***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Helou, pitkästä aikaa :hug:
Supistuksia päivittäin (ei kipeitä), pitkäänkin kestäviä tulee, eilen ilta ja yö oli ihna kun vatsaa kiristi niin julmetusti.
Miten muilla supistelee??

Allergia oireita pukkaa, saas nähä miten pitkälle pystyy ilman lääkkeitä, 2vk päästä neuvola lääkäri täytynee kysyä mielipidettä.....

Paino nousut nyt aivan roimasti nyt yht. 7kg, kaiken voisi syödä mitä eteen tulee =)

:heart: Sydän jyskyttelee aika ajoin hurjaa vauhtia ja tekee pahan olon :( , onko muita sydämen tykytyksestä kärsiviä.???

24+4

Kiitos marsa neuvosta, kirjotan ylös että sit huomenna paniikissa osaan suunnistaa :LOL:

Vielä vierailuista sairaalassa, oysissahan oltiin tarkkana vierailuista sikaflunssan aikaan, eli vain isä pääsi vieraileen, ei edes sisarukset :( Mutta onkohan enää niin tiukkaa..täytyy käydä kattomassa oysin sivuja lähempänä. Mua tympäs kovasti ku esikoista olin tekemässä niin ei tullu lepäilystä mitään ku huonekaverina oli iranilainen nainen niin niillä oli koko suku KOKO PÄIVÄN aina siellä huoneessa..vitsit ku mua ketutti ku ne niiden penskatki hyppeli koko ajan sängyn vierellä ja siinä väliverhossa irvistelemässä..huoh..Tokalta oltiin perhehuoneessa ja se oli ihanaa ku esikko ja isukki sai olla yötäkin..tosin sit keskimmäinen vaveli lähti lastenosastolle tarkkailuun ja sinivaloon ja me kotio..tai minä sit päivät olin sairaalassa. Mulla on ihan sama juttu että kun nämä tulee vierailulle vauvaa kattoon niin äiti pillittää :ashamed: kun on niin ikävä ollu toisia lapsia ja nekin tuntuu yhtäkkiä niin isoilta..ja illalla soitetaan hyvät yöt itku kurkussa..reipas äiti :kieh: Mutta minkä hiivatin niille hormoneille voi, ei tartte ku päivää sanoa niin minä märisen :snotty: ..nyt se jopa naurattaa, mutta jonkun kuukauden päästä ei..

Murske, hyvä idea, läppäri messiin ja me sua viihdytetään :hug:

Nyt peukut pystyyn että mun masussa kasvais poikavauva, tarttis noille emännyyksille vähän tasotusta!! Vaikka tokihan tyttö pieni on yhtä rakas :heart: Huomenna ollaan viisaampia sit B)

Punakaneli, mulla on ihan hirveet rytmihäiriöt ja tykyttelyt..aina raskausaikana pahenee :x Mielellään ei aleta lääkityksellä hoiteleen vaan on kärsittävä..torstaina kävin sydänfilmissä enkä oo vielä kuullut tuloksia..soittelevat sit neuvolasta..mutta aiemmin ne on todettu vaarattomiksi lisälyönneiks..mutta illalla aina pahimmat..joka toisella henkäsyllä sydän muljahtaa ja sit tulee paniikki ja sit ne lisääntyy jne...Magnesium auttaa jonkun verran ja se kun juo paljon kylmää vettä illalla. Neuvolantäti muka sanoi että lääkäri oli meinannu että magnesiumista ei oo mitään hyötyä mihinkään vaivaan, sanoin että mulla kyllä vähän helpottaa rytmäreitä..paskat ne lääkäritkään kaikkea tiedä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja marsa22:
neitim Mistä olette kasvihuoneen tilanneet? meillä on sama suunnitelmissa, mutta kasvihuoneen kooksi riittäisi 3-4 neliöä, ja useimmat in ainakin sen kuuden mitä olen katsellut.

jonnuli Joo mä olen ainakin jättäny kauppahallin parkkikselle,ovat kiekkopaikkoja,ainakin osa. Menet siihen kadun toiselle puolen missä on autokoulu ja jatkat kävelyä hotellin suuntaan, siinä porttikongissa on kyltti Meri-oulun neuvola ja siitä menet vaan siitä rappuset ylös ja B-rappuun. siinä on ovisummeri mitä pitää käyttää. Ja sit toiseen kerrokseen :) Olikohan nyt selvästi selitetty ;)

