***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Heipat!

Tänään aamulla käyty NKL:lla. Ottivat käyrää 40min ja 4 supparia sain siihen piirtymään. Kotiin halusin kuitenkin.

Yöllä tuli tosi kovia kipuja, vauva liikutteli päätä ja sattui ihan sairaasti ja sitten tuli niitä supistuksiakin. Nopea, kun olin sen esikoisen kanssa, niin soitin sitten synnärille ja käskivät mennä näytille. Puuh, autossa supparit alkoivat lievetä ja arvasin, ettei ne vielä mihinkään johda :/

Mutta, kaikkein oudointa tässä oli se, että sairaalassa, siinä käyrällä, tuli ahdistus, ettei ei vielä. En ole valmis! :eek: Mitään muuta en ole hinkunut kuin sitä, että tämä syntyis ajoissa ja nyt sitten sairaalassa en olekaan valmis! Haloo! Rupes pelottaa ja jännittään ihan hirveästi.

Kätilö, kun tuli katsomaan tilanteen, olin jo 2cm auki ja kanavakin oli lähtenyt lyhentymään ja ajatteli kätilö, että pysyisin lähettyvillä ja lähtisin kävelylle... No, minäpä manguin, että pääsen kotiin nukkumaan. Ja pääsinkin. Kotona otin Panadolia ja sitten nukuin aika makeasti tovin, ennen kuin esikko tuli pyytämään kirjan lukemista, huoooh!

Nyt on jotenkin outo olo, vähän pahaolo ja viluttaa. Takapuoleen särkee ja kk-kiputyyppistä särkyä on selvästi. Mulla on sellainen olo, että tää ei enää kauaa ota.

Joku oli nähnyt unta, että vauva syntyisi 21. päivä, sama täällä! Oishan se aika hassua, jos se todella näin olisi. Näin tämän unen jo aikaa sitten. Tyttö on syntynyt lokakuun 21., joten mikäs siinä, eipähän ainakaan unohtuisin, mieheltä :) synnyttäneeltä tuskin unohtuu se päivä :D

Mun täytyy sanoa, etten oikein uskalla lukea noita synnytystarinoita vielä. Siis ne kiinnostaa kyllä, mutta mulla alkaa pyöriä liikaa kaikki mielessä ja siksi skippaan siiheksi, kunnes olen omani saanut ulkoistettua :)

Ja siitä aasin siltana, että oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Ja hei, tsemppiä h-hetkeä odottaville! Mua ainakin jännittää ihan hirveästi, jännitys ja pelko, taitaa se raja olla kuin veteen piirretty viiva...

kreta 38+4
 
Kreta, jospa ollaan naikkarilla samaan aikaan ;) Tuosta vilusta - mä ihmettelin sitä tässä kun mulla on kans ennen kipuilua alkanu paleltamaan ja mittasin pari päivää sit kuumeenkin, mut lämpö ihan normaalia. Olisko sekin jotain oiretta tms.. äsken nakkasin petivermeet ulos tuulettumaan ja HETI supistelee. Pitäiskö härnätä ja lähteä kävelemään vai mitä tekisitte????
 
Hellurei,täällä kans odotellaan kuumeisesti pikkuisen syntymää,40+3 tänään!! :wave: :/ En ois uskonu et yli mennään mut näinpähän tässä kävi,saa nähä joudutaanko loppuviimein käynnistämään.. :headwall:

Mulla tuota alapään vihlomista on ollu jo aika kauan,vauva onki ollu alhaalla jo useamman viikon ja viimeks nlassa sanoi pään kiinnittyneenkin ihan kunnolla.mutta ei merkkiäkään synnytyksestä.. :( Viime yönä nousi tytöillä kummallakin kuume,joten nyt toivotaan että nämä kerkiäisivät parantua ennen vauvan syntymää.ei olisi syndäntä sanoa,etteivät saa tulla sairaalaan vauvaa katsomaan.. :heart: :'( kumpiki oottanu niin paljon et koska pikkuveli syntyy!!

Nyt tuli kirjotettua aika pikasesti ja melkein unohdin onnitella uusia vauvan saaneita!! :flower: :flower: siispä ONNEA kaikille!! :flower: :flower:

Nyt kiireellä laittamaan ruokaa miehelle ja appiukolle joka on raksalla talkoissa..

hepetius ja mattimyöhänen rv40+3
 
Runttis, joo, jos ollaan täytyypä tivata kanssasynnyttäjiltä, että oletkos kenties kirjoitellut jossain palstalla ;) Siinä vois saada ihan hyviä mulkaisuja aikaiseksi, jos sellaista menis tivailemaan :D Riippuen tietysti sitten onko vai ei...

