***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

runttipulla: Mulla kans viillellyt alapäätä. Luulen että vauva laskeutuu niin noi on liitoskipuja. Mullakaan ei liity suppareihin. Pahimpia on kun joutuu istuun hieman huonossa asennossa, mulla esim. vessanpöntöllä. Kiva sit olla isommalla asialla, kun ei voi oikein työntää kun koskee niin kovasti tuonne alas. Oon yrittänyt esim. pyyherullalla tukea alamahaa, se helpottaa hieman :ashamed:

Nyt iltasella taas supistanut, mutta ei tarpeeksi kipeesti taaskaan... :/
 
Täällä ollaan yhdessäkasassa vielläkin :/ Päivittäin lueskelen juttuja ja kiitoksia synnytystarinoista! =) On kiva lukea erillaisia kokemuksia vaikkapa jotkut ovatkin olleet vähän rajumpia..:s

Jotenki olo ihan turhautunut kun ei vielläkään ole päässyt synnyttämään eikä merkin merkkiä. :/
voimia niille ketkä on vieläkin pidemmällä ja myös muille odottajille! =)

Täällä kanssa alkanu ärsyttämään kun kaikki kyselee esim. facebookissa että joko on syntynyt ja onko mitää oireita toki hyväähän ne tarkoittaa juu,mutta kyllä ite sitte ilmottaisin ja jotenki vaa alkaa ottaa päähän ku joka toinen pv samaa kyselyä! :snotty:

Ehkä vähän alkanu jopa synnytys pelottamaan vaikkei semmosta tunnetta oo ollu koko raskaus aikana mutta nyt jostain tullu :eek:
sit tuo tayssin tilannekki vähän jänskättää ku jos ihan täynnä on koko paikka :ashamed: :/

Anteeks valituksesta! Pakko oli vähän päästä johkin purkaa....

Niin ja onnea taas kaikille vauvan saanneille !!!
:flower:

-Jensspa ja vaavi 40+3
 

Oon aloitellut vauveliinille tekemään villahaalaria koko 60, joka näyttää kyllä julmettoman isolta.. En tiedä kyllä mitä siitä tulee. On lahkeet valmiit ja olen miehustan aloittanut.. Kyllä on urakka ja katsotaan valmistuuko koskaan, toivottavasti.

Eilen oli nla:

RV 40+0 / 39+0

Paino: 80.2 kg / 80 kg (+200 g)
Verenpaine: 118/63 / 121/72
Hemoglobiini: 134 / 127
Kohdunpohjan korkeus: 33 / 32
Tarjonta: RT / RT
Sykkeet: 122-134 / 124-146

Kaikki oli siis hyvin. Seuraava nla olisi ensi viikon maanantaina, mutta jospa ei sinne enää tarvitsisi mennä.

Mie kirjoitin pitkät litaniat ja ne hävis. Kivat...

Joten onnittelut kaikille vauvautuneille tasapuolisesti! :flower:
 
Vihdoinkin pystyn kirjottamaan tänne kun mies vaihto toimivan näppäimistön =)

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart: teitä olikin taas paljon.

Synnytyskertomuksia aivan ihana lukea vaikka jotkut niistä pistääkin kyyneleet silmiin ja jotkut myös vähän huolestumaan,mutta onneksi kaikilla on ollut onnellinen loppu.
Jonnulin synnytyskertomus oli aika hurja ja tuntu et luin sitä ihan ihokarvat pystyssä.Onneksi loppu oli ihana ja aivan tosi suloinen tyttö oli kuvassa :heart:
Nuo synnytykset jotka päättyvät sektioon hirvittävät vähän koska mulla on jonkun sortin leikkaus kammo.En halua edes ajatella että voisin joutua leikkaukseen :'( Mutta toivottavasti kaikki siihen joutuneet/päässeet paranevat nopeasti :flower:

vyöhyketerapiassa kävin kaksi päivää sitten ja luulen siitä ainakin jotain apuja olevan koska hoitopöydältä noustessani tuli eka supistus ja eilenkin niitä tuli enempi kuin normaalisti.Ihme lorinaa myös kuului eilen mahasta ja tänä aamuna oli aika kipeitä vihlaisuja taas mahassa.Vyöhyketerapeutti meinas et synnytys varmaan helpompi hoidon jälkeen.Yleensä mulla on muistaakseni syntyny vauvat 2-3päivää ton hoidon jälkeen mutta en voi tietää onko hoidolla ollu siihen merkitystä ku vauvat ois voinu jo sillon muullonki syntyy ku on laskettukkin ylitetty.

