*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Mulla neuvola on maanantaina,mutta vasta huhtikuun puolivälissä :kieh: Ei mun tarve sielä oo juosta mutta on tää piiiiiitkä väli(eka rv 9+ ja seuraava rv 22+)

Mä en oo enää varma tuosta tyttöolosta,mut annetaan olla etusivulla :D

Olin kampaajalla eilen,ystävä,ja sielä sitten kerroin raskaudesta.Ensikertaa kellekään ja nyt 2 ystävää tietää.Sanoin kyllä että ollaan vielä hyst hyst,mutta saas nähdä pianko sana leviää :D

Kyllä tää maha alkaa pian paljastaa oikeasti =)

Mä en edelleenkään oo hankkinut vauvalle mitään,odotan ultraa.... :whistle:
Yhden odotushameen ostin itselleni eilen stoccalta.

juupsista,aamutoimiin :wave:
 
heips, voiko olla kivempaa kuin hyvässä kuosissa oleva hammas :D Siis ei enää särkyä ja tuntuu tosi hyvälle. =) Pienet ilot ne on mullaki :LOL:

Jehna, tulin tänään töihin jo ennen seiskaa ja sain paljon aikaseks nyt aamulla. Vielä yksi projektiaikataulutus iltapäivän palaveriin ja sitten taas lopputyön kimppuun. Ens kuun lopussa putsaan käteni tuosta työstä toivottavasti, nyt on hyvä kiukku päällä tehdä toi valmiiksi.

Huuh, kattoko kukaan eilen LivD:n jenkkineuvolat tms ohjelmaa? Hurjaa, että siellä äidit ei käy koko raskauden aikana välttämättä yhtään missään tarkastuksissa.. kyllä tuli semmonen olo, että on tämä Suomi sittenkin ihan hyvä paikka, vaikka välillä vähän holhoava valtio onkin. No, meikää tietty itketti siinä kaikki vauvat ja se eilinen Varkauden uutinen ja kaikki.. kyllä on taas pitäny parkua vaikka mille :D
Mutta nyt takaisin hommiin, että saan tänään taas muutaman sivun kirjoiteltua tota työtä ja muutkin hommat hoidettua kuosiin =)

runttis ja sytkylä 17+4 (joka potkii jo päivittäin :heart: )
 
Mulla on vähän sama mieli tuon painon kanssa, kuin mitä juttelitte täällä...Välillä ahdistaa..Mahan kasvu on ihanaa ja painoa saa sopivasti tullakin, MUTTA otan paineita reisistä ja takapuolesta, minulla kun tuntuu sinne kertyvän ainakin puolet siitä mitä tulee raskauden myötä... :$ Nyt jo reidet ylhäältä ihan löllöt... :x

Maha näkyy jo ihanasti ja ylpeydellä kannan mukanani... :heart: Rakenneultraan enää viikko!! :D Vähän käy jo jännittämään. Voi kun kaikki olisi hyvin...Sitten jo ostelisin ehkä vauvalle tavaroita pikku hiljaa. Ennen ultraa en uskalla. Vaikka voihan senkin jälkeen tapahtua vaikka mitä, mutta saa tietynlaisen varmistuksen ololleen jos kaikki näyttää olevan ok...:) Neuvolakin olisi vielä ennen sitä, tämän viikon aikana..:)

Täytyy palata työn ääreen...Hauskaa päivää kaikille!

T.Edda ja pienoinen 19+1
 
Myöhäistä huomenta |O Töissä ollut pari viikkoa ihan tolkuton kiire, ja nyt pitäisi rauhoittua tenttikirjojen ääreen. Ei nappaa yhtään.

Pikaisesti omaa napaa; Hobi on potkiskellut ahkerasti, nyt viikon verran on potkut tuntuneet melko selvinä :heart: Torstaina olisi edessä sokerirasituskoe :x Ja vielä 2 viikkoa aikaa rakenneultraan, miten sitä malttaa odottaa sinne asti...