Mulla supistelee kyllä, kun liikun ja sitä se kätilökin kehotti tekemään. Äh, ekan kanssa meni 3,5tuntia, niin ihan mielelläni otan nyt rauhallisesti. Aion nukkua, oon niin väsynyt, kun en ole saanut nukutuksi. Tosin täällä mä vaan roikun. :whistle: Eli Runttis, puuhailemaan vaan, jos sillä sais vauhtia aikaiseksi. Tosin, olen ajatellut sitä itsekin heti, kun alkaa olo käydä liian sietämättömäksi, ettei enää nukkua saa. Tsempitykset täältä! :wave:
 
Onnea vauvan saaneille :flower: :heart:

Me täällä opetellaan neidin kanssa jonkinlaista rytmiä, vaikkei siitä vielä oikeen voi puhua, kun vähän väliin joku uni menee erilailla :LOL: Mutta vauva on kuitenkin kiltti pieni neiti, tietysti kun nälkä iskee niin pitäisi heti saada tissi suuhun, mutta muuten on todella rauhallinen :heart:

Maijamehi ja pikku neiti 16pvä
 
Onnea taas uusille vauvan saaneille :flower:

Mulla oli myös viimeinen neuvola tänään. Yliaikaiskontrolli 27.8, eli ens perjantaina (mihin aikaan vauvis on menossa? Mä meen klo. 9 )
Muuten kaikki mallillaan. Sf-mitta oli sentillä tippunut, oli nyt 32cm. Eli aika kippuralla tuon täytyy olla, tai sit ihan mun selässä kiinni. Kun kuitenkaan ei oo mitenkään alhaalla ees, päätä sai vielä terkka liikuteltua hyvin. Sanoi että laskeutuu varmaan vasta synnytyksessä sitten. Niin kävi muistaakseni edellisenkin kanssa.
Terkka veikkas että ei tartteis mennä tuonne yliaikaiskontrolliin kun on kerta lupaavan kuuloisesti jo supistellut, no saa nähä.

Lapset tosiaan lähtee tänään mummun ja papan kans kaheksi yöksi asuntovaunuileen. Mä aattelin että käytäs miehen kans juhlistaan mun synttäreitä illalla, ravintolassa syömässä ja jos kävis kattoon sen uuden twilightin elokuvissa :) Sieltähän se ois sit hyvä lähtä vaikka suoraan synnärille :LOL:

-Sande 40+5
 
Niin säälittävän hiljaisella kantilla olen itse ollut, vaikkakin joka päivä käynyt vauvautuneet ja muut kuulumiset uskollisesti tsekkaamassa.

Onnea siis ihan hurjasti kaikille onnellisille vauvan jo hakeneille ja kotiutuneille!!!
:flower: :flower:

Meitähän tuntuu tosiaan olevan aika joukko näitä "eräpäivän" jo menettäneitä tyyppejä... :D
Itelläkin huitelee nyt 4 päivää yli parasta ennen-merkinnän ja rupeaa enemmän ku tarpeeksi ahdistamaan. Ja suorastaan enempi nyt stressaa vauvan liikkeistä, lapsiveden määrästä yms. kuin aiemmin.

Joku viikko sitten mullakin oli kunnon (?) suppareita iltaisin ja öisin, mutta häipyivät kuin kuuluisa suolikaasu saharaan aina sillä hetkellä kun esikoinen huuteli "ei nukuta enään!" ja piti uutta päivää käynnistellä. Lievän näännyttävää! :|
Mutta nyt ei tosiaan sitäkään vähää enään..plääh!

Tänään oli nvla ja ei mitään uutta auringon alla. Oma paino oli laskenut -600 gr, outoa! Nyt sitten tankkaan just suklaanamuja... =)

Naikkareille näyttäis olevan menijöitä..pitäisköhän nyt oikeen joukkotreffit pykätä sinne viikonlopun kunniaksi, niin saataisiin vielä leijonanpennut kainaloon...?? :heart: Kuka mukana?? :p

caribbee + nappeloinen jo 40+4
 
Heippa! Onnea vauvansa saanneille :flower:

Meidän prinsessa tuli tänään 3vkoa :heart: aika mennyt tosi nopsaa,neiti nukkuu ja syö hyvin,rytmiä ollaan haettu kovasti yöt menee nykyään ihan mukavasti 3h välein syödään :D
viimeyö kostautu illan pitkilläunilla kukuttiin sit n.1-4ään,meikäläinen oli jo antanut kaikkensa...onneks neiti sit alkoi nukkuu viimein |O .No mut toinen vielä pikkunen :heart:
vointeja ja jaksuja kaikille :wave:

Lolu ja rinsessa 3vko
 
Caribbee, mukana ollaan :LOL: Soitti tytön kummikin ja ilmoitti olevansa valmis hoitamaan jos tulee äkkilähtö, eli saatiin yksi "apuri" mukaan jos tarvitsee sit pikaisesti hoitajaa, kun tosiaan anoppi asuu matkan päässä.
Mä rupeen nyt leipomaan ja samalla syön jotain, omituista - tänään ei ole ollut yhtään nälkä, ei tehny mitään mieli. Mietin et meniskö hakemaan jotain mättöruokaakin, mut ei sekään nyt maistu. Sulattelen sit pinaattikeittoa, kun kai tässä jotain on syötävä. Tätä ei ole kyllä sitten alkuraskauden ollu, mulla on kans ollu tota nälkä-olotilaa enemmälti viime aikoina..

