***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Onnea ultrakuulumisista ja månsdottir Toivottavasti kaikki kuitenkin ok ja onhan tuo toisaalta ihan hyvä että vielä lääkärikin ultraa jos kätilöllä oli hieman epävarma olo ! :hug: .

Sairaalan vierailuista joo ,tuo vain oma perhe vierailu säännös tuli kai 3-5 vuotta sitten , en tarkkaan muista . Itselläni ei juuri merkitystä kun saan oman huoneen jokatapauksessa kun on joskus ollut MRSA , josta siis saa eristyksen ainiaaksi vaikkaolisikin ollut puhtaat paperit jo usean vuoden ja aina joka raskaudessa uudelleen testataan noi näytteet !!! Tosin voihan sinne huoneeseen tulla joku toinen samasta syystä eristyksiin joutuva ... Mutta muuten olen kyllä saanut olla huoneessa yksin :) Ja omaan huoneeseen on kyllä tullut käymään muutama kaverikin :saint:

Päivystys kutsuu yksityiselle 10 aikaan jonottelemaan .... On ollut tuota mahkramppia , tosin taas hieman vähemmän , mutta jos samalla sanoisi siitäkin ja tää närästys , ei enään riitä vain yö lääkkeet kun toi kurkku oli jo tulessa kun ekan kerran lääkityksen aloitin ja päivisinkin polttaa ... :headwall: Mutta lopullinen syy miksi menen päivystykseen on se että vanhimmalle tytölleni piti eilen tulla kaveri yöksi ja yhdessä tulivatkin ja menimme saunaan ... <No siellä sitten tyttöni alkoi laskemaan kaverinsa nyppyjä ja missä kaikkialla niitä oli !!! Ja kaveri kertoi että nyt oli suussakin ja jalkapohjaan tullut aamulla nyppy ... Jaahas , ilman silmälaseja tihrustin ja vesirokoltahan tuo näytti , kävimme kuitenkin saunomisen loppuun ja sanoinkin että taitaa jäädä vierailu lyhyeen nyt , että hiusrajassakin näkyy , on kyllä vesirokkoa .... Soitin hänen äidilleen ja passitin tytön kotiin saunan jälkeen ja katsoin vielä lasit päässä nyppyjä , ihan selkeä vesirokko alussa !!!!! Tyttönikin pelästyi , hän kun oli todella pahassa vesirokossa edellisvuonna lähes 3 viikkoa ja koko tuon ajan poissa kotoa (odotin silloin nuorimmaista) ja nyt sittten tää ..... Mulla on kyllä joskus muistaakseni katsottu nuo vasta-aineet ja olisi löytynytkin , mutta kun siskonpojallekin tuli toistamiseen niin .... Päätin sitten että menen tänään päivystykseen kysymään josko kuitenkin pitäisi ottaa lääkkeet tuota vastaan ???? Kun netistä lukemalla on juuri nyt "huonoimmat" ajat vauvan kannalta saada itse tuo vesirokko ja vaavikin voi sitten sen saada :'(
Joten kohta kaupungille ja odottelemaan että lääkäri päivystys alkaa ja valitan samalla kaikkia .... Ja mitä sitten tuosta vesirokosta on mieltä ,kun lääke pitää aloittaa 7 vrk:n kuluessa kontaktista !!!
Sen verran huolissani kuitenkin olin viimeyön , että heräsin koko yön 1 tunnin välein ja kävin vessassa .. huoh ....

