***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Hirvee määrä taas vauvoja, Onnea kaikille tasapuolisesti :flower:

Nyt alkaa alapäässä valmistelut tuntumaan, nivusiin painaa aika makiasti ja muutenkin alkaa vähän tuntumaan et jotain puskee ulos :D Malttais nyt viel sen reilun viikon, niiin ei tarttis päivystyksessä rupee leikkelee... :whistle:

Liikkeet on selkeesti rauhottunu, eli tilaa ei enää taida olla liiaksi :D
 
Onnittelut jälleen nyytin syliin saaneille, tervetuloa uusille ja kiitos Neitim sivujen päivittämisestä! Uskomattoman monta vauvaa jo syntynyt...

Tänne ei kuulu mitään kovin kummallista. Neuvolassa oli tänään kaikki ok, vauva liikkuu kovasti ja olo on ollut ihan kohtuullinen. Supistuksia ei oo ollut kuin n. tunnin ajan yhtenä yönä viime viikolla. Haarovälissä kyllä vihloo muutaman kerran päivässä tosi ilkeästi; kai tuo pikkumies painaa ajoittain jotain hermoa tms.

Vähän isompi vaiva on se, etten saa öisin enkä päivisin nukuttua, vaikka kuinka väsyttää ja olis mahdollisuus nukkua ihan rauhassa. En vaan vaivu syvään uneen, vaan nukun "koiranunta" tai sitten saatan valvoa useamman tunnin yön aikana. Päivisin sitten väsyttää sairaasti ja ottaa kuulaan, kun uni ei vaan tule. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa??

pikku3nen, huomenna tasan rv37
 
Huh, päivällä jo lukasin mutten kerenny mitään kommentoimaan, jospa nyt..
Neitim, kiitos ja kumarrus kun jaksat vielä päivittää tätä pinoa :heart:

Ja hurja sun synnytyskertomus, onko se kiire sitten syynä, ettei mitään kerrota - koska mulla taas esikoisen sektiossa lääkäri ja kätilö kertoi ihan solkenaan, mitä tapahtuu missäkin vaiheessa ja miten vauva voi jne.. mut se olikin suunniteltu. Varmasti siinä eroa, mutta hyvä että kaikki meni ok, toivottavasti haavakin paranee pian. Huisille ja vilivetille kans onnea hurjasti. Tuntuu, että näistä "meidän" synnytyksistä ei dramatiikkaa todellakaan puutu, vaikka mitä on tapahtunu, mutta onneksi kaikki lopulta hyvin =)

Jonnulille synttäri onnittelut ja kr..eh jotain, tervetuloa kovasti mukaan vain =)

ON: hammassärky on nyt selätetty ja tänään söin jo lämmintä ruokaakin, ilman että koskee koko suuvärkkiin. Suppailuja tullu pitkin päivää, mutta varmaan semmosia mitkä ei mitään ihmettä tee missään. Ainoa mikä ihmetyttää, niin mulle tuli ny parissa tunnissa hirvee turvotus! Jalat vetäs ihan kerrasta mikki hiiren tossuiks ja sormet on kuin mitkäkin nakit???? Voiko tuo turvotus tulla yhtäkkiä jostain raskausmyrkytyksestä vai onko se normaalia, että iskee ihan vaan yhtäkkisesti? Turvotusta siis vähäsen ollu, sormuksetkin menny sormeen jos on halunnu survoa (no en ole halunnu kuiteskaan...) mutta nyt ei meinaa sormetkaan taipua. :( Lisäksi tämä ipana on liikkunu tänään todella vähän, en nyt oikein tiedä mitä tässä pitäis tehdä...kai se on alotettava jonkin sortin liikelaskenta nyt ens alkuun.

Jep, ihan naattipoikki olen tästä päivästä, joten taidan painella suihkuun ja sitten jo pötkölleen.

runttis ja sytkylä 38+2
 
Huh, kun tänne tulee paljon tekstiä!! Aatelkaa, viides päivä tätä kuuta menos ja 20 sivua tekstiä!!!