Dino & Hobi 18+2
 
POKS 19+0! Liikkeitä nyt alkanu tuntua muutaman päivän sisällä selvästi ja joka päivä vähäsen liikuskelee pikkunen,dopplerin käyttö vähentynyt sen takia mutta kyllä sitä tulee vielä kuunneltuakin <3

Aurinko paistaa ja -6 pakkasta mutta tuulee aika kylmästi,joka päivä ulkoiltu pojan kans,täälä maalla se on niin helppoa ja ukki hoitaa poikaa niin saa olla ite vähän "vapaalla" :)

sirri81 ja masuasukki 19+0



 
Huomenta kaikille! Täällä on 19 poks! :)

Rakenneultrasta: Huomaan että moni teistä on ollut/menossa rakenneultraan noin 19.-20. viikolla. Minä olen menossa vasta ihan 22. viikon lopulla! Ilmeisesti Suomessa on tiukempi aikaraja kuin täällä aavikolla.

Kohdun korkeudesta: Onko teillä jo neuvoloissa mitattu kohdun korkeinta kohtaa? Käsitykseni mukaan mittaukset alkavat n. 20. viikolla (?). Täällä maassa niitä ei varmaan mitata, mutta eilen ystäväni (joka on ollut neuvolatäti Suomessa) mittasi multa, ja korkeus oli vain 12 senttiä. Hänellä ei tietenkään ole täällä mukanaan neuvolan ohjeita (neuvolakorttia tai jotain?), joten ei voinut tarkistaa, onko arvo "viiterajoissa". Lueskelin eilen netistä, ja monella on ollut viikolla 19 noin parinkymmenen sentin luokkaa tuo kohdun korkeus. Viitsittekö kertoa mulle omia mittojanne, niin saisin jonkinlaista osviittaa siitä, onko mulla normaali mitta vai ei. Kiitos! :flower:

T. Murske 19+0

P.S. Niin ja jos joku tietää, mistä voi löytää sellasen taulukon, jossa on nuo korkeudet, niin kertokaa toki mulle!
 
Murske:mulla esikoisesta oli rv 22 sf mitta 17 cm,sillon vasta ekaa kertaa mitattu.Kyllä sun mitta esikoista odottavana kuulostaa ihan normaalilta.
Kaivoin noi vanhat kortit esiin ja näemmä kolmosesta eka mitta ollut rv 19:13cm joten normaalilta kuulostaa tosiaan...
Tekay.fi sivulle voit laittaa mitat käyrälle,kohtaan kohdunpohjan korkeus
Laitoin sun viikot ja mitan sinne niin alakäyrän päällä mutta rajojen sisällä menee =)
 
Mulla on neuvola ens perjantaina. Ja sitten seuraava on jo 7.4. Oma neuvolantäti on lomalla, niin halus että käyn tässä välissä antamassa pissan ja verenpaineen mittauttamassa. Mutta ei mua haittaa, pääseepähän kuunteleen jumputusta. Ja ens keskiviikkona on ultra :heart: Kauheen nopeeta menny tää aika kyllä. Vielä en etes jännitä, vaan kaitpa sekin sitten ens viikolla viimestään tulee :D

Murske Neuvolakortista katoin, ja käyrän mukaan viikolla 19 sf-mitan keskikäyrä on noin 14cm ja viikolla 20 14cm.

Koulutehtäviä pitäs täälläki tehä, mutta tuntuu ettei missään välissä muka kerkee. Ei kait se ois ku kirja nenän eteen ja opiskeleen. No, pitää oottaa että mies herää niin jospa sitä sitten vähän yrittäs.

Marlin ja papu 19+0 POKS!
 
Morjensta!

Tulin moikkaan ennenku lähdetään ajeleen kohti Kuusamoa, ollaan siellä sunnuntaihin saakka, ihanaa vaihtaa hetkeksi maisemaan. Onneks kaikki on terveenä ku hermoilin että joku sairastuu takuulla ku loma alkaa. *kop kop* täytyy puuta koputella.

Sunnuntaina siis tullaan ja maanantaina onki sit heti rakenneultra, aika jänskää, menee tää viikko ihan itekseen ku on muutakin mietittävää ku tuleva ultra:D

Voikin olla sata sivua täällä lukemista kun seuraavan kerran koneelle pääsen, näyttääkin aika usealla olevan neuvolat :LOL:

Ei mullakaan oo kovin tiuhaan neuvola..kaks kertaa oon käyny, rv 9, rv 15 lääkärinla ja seuraava on 29.3. eli rv22...onneks ei oo sinne hinkukaan kun ne kyttää mun verenpaineita :$

Mutta nyt pähkäileen kuinka saada mahtumaan autoon viis ihmistä, kaks koiraa, liian monta laukkua tavaraa jnejne.....huhhh..onneks on isompi auto ku viimeks ku reissuu lähettiin.