neitim

Jos sitä jotain koettais näin puhelimen välityksellä kirjoitella, kun tuo mies tuolla koneella viihtyy. :kieh:

sairastaville paranemisia. :hug:

ja ne joilla huolia pienestään, niin myös :hug:

onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

sassista unohdin eilen sen laittaa, että osastosta ja saleista on yritetty tehdä mahdollisimman kodinomaisia ja kipuun saa kyllä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja. Tietenkin yrittävät ensin tarjota niitä ei lääkkeellisiä vaihtoehtoja. =)

ystävä sai eilen pienen tytön. Ei malta odottaa, että pääsee pientä katsomaan jossain vaiheessa. :heart:

katjuska ja sintti poksuen 22+0 :heart:

neitim: oi voi voi. kylläpäs nyt on harmia. voi ei. kyllä mä olisin kans ihan paniikis. tai mistä mä tiän olisinko, kun tiedän sairastaneeni sen; eikö ne vasta-aineet sitten pysy aina? voi kökkö. voiko niitä vasta-aineita katsoa verestä? tai siis voi, mutta onko siitä hyötyä? ja auttaako se lääkitys varmasti?

ja noron kanssa painiville: voi perhana. meillä on 4/5 perheestä sairastanut, ja mies 3 krt 6 viikon sisällä oksu-paskataudin... JES! mäkin oksensin taas to-illalla, mutta se kyllä voi johtua, kun söin ensin vatsani täyteen ja sitten join ISON mukillisen teetä päälle... kaikki tuli ulos varoittamatta, eikä ollut missään vaiheessa oksettava olo. eilenkin kun söin vähän enemmän niin koko ajan tuli hiukan ylös päin ja tuntui tosi ahtaalta tossa ylävatsalla. luulin kyllä taas torstaina, että joku tauti iski. BLÄÄH.

Tervehdys.
Vielä kaksi yötä rakenneultraan, jännittää ( ja myös kiukututtaa kun mies ei pääse sinne)

Tänään poksuu 21+0. :heart:

Viikon päästä lähdetään sitte sinne Viipuriin, mistä aijemminkin olen kertonut. Maha on kyllä kovettunut ja tuntunut tuolta alhaalta ikävältä viime päivän kävelyistä että voihan olla etten jaksa siellä ko istua hotellissa.

Synnärin vierailujen rajoitus on minusta vähän niin ja näin :/ Voisko raja olla ennemin vaikka vierasmäärä...? Toisilla kun on iso perhe voi isästä ja sisaruksista tulla jos iso joukko. Meillä on kyllä vauvaa ja minua käyneet vanhempanikin katsomassa. Siis minua ei haittaa se että vieraita on vaan ennemin minusta olis ikävää se ettei kukaan kävis. Mulle tuo sairaalassa olo on tosiaan ollu pakollinen paha, josta olen vain odottanut pääseväni äkkiä kotiin.

nyt täytyy ruveta pyykin pesuun ja samalla vois vähän pohtia että mitä sinne laukkuun viikon päästä nakkelee. Mulla on vaan aika pieni matkalaukku ja kun kerran ostosmatkalle on lähdössä niin sais olla kyllä isoooooo laukku :whistle: :D

Viikonloppuja kaikille
-UpsyDaisy

Jaahas , takas kotona !

huh huh mikä aamu ! Menin sitten yksityiselle , mehiläiseen .. no siellä oli päivystämässä joku työterveyslääkäri ja oli kans ihan paniikissa ton vesirokon suhteen ja ohjeistuksessa luki että raskaanaoleville gynekologin konsultaatio ja noista mahakrampeista sama juttu, joten jokatapauksessa päivystykseen SatKS:n ja 85e tonne mehiläiseen !!!!! <- ei mistään siis .... Ja päivystyksessä odottelin pienen hetken hoitajaa , joka ohjasi verikokeille ja sitten odottelemaan lääkäriä ultraamaan .. No minut ohjattiin pieneen toimenpidehuoneeseen odottamaan lääkärin tuloa ja siellä todella ihanalla kovalla ja epämukavalla tuolilla istuin 1½ tuntia kunnes lääkäri tuli , verikokeissa ei mitään ihmeellistä !
Tuosta vesirokko asiasta sanoi , että voit unohtaa koko asian ?????? Ennen rv 19 on paha , mutta nyt ei enään hätää (ja netissä luki ihan päinvastaista ja mehiläisen lääkärikin oli huolissaan kun luki omia ohjeistuksiaan ) No ei kai tässä sitten sen puolesta mitään ?! Joo vesirokko ei pitäisi tulla uudelleen jos on joskus ollut tai löytyy vasta-aineita , mutta niin vaan siskonpojalle tuli toistamiseen vanhempana ja vielä todella pahana !!!! Ja muistan miten oli poikani kanssa samaan aikaan pienempänä , mutta ei voi kuulemma olla mahdollista !!! No joku ihme juttu siis toi , mutta näin vaan oli toistamiseen !

