***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

venda: Jospa siekii pääsisit pian vauvan hakuun! :hug:

sinimarja: :hug:

n11na: Ei minullakaan supistele. Tai jos supistelee, ni ei voi sanoa kyllä, että supistelis. Ihan pölhöä vaan odotella :D. Jospa se pikku hiljaa haluais tulla pihalle..

månsdottir: Vastattu! :attn:
 
Näin meidän vauvat syntyy ja painaa,omat veikkaukset

Elli Etikka 3800g (20.8)
Tiqustiina 3200g (10.8)
Me9jabonus 3850g (3.8)
Vauvahaaveita 3250g (21.8)
Ituhippi 3700g (26.7)
Maijamehi 3930g (1.8)
Peppi78 3500g (10.9)
Månsdottir 3445g (10.8)
Sintyli 3650g (1.8)
runttipulla 3300g (24.8)
ruuth 3825g (18.8)
pikkumökö 3500g (9.8)
Katjuska-78 3580g (8.8)
Sipsunen 3500g (9.8)
neitim 3450g (31.7)
hepetius 3900g (25.8)
emppux 4300g (27.7) Poika 27.7 4236g
Hendu79 3500g (10.8)
Jonetta 3980g (3.8)
Sandeliini 4230g (22.8)
lolu 3500g (10.8)
K-ati 2800g (20.8)
jonnuli 3025g (28.7)
Marlin 4120g (12.8)
äitivaan 3860g (5.8)
Ansuli 3750g (3.8)
Murske 2900g(2.8)
marsa22 3000g(31.8)
wallay 3620g (5.8)
Red Dragon 3800g (18.8)
epplu 2950g(8.8)
Huisi 3.9-4.1kg (4-6.8)
Jonna2 3300g(18.8)
Copper 3850g (13.8)
Suppis76 4400g
NeitiKat 3700g (2.8)
mennis 3800g(19.8)
mmiilia 3200g (12.8)
AnQ 4100g(21.8)
tin 3300g (16.8)
venda 3500g (13.8)
hiipi 3800g (28.7)
Tirliina 3780g (6.8)
Mijas (3.8)
UpsyDaisy 4020g (9.8)
Lion73 3800g (28.8)


Pistin nyt ihan omaksi huviksi ihan listaa,mistä hauska sit katsoa jos jaksaa kun vauvat syntyneet.


 
Me10 - laitakko mullekki arvauksen..tosin mulla etu että tiiän käynnityspäivän :whistle: Ja toivon että samalle päivälle syntyy eli 9.8, 4020g ja 50,5cm :D

Sinimarja - hittoako se terkka rutisee 5.1 sormenpää kokeesta, sehän on hyvä.

itsellä nivuset kipeänä |O mutta ei suppareita, murrr :kieh:
 
Terkka soitti hetki sitten ja huomenna äitipolikäynti heti aamusta. Mieskin kysy, että mitä ne meinaa, tuumasin että ainakin paineet katsoo ja turvotukset. Saas nähä puhuuko mitään käynnistyksestä. Tässä rupee jo jännittään huominen, äitikin sano että älä jännitä. Sille tuumasin, että en mä mitään jännitä. Nyt sitten tuntuu, että iskee paniikki, että mitä sanoo huomenna. Alapainehan mulla oli aamulla neuvolas 98 ekalla otolla toisella sitten 94 eli samaa luokkaa, kun ollutkin.

Nyt pitää mennä hakeen K-raudasta laminaatti eteiseen ja puolipaneelia. Saa mies sitten laitella niitä. Jos vaikka niin hyvä onni olis, että vauvan sais viikonlopun aikana syliin. :heart:

Kiitos neitim tästäkin pinosta ja kun jaksat päivitellä! :flower:

Ja mä myös tykkään lukia synnytys kertomuksia. Kaikilla niin erillaisia. :) :heart:

Huomista jännittävä Elli ja Öttis 38+4

P.s Kiitos teille jotka vastas tuohon mun verenpaine kyselyyn. :)
 

Onnea Jonetta, iippanen ja Maijamehi! :heart: Neitim:llä rankka kokemus takana :hug: Onneksi nyt on kaikki hyvin!

