Elatusavun määrä, etävanhemmalla suuret tulot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Etävanhemman tulot ovat todella suuret, n.400000€ vuodessa. Itse olen työtön yksinhuoltaja. Lapsi viettää etävanhemman luona n.8-10 yötä kuukaudessa. Saan tällä hetkellä minimielarit ja minulle sanottiin että voisin pyytää paljon enemmän etävanhemman tulojen vuoksi. Osaako joku arvioida millaisesta summasta voisi olla kyse, edes noin suurinpiirtein? En ole nyhtämässä joka penniä mutta tuntuu hullulta itse todella tiukassa rahatilanteessa kasvattaa lasta ja laskea pennejä kun toinen elää herroiksi ja voisi hyvin auttaa enemmän taloudellisesti. Lastenvalvojaan otan yhteyttä kyllä mutta asia alkoi mietityttämään nyt ja olisin kiitollinen vastauksista.

En tiedä eikä kokemusta. Mutta eikö sen elatusavun laskenta perustu sen lapsen menoihin. Eiväthän ne ole kiinni vanhemman tuloista. Siis teoriassa. Käytäntö on tietenkin eri asia, mutta kun on kaksi vanhempaa ja kotia niin on kaksi elinympäristöäkin.

Jos olette puheyhteyksissä, niin koita neuvotella ainakin sellainen diili, että hyvätuloinen maksaa kaikki lapsen harrastuskulut, niin ei jää osallistuminen ainakaan siitä kiinni. Lätkästä tai tuubaleireistä tulee aika äkkiä aika iso lasku.

Aapee siis saa lapsesta yhteensä noin kolmesataa kuussa? Siis elarit plus lapsilisä.

Miten paljon enemmän lapsi kuluttaa?

Mun mielestä ei voi kuluttaa, enempi on elintason tuomaa luksusta. Ja näin ollen etävanhempi ei mun mielestä ole velvollinen maksamaan penniäkään enempää.

Toki sit jos tarvitaan vaikka harrastevälineitä tai kun lapsi kasvaa ja kaipalilee omaa huonetta voisi mielestäni pyytää että voisiko eksä osallistua vaikka ostamalla fillarin tai maksamalla satasen lisää jotta saadaan se huone lisää.

Jotenkin röyhkeästi yritetään eksistä hyötyä muka lapsen eduksi kun oikeastihan tässäkin tapauksessa aapee ei vaan viitsisi kituuttaa koska toisella on rahaa!

Töihin! Hop!

(mimnenköhän löröpilvi tän jälkeen alkaa tiputella pitkin viikkoa niskaan :X3: )

Tietty voi hakee lisää elaria vaiks mikä lie provo tää on jos ei aikanaan heti erotessa ole juttuja katsottu selväksi...
Jos lapsi haluaa harrastaa varsinkin tietyt harrastukset, hyvät kamppeet ja niin että on lapselle antaa 10 e silloin tällöin käteen niin ihan kohtuullista nostaa elareita.
Tiedän että on ollut ihan ok -elarit mutta jos toinen huolehtii kaiken muun niin ikävuodesta 10 ylöspäin lähtee kyllä rankasti enemmän huoltajalta.
Apn tapauksessa lapsi myös toisella aikaa, en tiedä miten paljon ekstrajuttuja/ leffakäyntejä/ kauppareissuja yms saa siellä..

Yhteistyössä