Iloista viikkoa kaikille, tämä palailee linjoille sunnuntaina :wave: :wave:

Jonnuli ja hipsu 19+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Murske:
Tekay.fi sivulle voit laittaa mitat käyrälle,kohtaan kohdunpohjan korkeus
Laitoin sun viikot ja mitan sinne niin alakäyrän päällä mutta rajojen sisällä menee =)
Kiitos Me9jaBonus!! :flower: Kiva kuulla että mittani on rajoissa :) Ja kiitos tuosta sivustosta, vaikuttaa hyödylliseltä muutenkin, täytyy alkaa tutustuun mitä muuta sieltä löytyy!
*Murske*
 
Neuvoloita, niin mulla oli vkolla 8 + sit 12+ lääkärineuvola ja siinä tienoilla se np-ultra ja nyt sitten vkolla 17+ neuvola. Eli kuukauden välein suunnilleen on täällä, ihan ok mulle, useammin en kyllä viittis käydäkään.

Pitääköhän mun osallistua johonkin synnytysvalmennukseen kun eka tuli sektiolla? Periaattesssa yhtä uuno olen synnytyksen suhteen vieläkin, kun en siis alakautta mitään ole pusannut ulos... :whistle:
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Täällä mummolassa ollaan hiihtoloman vietossa.. ihana auringonpaiste taas pihalla ja tenavat ovatkin olleet joka päivä reilut 3 tuntia pihalla :) Täällä ei vaan ehdi joka mutkassa koneelle ja muutenkaan jotenki jaksanu kirjotella.. Mummon hautajaisjärjestelyt alkaa olemaan pulkassa ja viikonloppuna ne sitten ois..

Mukavempia uutisia :) Ens viikon tiistaina ois taas neuvola, se kotikäynti... Ihanaa taas kuulla että tuolla on varmasti elämää. Muutamana päivänä edelleen tuntunu pikku liikettä, sais jo joka päivä tuntua :heart: Marlinillakin oli 7.4 neuvola, mulla on sillon rakenneultra.. Ei oo enää montaa viikkoa :) Ihanaa..

Mulla ei oo oikein kumpaakaan tyttö eikä poikaoloa... raskaudesta päätellen ehkä tyttö taas tulossa, mutta ei voi tietää. Maha on ihan kiitettävästi jo kasvanu, navan kohdalla tuntuu korkein kohta. Kaikki ihmettelee miten on jo näin iso maha, mutta kait tästä osa on läskiäkin :D Ja sitten kun se kohtu työntää tuota muuta massaa jo pikkuhiljaa ylemmäs, niin näkyyhän se..

Ekat mammahousutkin ostin tuonne hautajaisiin, mustat housut siis.. farkutkin pitäis lähtä ostamaan kun sellasia ei löydy kaapista ja kaikki omat farkut puristaa inhasti. Vaateostoksille siis hiihtoloman jälkeen :)

Oikein aurinkoista päivää kaikille! :heart:

Copper ja sintti 17+ (?) (oon jo laskuissa ihan sekaisin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Pitääköhän mun osallistua johonkin synnytysvalmennukseen kun eka tuli sektiolla? Periaattesssa yhtä uuno olen synnytyksen suhteen vieläkin, kun en siis alakautta mitään ole pusannut ulos... :whistle:
Täällä päin ei ainakaan järjestetä synnytysvalmennusta. Ainoastaan perhevalmennus, eikä siellä "opetettu" miten synnytetään :)

Marlin ja papu 19+0
 
Ok, viimeksi kun odotin tyttöä niin meidän neuvolassa ei järkätty mitään valmennuksia. Ja sinällään en sitten olis tarvinnukaan kun sektioitiin. Mutta nyt voi tilanne tietty olla toinen.. vaikka eipä kai sitä mitään tarvii opetella, kai se luonto tikanpojan kotiin ajelee :D

Nyt pitää tehdä pikkusen hommia ja sitten alan tekemään kotiinlähtöä, ehditään tytön kanssa vähän ulkoillakin kun haen sen ajoissa pois hoidosta =)

 
Meillä tais kanssa olla perhevalmennus, kävin siellä esikoisesta kyllä, mut en muista oliko siitä loppupeleissä mitään hyötyä..

