamaan kelloa että pääsen käyrälle. Soitin n. 11.30, kerroin että muutaman ( n. 5 supistusta tuntunut,) ja kaksi viimeistä supistusta olleet sellaisia että hieman ponnistuttaa. Kiipesin sängylle ja hoitaja kokeili ja sanoi että syntyykin jo nyt. Muutamalla ponnistuksella poitsu maailmassa :heart: . Jälkeisvaihe kesti 10 min. Synnytyksen kokonaiskesto oli siis 55 min. Onneksi sain siis käynnistyksen, koska jos vedet olisivat menneet kotona, en olis todellakaan heti ymmärtänyt lähteä...
Vauvalta seurattiin verensokeriarvoja 2vrk , kaikki olivat hyvät, joten keskolaa ei tällä kertaa tarvittu =) . Kaikki meni siis paremmin kuin hyvin :heart: =) .

Huomenna esikoinen aloittaa koulun, tuntuu että aika mennyt todella nopeasti..

Vilivet ja poitsu 4,5vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinimarja:
mua jännittää, ens viikolla meillä on vauva :D :heart:
Niinpä! Sitä oottaa jo niin kovasti synnytystä ja on niin väsynyt fyysiseen olotilaansa, että välillä unohtaa tuon ihanan asian. Jee, meille tulee vauva! :D
Olen niin onnellinen vauvasta, että ihan koskee.

Pikkumökö mietti laskettua aikaa. Minä oon ajatellut myös. Sitä ei pitäisi liikaa tuijottaa. Kuukautisethan voi heittää, lapsen kehitys ei varmasti ole ihan päivälleen (tai edes viikolleen) sama siellä masussa ja jos la arvioidaan lapsen mittojen mukaan, niin tietenkään kaikki lapset ei ole samankokoisia. Kyllä tuon niinku tietää, mutta silti sitä tuijottaa niin tiukasti noita päiviä. Jos synnytyksestä ole vielä mitään merkkejä, niin on todennäköistä, että vauva ei ole vielä ihan valmis syntymään. Jos ei ole mitään terveydellisiä riskejä, niin pitää vaan jaksaa vielä odottaa toista. Itselläni siirrettiin laskettua aikaa melkein kuukausi eteenpäin ekassa ultrassa. Oli siis jostain syystä ovulaatio viivästynyt juuri tuolloin. Eli la on määritetty sen mukaan, että sikiö oli tuolloin sen kokoinen, mitä keskimäärin ovat 7 viikkoisina. Ei kuulosta ihan tarkalta arviolta mielestäni, mutta sillä mennään. Syntyy sitten, kun on valmis!

Oli pakko kirjoitella, koska ei nukuta yhtään! Heräsin tuossa puol viideltä pirteänä kuin peipponen. No nukutaan sitten kun nukuttaa. On muuten kaunis aamu! Mukavaa tiistaita kaikille!
 
Onnea vauvan saaneille, heitä olikin monia jo :flower:

On muuten pikkuisen rankkaa lukea reilua kymmenne sivua tekstiä, ja sitten yrittää muistaa edes kommentoida johonkin :LOL:

sairaalakassiin ajattelin pakata siis ainakin omat hygienitarvikkeet, vauvalle kotiintulo vaatteet, mehuja ja kamera tottakai, mies voi tuoda muut,jos jotain vielä sattuu puuttumaan..

Täällä tytsy oli hiljainen viime torstain ( edelliset liikkeet olivat tuntuneet joskus ke iltana) enkä saanut neitiä millään keinoilla liikkumaan,mehun juonnista vatsan tönimisieen.
Päsin neuvolaan samantien, jossa vauvan sykkeet kuunneltiin, olivat noin 145-160 välillä, mutta laittoivat silti synnärille päivystyslähetteen, jossa kävin käyrillä ja ultrassa, pienoisella kaikki hyvin, mutta jostain syystä siis oli vain viettänyt hiljaiseloa. Vauvan painoarvioksi saatiin 2150g, mikä on vaan 150g enemmän kuin 2viikkoa sitten :eek: tiedän,näihin arvioihin ei kannata luottaa täysin,ja nyt sitten odotellaan torstain uutta kokoarvio ultraa..