Mukava huomata että on monenlaisia mielipiteitä sairaalan vierailuista. Oyssin nettisivuilta ainakin löytää sen hetkisen tilanteen, miten vierailut on sallittuja.
Me tilattiin toi kasvihuone nallikasta pyssykankaan talouskaupasta ja oli mun mielestäni suht. halpa .. 499e .. kokoa en nyt muista , tarpeeksi iso kuitenkin ja kattoluukulla ja liukuovella :)

neitim

keltaisuudesta Eka vauva oli valohoidossa yhden päivän , tosin tuo lisäpäivä tuli juuri silloin kun piti kotiin lähteä .. ja itku tuli myös ...
Muutkin lapset ovat olleet keltaisia , mutta ei ole sitten tarvinnut jäädä valohoitoon vaan tarkkailla kotona ja kaikki ovat olleet varmaan 1½ viikkoa selvästi keltaisia ja sitten on vasta keltaisuus lähtenyt laskemaan ... viimiesimmästä pelottelivat että joutuu vielä lähtemään vauvan kanssa takaisin sairaalaan .... :(

neitim

Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murske:
Voi Murske :hug: Sun täytyy ottaa läppäri mukaan niin me voidaan viruaalisesti sua käydä katsomassa tai ainakin kirjoittamalla tervehtimässä,kun oot synnärillä :hug:
Se olis kivaa! :) Otan läppärin ehottomasti mukaan. Onneksi meillä on kaks läppäriä. Menen nimittäin Dubaihin asustelemaan (johonki edulliseen hotelliin) itsekseni jo muutama viikko etukäteen (varmuuden vuoksi), joten päivät tulevat olemaan todella yksinäisiä! Silloin tää foorumi tulee varmaan oleen mulle vieläki tärkeämpi henkireikä..! Mies kaasuttaa paikalle vasta kun on h-hetki...
Joo läppäri mukaan vaan niin ainakin mä ja varmasti muutkin ovat hengessä mukana ja tsemppaamassa sua :hug:
juu, meitä koneeseen koukuttuneita näyttää olevan koko ketjullinen :LOL: että eiköhän me ajankulua saada järjestettyä ;)

Jonnuli - mullakin on huomenna ultra. Tsemppiä ja onnea meille :D Ja pidän sulle poika-peukkuja pystyssä. Täältä kun löytyy jo poika ja tyttö niin merkillä ei niin väliä =)

punakaneli - mulla monesti yöllä on tuo pulssi nopea ja kun on tyyny korvaa vasten niin kuulee ihan sen pulssin korvassa, tosi ärsyttävää. Neuvolassa sano vaan että pulssi nousee raskaana ollessa ja monella voi lepopulssikin olla 90 luokkaa. Ajattelin siitä nopeasta pulssista kyllä huomenna lääkärille mainita.

pikaisesti vaan.. viime yönä nukuin tosi huonosti vain pari tuntia.. sappi joka on taas vaivannut paheni illasta ja lähdin päivystykseen olin siellä 12 ja 4 kotona sain sitä litalginia helpottamaan seuraavia kohtauksia..
eilen se kohtaus helpotti kolmen aikaan siellä..
mutta varovainen syönti on jutun juoni ja mulla ainakin se ettei yhtään ruisleipää eikä tuorekurkkua..
ja just leipätiinu on keittiössä hapattumassa huomista leivontaa varten.. pitää tehdä itselle vaaleaa leipää leseillä ja rouheilla niin saa edes jostain kuitua..

tästä syystä hirvee hedari koko päivän kun on niin unen puute.

