Elintaso

Olisi kiva tietää miten muut perheelliset elelee. Eli onko kaikilla suuret omakotitalot ja farmari autot vai voiko pienemmillakin tulla toimeen??

Siksi utelen tälläistä kun alko itseä mietityttämään asunnon ja auton riittävyys kun pikku kakkonen syntyy?

Ja sitten vielä olisi kiva tietää että mitenkäs 1,5vuotiat vauvelit nukkuu? eli siis nukkuuko äitin vieressä, pinnasängyssä vai jossain muualla? Ja vieläkös sen ikäinen heräilee öisin?? Tietäisin vähäsen mitä odottaa :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä 80:
Olisi kiva tietää miten muut perheelliset elelee. Eli onko kaikilla suuret omakotitalot ja farmari autot vai voiko pienemmillakin tulla toimeen??

Siksi utelen tälläistä kun alko itseä mietityttämään asunnon ja auton riittävyys kun pikku kakkonen syntyy?

Ja sitten vielä olisi kiva tietää että mitenkäs 1,5vuotiat vauvelit nukkuu? eli siis nukkuuko äitin vieressä, pinnasängyssä vai jossain muualla? Ja vieläkös sen ikäinen heräilee öisin?? Tietäisin vähäsen mitä odottaa :flower:
no meillä kyllä on tuo omakotitalo ja farmariauto, mutta eihän se sitä elintasoa mittaa? Tulot ei järin suuret, mutta pärjäillään=)

tuohon nukkumisasiaan ei voi kuin kertoa oman kokemuksensa, koska joka perheessä toimitaan omalla tavallaan... Meillä tyttöjen ikäero 1v 4kk (synt. 09/03 ja 01/05) ja kun kakkonen syntyi, nukkui esikko omassa huoneessaan. tosin olen molemmat siirtänyt omaan huoneeseen n. puolen vuoden iässä=) Nyt vähän jännittää, kun meille odotellaan kolmosta syntyväksi ensi kesän korvalla, että mitenkäs sitten yöt sujuu, kun nuo vanhemmat lapset ovat nyt alkaneet kömpiä yöllä äitin ja isin viekkuun... :/
 
Me asutaan pienessä omakotitalossa jossa asuintilaa 3h+keittiö+vaatehuone n.80 neliötä. Lisäksi alakerrassa saunatilat,autotalli,varastot. Ja farmariautokin löytyy =)
Lapsilla ikäeroa 1v7kk ja oma yhteinen huone lapsilta löytyy,mutta usein vanhempi lapsi 2v6kk kipittää yöllä meidän väliin ja toisinaan nukkuu koko yön meidän välissä. Välillä taas nukkuu hyvin koko yön omassa huoneessa. Nuorempi on 11kk ja nukkuu yöt yleensä heräämättä omassa huoneessa ja sängyssä. Jos mies on yövuorossa,otan molemmat lapset viereeni nukkumaan =)
 
Rivitalo kolmio ja toinen lapsi tulossa. Omakotitalot meilläpäin noin 300 tuhannen arvoisia joten tyydytään nyt muutamaksi vuodeksi tähän rivikotiratkaisuun. Omakoti suunnitelmissa esikoisen kouluun menoa ennen. Farmariauto ihan tilasyystä, mahtuu paremmin. Kyllähän farmarin saa yhtä halvalla/kalliilla ku porrasperäisenkin, ei se oli mikään elintason mittari. Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen vajaan 6kk iässä ja toinen saa luvan mennä sinne kans ku ikää tuo puoli vuotta. Yöheräämiset loppui 8-9kk iässä samaan aikaan ku imetys, mutta kyllähän vieläkin tulee kausia jolloin tarvii öisin silittelyä.. esim kipeenä. (Nyt ikää 1v7kk)
 
Ei ole omakotitaloa, eikä kyllä tällähetkellä farkkuakaan ja hyvin ollaan pärjätty kuitenkin. Vuokralla asutaan pien kerrostalon alakerrassa ja ainakin näin komihenkisenä perheenä tää riittää meille hyvin. 1,5v:n nukkumsista en osaa sanoo, kun tuo oma on vasta vajaa 11kk, mutta meillä ainakin yleensä nukutaan ihan hyvin. Hampaita tekee poika nyt, joten muutamana yönä on vähän levottomampaa ollut...
 