Ja onnea onnea uusista pikkunyyteistä taas!!! Ja tervetuloa uusille! :)

Ja kiitokset täältäkin neitim kun niin ahkerasti jaksat päivitellä! Ja vielä nyt kipeänä vauvan kanssakin!! :)

Ompas hassua kyllä ajatella et itekseen alkais näinkin aikases vaihees synnytys lähtestyä. Mut hyvä se ois sen puoleen et vauva on tosiaan iso ja mulla ei mikään helppo synnytys ole tiedossa kun tuota omaa painoa on paljon ja sitten mulla on vielä paha rasitusastma mikä reagoi kipuun myös. Muutaman kerran kovasta kivusta saanut astmakohtauksen..

Tänään alaselkä, alamaha ja nivuset särkeny toden teolla. Panadol onneks vähän auttoi. Jaksoin vähän sentään iltatorillakin käydä kiertämässä, mut tuskaa oli kävellä takas autolle. :)

Mulle ei muuten lääkäri tosta kiinnittymisestä mitään puhunu sen tarkemmin enkä tajunnut kysyäkkään. Mutta jo viikko sitten sanoi että on tosi alhaalla ja tänään sanoi et pää tuntuu kun kokeili et kait se sit kiinnittyny on? Ja kait ne ois sit sanonu siit ambulanssil menost jotain jos ei ois kiinnittyny ja varsinkin kun kuitenkin meinas et synnytys voi alkaa koska vaan? Mä oon ihan ulapal näist jutuist.

Tää on kyl ihana palsta ollu ku ollu niin positiivinen ja tällänen enskertalainen saanut täältä huimat määrät tietoa kaikesta.. Kun kaikki on niin uutta tietenkin vielä ja tosi vähän ne neuvolas ja sairaalas loppujen lopuks mistään kertoo...

rv 36+3
 
Paljon onnea uusille vauvautuneille! :flower:

Myöhäiset onnittelut Jonnulille!

Kiitos Neitim minunkin puolestani! :flower:

N11nalle :hug: . Kuten joku jo kommentoikin, kannattaa ottaa asia puheeksi miehen kanssa. Vaikkei se helppoa olekaan, parantaa varmasti oloa enemmän kuin yksikseen murehtiminen!

Joku kyseli raudan syömisestä. Sain maanantaina neuvolasta noottia, kun en ole popsinut rautatabletteja (Hb oli 125). Terkkari sanoi, että Hb-arvosta huolimatta kaikkien raskaana olevien tulisi syödä rv 20 jälkeen lisärautaa. Tämä siis suositus Helsingissä. Synnytyssairaalat ovat kuulema valittaneet äitiysneuvoloille, kun synnyttäjien Hb:t on laskeneet synnytyksessä liian alas. Kiltisti aloitin minäkin pillerien napostelun.

Täällä puhuttiin käsien puutumisesta. Mullakin on ko. oiretta ollut aamuisin, vaikken ole juuri lainkaan kärsinyt turvotuksesta. En tiedä, voisiko johtua myös yksipuolisista nukkuma-asennoista (vain joko oikealla tai vasemmalla kyljellä). Lisäksi mulla on ollu sormien nivelet kipeät ihan päivälläkin.

Lion73 ja Ekso 37+5
 
Kiitokset myös Me10 kun jaksat tota painoarvio galluppia meille nostella :hug:

Vilivet - lämpimät onnittelut :heart: :flower:

Peppi78 - sanottiinko sulle mitään painoarviota? Mulla oli just 36+5 viikolla se painoarvio 3,7kg ja se vastas raskausviikoina 38+en muista montako päivää. Itsellä useita kertoja päivässä mielessä tuo että mikähän jättis täällä kasvaa. Tänään 37+5, kätilö käsikopelolla arveli että ois n. 4kg.
 