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Huuh, miten mä en vieläkään tajua, että meille on tulossa vauva milloin vain? Tuntuu, et tässä sitä ollaan raskaana vielä vaikka kuinka kauan - siis että vois periaatteessa tulla millon vaan (siis tiedän sen mutta se ei vaan tuonne selkäytimeen mene...) Omituista - ihan kuin olis sulkenu koko synnytyksen pois ajatuksista nyt, ettei sitä tuliskaan.
Sama täällä :wave: sitten sitä ollaan "ihmeissään" kun synntys käynnistyy :LOL:
 
onnittelut Ituhippi :flower: :flower:

tääl jatkuu tasainen supistelu, heräsin yöllä 2 aikaan ekaa kertaa kovahkoon supistukseen, joita tulikin sitten tunnin verran, mutta alkoi väsyttää ja menin nukkuu, olen nyt normaalista poiketen vieny miehen tänään töihin puoli 8:n ja koko ajan on supistellut, nyt tuntuu voimakkuus taso vähän nousevan.. katsoo nyt, miten käy vai tuleeko mullekin maratooni :x

jos vaikka pakkailisin tuota sairaalakassia vähän valmiiksi jos se lähtö tulee.. tänään kuitenkin yhden auton palautus ja toisen haku joten kilometrejä tulee tälle päivälle vielä yli 100 km... jos neuvolaan soittelis tosta ajastakin... jaja... vois vielä vähän siivoilla kun on se näyttökin taas... oe voe, kyl onki tekemistä kun oikein ajattelee...

jos siirryn RD:n kaveriksi tuskailemaan ompelukoneen kanssa, kun täytyisi vaippoja ja imuja tehdä...(jos tuo s...vanha rottelo viitsii toimia) :kieh:

vauvan sänky on laitettu valmiiksi ja hoitopöytä kunnossa... turvakaukalo täytyis viel hankkii..
täytyis laittaa myytäviä vaatteita/rattaita/istuimii myyntiin...

joo... tää menee voivottelee tekemis määrää muualle :D

giraffe POKS 37+0
 
Onnea vauvan saaneille, ihanaa että moni on taas saanut pikkuisensa:)

Ja uusille: tervetuloa!

Oma napa: Jee, olen nukkunut HYVIN ja jopa 7 tuntia. Elämä näyttää valoisalta, sadepilvistä huolimatta. Eilisen neuvola kuulumiset, paineet olivat koholla ja vauva tiukasti kiinni lantiossa, neuvola täti epäili että syntyis pian:) Tänään suunnittelin tekeväni kotihommia, ja jos vaikka jaksais leipoa sämpylöitä.

Mymmeli 40+4
 
ONNEA ITUHIPPI :heart:

giraffe mä pakkasin sairaalakassiin omat sisäkengät (oysin lapussa luki että on hyvä ottaa mukaan omat), puhtaat sukat ja äippäalkkarit kotimatkalle (eipähän ainakaan kiristä :LOL: ) kameran, pesuaineet, perusvoide ja muut hygieniatuotteet, imetysliivit ja liivinsuojuksia sekä omia "vaippoja", neuvolakortin nappaan mukaani sitten kun lähetään.. turvaistuimeen laitoin valmiiksi vauvalle vaatevaihtoehtoja ja harson.. Jotain juotavaa pitäis ehkä ottaa mukaan myös, mutta ehtiskö sitä samalla hakea tuosta nesteeltä kun lähtee :LOL:

vilivet mahtavaa ku alkoivat käynnistämään heti :D jotenki oli hauska lukea että kävit kotoa hakemassa kassin ja miehen vaan mukaan :D Aloin heti miehelle selvittään että mitäs jos perjantaina äippäpolilla alkaisivat kans jo käynnisteleen :LOL: Silloin olis 39+5 ja sanoivat ettei kovin paljon yli päästetä. Ja antoivat mulle kauhean aikaisen ajanki 8.30, jospa niillä olis taka-ajatuksena se käynnistys, kerkeis hyvin :LOL: :LOL:
 
Huomenia! Täällä väsyttää ja taas pyöriskelty hereillä puolet yöstä. Vettä sataa, joten tänään on ainakin teoriassa hyvä päivä tehdä sisällä kaikenlaista.
Nyt ei ajatukset kulje, Vilivetillä hurjan nopea synnytys ja Neitim, heti vaan näytille, ettei pääse tulehtumaan pahasti :hug:

Nyt antamaan aamupalaa tytölle, jotta ehtii viemään hoitoonkin jossain välissä...
runttis ja sytkylä 39+0 (
 
Huomenta kaikille!

Onnea uusille vauvan saanneille :heart: :flower: Onnittelen näin niin ei kukaan jää ilman onnitteluja, kun en mä nimiä muista. :whistle:

Huomenna alkais esikoisella se koulu ja nyt oon ajatellut istua jalat ristis huomiseen aamuun, ettei tää vauva synny. Kuinkahan sekin onnistuis jos oikiasti tulee lähtö. :LOL:

Eileen suppaili jonkun verran, sai liikkeessä olla mutta laantuivat. Onneksi tulee sentään jotain niin vois haaveillakin siitä perjantain käynnistyksestä. Kun kerta viimme viikolla olis jo käynnsitelly, jos paikat yhtään kypsemmät. Tässä muutama jännityspäivä ennen sitä. Pitää vaan nauttia mahasta. :heart:

Tosi outoa mä oon nukkunut 2 yötä tosi hyvin. Viimme yönä heräsin vaan 1 vessaan. KUn silloin yhres vaihees ei meinannut saara yöllä uurestaan nukuttua, kun heräs. Sitten luettiinkin 2 tuntia kirjaa.