Farkku on mutta omakotitaloon näillä tuloilla ei liene asiaa meidän seutuvilla, luulen - mutta tyytyväisenä eletään kolmestaan kerrostalokolmiossa. Neliöitä kuitenkin sen verran vähän että jos ja kun toista lasta pukkaa niin vaihto on edessä.
 
omakotitalossa jossa on asuintilaa 4h+keittiö+sauna/pesutila
2lasta meillä vanhin lapsi nukuu koko yön ilman heräämistä mut toinen joka on 2v.8kk heräilee öisin parikertaa. kummatkin nukkuvat omissa pedissä, mut täällä hetkellä pedit ovat lähellä meidän petiä, mut joulukussa pyritään siirtämään omaan huoneeseen, se riippuu jos huone saadaan siiksi kuntoon, siellä on remontti menossa.
 
me asustellaan kerrostalo kolmiossa 76 neliötä, esikoinen 5v ja nyt odotellaan perheen lisäystä, ei olla vielä stressattu isommasta asunnosta ku tämä tulokas nukkuu kuitenkin aluksi minun ja isännän huoneessa eikä vielä tarvii niin sitä "omaa tilaa" ja kyllä meiltäkin farmari löytyy, ei tosin oo mikään 2007 vuosimallin menopeli vaan jo vanha yksilö =)
 
Omassa kerrostalo kolmiossa asutaan, 76,5 neliöö.
Meidän 3 henkinen perhe + 2 kissaa mahdutaan tänne oikein hyvin. Autoina ihan perus 5 hengen autot. Farkku oli muttei koettu sitä meille sopivaksi. Vaunuikäkin oli jo ohi.
Poika alkoi nukkumaan yöt omassa huoneessaan puoltoistavuotiaana. Muutamana yönä vähän kitisi ja vaati maitopullon. Pikkuhiljaa alkoi nukkumaan täysin heräilemättä. Ennen tuota nukkui omassa sängyssä meidän makkarissa mut siinä sit heräiltiin koko perhe pitkin yötä. Nyt kaikki nukutaan oikein hyvin ja rauhallisesti, poika 2v2kk.
 
meillä vuokrarivariasunto (3henk.+koira), farkkuautoa ollaan ostamassa, ihan käytännön syistä parempi! 2autoa ja itse opiskelen, mies töissä! ihan hyvin ollaan pärjätty! Meillä lapsukaisemme nukkuu pinnasängyssä meidän sängyn vieressä! heräilee joskus 1-2x yössä maitopullon perään, toisinaan taas nukkuu yön putkeen heräämättä!
 
me asutaan vuokralla kolmiossa kerrostalossa... ja ihan hyvin pärjäillään vaikka mies opiskelee. meijän vaava 1v6kk nukkuu kyllä omassa pinnasängyssä joka on ihan kiinni meidän sängyssä. heräilee monta kertaa yössä vaatien silittämään tai yrittäen kiivetä meidän sänkyyn. ois niin ihanaa ku se nukkuis koko yön omassa sängyssä, ja omassa huoneessaan. onks neuvoja kuin se onnistuis?
 
zannah meillä joskus ns."yövalo", nyt ollut muutamana iltana ja poitsu herännyt ja ei millään meinaisi rueta uudestaan nukkumaan eikä huoli pulloa. vaan itkeskelee kun herännyt kesken unien. Olen tehnyt niin että olen sammuttanut valot ja laittanut poitsun pötkälleen ja peittoa päälle ja tuttipulloa suulle antanut, on joskus mennyt sillä ohi! Tosin nyt sillä on hirmu vahva oma tahto, jos ei tee niinkuin itse haluaa niin se kyllä ottaa vallan omiin käsiinsä! :whistle: Olen monelta kuullut että pitäisi laittaa huone pimeäksi ja kääntää lapsi toiselle kyljelle mutta ei meillä ainakaan ole kyllä auttanut! Kahta kauheampi itku tullut ja minä en pysty kyllä jättämään lastani itkemään... Joskus myös olen pitänyt pinnojen välistä omalla kädelläni pojan kädestä kiinni ja joskus vaan sängyssä vieressä pötköttänyt ja se on ollut omassaan, mutta en osaa kovin hyviä neuvoja antaa, kun meillä (ainakin tällä hetkellä) nukahtaa aika hyvin omaan sänkyyn!
 
kiitos neuvosta! mut en haluis enään antaa tuttipulloa yöllä, ku on jo muutenki päästy niistä eroon.mä joudun koko yön nukkuun käsi tyttäreni sängyssä , sen pään alla... välillä saan repästyä käteni pois,mut sitten hetken pääsyä kuuluu haluu äidin käden... on paikat tosi kipeenä aamulla. meillä on tosi voimakas tahtoinen tyttelli
 
meillä on vielä tuttipullo ja oon ihmeissäni että miten saan siltä sen pois! (tutista luovuttiin vuoden iässä, eikä sitä kaivannu yhtään, eikä juurikaan enää sitä käyttänyt niin päätettiin jättää pois..mutta tämä pullo onkin sitten asia erikseen..) Päiväkodissa ei kuulema huoli sitä ollenkaan ja nukahtaa tosi hyvin, mut kotona, ei tartte kuvitellakaan että nukahtais ilman sitä! :eek: ootko kokeillu mitn.uniriepua tms? tiedän et toi on väsyttävää.. voimia sulle! :hug:
 
meillä on kaksi lasta, 3v. ja 10kk. Mies tekee töitä kohtalaisella palkalla, minä olen kotona. Asumme vuokralla ja meillä on aika uusi auto. Ollaan aika tyytyväisiä tähän tilanteeseen, mutta kyllä sitä rahaa vois olla välillä pikkasen enemmänkin. Siksipä hoidan nyt keväällä koulun pois alta, että pääsen työelämään.
 