Heissan, täällä alkaa oma elämä helpottamaan, vain hiukka enää tarvinnu juosta veskissä. Mies on nyt petikunnossa ja tytölle tuli joku ihme nokkosihottuma?? tms ja nyt on näppyjä siellä täälä. Ei kyllä vaivaa mitenkään, on vaan kuin olis itikat syöny koko tytön ja kerralla. Tuli siis eka ihan tulipunasia laikkuja ja ne katos päiväunien aikana ja nyt kun laitoin iltaunilleen niin huomasin et jaloissa ja käsissä ja vartalossa on näppyä, ja yks oli tullu poskeenkin. Nyt sit mietin viitinkö viedä hoitoon, mistä tiedän onko tarttuvaa??? Vesirokkohan kai tekee kans tommosia mut se vissiin alkaa vähän pienemmillä näpyillä eikä lehahda punaseks, kun eka tytöllä oli kaulakin ihan punanen. Hööh, kun ei toisella ole ollut mitään allergiaoireita tms ja iho ollu kuin silkkiä niin olen pihalla kuin lumiukko. Pitää aamulla tsekata ihon tilanne ja sit katella miten tekee, meneekö lääkäriin... mies kuulemma jää kotiin potemaan huomisen, on niin kurja olo.

Noi sappivaivat on kyllä ihan sukasta, huomasin että mulle tulee pienessä määrin (ihan riittävästi kuitenkin) kans kurkusta! Ja olen himona tuoreeseen kurkkuun.. argh. Ennen raskautta ja leikkauksen jälkeen ei siis oireen oiretta... No, kyllä tämänkin kai kestää. :whistle:

Sairaalassa mulla oli kans joku kurdi huonetoverina, ei puhun sanaakaan englantia tms joten kommunikointi oli tasan nolla. Ja se SUKU, voi helvattu, aamusta iltaan siellä ja ne söi kaiken minkä irti vaan sai ja piti ihan järkkyä meteliä. Nyt jos vaan saadaan, otetaan perhehuone, ja jos en saa suomea ainakin jotenkin ymmärtävää huonetoveria siinä tapauksessa, että perhehuoneita ei ole saatavilla, niin nostan semmosen metelin että oksat pois! Mä olin 4 päivää siellä kun tytön sokerit ei meinannu asettua aloilleen.. tietääkö muuten kukaan mistä se johtuu? Ei siis ollut kai mikään sokruvauva kun oli tosi pieni, alle 3 kg syntyessään.

Mutta nyt dippatyön pariin, kun on pieni hetki tehdä sitä. Saanpahan hyvän mielen että olen edes jotain tehny tänä vkl, vaikka kipeenä olinkin.

Runttis ja sytkylä 21+ tai 22+ jossain siellä välimaastossa =)

Kummit tulee meillekin, tosin vielä ei tiedossa kuinka monta. Oman siskoni haluan ainakin kummiksi. Pyydetty ei tosin vielä olla.

Mulla kun muutenkin on tuota ylimäärästä niin ei musta ees välttämättä näe et oon raskaana. Ite sen jo huomaa että on kasvanut, monet housut jo kiristää mahan kohdalta tai ei mee ollenkaa kii, mutta ei oo sellasta ihanaa vauvamahaa. :( Paino onneksi vieläkin 4kg alempana kuin ekassa neuvolassa. :)

Mulla tuntuu potkut välillä ihan tuolla häpyluun kohdilla alamahassa ja välillä navan kohdilla ja sitten kaikkea siltä väliltä. Kiva kun välillä tuntuu että koko kohtu hyppii.. :D

Onkos kellää rasitusastmaa joka ois jo synnyttäny? Mua vähän jännittää toi synnytys sen suhteen että kulkeeko henki. Mulla olkapään puudutuksestakin iski kohtaus päälle kun käsivarren kipu oli ihan polttavaa sillon. Sillon nukuttivat heti,sanomatta mulle mitään ja happinaamari kasvoilla heräsin leikkauksen jälkeen. Mutta tuosta synnytyksestä en tie miten mahtaa sitten käydä.

rv 19+6, huomenna koittaa se odotettu puoliväli. Tai oikeasti se ois jo tänää mutta mä lasken noitte neuvolan laskujen mukaa jotka jostai syystä laahaa päivän jäljessä. :D Torstaina vihdoin rakenneultra joka jännittää ja pelottaa jo kovin että mahtaako siellä kaikki olla kunnossa.. huoh.