Mutta siis rehkimään jospa päästäis koko porukka naikkarille :D Voiskohan siellä toivoa, et pääsiskö samaan huoneeseen kaikki kaksplussalaiset :LOL: :LOL:
 
Miulla oli niin kovat suunnitelmat tänään rehkiä. Josko sais ytyä noihin harkkoihin. Mitä kylläkin riittää. Ja pehvan kohdilla tuntuu selässä kanssa. Viime yö tosissaan meni kummissa tunnelmissa. Ei koskenut mutta en kyllä nukkunutkaan kunnolla kun oli jotenkin ihmeellinen olo.

No tulihan sitä pyörittyä reilut 3 h liikenteessä. Harkkoja tuppas ja tais pari kertaa hieman jo tuntuakkin. Nyt sitten väsyttää taas kun kotia tulin. Aamulla oli ihan sama. Hyvä että jakso liikenteeseen lähteä. Pitäs vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja ajatella siltä kantilta, että tekeminen saattaisi synnytyksen laukaista. Sängyssä/sohvalla makaaminen mitä luultavimmin ei asiaa edistä.

Miulla on kanssa muuten ilmennyt tuota viluilua ja tietty väsymystä.

Moona ja ukko 38+5
 
Meille syntyi pieni prinsessa 17.8 suunnitellussa sektiossa klo 9.02. Pituutta neidillä 52cm ja painoa 4310g.

Lueskelen nämä teidän kirjotukset ensin alta pois ja kerron sitten omat kuulumiset tarkemmin.

Marlin ja Justiina-neiti 3vrk
 
Täällä myös viluisuutta ja väsymystä ja ihme vihlontaa yms. Jospa päästään kohta joukolla vauvoja hakemaan :D Tänään aateltiin miehen kanssa vuokrata leffa ja tehdä tortilloja :p Täytyy tehdä omista vähän tulisempia jos vaikka auttas synnytyksen käynnistymistä =)

jonna ja pikkuveli 40+4
 
Täällä ramppaan vessassa tarkkailemassa josko tulis limatulppaa mutta ei vaan tuu :ashamed:
Päivällä tuli jotenki kumman paljon valkovuotoa ja sit huomasin että siinä oli jotain kellertävääkin joukossa ja se oli limamaista ja mietinki oisko se limatulppaa.Nyt sit ramppaan innoissani veskissä eikä tuu enää edes sitä valkovuotoa :LOL:

Ootan et mies tulee töistä ja pääsen taas pitkälle lenkille.Ärsyttää ajatellakki et jos tää menee lasketun yli ja on sellanen olo että tämä pitää saada heti pois mahasta keinolla millä hyvänsä..kävelen,siivoan ja teen vaikka mitä mikä vois auttaa.Huolettaa se vauvan koko.Nyt se ois "kivan" kokoinen(jos pitää paikkaansa se 3300g) eikä haluta kasvatella sitä enään pitkään tuolla mahassa.Viikonloppu ois meillekki oikein passeli synnytys aika.Ei menis kaikki mun sairaalassa olo päivät isyyslomasta vaan mies vois alottaa sen viikonlopun jälkeen ja hoitajatki viikonloppuna ois helpompi saada.No ei tää täältä mihinkään vielä synny vaikka kuin toivon. Jos kuitenki syntys VIIMESTÄÄN laskettuna päivänä ni oisin tyytyväinen =)

Suututtaa vähän sekin nyt kun kauheena ois tekmistä eikä silti millään jaksas eikä viittiskään ja kuitenki haluan sit sairaalasta tulla puhtaaseen kotiin jossa ei oota ne kaikki hommat jotka aijoin tehdä ennen vauvan syntymää.Joten ehkä tän on parempi pysyä sitteki vielä joku päivä mahassa ku pyykkivuoret on vielä isot(tänään ja eilen oon kyllä ison kasan saanu silitettyäkin)ja iso osa kaappejakin järjestelemättä.Vessan kaapit pesin yks päivä ja tyhjensin vanhat purnukat ym ja siinä menikin lähes koko päivä taukoineen.Eilen sit siivosin eteisen ja sieltä lähtikin iso kasa pientä vaatetta varastoon ja samoin sellasta mitä ei näillä keleillä tarvi.Joka paikka niin täynnä kaikkea että huh huh.Varasto pian räjähtää kun sinne raahaamme kaiken mitä haluan sisältä pois :LOL:

Kylläpä väsyttää |O Taidan vängällä nousta nyt tästä ja siivota ainakin keittiön ja laittaa pyykit kuivaan.Ja kai nuita tyttöjä on pakko käydä komentaan ku riehuvat ja kiljuvat siihen malliin takapihalla keinussa et pian sattuu joku vahinko.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 38+3
 
Onnea Marlin! :flower:

Samanlaisia oireita on täällä kuin muuallakin eli "puukoniskuja" tulee alapäähän ja sisäreisiin ihan kiitettävästi. Käveleminen onnistuu toisina päivinä ihan hyvin ja toisina taas siitä ei meinaa tulla mitään. Välillä on mullakin sellainen kuumeinen olo viluineen päivineen - ja väsymys on tainnut tulla jäädäkseen. Vaikka oon öisin saanut kiitettävästi nukuttua, niin päivälläkin maittais uni ihan koska vaan...

-pikku3nen, rv 39 (poksista vaan!)
 
40+0 POKS
juhlistan päivän alkoholittomalla siiderillä :)
vointi hyvä, väsyttää vaan kun yö tuli valvottua.
en usko että mitään tapahtuu vielä ens viikolla, toivon mukaan sitten seuraavalla.

kaiken kukkuraksi mies loukannu jalkansa eilen jalkapallomatsissa joten sen sijaan että mä saisin rentoutua & levätä viikonloppuna (puhumattakaan rv 41+) niin mä oon nyt vastuussa lapsista & kodista. hyvin ajoitettu...

MARLIN onnittelut isosta vauvasta :flower: tehtiinkö sectio just koon vuoksi vai miksi?

korvapuusti 40+0
 
Heips, käytiin kaupoilla kävelemässä ja mä tuuletin ja vaihdoin petivaatteet, muun siivouksen jätän sit huomiselle. Hiukan autto ja tuli kiristelyjä, mut ei semmosia kuin tässä sisällä kun leivoin. Noo, jos saunassa kävis ja mietin, viitinkö lähteä kipuamaan tätä meidän mäkeä ylös alas ylös alas - mitähän naapurit tuumaa jos siinä ähellän... vois vähän auttaa kyllä? Nyt aamupäivän jälkeen kävelykin taas luonnistunu ihan ok, eli ei kai "poraa" reikää tuonne alas olleskaan...

Mulla oli tänään ihme hannu hanhi - päivä, huomasin et olen voittanu yhdestä arvonnasta yli 100 euron arvosta askartelujuttuja (askartelulehden arvonta) ja sit sain vielä proffaltakin palautteen, että kansituslupa myönnetty, eli ei tarvii tehdä enää siihen työhön mitään muutoksia. Arvosana muotoutuu vielä lopullisesti sit kun se on kansissa, mutta ihan hyvä se vissiin on (3 tai 4 arvosana siis). Eli sekin on nyt sitten vain näitä juttuja vaille valmis. Vielä kun ne pari vikaa tenttiä jaksais joskus lukea ja tenttiä, niin sais paprutkin pois.

Mutta sitä ennen tämän "pikku" projektin vois hoitaa kunnialla kotiin, jännä, että nyt on jo semmonen olo, että hyvin tämä menee. Siis jotenkin luottavaisempi kuin pari päivää sitten - eikä mitään ihmeellisempää ole tapahtunu???

Meillä muuten mies sit siivoaa ennenkuin mä tuun kotiin vauvan kanssa. Jos ei ole siivonnu niin perskules...viimeks kun oltiin tytön kanssa 5 päivää sairaalassa, anoppi ja mun äiti siivos ja kuuras tän töllin ihan lattiasta kattoon. Mut nyt anoppi saa sit olla tytön kanssa ja mies kans sit siivoaa.... :saint:

Jees, pyykkivuoret on kyllä täälläkin, ja kohta laitan lakanat koneessa pesuun. Huomenna olis siivousta ja jos oikein skarppaan, saatan käydä penkasemassa yhden pensasistutuksen, pelastan taimet rikkaruohoilta.

Mutta katsellaan, olis aika mahtavaa jos tästä taas rytinällä lähdettäis laitokselle ;)
 
Merkkiä.

Täällä ei mitää ihmeempiä.. Oon saanu neulottua ja tehtyä sitruunakakun, joka olisi pitänyt tehdä pienempään kakkuvuokaan..

Onnea vauvautuneille! :flower:

Jospa sitä huomenna ei olis niin väsynyt mitä tänään, ni saisin jotain tehtyäkin.

RD & Pörriäinen 40+2
 

Yhteistyössä