Meillä on neljä lasta, 8v poika, 2 v tyttö ja 2,5 kk vanhat kaksostytöt. Asutaan omakotitalossa jossa on 4 h+ keittiö+sauna+kodinhoitohuone. Kaksi autoa toinen farmari vm. 2006, isäntä tarvitsee töissä kun on paljon työkaluja yms.mukana ja 7 hengen tila-auto vm. 2001, jolla minä ajelen lasten kanssa. Olen lasten kanssa kotona, jäin hoitovapaalta äitiyslomalle (vakituinen työ). Töissä olen ollut viimeksi 2005 syyskuussa. Isäntä siis tienaa rahat toistaiseksi. Ja omasta mielestäni emme tienaa keskivertoa enempää. :xmas: :heart:
 
Me (minä, mies, pojat 3v8kk ja 1,5v ja kolmosen la 28.12) asutaan kerrostalossa, 67neliötä. Asunto on avara ja tilava. Ei ole autoa, eikä sillä mitään tekisi, koska kaikki palvelut on ihan kävelymatkan päässä ja julkisillä pääsee todella helposti kulkemaan. Vuokra on suht edullinen tässä, kun vuokraan kuuluu vielä sähkö, vesi ja netti. Kämppä remontoitiin kokonaan lattiasta kattoon keväällä -05 eli kaikki kodinkoneetkin vaihdettiin. Tässä asustellaan ehkäpä vuoteen 2010, jolloin mies valmistuu ja sitten aletaan katsella omakotitaloa kotipuolesta :)

Meillä 1,5v nukkuu meidän välissämme, pinnis meni pieneksi. Sänky on ostettu jo, mutta se jouduttiin tilaamaan jostain, niin toimitus viivästyy. Poika on nukkunut yöt putkeen 6kk iästä lähtien, jolloin lopetin yösyöttämisen.
 
noh,me nelihenkinen perhe asutaan omassa osakkeessa kerrostalossa...valitettava asia on se että tämä on pieni kaksio 54neliöö.
tämä menee kyllä jo naurettavaksi,ei voi muuttaa nykyajan hinnoilla mihkään :LOL:
autokin tuntuu jo ahtaalta chrysler neon ei oo järin suuri,ei mahu ees vaunut takakonttiin.
 
Mies on yrittäjä ja minä kotiäitinä ja samalla suoritan loppuja lukion kursseja,ja mietin mitä alkasin opiskelemaan.Satunnaisesti siskon kahvilassa töissä.
Farmariauto on,omakotitalo on ja oma osake jota tosin yritetään myydä nyt kun ei siinä enää asuta.
Lapset on 3v4kk ja 2v1kk,ja kummatkin ovat 1,5v nukkuneet yöt kokonaan omassa sängyssä.
 
Ei ole omakotitaloa eikä varmaan ikinä ole varaakaan niihin näillä seuduilla...

Omistusasunto kerrostalossa ( kolmio ) meillä on, suurin osa tästä kyllä on pankin. ;)

Autokin on, vieläpä oikein tila-auto, mutta on sen verran vanha, että saatiin ostettua ilman lainaa.

Itse teen joskus viikonlopputyötä. Mies keskituloinen. Ihan hyvin elellään, kun säästöönkin jää. :)

Ja meillä 3 ja 1 vuotiaat lapset. Lisääkin haaveissa...
 
No meillä on omakotitalo, mutta ei mikään lukaali, vaan ihan perus vanha omakotitalo =) Meillä on farmariauto ja sit toinen pikkuauto.Asutaan sen verran kaukana keskustasta että mä en pääse lasten kanssa kauppaan ilman autoa.Mutta ei meidän elintaso mitenkään hulppea ole, vähän tiukkaa on kun on noita lainoja mutta pärjätään kuitenkin.

Niin ja tosta nukkumisesta;se on ihan jokaisen oma asia, eli se mikä omalle perheelle sopii parhaiten.Meidän poika on nyt 1 vuotias ja yhtäkään yötä ei ole nukkunut meidän vieressä mutta tyttö on jo 3vuotias ja vähän väliä heräilee yöllä ja kömpii viereen nukkumaan :/
 

Yhteistyössä