(.) Täälläkin yksi turhautunut. Tänään on laskettu päivä, ja olin kontrollissa ä-polilla. Pakkasin jo kassinkin mukaan ja olin henkisesti valmistautunut jäämään sinne. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että ei käynnistetä, sillä vauva onkin viime aikoina kasvanut ihan hyvin, ja liikkeet, sykkeet ja virtaukset oli ok. Hyvähän se tietysti on, mutta silti oon jotenki niin masentunu nyt, kun olisin halunnut saada vauvelin jo syliin... Onneksi kuitenkin olin 3-4 cm auki ja kanavaa 1,5 cm jäljellä, joten ei liene enää kuin päivistä kiinni. Onhan se luonnollisesti alkava synnytys aina parempi vaihtoehto kuin käynnistetty, joten ei kai täs...... odottelu vaan jatkuu......... :headwall:

Murske 40+0 POKS

 
Alkuperäinen kirjoittaja AnQ:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Alkuperäinen kirjoittaja Me10:
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
neitim hautunnosto kun jaksat päivitellä tätä meidän pinoa! :flower:
Täysi peesi tälle :flower:
ja täällä lisää peesaajia :D
peesiä täältäki! :wave: :heart: :heart: :flower:
Ja täältä! :flower: :flower:
Samoin täältä!! :flower:

 
ensimmäinen päivä yli vuoteen :eek: kun on kolmisin kotona lasten kanssa...
kyllähän sen sitten huomasikin... vietiin siis raksu töihin klo 8, käytiin lasten kanssa kaupassa samalla, kotona laitettiin ostokset ja alettiin järjesteleen hyllyjä uuteen uskoon, kun ostin hyllypaperii ja täyty laittaa vauvalle vaatepinoja omaan huoneeseen... siinä meni kiitettävästi aikaa, syötiinkin välillä.. sit alko supistelee, ylhäällä olo vaan pahensi tilannetta, istuminenkaan ei auttanut sattu hirveästi :/

sanoin tenaville et pakko laittaa maaten vähäks aikaa jos helpottais ja nämä saivat olla ja leikkiä sen aikaa... makaaminen muuttu torkahteluksi supistusten jatkuessa, välillä kävin vaihtamassa vaipat ja antamassa syötävää ja takaisin käristeleen sänkyyn... esikoinen tuli sitten jotain soveltamaan 2h torkkujen jälkeen :eek: siihen viereen ja nousin ylös, ei siinä mennyt kuin 15 min kun supistelu alkoi uudestaan... muru laitto töistä viestiä ja kyseli kuulumisia, totesin suoraan et väsyttää ja tulee kipeitä supistuksia koko ajan ettei jaksa juosta 2 ja 4v peräs.. no keksittiin tekemistä muutamaksi tunniksi ja lähdettiin hakemaan murua töistä kahden aikaan, lapset otti sitten pienet päikyt automatkalla =)

nyt on alkanut uudelleen supisteleen liikkuessa ja ylhäällä ollessa.. no murun äiti vissiin tulee huomenna auttamaan lasten kanssa että voin levätä... aivan tajuttomasti ja pitkän aikaa kipeitä supistuksia... kipeiden parinkin minuuttien supistusten välissä on kovaa menkkamaista jomotusta, ylhäällä ollessa todella kipeitä...

kyllä tämä tästä varmasti oikenee jollei muuten niin synnärin kautta :D

onnittelut kaikille vauvautuneille taas :D 3 tenavaa nähny päivänvalon sen jälkeen kun olen koneelle uudestaan ehtinyt :eek: :heart:

mut joo tää menee/yrittää mennä kahvitteleen...