No siinä sitten lääkäri vielä ultrasi ja vauva voi hyvin ja vastaa viikkoja istukka takana , mutta tarpeeksi ylhäällä , ei haittaa synnytystä ... Ei mitään vikaa . Myös kohdunsuu kiinteä ja kiinni .
Noi kovatkin kivut jopa vain toispuoleiset voivat olla vain kohdun kasvukipuja tai sitten johtua tosta ylhäältä leikatusta vatsalihaksesta .... No kysyin vielä että mitäs sitten jos kivut lisääntyvät tai niitä tulee enemmän ? No sitten alkuviikosta uudelleen näytille ja katsotaan tehdäänkö muita kokeita sitten vielä ja määräsi vielä maksakokeet ja jonkun pissakokeen .Soittavat jos niissä on jotain . Ja muuten sanoi että koita nyt olla vuodelevossa tämä viikonloppu ! No joo , koitan sen minkä pystyn ...

neitim

Hyvä kuitenkin että kävit tarkistuttamassa tilanteen Neitim ja nyt on takaovia auki jos kivut lisääntyy niin voit mennä näytille :hug:

Tosta vesirokosta.Meillä 3 lasta+ tää syntymätön sairastamatta.Noilla 4:llä isommalla oli aikanaa ihan kunnolla rokko,kipeitä kuin mitkä ja näppyjä todella paljon.
Mun omalla siskolla ollut lapsena lievänä->muutamia näppyjä,ilman kuumetta ja sille tuli uusiksi myöhemmin.
Lääkäriltä oon kanssa asiaa joskus kysynyt ja se sanoi ettei tule takaisin kun just näissä tapauksissa että eka kerta ollut lievä.Lievä tartunta ei tuo pysyvää immunitettiä.

Olo on kurja ja paljon kotihommia odottamassa :( Kuka tulee laittaan meidän pyykit mun puolestani ja vaihtaan lakanat?????????? :D

Kyllä me ainakin Tyksissä käytiin katsomassa miehen veljen vauvaa? Ja Sasissa tiiän et on ihan kaveritki käyneet katsomassa. Että ei liene mikää ihan joka paikan ohjeistus? Sikainfluenssan ollessa pahimmillaan ei vissii päässy juur kukaan mut normaalisti siis pääsee.

Että ottaa päähän ku ei nyt sitten mun ylipainon takia saatu sitä vauvavakuutusta vielä. 2kk iässä voi sitten hakea uudestaan. Paskat sentää. Onko jollai jotai faktatietoa et miten se äidin ylipaino vois vaikuttaa vauvan terveyteen?

Mulla ei aikasemmi oo ollu muuta ku vähä noit alavatsakipuja mut tänää on vähä pistelly kummallekin puolelle mahaa ja aamusta oli maha jotenki ihan pinkeenä. Nyt käytiin koiran kanssa tunnin kävelylenkillä ni hyvin tuntu ku vatsa välillä kovettu kovin. Mut ei mitää kovia kipuja kyl ollu, sellast pient pistämistä vaan. Mulla on nyt maha alkanu kasvamaan näkyvämmin (työhousut ei meinaa mennä kii enää. :D Vyötä oli pakko jo löysätä. :D) et ehkäpä se johtuis siitä.

