elareista

olen eronnut lasteni isästä noin 6v. sitten...ja asunut jo 4 vuotta nykyisen mieheni kanssa..
lasten isä maksaa minimi elarit ja käytännössä siis nykyinen mieheni joutuu kustantamaan paljonkin lasteni menoista....en saa yksinhuoltaja tukia tietenkään koska asun avoliitossa...hoitomaksut täydet kun niihin vaikuttaa puolisoni tulot.jos asuisin yksin niin hoitomaksu olisi noin 50e.

ihmetystä aiheuttaa se että lasten isän puolison tulot eivät vaikuta elareiden suuruuteen mutta minun puolison tulot taas kaikkiin yksinhuoltaja korotuksiin ja hoitomaksuihin yms.
missä mättää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
olen eronnut lasteni isästä noin 6v. sitten...ja asunut jo 4 vuotta nykyisen mieheni kanssa..
lasten isä maksaa minimi elarit ja käytännössä siis nykyinen mieheni joutuu kustantamaan paljonkin lasteni menoista....en saa yksinhuoltaja tukia tietenkään koska asun avoliitossa...hoitomaksut täydet kun niihin vaikuttaa puolisoni tulot.jos asuisin yksin niin hoitomaksu olisi noin 50e.

ihmetystä aiheuttaa se että lasten isän puolison tulot eivät vaikuta elareiden suuruuteen mutta minun puolison tulot taas kaikkiin yksinhuoltaja korotuksiin ja hoitomaksuihin yms.
missä mättää?
Vaikuttaa ne puolison tulot sillä tavalla,että ex miellesi lasketaan pienemmät asumiskulut yms.Onhan noissa maksujutuissa käytettävä saman jääkaapin periaate hieman erikoinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen:
Käyt kuitenkin itsekin töissä? Eli kai sun omat tulotkin johonkin vaikuttaa
molempien tulot vaikuttaa kyllä, mutta jos toinen maksaa jo nyt minimiä, pienintä summaa siis minun mielestäni, niin onko siis vielä joku minimin minimi :)
 
vakio
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
lasten isä maksaa minimi elarit
Minimi on nolla euroa. Eikö kannattaisi siis käydä korottamassa, että isä maksaisi edes sen normaalin 130 euroa?

Muuten tilanteeseen täytyy vaan todeta, että totta kai uuden kumppanin myötä asumismenot suhteessa pienentyvät. Eli suhteessa ei tarvi maksaa niin paljoa vuokraa/sähköä/tv-lupaa ym ym. Joten ihan ymmärrettävää tuo.

 
isän puolella
just miksei kukaa ei ajattele kun meidän perheestä joka kuukausi on satoja euroja vähemmän tuloja kun mies maksaa elareita ex:lle.
hitto jos saisin itse joltain rahaa pari sataa lisää perheen pyörittämiseen niin johan tässä hyvin pärjäisi
 
Alkuperäinen kirjoittaja isän puolella:
just miksei kukaa ei ajattele kun meidän perheestä joka kuukausi on satoja euroja vähemmän tuloja kun mies maksaa elareita ex:lle.
hitto jos saisin itse joltain rahaa pari sataa lisää perheen pyörittämiseen niin johan tässä hyvin pärjäisi
:D hehe, meinaatksos että isän ei tarvis elättää lapsiansa :D
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
olen eronnut lasteni isästä noin 6v. sitten...ja asunut jo 4 vuotta nykyisen mieheni kanssa..
lasten isä maksaa minimi elarit ja käytännössä siis nykyinen mieheni joutuu kustantamaan paljonkin lasteni menoista....en saa yksinhuoltaja tukia tietenkään koska asun avoliitossa...hoitomaksut täydet kun niihin vaikuttaa puolisoni tulot.jos asuisin yksin niin hoitomaksu olisi noin 50e.

ihmetystä aiheuttaa se että lasten isän puolison tulot eivät vaikuta elareiden suuruuteen mutta minun puolison tulot taas kaikkiin yksinhuoltaja korotuksiin ja hoitomaksuihin yms.
missä mättää?
No jos lapsi on kirjoilla teidän luona niin tottakai vaikuttaa. Siitähän se riippuu.
 
heh heh
Alkuperäinen kirjoittaja isän puolella:
just miksei kukaa ei ajattele kun meidän perheestä joka kuukausi on satoja euroja vähemmän tuloja kun mies maksaa elareita ex:lle.
hitto jos saisin itse joltain rahaa pari sataa lisää perheen pyörittämiseen niin johan tässä hyvin pärjäisi
No katsos kun sitä voi itse valita että ottaako miehen jolla on lapsia vai ei :)
 
käyn toki itsekin töissä mutta teen 6 tuntista ja palkkaa jää kuussa vajaa tonni....ex:llä jää huimasti enemmän.
mutta sitä vain jäin ihmettelemään että minun miehen tulot vaikuttaa kaikkeen mutta ex:n puolison ei....
 
vakio
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
käyn toki itsekin töissä mutta teen 6 tuntista ja palkkaa jää kuussa vajaa tonni....ex:llä jää huimasti enemmän.
mutta sitä vain jäin ihmettelemään että minun miehen tulot vaikuttaa kaikkeen mutta ex:n puolison ei....
No voihan se lapsi muuttaa varmaan sinne isänsä luo, niin sitten ei vaikuta sun miehen tulot elareihin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakio:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
käyn toki itsekin töissä mutta teen 6 tuntista ja palkkaa jää kuussa vajaa tonni....ex:llä jää huimasti enemmän.
mutta sitä vain jäin ihmettelemään että minun miehen tulot vaikuttaa kaikkeen mutta ex:n puolison ei....
No voihan se lapsi muuttaa varmaan sinne isänsä luo, niin sitten ei vaikuta sun miehen tulot elareihin...
no en antais lapsiani mistään hinnasta pois...eikä lapset edes haluisi muuttaa :) ei ole kyse siitä :)
 

Yhteistyössä