giraffe ja jasu 35+2
 
Huooooooh :eek: Lääkärineuvolassa selvisi tänään että ne mun supistukset ei oo tehny "mitään" kohdunsuulla.Jotenki kauhea tympäsy tuosta ku toivoin et ku niitä on tässä raskaudessa tullu ja muissa ei niin tää vauva ois voinu vaik vähän ennen laskettua syntyykki,mutta jos vanhat merkit pitää paikkaansa-viimessä lekurissa paikat tiukasti kii(niinku nytkin) niin ei toiveita et syntys ees laskettuna :'(
Niin no kohdunsuun tilanne oli nyt että ulkosuu hieman raollaan ja pehmentynyt,mutta sisäsuu kiinni ja napakka.Kohdunkaula 3cm
Positiivista että vauva oli yhä raivotarjonnassa ja pääkin kuulemma siellä ihan alhaalla mutta ei kiinnittynyt.näin itekki ultratessa kuinka se pyöri siellä.
Tulipa tuolta nyt muutakin positiivista :D Tuo lääkäri suostu laittaan lähetteen sinne kokoarvioon niin ei tarvi koko raskautta murehtia vauvan koosta.usta on alkanu välillä tuntuun et ehkä tä ei niin iso ookkaan mitä alkuun pelkäsin mut tänään mahan koko taas pompsahti mittauksen perusteella niin isoksi että oon tyytyväinen ku pääsen tonne kokoarvioon.Mut tuskin se ainakaan niin iso on et alkavat käynnistellä vaik yli meniskin.
hemppa oli vaan 113 :attn: ja ei määrätty rautaa?!? mitä mieltä muut ootte et pitäskö sitä ostaa vai ei?
pissa puhdas ja painonoussu mun mieleestä kamalasti viime käynnistä nyt64,15 ja viimeksi 61,1(3viikkoa sitten)
niin ja toi sf 32 joka mulla oli toisen lapsen ootusaikana vasta lasketun jälkeen ton kokonen

Vauvelilla kuitenkin näytti olevan kaikki oikein hyvin :heart: ja se on tärkeintä

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart: En muista enään ketä oon jo onnitellut ja ketä en joten nimiä en laita ;)

Ja kiitos minunkin puolestani synnytyskertomuksista.Niitä on kiva lukea vaikka välillä tippa tuleekin silmään.

Jonnulille synttäri onnittelut ja kovasti synnytystuulia puuh :whistle:

N11na :hug:

Ja kaikille pahan mielen tai kiukutuksen kanssa painiville yhteinen :hug:

Minäkin oon välillä tosi pahan tuulinen.Lapset varsinkin esikoinen kiukutteli eilen kaupungilla ja minähän sit kiukuttelin takas ku aloin olla jo ihan poikki ja sillon tuntu etten saanu niin kauheen mukavia katseita osakseni ku ärisin lapsille :ashamed: No väsyny kai saa välillä olla ja ottaa hermoon ku yks lapsista kitisee millon mitäkin...

Nyt siivoilemaan sen verran ku jaksaa ku miehen sisko tulossa kylään.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 36+2
 
hei kaikki mammat. Prinsessa saapui maailmaan vähän vaikeamman kautta , vanha sektioarpi oli turhan pieni meidän neidille , joten jouduttiin kiskomaan aika monen painauksien voimalla . Ei oikein vironnut , joten mun pieni meni keskolaan viettämään ensi hetkiä . Sain pitää rinnalla aika pitkään mikä oli erittäin tärkeätä. Tytön mitat 4150 g ja 52 cm. Äiti voi hyvin ja kaipaa vauvaa syliin . Huisi ja prinsessa .
 
Huisi: sielläki ollu vähän draamaa,mutta kuitenkin kaikki lopujen lopuksi hyvin!!onnittelut pienokaisesta!! :flower: :hug: samoin kaikille muille vauvansa syliin saaneille!! :heart:

N11na: :hug: Ymmärrän sua..Mulle tää "isona" olo on jotenki aika vaikeeta.Haluaisin nauttia raskaudesta täysillä,mutta ei ole oikeen kotoinen olo tässä omasta mielestä isossa kropassa.Ja kauhulla odotan sitä synnytyksen jälkeistä aikaa kun kroppa on niin outo!Mun mies kuitenkin onneksi jaksaa kehua mua,olenkin kyllä sanonut suoraan mitä itse ajattelen tästä vartalosta,ehkä se sit on herättäny hänet kehumaan.. :ashamed: mutta tsemppiä sulle ja kyllä se pieni oma rakas on kaiken tän arvonen!! :heart:

Neitimille täältä myös hatunnosto ja kiitokset!! :flower:

Omaan napaan ei oikeestaan mitään uutta..odotellaan! :D

 
Jonnulille oikein hyvää synttäriä ! :flower: Kyllä se sieltä sitten tulee vaik ei nyt siltä tunnu! :| :heart: Ei ainakaan enää kauheen monta viikkoo oo ees mahollista olla sisällä ! :D

Onnea vauvautuneille :heart:

Rebeska ja vaavi 40+4
 
Onnea Huisi :flower:

Hyvää syntymäpäivää Jonnuli :flower:

Ensimmäinen lääkärikäynti takana ja hui! Hertta oli poikittain niinkuin oli tiedossakin jo liikkeiden ja käsikopeloinnin seurauksena. Äitipolille tuli aika käännytykseen, mut on kuulema siinä asennos että helpompi kääntää perätilaan kuin raivotarjontaan :x
Ja voi miltä kuulostaisi poikkitilalaisen synnytys. Jos kohdunsuun tilanne antaa myöten niin ekaks puhkaistas kalvot ja sit käännettäs vauvan pää kohdunsuuta kohti ja ohjailtas hetki et ei käänny vaan kiinnittys! Siis hui!!!! :eek:

Mitoiltaan vastasi vieläkin isompaa kuin viikot. Painon mukaan viikkoja olis jo 38+5!!! :eek: Mitähän jättiläistä mä kannan sisälläni?? Istukkakin oli jo alkanut kalkkeutua, et varmaan niitä viikkoja on sit oikeesti enemmän kuin luullaan... No, onneks varmaan jo ens viikolla pääsee äitipolille kun yleensähän ne 37vkolla yritä käännöksiä.

Peppi ja Hertta 36+2
 
Huisi suuret onnittelut prinsessasta! :flower: :heart:

neitim multakin suuri hatunnosto sulle, kun jaksat tätä meidän pinoa niin hienosti päivitellä :flower: :hug:

:hug: teille joilla jo la ylittynyt, osaan vaan kuvitella että alkaa pian pää hajoilemaan :hug: (ku samaa tekee jo itselläki vaikka viikkoja "vasta" 38+3)

Ja :hug: myös kaikille muillekkin tasapuolisesti!

Tänään ollu onneks himpun verran paremmin energiaa kuin eilen, käytiin aamupäivällä pojan kans rattailla lenkillä, sit sain jopa imuroitua tehokkaasti koko kämpän ja hetki sitten käytiin koko porukalla ruokakaupassa kävellen (siis tossa 100m päässä ) ja kyllä vihloo taas alakertaan, vaavi työnteli taas niin kovasti alaspäin et kaupan pihassaki yhtäkkiä pysähdyin niinku seinään ja huusi auuuuuauauuu, kivan näköstä ja kuulosta varmaan... :whistle:

Tiistaina neuvolassa mulla oli kans ne verenpaineet koholla, ekalla mittauksella alapaine oli 99, sit kolmannella 89. Nyt kotona mittaillessa ollu kans kohollaan, ja soitin neuvolaan niin meen nyt sit huomenna ylimääräselle käynnille ja katotaan mitä tehään.

mmiilia ja hubbis-typy 38+3
 
rakkaudesta äiti: no mullehan siis kerrottiin just tänään neuvolassa et viikko sitten mitattu 110 hb "on pysyny niiiiiin hyvänä ettei tarvi ees mitata" :D mutta joo...melkeinpä kannattaa ostaa rautaa jos tuntuu siltä, eihän siitä haittaakaan ole =)

Hitto menee hermo ku noi kaks ipanaa taas tapellu koko päivän, onneks koulut alkaa ens viikolla ni loppuu toi ton 8veen tahallinen pikkuveljen ärsytys. i hope so. Pari päivää sairaalassa "hermolevossa" vois tehdä terää :p

pikkumökö
 

Yhteistyössä