tsemppiä kaikille sairastaville! Itsekin pääsiäisen taas flunssassa, vieläkin nenä vähän tukkeessa mutta helpottamaan päin jo! Töihissäkin taas ollut tän viikon vaikka selkä edelleen vähän kipuilee mutta siedettävissä rajoissa. Pitkiä aikoja ei kyllä istumaan pysty mutta onneksi voi itse valita seisooko vai istuuko. :)

Liikkeet tuntuu jo välillä kovinkin ja tumpsahtelee monta kertaa päivässä. Käteenki voi välillä sellaisen pienen sykäyksen tuntea. :)

rv 19+5

Juu ja kyllä tyksissä tähän asti on vierastunnilla tosiaan saanut käydä muutkin kuin oma perhe,sikaflunssan aikaan kai oli rajoitettu.Ainakin vielä viimeksi 12/08 kävi mullakin pari kaveria osastolla,kun vauva kellastui ja jouduin olemaan pidempään.Muuten meillä pääsääntöisesti vieraat tulleet kotiin vauvaa katsomaan,mikä sopii mulle hyvin =)
Mut en sitten tiedä mitkä säädökset tällähetken....

Sairaalan vierailuista.. Sillon kun esikoinen syntyi 11/07, ei ollut mitään rajoituksia ainakaan VKS:ssa, mua ja poikaa tuli kattoon tuoreen isän lisäksi paappa, mun isovanhemmat + veli, sekä yksi kaverini, ja kolme muuta sukulaista. (Mun vanhemmat ja muut sisarukset oli ulkomailla, muuten olis nekin tullut vierailulle). Mutta nyt on tosiaan tullut uus sääntö, että vain vauvan isä ja sisarukset, ja mun mielestä se on hyvä juttu! Itekkin olin viimeksi niin väsyny, ja huonossa kunnossa et olisin melkein tykännyt, jos ei olisi noin paljoo vieraita käyny, mutta eipä sitä osannu sitten sanoa etten jaksa. Ja sekin vielä, että kun mä olin viikon synnytyksen jälkeen pojan kanssa siellä osastolla, niin huonekaveri kerkes vaihtua kolme kertaa, ja niillä kaikilla kävi sit vieraita, ja ei se kauheen kivaa ollut ku ei saanu kunnolla ite siinä sitten levättyä. Joten mä ainaki toivon, et toi uus sääntö olis vielä elokuussaki voimassa :)

meillä kävi v.2002 poikia katsomassa ainakin 30 ihmistä 5 pv:n sisällä.. huh huh sitä trafiikkia. :O - tietysti kävivät kun syntyi KAKSOSET. itse olin niin väsynyt, etten mistään mitään muista; ainoastaan valokuvista ja niissäkään ei kaikkia vieraita ihan ole.
tällä kertaa en kyllä välittäis että kävis niin paljon porukkaa, vaikka eihän se ketään silloinkaan haitannut, kun perhehuone oli. jotenkin vaan ajatuksen tasolla olis kiva olla ihan oman perheen kesken, ja ihan lähimmät vaan kävis.
mut en kai mä sit ala estelemään, jos sinne porukkaa alkaa lappamaan. vai tarttisko antaa jo ohjeita ennen synnytystä, että lukis siä sitten papereissa... :kieh: :LOL: - pöh, kuitenkaan kukaan(hoitajistakaan) niitä huomioi.

neitim: vai oli taas ihan erilaiset käsitykset eri lääkäreillä, ja kivasti sait odottaa. JIHUUUUU! mä istuin viimeksi viime suunnuntaina 4h!! päivystyken ihanilla tuoleilla, jalat toisella penkillä.
no, ehkä sitten voit olla ihan huoletta tuon vesirokkoasian suhteen! hyvä, hyvä.

Reissusta kotiuduttiin toissa iltana siis budabestistä.. siis mun mielestäni jos haluaa euroopan kaupunkilomalle niin suosittelen kyllä prahaa viime vuonna käytiin siellä samaan aikaan ja oli huisin siistiä ja tosi mukava tunnelma.. tuo buda jäi vähän vajaaksi.. :| ja tuliaisena se sappi taas vaivaa kun siellä oli tosi vaikea löytää mietoa ja kevyttä ruokaa ravintoloista..
no sitä parannellessa kotona.