Niin joo tulin dippatyön välissä kirjottelemaan vielä, että synnytys pelottaa sen kivun vuoksi, (omaan onnettoman alhaisen kivunsietokyvyn) ja kun mulle on sanottu että mitään nelikilosia en tuolta alhaalta ulos saa, niin miten sitä sitten repee.... ja piikkikammonenkin vielä olen, olen siis oikein painajaismainen asiakas varmaan aikanaan synnärillä.... en tiedä pitäiskö sinne pelkopolille ottaa yhteyttä vaiko eikö, en ikinä neuvolassa sitä kuitenkaan muista mainita.....

Alkuperäinen kirjoittaja Theresia:
Sairaalassa olosta[/b]... Kun on riskisynnyttäjä, niin ei ole paljon vaihtoehtoja. Sairaalassa pitää olla ennakkoon odottamassa käynnistystä ja sit synnytyksen jälkeen vauvan voinnin mukaan. Toive olisi, että vauva olisi hyvässä kunnossa ja selvittäisiin normi kolmella vuorokaudella.

Mulla varmaan mennyt muistista,miksi oot riskisynnyttäjä?Muuten kuin monta synnytystä takana? =)

Mä luin joskus ihan tälläistä oppikirjaa/alan opaskirjaa jota gynen lääkärit ja kätilöt käyttää ja siinä luokitellaan kaikki yli 6 lasta synnyttäneet riskisynnyttäjiksi/riskiraskaus,mutta mulle ei kukaan oo koskaan tästä sanallakaan maininnut tai todeksi sanonut kun oon kysynyt,että onko mussa nyt jotain riskiä kun kahdeksatta menossa synnyttämään... :eek:
Vakuutusyhtiöt pitää kuutta lasta rajana ja sen jälkeen heidänkin mielestään riskit kasvaa eikä saa syntymättömän lapsen vakuutusta vaikka muuten äidillä kaikki olisi hyvin :eek:
Tämä on seitsemäs raskaus ja kuudes synnytys eli sen puoleen en olisi vielä riskisynnyttäjä ;) Mä en tollasta muistanutkaan. Mun riskit liittyy insuliinihoitoiseen raskausajan diabetekseen. Huomenna taas Naikkarille kontrolliin... josko tällä kertaa sukupuolikin selviäisi =)

Lykkyä kaikille ultraan menijöille :flower:

Mulla tää flunssa laitto korvat lukkoon ja päässä nyt vaan humisee :| Tasapainokin heittää kun korvat aivan lukossa...

Jaahas,tänään siis neuvolaan ja kuulemaan puntarin karua kertomaa :D
Palaan sitten kuulumisin :wave:
Me9ja poitsu rv 22+3

Poks täälläkin 24+0 :heart: :heart:

Ja väsymys jotain aivan kamalaa...Töissä ei jaksaisi olla, väsyttää vaan niin paljon, että silmät menisi kiinni väkisin ja jokainen asia vaatii ponnisteluja... |O |O Onko kukaan ollut sairaslomalla pelkän väsymyksen takia? Minulla tätä ei ole oikeastaan aiemmin ollut...Olin tähän asti jopa tavallista pirteämpi. Nyt tuntuu että pitäisi saada nukkua kunnolla ainakin puoli viikkoa, jotta jaksaisi taas työelämää. Onko kellään tällaista väsymystä? Ja tämän keskikolmanneksen piti olla kaikkein helpoin vaihe..Huhhuijaa... :D

Kylläpäs täällä poksuu :heart: Täälläki POKS 23!

Muuten vaan merkkiä ja onnea ultraan meneville!

Nyt kaffetta...

Niin ja tosi kiva juttu.. Ukko sitten paskataudissa, nyt sitten jännätään tuleeko se muillekin.

Mä en edes muista puoliakaan mistä täällä on juteltu :headwall:
Mutta

jorvin vierailuista niin siellä kävin juuri la aamulla, lähiperhe saa olla koko ajan (siis mies+lapset) ja vaikka siellä huoneessa. Me oltiin systerin kanssa siinä yleisessä tilassa jonne siis saa mennä vierailemaan vierailuajan ulkopuolella! Huoneet siis rauhoitettu.
oli se neiti niiiiiiin pieni, että HUH! sitä on jännästi unohtanu miten pieniä nuo vaavit on syntyessään!!! Mutta hormoonit teki mulle temput ja ilta meni sit supparien parissa :headwall: Muuten supistellu vaan ku olen väsynyt/ työillan jälkeen... :/