Pitääs vaattekaappeja vähä siivota ja ottaa poijilta pieneksi jääneet vaatteet pois. Oon esikoosen pairoolle sen tehny, mutta nyt pitääs jatkaa., kun on sopivastiu sateinen päiväkin. Ja ajattelin kyllä käyrä kaverin luona vielä kahvilla jos on vaan kotona. :)

Mullakin on aamupaino tänään -300g eiliseen verrattuna. Huomaa heti turvotuksis, että on viileempi. Sormetkaan ei nyt aivan pahat oo, välillä ollutkuin nakkimakkarat ja jalat aivan mahrottomat.

Nyt aamupalan tekoon. :wave:

Elli Ja Öttis 39+2
 
Täällä alkaa vika viikko ennen vauvaa (toivottavasti). Eräpäivä umpeutuu ens viikon tiistaina ja nyt alkaa olee vähän epätodellinen olo. Nyt vaan toivotaan, et pysyy mahassa siihen asti :D

Onnea taas kaikille vauvan saaneille :heart:

sairaalaan otan mukaan: hygieniavälineet, imetysliivit+suojat, lansinoh-voiteen, sukkia+pikkareita+yösiteitä, kamera, varmaan jotain evästä pikkasen ja kaukaloon sit vauvan kotiutumisvaatteet... Täl kertaa ei oo mies jäämässä sairaalaan ku on pojan kaa kotona, niin ei tarvi ihan niin tarkkaan ees miettiä mitä tarvii. Viimeks kuhnutettiin siel perhehuoneessa se 2vrk ihan omassa kuplassa :D

jenni+osmo 38+0
 
Ituhippi onnittelut sinne :heart: :flower:

Ja onnittelut niille, jotka jo eräpäivän saaneet :D Sellanen ois kiva itsekin saada :whistle:

Vilivet ihanan kuuloinen ja nopea synnytys sulla. mutta tosiaan hyvä, että meni noin, eikä niin että ois vedet kotosalla mennyt...ois pistäny kiiruuks :whistle:

neitim Toivotaan nyt ettei tulehtuis se haava :hug: ja hienoa kun pikkuinen kasvaa :heart:

sairaalakassissa mulla on kotiintulovaatteet, siteitä, mut sairaalassa kyllä käytän niitä ihania verkkopöksyjä ja jättivaippoja :D sitte on liivinsuojia, hygieniatarvikkeet, kamera, suklaata :p :ashamed: juotavaa pitää sitte viel hakea. eipä sieltä paljoo muuta taida löytyä. laukku viel sit mukaan, niin siel on neuvolakortti ja muuta tarpeellista ja tarpeetonta. B)

Täällä yöllä kans supisteli useemman tunnin, mutta sittepä ne lopahti. :kieh: ja aamuyöstä kans supisteli pariin otteeseen samoin tuloksin. :/ No ei auta kuin jatkaa tätä hautomista vaan. :kieh: Huomenna sitte neuvolakin taas.

Katjuska ja sintti 39+3 :heart:
 
Buuh, miks mua ei nyt nappaa tuo halvatun saamarin dippatyö yhtään - taidan mennä ottamaan pienet päiväunet ekaks, jos sit pääsis vauhtiin.... :headwall: :headwall: Pakko saada se loppusilaus tehtyä ennen kuin tämä vauva syntyy.......

Mulla ei suppailuja eikä mitään muutakaan, ripuli on ehkä ainoa merkki jostain hämärästä tulevasta...

Ihana tuo Katjuskan "hautominen" :D :LOL: :LOL: :LOL: Sitähän tämä kyllä näin loppuvaiheessa taitaa olla :LOL:
 
En ois ihan uskonu että vieläkin poksutaan. Eli nyt 41+0.

Eilen varattiin neuvolasta perjantaille yliaikaiskontrolli. Kyselin kyllä että voisko sitä jo torstaille ottaa ku liekkö perjantaisin käynnistelevät, mutta th oli sitä mieltä että saattavat senkin tehä, ja koska lääkäri ite oli diabeteshoitajaa konsultoinu että tuolle päivälle varata se aika. Joten toivottavasti meilläkin ois vauva viimestään lauantaina sylissä :heart:

Nyt pitäs keksiä kolmelle päivälle touhua ku miehen äiti ja sisko lähtivät joku aika sitten kotiin ajeleen. Hulluksihan täällä tulee ku viime viikon sunnuntaista asti ollu elämää talossa ja nyt sitten hiljeni :LOL:

Marlin ja Justiina 41+0
 

Yhteistyössä