Hain myös sitä vakuutusta syntyvälle vauvalle.. ei oo kuuluna mitään.. epäilen että jää tuosta painosta kiinni..
edellisistä lapsista en oo kyllä ees hakenut kuin siihen 2kk ikään.. ja on tulleet ilman rajoitteita paitti tuosta parivuotiaasta kun sillä oli se halkio huulessa siihen tuli vain sellainen etteivät korvaa huulen korjauksia tms.. mutta esim korvat meni ihan normaaliksi no ei meillä oo ollut kuin kaksi korvatulehtusta, onneksi..

Kuka teistä kasvattaa kasvimaata kesällä?? mie koulin eilen tomskut ja paprikat kasvamaan isompaan purkkiin odottamaan kasvihuonetta, daaliat istutin eilen kellarista ja asterin ja timanttikukan taimet on hyvällä alulla.
myö tehdään aina oma pottu, sipuli ja kesä vihannekset, tomaatit, kurkut, retiisit, melonit ja maissit.. porkkanaa ei viitti kun sitä saa lähitilalta luomuna ostettua läpi talven niitä kakkoslaadun porkkanoita 60senttiä kilolta.. joten eipä kannata.

olen ostanut jo pinkkii ja punaista :heart: kun se ehkä tyttö lupaus tuli sieltä ultrasta.. kirppiksillä tekisi mieli käydä. masussa myllätään jo kovasti!!

Suppis 21+0 POKS

Meillä tehdään kasvimaata kesällä :)
Itseasiassa purkeissa on jo liian aikaisin kasvamaan laitetut kesäkurpitsan taimet ja avomaankurkun taimet .. tosin muutaman kesäkurpitsan taimi on jo kuollut kun on olleet niin painavia ilman kunnollista tukea ja katkenneet .. (no vielä ehtii uudet laittamaan :LOL: )
Ja jotain muutakin mm. maissia ja kokeilussa vesimelonin taimet .:)
Tosin tilasin kasvihuoneenkin jossa voi harrastaa uudenlaista kokeilua .. jonne ajattelin kanssa laittaa tomaattia ja kurkkua ja ehkä noita vesimelonin taimiakin :D

neitim + tytsy 23+

Matilda84
En tiiä mikä on naikkarilla nyt käytäntö mutta musta se olis hyvä jos sitä olis rajattu edes vähän. Viimeks synnärillä osastolla sitten huone toverilla oli kauhee ryhmä vieraita ja ne oli siellä ikuisuuden, koita siinä metakassa sitten nukkua :ashamed:

Mä oon ihan kanttuvei. väsyttää ihan tuhottomasti. aamulla en saanut nukuttua joten nousin kuudelta.menin salille vaikka teki tiukkaa eilisen pumpin jälkeen.
käytiin korkeasaaressa perheen kanssa ja siellä jo jalat ihan turta. tuntee taas liikkuneensa.huomenna on onneks keppijumppa joka on ihan kiva palautus jumppa vastapainoks tolle pumpille.
Taas oli sellainen mukava vauvakuumeinen samassa pumpissa, viimeks se kaikkea kyseli ja ihasteli mun masua ja nyt se vaan katteli koko ajan :D

Joo mä taidan kohta kömpii nukkumaan.

Matilda & Viljo kuittaa rv23+1 :heart:

Nyt on pakko hehkuttaa. BB:n Sami kävi tänään meidän kaupassa. Harmi vaan ku ei käyny mun kassalla ;) Hetki piti miettii että miten on niin tutun näkönen, ja sitten välähti.