Oih, miten paljon vauvauutisia päivän aikana on tullut. Onnittelut kaikille tuoreille äideille! :)

neitim Kiitos kun jaksat päivittää listaa ja ihanaa, että terve tyttö tuli maailmaan. :)

Täällä edelleenkin ollaan yhtenä kappaleena ja se on tosi ahdistavaa.... Täytyy vähän avautua... Tänään illalla tullut tosi sellainen olo, ettei jaksaisi enää hetkeäkään. Koko ajan tulee viestejä ja puhelin soi ja kysellään, että eikö vieläkään mitään. Pitäisi olla onnellinen, että niin moni välittää ja on kiinnostunut, mutta mä en jaksaisi millään toistella kaikille tätä odottamista ja olotilaa. Tyhmää valittaa tällaista, kun vauvalla varmasti kaikki hyvin, eikä mitään hätää tuolla masussa, mutta oma olo alkaa vaan olla jo niin tukala. Toivottavasti mieli paranee, kun vauva syntyy, eikä tulisi mitään masennusta sitten.

Nyt nukkumaan ja toivomaan, että yön aikana jotain tapahtuisi!!

Tsempit teille muillekin, jotka kovasti jo odottelette vauvan syntymistä!

ansuli ja kullanmuru (joka viihtyy masussa liiankin hyvin) 40+4
 
Diudiu..olin illan Oulussa shoppailemassa ja hyvin jakso..ei edelleenkään mtn oireita..paitsi vihloo alakertaa ku laskeutuu entisestään tuo ipana, irvistellä täytyy väliin..ja vauva on tosi aktiivinen ollu koko illan, mitä lie puuhailee B)

Rakkaudesta äiti, kiitos sanoistasi :hug: Bongasin muuten Oulussa Baby Stylessa niitä ruskovillan silkkimyssyjä, joka kokoa oli ja hinta 25e =)

Kiitokset neitim ja Me10 päivittelyistä!!!

Onnea vilivet ja huisi pienokaisista!! :heart: :heart:

Ja suurkiitokset vielä onnitteluista, lämmittää "vanhan" mieltä :D :hug: 33 tuli jo mittariin, huhh |O

Nyt ukkokullan viereen yöpuulle, ei taida ens yönäkään lähtöä tulla ku ei supistele..muuten kyllä maha vihloo ja kiristää.

jonnuli ja hertta 40+5
 
Upsydaisy Juu, sen verran oli puhetta et 3200g painoi nyt ja menee painonsa puolesta keskiarvokäyrän ja yläkäyrän puolivälissä la paikkeilla. ja se käyrien väli oli muistaakseni 3500g-4500g. Tästä epäili vähän alle nelikiloista.

 
Huonosti nukuttu yö ja muutama kipeä supistus ajoi aamulla ylös...joko nyt, joko nyt vois alkaa pikkuhiljaa tapahtua. Esikoinen syntyi "tänä päivänä", joten tämän päivän yli menevät päivät ne mahtaa vasta ollakin pitkiä huoh...

Äitivaan 41+0 (enää seitsemän yötä maksimissaan!!!!!!)
 
Onnea Huisi ja Vilivet :flower: :flower:

Runttipulla: Mulla noi turvotukset juurikin tulee ja menee. Voi tulla yhtäkkiä tosi nopeastikin ja sitten kadota. Nyt on ollut koko ajan sellainen perusturvotus, varsinkin jalkaterissä ja sormissa, joka ei katoa kuin synnyttämällä. Toki äkillinen turvotus voi olla myös raskausmyrkytyksen oire.

Äitivaan: Kovasti puhkun suppareita lisää sinne :whistle: :whistle:

Täällä valvottu yö takana. Nukuin noin tunnin pätkissä ja klo. 02.20-04.00 valvoin, kun selkää jomotti niin kovin. Muutamia napakoita supistuksiakin tuli. Sitten ne taas loppuivat kuin seinään. Nyt enää tullut muutama kivuton suppari aamun aikana :headwall:

Sipsunen & nalle 39+5 :heart:
 
POKS 40! eipä taida tänäänkään tulla pienoinen, vaikka klo.4.30 asti supistellut jokseenkin lahjakkaasti, mutta hiipuen nyt koko ajan :headwall: . Vieläkin tulee silloin tällöin irvistyksen kera mut ei niin säännöllisesti. Limatulppa tosin lähti irtoamaan.

W ja LA tänään
 

Yhteistyössä