Elatussopimuksen teko lastenvalvojalla - mitä papereita sinne otetaan mukaan?

  • Viestiketjun aloittaja "Pöhkö"
  • Ensimmäinen viesti
Minulla oli mukana tulotiedot, siis ihan viimeisin palkkalaskelma, sekä verkkopankista tulostettu sivu, jossa ilmenee asuntolainan lyhennysmäärä ja lisäksi vielä lasku yhtiövastikkeesta. Nämä kolme ohjeistettiin ottamaan mukaan.
Siis periaatteessa tositteet kaikista tuloista ja asumismenoista. Lisäksi voisin kuvitella, että jos lapsilla on jotain erityistä kuukausittain toistuvaa suurempaa kulua, niin tositteet niistä voi ottaa mukaan.

Tiliotteita ei tarvita.
 
Viimeksi muokattu:
Elatustuki= lapsen elatuksen tarve jaettuna vanhempien maksukyvyllä.
Itse vein kaikista kuluista tositteen, lapsen koulumaksut, koulumatkat, harrastukset, vuokra+sähkö+vesi, verotodistus ja tiliote.

Lastenvalvoja laski lapsen elatuksen tarpeen kuussa ja laski minun maksukyvyn, joka oli aika pieni koska oli pienempikin lapsi jolla eri isä.

Siitä sitten "neuvottelemalla" haarukoitiin sopiva summa, en suostunut miehen esittämään, joka oli sama kuin mitä kaupunki maksaa, sanoin jotta voidaan ihmeessä mennä oikeuteen ja siellä lasketaan ja määrätään summa. Ei uskaltanut ja siten löysimme molempia tyydyttävän loppusumman.

Ja tämä siis ihan lastenvalvojan laskema summa eli ei mitään minun ahneutta tms.
 

Yhteistyössä