Sillon ku poika synty niin osastolla sai käydä isän ja sisarusten lisäksi isovanhemmat. Mutta kyllä meitä sitten kävi mun veljet kattoon, ja toisen veljen sillonen puoliso. Mies vietti aika paljon aikaa sairaalassa, eikä nuo kätilöt siitä mitään sanoneet. Mutta tottahan se on että jos huonekaverilla koko ajan ramppaa vieraita, niin ei se kivaa ole. Että ihan hyvä että on nuo rajotukset :)

Jotain muutakin piti kirjottaa, mutta en yksinkertasesti muista että mitä.

Marlin ja Justiina 23+4

Ootteko muut ajatellu/hankkinu millasen turvakaukalon vauvalle? Meillä oli esikoisella Gracon kaukalo, käytettynä mun pikkuisimmilta sisaruksilta. Se ollaan ehditty laittaa jo eteenpäin, joten nyt päädyttiin tänään tilaamaa vauvelille Brio Primo turvakaukalo jalustalla. http://www.vaunula.fi/brioprimokaukalo.htm Tommoinen, musta-ruskea värillä. Toi oliki nyt eka isompi hankinta tälle tulokkaalle :)

Hei tulipas mieleen yks toinenkin juttu.. Kun olin eilen vesijumpassa, ja sitä ennen viimeksi joskus ennen raskautta ollut, ja rupesin sitten muisteleen et raskausaikana ei kannattaisi alottaa mitään uutta liikuntalajia vaan voi jatkaa normaalisti semmosella mihin keho on tottunut. Niin eipä kai tuosta mitään haittaa silti voi olla jos rupeen nyt yhtäkkiä käymään säännöllisesti vesijumpassa? Oli niin mukavaa ja piristävää, ja jotenkin masun kans on ihana olla vedessä :)

Tuli tossa mieleen että siskon kaveri sai juuri pari viikkoa sitten vauvan ja synnytti kanssa SAS:issä niin kyllä siellä mun mielestä sai sillonki kaverit käydä kattomassa. Et kait se menee tosiaa vähä paikan mukaan.

Tässä vaiheessa paha sanoa että onko se hyvä vai huono asia kun ei oo itellä siitä mitää kokemusta. Täs vaihees sanoisin et ihan kiva et muutki sukulaiset pääsee kattomaan. En nyt mitää yleisäryntäystä halua sinne mutta ainakin jos oma äitini ja siskoni sais tulla sekä miehen vanhemmat ja miehen veli puolisoineen. Muut voivat sitten tulla katsomaan kun on kotiuduttu. :)

Meillä täällä aletaan kohta jännittämään kissavauvojen syntymää. Kaksi viikkoa kissan laskettuun aikaan. Maha alkaa hällä olemaan jo valtava! :) :heart:

mmiilia meillä on samanlainen esikoisen jäliltä. Tosin erivärinen vaan. Ja tuolla jalustalla kans. Ja ollaan kyllä tykätty.

Kummeista joku kyseli, ja me ollaan jo neitille kummit pyydetty. Kastetaan samalla tuo esikoinen, ku häntä ei sillon aikanaan kastettu.

Niin joo, ja sinivalohoidosta piti aikasemmin kysyy. Kuinka monella on vauva sinne joutunu, ja jos on useampi lapsi, niin onko kaikilla ollu keltasuutta? Nyt jo murehin että mitä jos nytkin vauva joutuu siihen. Poika oli onneks vaan yhen vuorokauden, mutta ei kyllä tarvis nyt niitä lisäpäiviä osastolla oloon tulla. Nyt sitten kuulemma otetaan viikolla 36 joku vasta-aine testi. Tietääkö siitä joku tarkemmin?

Meillä poika heräilee reippaasti jo heti klo 6 tienoilla joka ikinen aamu joten täällä ollaan virkeinä jo liikkeellä :headwall:

Yritän kommentoida joitain juttuja nyt kun hetki on aikaa istua koneella, isi viihdyttää elohiirtä..