Mulla ollut neuvolat rv 9+3, 12+2 ja 16+1 ja nyt sitten tuleva on 19+3. Rakenneultra on rv 21+3 (tai äippäpolin mukaan 21+2), nt-ultra tais olla noin 12 viikolla. Lisäks kävin siellä äippäpolilla noista sokereista, muistaakseni viikoilla 14+2.

Toukka ei kauheesti potki, mut jumppaa itseään sitäkin enemmän. Taitaa heittää jotain kuperkeikkaa mahassa.

Maijamehi ja Toukka rv 19+2
 
Sokerirasituksessa käyty. Ihan hyvä olo oli koko ajan, ja kaks tuntia kului nopsasti kun oli hyvä kirja mukana. Huomenna saa soitella tuloksista. Jouduin/pääsin siis tuohon koska ite mittaamani yks paastoarvo oli 6,9, kun raja-arvo on 5,2. Jos ei nyt oo mitään poikkeavaa arvoissa, joudun vielä puolen välin jälkeen uudelleen. Montakohan kertaa oon yhteensä käynyt siinä, molemmissa raskauksissa kaks kertaa, sit vielä synnytyksen jälkeen ja muistaakseni sairaalassakin ottivat kerran kun olin kakkosen saanut, että menee jo vähän kuin rutiinilla. Ikinä ei oo ollut mitään arvoissa. Mutta hyvähän se on että seurataan, en välttämättä haluais enää yli 4,5 kiloista vauvaa...

Niin ja mulla on painoa tullut n. 3kg plussauksesta, mutta lähtöpainoa oli n. 59, ja olen 160cm pitkä. Kahdesta aikasemmasta tullut yli 20kg yhteensä, sillon tosin lähtöpaino ollut vähemmän kuin nyt.
 
Terkut lääkärineuvolasta
Paikat ok, kuunneltiin "poikasykkeitä" (140)
Vähän hämmens ku se ei löytänyt mun viime käynnin tietoja koneelta, mutta se selvis sen jälkeen kun se oli tiedustellut kauanko jälkivuoto kesti... :LOL: Oli ollut lääkärillä pitkä päivä..

Sain antibiootit :( kun poskiontelosta löyty kaikuja. Mun olo ei oo pahin kuitenkaan. Ja spessulääkäri oli sitä mieltä, että liian usein diagnosoidaan liian hepposin perustein moiseks. (mulla siis krooninen oire ja oon menossa tietokonekuviin ettiin rakenteellista tmv vikaa jahka pien on tullut maailmaan)
En haluis syödä turhaan lääkkeitä. Mutta jos ei ookkaan turhaan... :|
Samoin kirjoitti mulle Nasonexia (kortisonia nenäsuihkeena) ja sano, että pienenä kuurina ok, vaikkei raskaana oleville tätä suositella... just joo.. onpa luottavainen ja turvallinen mieli, kun muutenkaan tykkää lääkeaineista.
Oli huolissaan himppasen myös tosta mun jatkuvasta 37-37,3 lämmöstä, eikä luokitellut sitä raskauteen kuuluvaks (kuten ei tavislääkäri tai neuvolan tätikään.. :eek: oon hämmentynyt)
Sano, että ehkä jäänyt päälle helmikuun alussa olleesta sairastelusta, kun niin kuulemma voi joskus käydä.. :eek:
Veri, pissa, tulehdusarvot, hiiva yms/jne ihan ok.
kaikkee kans, onneks ylävatsakipu on hellittänyt. Ei tarvi olla vauhkona koko ajan (osa-aika vauhko riittää.. :kieh: :LOL: :D )

Neuvolassakäyntejä en pysty luetteleen, kun kortti on jossain tosi varmassa tallessa.. (lue:hukassa :ashamed: )

Synnytysvalmennuksessa oltiin esikoisesta joskus viime vuosituhannella, viimeks ei päästy (vaikka mut luokiteltiin ensisynnyttäjäks pitkän ikäeron vuoksi) eikä varmasti nytkään oo tarjolla.

Ihana toi aurinko!!! :heart:

 

Yhteistyössä