Äitipolilla Olin tänään vauvan kokoarviossa ja ensin siellä tehtiin sisätutkimus joka sattui aika lailla kun kätilö yritti ärsyttää kohdunsuuta painelemalla ja heiluttelemalla ja mitä muuta nyt sit tekikään,auts! Pakko oli sanoo välillä et käy kipeetä ja toivoin et lopettas nyt ku varmaan kohta poksahtaa lapsioveet,mut sit ku se lopetti niin halutti sanoo et "rämplää" lisää et se syntys jo :LOL: Huono uutinen oli se että uudelleensynnyttäjöäksi mun kohdunsuu oli täysin epäkypsä :/ ja kätilö suositteli että tulisin vasta 41+5 yliaikakontrolliin jos ei oo siihen mennessä syntynyt kun aikaisempi käynnistely vois väsyttää mut kokonaan ku kohdunsuu ei oo vielä valmis... Meinas myös et vauva varmaan syntyy samanlain ku sisaruksensa eli vähän yli lasketun...nyyh en jaksa kyllä niitä ylipäiviä :'(
No positiivista oli sitten se että vauvan pää tuntu ihan alhaalla ja oli kiinnittynyt =)
Vauvalla myös oli kaikki oikein hyvin.Napanuoran virtaukset,sydämensyke,liikkeet ja kaikki :heart:
Kätilö kysyi tiedetäänkö sukupuoli ja sanoin että poikaa on veikkailtu niin sitten paljasti että joo pallit tääällä selvästi näkyy ja näin ne sitten itsekkin =) Ois ollut kyllä totuttelu alkaa puhutteleen vauvaa joksikin muuksi kuin Viljamiksi ja lipastokin on täynnä vaaleansinistä =) Elikkäs sukupuolikin on nyt sitten varmistettu kahteen otteeseen.
Vauvan painoarvio oli nyt 3300g elikkä jos nyt hetimiten syntyis niin tuo paino ois ihan ok mutta kätilö sanoi että virhemarginaalin ottaen huomioon vauva vois suurimmillaan olla lasketun ajan tietämillä samaa kokoluokkaa ku edellinen vauvamme(3910g) ja meinas että nelikiloisenkaan vauvan synnyttämisessä mulla ei varmaan ongelmaa ku kaikki synnytykset olleet mulla niin helppoja.Määhän en kuitenkaan haluais mitään jättiä synnyttää :kieh: ja sitten kun aattelee että esikoisesta painoarvio päivää ennen synnytystä oli 3100g ja tyttö painokin yli 400g enempi niin tää vauva ois tollasen virheen sattuessa nyt jo 3700g,KÄÄK :eek: ja voi kasvella masussa huonolla tuurilla nelisen viikkoakin.

Tänään on kuitenkin ollut toiveikas päivä sillä supistuksia alko tulla enempi ja nyt ne oli jo ihan sellasia et paineen tunne takapuolessa oli melkoinen ja ku tulin sairaalasta kotia niin alko tulla taas sitä viiltävää mahakipua jolloin jouduin ihan polvilleen lattialle.Liekkö sit vyöhyketerapia ja se kohdun ärsytys olleet auttamassa asiaa,mut toivon vaan et nuo ei nyt lopaha kokonaan ja joudun oleen mahan kans vielä syyskuussakin.

Pienoinen paniikki tuli äitiyspolilla vessassa ku tajusin että ei hitsi oon täällä pian synnyttämässä.Toisaalta tuntu taas ihanalle että se sittenkin on totta(mitä ei millään meinaa puystyä uskomaan todeksi)että eillä on ihan kohta pikkuinen vauva :heart:

Varsinkin kun sielläkin sanottiin että pianhan tuut jo synnyttämään kun viikkoja nuin paljon.Voi ku ootan niitä ensipäiviä vastasyntyneen kanssa ja toisaalta sitä sairaalassa olon tutustelu ja täysihoito aikaakin vaikka tiedän että kaipaan kotona olevia lapsia aivan kamalasti.Kun vain kaikki menisi nyt hyvin :heart:

Miehn isä on tosi huonossa kunnossa ja se tuo surua perheeseemme tän iloisen odotuksen keskelle.Lapset ei kyllä vielä tiedä pappansa voinnista kun sillä on huomenna lääkäri ja kuulee sit tarkemmin et millanen tilanne on,mutta alustavasti kuulosti kyllä tosi huonolle.Tuntuu niin pahalle miehen puolesta :'( Haluais että hänkin sais olla täysin onnellinen vauvan tulosta mut nyt alko tuntua että se vauvan tulon ihanuus voikin peittyä suruun jos pappa menee kovin huonoksi.Lapsistakin oon kyllä huolissani kun isovanhemmat ovat niin tärkeitä heille ja tietysti miehen isästä itsestäänkin.Täytyy nyt toivoa että lääkäristä tulisi jotain positiivistakin uutista lasten papan elinvuosien/kuukausien suhteen. :heart:

Nyt nukkumaan...supistuksiakin tullut taas tässä istuessa muutama =)

voimia yliaikapäivien kans kärvistelijöille :hug:

Vielä tän maratoonikirjotuksen päätteeksi(jota kukaan ei jaksa lukea,mut kirjotimpa omaksi huvikseni :LOL: ) täytyy sanoa että kun lueskelin teidän jo synnyttäneiden ihania juttuja elokuisista ipanoista(meniköhön nimi oikein..) niin tuli tooosi malttamaton olo saada omakin kulta masusta ulos :heart: Nähdä kuka siellä on ja nauttia vauvan tuoksusta rinnalla olevasta pienestä, yön pikkutunneilla :heart:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 38+2
 
Iltaa!

Taas on muutama uusi ihmisen alku syntyny. :heart: Onnea siis uusista vauvoista!! Ja täytyy kyllä myös sanoa, että kovin monta hurjaa synnytystä on kyllä tähän porukkaan mahtunut... :eek: Ihan kauhistuttaa! Mutta hienosti onneksi lopulta on kaikki mennyt. :) Ja toisaalta, tuo kaikkihan kertoo siitä, että on meillä vaan hyvä hoito täällä Suomessa, kun kaikki kääntyy aina lopulta parhain päin. :) :flower:

Mä oon tänään ollut koko päivän aika väsyksissä myös, vaikka aika hyvät yöunet nukuin ja päivälläkin esikoisen kans tunnin verran. Ihan on vaan veto pois ja väkisin tehny pakolliset kotityöt ja ruoat. Vääntäydyin mä aamupäivällä tytön kans uloskin ja oltiin luontopolulla kävelyllä, mutta tuntui kyllä takaisin tullessa, että jaloista loppuu voimat. Ja kireä olo mahassa jatkui, mut ei menkkamaista polttelua kummempaa supistusta oo kyllä ollut.

Mielen saa vähän harmistuneeksi, kun mies lähtee aamulla vajaa 600km:n päähän. :( Tulee vähän kiirus sieltä lähtee kotia, jos tällä välin alankin synnyttää.... Tarvinnee toivoa, että alan sit ensi yönä tai sitten vasta joskus myöhemmin, mutta ei huomenna eikä vielä la päivälläkään...!!! Ei vaan oo kiva tunne jäädä kotiin niin, et mies niin kovin kaukana. Työ siis sellaista, et viikonloppuisin harvoin kotikaupungissa, mutta olis edes vähän lähempänä ja ehtis tarvittaessa parissa tunnissa kotiin.

No joo.. Mieli siis apea. Ja väsynyt...

Tiinuz ja vaavi 38+4
 
Hyvää yötä tulin vain sanomaan, boottasin koneenkin niin näkyy tekstit jälleen kuten pitääkin.
Toivottavasti nämä kirvesiskut tuonne alakertaan aiheuttaa sitten jotain edistymistä, ettei ole vain turhaa kipuilua. Käveleminen ja tietyt liikkeet (painonsiirto esim) aiheuttaa ihan järkkyjä kipuja. Mutta öitä ja tsemppiä, mä käväsin saunassa ja nyt koitan saada unen päästä kiinni!