Ensiksi Marlin kyselit sinivalosta, meillä poka joutui kovan keltaisuuden vuoksi ensin siihen valopatjalle ja siitä kokonaan siihen valokaappiin. Me oltiin synnärillä 8pv synnytyksen jälkeen joista ehkä 3-4pv poika siinä valohoidossa. Keltaisuus hänellä johtui siitä kun syntyi rv36+4. Nuo 8pv ei tosin enää tuntunut siinä konkurssissa missään kun olin jo maannut rv29-34 sairaalassa ennenaikaisen supistelun ja synnytyksen uhan takia.. Mutta tulipahan pojalle hintaa jo ennen kuin oli edes syntynyt..
Mutta siis mulla kans otetaan se vasta aine testi rv36 enkä kyl tiedä siitä yhtään sen enempää??

Kummeista ei mitään hajua.. Miten se onkin nyt jotenkin niin hankala päätettävä??
:/
Sairaalassa vierailijat, musta on ihan hyvä jos rajoitetaan hieman. Meillä esikoinen syntyi -08 KYS:ssa ja sinne oli tullut rajoitukset vierailijoille. Tosin saatiin erikoisluvalla mummut ja pappa sinne kun meidät oli siirretty yhden hengen huoneeseen. Nyt ei ole tarkkaa tietoa kuinka K-HKS tässä asiassa menettelee..?

Vauvahaaveita onnittelut ikääntymisestä :flower: B)

Me9jaBonus kivan siro maha sulla, kun jos vertaa omaansa, järkyttävä mikä.. :$

ON: Mulla on ollut suht hyvä tämä odotusaika, hieman närästää silloin tällöin ja painon kanssa kamppaillaan mut sekään ei mitään uutta. Supisteluja ei toistaiseksi ole ollut luojan kiitos mutta häntäluu ja sieltä alueelta aikas kipiä välillä. Mullahan nuo supistelut tuntui viime raskaudessa selässä koko ajan enkä niitä aluksi supisteluiksi tiennytkään juuri siitä syystä. Silloin myös poitsu oli alusta alkaen niin alhaalla että alapäätä kiristi ja painoi jatkuvasti mikä teki olon tukalaksi.
Nyt tämä vauva on erilainen, tämä melskaa ympäri vatsaa eikä pysy paikoillaan. Ihana!
Mulla olis kontrolli aika äpolille tiistaina jossa tsekataan kohdun kaulan tilanne, toivottavasti kaikki olis hyvin eikä aukeamista/lyhentymistä olis tapahtunu. Niin ja olis mukava myös nähdä vilkaisu vauvasta, täytyy kysäistä jos se olisi mahdollista.

Sit viel onnittelut kaikille jotka saaneet hyviä ultrakuulumisia ja muita hyviä tuulia ja iso :hug:
niille jotka sitä kipeimmin tarvitsevat!

Alkuperäinen kirjoittaja Suppis76:
Kuka teistä kasvattaa kasvimaata kesällä?? mie koulin eilen tomskut ja paprikat kasvamaan isompaan purkkiin odottamaan kasvihuonetta, daaliat istutin eilen kellarista ja asterin ja timanttikukan taimet on hyvällä alulla.
myö tehdään aina oma pottu, sipuli ja kesä vihannekset, tomaatit, kurkut, retiisit, melonit ja maissit.. porkkanaa ei viitti kun sitä saa lähitilalta luomuna ostettua läpi talven niitä kakkoslaadun porkkanoita 60senttiä kilolta.. joten eipä kannata.

Suppis 21+0 POKS
Kuulostaapa hyvältä tuo sinun kasvimaa!! Ihana ku kesä tulee niin saa tuoreita kasviksia, vaikkakin me joudumme tyytymään kaupan antimiin :/ Ihana ois pitää omaa kasvimaata, josta sais pöytään vihanneksia.. Ehkäpä joskus minäkin innostun viherpeukaloksi, jos joskus omakotitaloon muutetaan ja on mahdollista pitää kasvimaata :)

Yhteistyössä