Vakuutusta pitäis hoidella tällä viikolla, mut saa nähä miten käy ku tota painoa on... Joskin esikon kanssa oli 3kg vähemmän alkupaino (BMI tais olla 34 silloinkin) ja saatiin hälle vakuutus joten jää tosiaankin nähtäväksi saako vaiko eikö :whistle:

K katoaa töiden pariin :wave:

Heipsan

Pitkästä aikaa pääsee kirjotteleen ku olen ollut kipeenä,ei ole jaksanut kirjotella. Pääsiäisen siivosin. Revittiin tossa viisuri pois ja sain lääkekuurin sekä paketillinen panadolia jo mennyt kun ei meinaa särky loppua millään. Kolme yötä tässä valvonu nyt sen takia ja tähän päälle kauhea flunssa mikä vain pahenee...kyl nyt tuntuu,että kuolema koittaa ku on niin kipeä olo.
Pitää alkaa soitteleen hammaslääkäriin kun ei tämä näytä tokenevan ja enää en jaksa valvoa yhtään yötä...Huomena mulla poksuu 24+0. Lääkärineuvolaa odotellessa,joka ois 5.5 ja sitte kasvukontrolliultra 10.5.

sirri81 ja typy 23+6.

Hei Kaikki Äipät!

Pitkästä aikaa kirjoittelen. 23 viikkoa elellään ja vihdoin alkaa olo olemaan hyvä! pahoinvointi ja oksentaminen loppui n vkolla 20 ja supistelutkin on nyt ollut maltillisia. Monen kuukauden sairausloman jälkeen olen palannu töihin pari viikkoa sitten ja tuntuu ihan kivalta. Oon osittaisella hoitovapaalla kuopuksesta (9v) ja teen siis 6tuntista päivää. Kesä- ja äippälomaan olisi 6 viikkoa aikaa.

Olo on siis hyvä ja muhkea. vatsa on aika iso pallo jo, ei suinkaan mikään ihan kiinteä, varsinkaan alhaalta, missä roikkuu vanhojen raskauksien reppu. Mutta ihan kivan kokoinen muutoin on. Edellisessä neuvolassa 4 vkoa sitten oli lähtöpainoon vielä matkaa pari kiloa, mutta nyt kotivaa'an mukaan paino ON NOUSSUT N. KILON/VIIKKO. Enkä yhtään ihmettele, ruokahalu on aivan mieletön. Ei pelkästään makeaa, vaan kunnon ruokaa tekee mieli; isoja annoksia, paljon ja usein. Yölläkin välillä on noustava tekemään leipää. Huoh, tätä menoa olen kesällä melkoinen tyyristyllerö.
Pikkuvaivoje löytyy jonkun verran jos nyt kaivamalla kaivaa; suonenvetoa ja levottomat jalat öisin, suu kuivaa usein, jalat ja reidet turvoksissa. Mutta mitäpä noista, kuuluu asiaan.

Hankintoja ei olla juurikaan tehty vielä, ajattelin että kesällä sitten. Sairaalassa olosta olitte puhuneet; mua ei haittaa vaikka osatolla joutuisi synnytyksen jälkeen olemaan 3 tai neljäkin päivää; aion ottaa täyshoidosta kaiken irti :LOL: .

No, takaisin työn pariin. Neuvola torstaina ja sokerirasitus ensi viikolla. Voikaahan kaikki hyvin.

Mulla on astma Ja rasituksissa aina pahentunut .tosin nyt ollut oireeton muutaman vuoden ... Mutta ainakin 2-3 lasta olen synnyttänyt kunnon astmaisena ...Eka pelotti , mutta siankin kortisonia ja venttolinea jo odotusaikana ,synnärillä unohtu kyllä koko astma ja sain vielä tota ilokaasua , missä on osa/suurinosa happea ja ehkäpä sekin on auttanut asiassa ... kivuissa et kuitenkaan voi hengittää silleen "hengästyneenä" vaan on pakko keskittyä siihen kipuun ja että supistus loppuu sekä koittaa hengittää syvään ja pitkään ... ja toi happi on todellakin auttanut ilokaasun kanssa ja ilokaasun määrää pienennetään yleensä kun supistukset tihenee ja happea lisätään :D

neitim +tytsy 23+2

Yhteistyössä