 
Huomenia! Mä nukuin puoliväkisin samassa asennossa mahdollisimman pitkään ja ihme, sain useamman tunnin nukuttua. Nyt ei edes tuo häpyluun seutu tunnu niin kipeälle, eli täällä sitä vaan porskutellaan..
Ei siis tämä ainakaan ole lähdössä synnärille :whistle: No, pääsenpähän remppahommiin tai sit jos olis oikein räyhäkkä, vois käydä kampissa kattomassa niitä bravadon liivejä, nämä mun normaalit liivit (en siis ole tarvinnu mitään erikoisia vielä) tuntuu aika ahtaille ja nuo tissitkin on nyt niin kipeet, että pitänee siirtyä pehmeämpiin vaihtoehtoihin jo... ja pehmeitä mulla on tällä hetkellä vaan ne carriwellin topit, eikä niitä nyt taas voi päivällä pitää - ainakaan vielä.

Jep, tämmöstä, ihan on taas eri olo kun on saanu vähän unta, on se vaan kumma miten sitä muutamankin tunnin unilla jo jaksaa paremmin =)
 
Huomenta!

Onnea LA ajoista =)

Tuli mieleen kysäistä miten teidän muiden sairaaloissa on äideille tarjolla juotavaa ja syötävää osastolla? Meillä oli KAKS:lla (kainuun keskussairaala) osaston keittiö vapaassa käytössä. Aamu-ja iltapalatarjottavia sai syödä pitkin päivää ja mehua sai tehdä kannuun omaan huoneeseen. Kahvi oli ainoa mitä ei saanut keittää. Musta tämä oli todella mukava, niin ei tarvinnut juotavan kanssa miettiä ja sai syödäkseen kokoajan kun oli nälkä.
Nyt kun on eri sairaala (phks) niin en tiedä mikä siellä käytäntö?)

Tänään lähdetään Nokialle kylpylöimään =) Ihanaa, mä uskallan uiskennella kun kaikki paikat on kerran vieläkin ihan epäkypsät!

Peppi ja Hertta 38+3
 
jennik onnea! :flower: :flower: :heart:

Täällä kans vois rollaattorin ottaa...pari päivää nii ollu nivuset kipeänä |O vaikee liikkuu ja kääntää kylkee :headwall: :headwall:

Mä näin ennenunen että synnytän 21.päivä, että parei toteutua :D :D

vauvis ja poju 39+4 :heart:
 
Peppi
Taysissa ainakin reilu kolme vuotta sitten oli keittiö vapaassa käytössä juomien ja ruokien osalta. Samoin Hämeenlinnassa tänä vuonna, kun olin siellä harjoittelemassa. Luulisi tuon olevan aika yleinen käytäntö nykyään. Se on kuntouttavaa, kun mammat raahautuvat jääkaapille huoneestaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Itse tilasin juuri synnytyksen viikonlopuksi. Jospa herra olisi yhteistyökykyinen ja tulisi :LOL:
Mie voisin tulla siulle kaveriksi osastolle! =) VKL ois hyvä synnyttää, niin mummo ja pappa pääsis lapsenvahdiksi esikoiselle. Pidetään peukkuja!
 
AnQ
Huomenta!

Vetäs sit yöllä pakin ihan sekasin, pelkäsin neljän maissa etten selviä enää pöntöltä sänkyyn |O :D Olis sit edes saanut aikaan kunnon suppareita mut ei, on ehkä tullut vähän enemmin kirityksiä mut ei niissä mitään potkua ole!

Meikällä alkaa kans alapää olla aika hellänä, kaikki on suht' hyvin jos malttaa pysyä liikkeellä, mut esimerkiksi asennon vaihtaminen sängyssä on ihan v***n kamalaa, sama jos erehtyy luulevansa, et pystyy nousemaan näppärästi ylös.

Näin muuten viimeyönä jotain synnytysunta, joka oli vähän hassu - sen muistan, että synnytin ainakin istukan. Olin ihan tosi hassussa asennossa ja paikka muutenkin outo. Eipä oikein rauhottele, heh!

Tänään lähdetään tytön kanssa maalle, vähän vaihtelua tähän möllöttämiseen. Neitikin saa peuhata siellä sydämensä kyllyydestä, kun äiskä on vähän huono leikkikaveri - hyvä että lattialle taipuu..

AnQ + tyyppi 40+2
 
Huomenta! Täällä edelleen.... Mä en pääse ikinä synnyttää... Nyt ei taas minkäänlaisia supistuksia tms. tuntemuksia. Huomenna ois hyvä päivä synnyttää niin tulis lapsille sama synttäripäivä :D

jennik : onnea!

jonna ja pikkuveli 40+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja kr83:
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Itse tilasin juuri synnytyksen viikonlopuksi. Jospa herra olisi yhteistyökykyinen ja tulisi :LOL:
Mie voisin tulla siulle kaveriksi osastolle! =) VKL ois hyvä synnyttää, niin mummo ja pappa pääsis lapsenvahdiksi esikoiselle. Pidetään peukkuja!
:LOL: Juu viikonloppu tuntuu olevan aina paras vaihtoehto. Tänään pitää kait sitten alotella rehkiminen.

Pääsee aloittamaan sillä kun poleskelee viemään likkaa hammaslääkäriin. Sitten olisi yksi matto mikä pitäisi pestä. Jos vaikka muistasi ostaa mäntysuopaa. Ja viikkosiivouspäivä. Jospa sitä jaksaisi. Ettei menisi taas sohvalla makoiluun koko iltapäivä.

jonna82 Meillä jos syntyisi sunnuntaina jakaisi siskon kanssa syntymäpäivän :)
 
Onnea taas kaikille jotka pienokaisensa jo syliin asti saaneet :heart: :flower:

Ja tsemppausta vielä kovasti niille joilla majaillaan masussa. d =) b Lupaavia merkkejä monella ja useestihan se lähtö tulee ihan yllättäin vaikkei merkkejä oliskaan. =)

Ja kiitos synnytyskertomuksista. niitä on edelleen ihana lukea, vaikka oma nyytti jo onkin maailmassa. B)

Meillä sintti jo tänään 7 päivää... miten tää aika nyt näin nopiaan menee :eek: neuvolatäti kävi eilen ja painoakin on onneks tullut lisää pikkuisella. muutenkin arki pienen kanssa sujuu ihan mukavasti. Hän vaan nukkuu ja syö paljon. :heart:

Hormoonit vissiin vaan heittelee, kun eilen juttujanne lukiessa ihan herkistyi kyyneliin, kun mietti, että omalla kohdalla tää oli ehkä viimeinen kerta kun tuon kaiken saa kokea. :'( että niin...kaikesta siitä valituksesta ja tuskasta ja kivusta huolimatta, jonka raskauden ja synnytyksen aikana sai kokea, niin nyt sitte on jo haikee olo, kun sitä kaikkea miettii. :whistle: :ashamed: :D

nyt taas tissittelemään :wave:

katjuska ja sintti 7 vrk :heart:
 
Täälläkin ois viikonloppuna oiva aika synnyttää, meidän isommat lapset lähtee mummun ja papan kans asuntovaunulla reissuun niin ei tarvis lastenhoitoakaan miettiä :D
Täähän menee jännäksi että kuka meistä jäljellä olevista pääsee nyt ekana synnyttään :whistle:
Jeps, mutta kohta neuvolaan.

-Sande & kolmas toukka 40+5
 
Heips, joo nyt onkin meitä aika moni joka on samoilla päivillä suunnilleen täällä...tuleekohan taas semmonen dominoefekti kuin kuun alussa? Toisaalta vähän pakkokin, ei kai me enää kolmen viikon kuluttua täällä voida narista että yhessä koossa edelleen - siis joilla on nyt yli 40 jo menossa.

Hooh, kivut palas heti kun liikuin tos aamulla vähäsen. Otin parin tunnin unet ja näin kauheeta painajaista, olin viimesilläni raskaana niinkuin nyt, mut mun mies halus mennä toisen naisen kanssa naimisiin ja pitää mut varalla. :x Johan oli mieltä ylentävää, muutenkin tuntee olonsa lähinnä mammutiksi täällä :LOL:

Mutta juuh, pitää keitellä kahvit ja miettiä rupeisko revittelemään ja rehkimään vai lepäiskö - tai sit koitan tehdä vielä vähän molempia ennenkuin tyttö tulee haettua hoidosta.

runttis ja sytkytlä 40+3 (olis muuten ultran mukaan 41+0...)
 

Yhteistyössä