Elämänhallintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
:ashamed: Tuota minä kaipaan.... :ashamed:

Jostain syystä mulla on lähtenyt langat ihan käsistä. Olen koko ajan pahalla päällä, kärttyinen, itkuinen, alakuloinen. :snotty:

Jos päätän siivota, en saa aloitettua ja jos aloitankin, haahuilen vaan paikasta A paikkaan B ja tuntuu etten saa mitään oikeastaan aikaiseksi. Tavarat kertyy joka paikkaan, pyykkikasa kasvaa, ym. Joka ilta raivaan hieman ettei ole niin kaaos aamulla mutta tämä koti alkaa jo ahdistaa.... :snotty:

Olen päättäbyt tiputtaa tänä vuonna nämä hilvatan ylimääräiset kilot mutta mitä teen - vedän herkkuja päivät pitkät, potien samalla hirveää itseinhoa. :snotty:

Kun katson itseäni peilistä, näen lösähtäneen, värittömän, tylsän ja tympeän näköisen naisen joka kaipaisi piristystä jo pelkästään ulkonäköönsä. Meikkaaminenkin tuntuu turhalta kun tuntuu ettei sillä ole mitään vaikutusta tähän naamavärkkiin. Hiuksetkin vaan sutasen jollekin nutturalle niskaan, ajatuksena mitä väliä kun kuitenkin vaan kotona olen muksujen kanssa. :ashamed:

Mitä muuta.... suunnittelen vaikka mitä kampaamoreissusta suursiivoukseen, kilojen tiputtamisesta kirpparimyyntiin.... mutta mä en saa MITÄÄN aikaseksi! |O Ja se ahdistaa. Saa mut jotenkin lamaantuneeksi ja saan vielä vähemmän aikaiseksi. Tämä on kuin joku helvatan oravanpyörä jossa pyörin päivästä toiseen. Saamattomuus ahdistaa. Ja ahdistus lamaannuttaa. Enkä loppujen lopuksi saa muuta kuin kamalan migreenin päälle. Ja henkisesti erittäin huonon olon. :ashamed:

Mitä ihmettä minä teen itseni kanssa?

kohtalotoveri! mulla auttaa pois kotoo lahteminen. Ohjelmoin viikon niin, etta esim. kaupassa kaynti on heti aamulla klo 9, jolloin olen siihen mennessa siistiytynyt, meikannutkin ja lapset on aamiaisen syöneet ja valmiita lahtemaan. Jos aamu venyy, mulla menee koko paiva juuri samanlaiseksi p####n oravanpyöraksi, etta sita ei kesta sitten kukaan, vahiten mina itse. Tee vaikka tikusta asiaa. Menemme esim. yhtena paivana kauppaan, toisena kirjastoon, kolmantena perhekerhoon, neljantena neuvolaan viidentena taas kauppaa..huoh ja taas on viikonloppu. Sita rataa. tsemii sulle ap!

Alkuperäinen kirjoittaja leena-maija:
kohtalotoveri! mulla auttaa pois kotoo lahteminen. Ohjelmoin viikon niin, etta esim. kaupassa kaynti on heti aamulla klo 9, jolloin olen siihen mennessa siistiytynyt, meikannutkin ja lapset on aamiaisen syöneet ja valmiita lahtemaan. Jos aamu venyy, mulla menee koko paiva juuri samanlaiseksi p####n oravanpyöraksi, etta sita ei kesta sitten kukaan, vahiten mina itse. Tee vaikka tikusta asiaa. Menemme esim. yhtena paivana kauppaan, toisena kirjastoon, kolmantena perhekerhoon, neljantena neuvolaan viidentena taas kauppaa..huoh ja taas on viikonloppu. Sita rataa. tsemii sulle ap!

Kiitos tuosta vinkistä. Täytyy ehdottomasti kokeilla. :hug: Luulen että tuo saattaisi kohdallani toimiakin.
Ja tsemppiä sinullekin! :heart:

Mä varmaan aloittaisin sinuna siitä omasta ulkonäöstä, joka ei vissiinkään tällä hetkellä miellytä.. Se on mun mielestä aika tärkee asia, koska vaikuttaa niin paljon itsetuntoon. Sulla on paljon asioita listalla, mutta kannattaa ottaa yksi asia kerrallaan.

Lopetat sen herkuttelun nyt. Liika sokeri ja rasvakin pistää mielen matalaksi. Alat hoitamaan itteäs!
Aloitat vaikka aamut sillä että käyt suihkussa ja meikkaat ja pistät nätit vaatteet. Ehkä siellä kotonakin viihtyy paremmin sen takia, jos on aina vähän laittamattoman näkönen ja homssunen. Musta on ainakin mukavampi katella itteeni siinä päivän mittaan, jos peiliin satun vilkaseen, kun on naama kuosissa..(vaikka siis ei aina tosiaankaan ole!) Ja sen jälkeen heivaat sieltä komerostas kaikki rumat vaatteet huitsin nevadaan. Käyt ostaan vaikka uusia "koti"vaatteita, jotain siistiä. Pirteen näkösiä sellasia. Itteensä kannattaa satsata vaikka oliskin kakaroita ja oliskin kotona. Ja käyt todellakin siellä kampaamossa. Heti! :)

Täällä yks samassa pyörässä... |O

Ei tosin onnistu mulla oikeen nuo suunnitelmat eri päiville, kun aikaa mulla on aina klo9-12 päivällä kun on likan eskari, autoa ei ole ja kotihommatkin pitäis tehdä jossain välissä. Kaverit asuu kaukana eikä kävellen viitsi lähteä. Eiköhän tää tästä, kun kevät tulee ja aurinko rupee piristään :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mä varmaan aloittaisin sinuna siitä omasta ulkonäöstä, joka ei vissiinkään tällä hetkellä miellytä.. Se on mun mielestä aika tärkee asia, koska vaikuttaa niin paljon itsetuntoon. Sulla on paljon asioita listalla, mutta kannattaa ottaa yksi asia kerrallaan.

Lopetat sen herkuttelun nyt. Liika sokeri ja rasvakin pistää mielen matalaksi. Alat hoitamaan itteäs!
Aloitat vaikka aamut sillä että käyt suihkussa ja meikkaat ja pistät nätit vaatteet. Ehkä siellä kotonakin viihtyy paremmin sen takia, jos on aina vähän laittamattoman näkönen ja homssunen. Musta on ainakin mukavampi katella itteeni siinä päivän mittaan, jos peiliin satun vilkaseen, kun on naama kuosissa..(vaikka siis ei aina tosiaankaan ole!) Ja sen jälkeen heivaat sieltä komerostas kaikki rumat vaatteet huitsin nevadaan. Käyt ostaan vaikka uusia "koti"vaatteita, jotain siistiä. Pirteen näkösiä sellasia. Itteensä kannattaa satsata vaikka oliskin kakaroita ja oliskin kotona. Ja käyt todellakin siellä kampaamossa. Heti! :)

Tuo on kyllä ihan totta; kun tuntee itsensä homssuiseksi ja rumaksi niin näkee kaiken muunkin niiden "ankeiden rillien" läpi. Olo on ihan luuseri ja mitään ei saa aikaan. :/

Kiitos sinulle myös tsempistä. :hug: Tuota kaipaan tällä hetkellä paljon; tänään pillahdin itkuun miehen kysyessä mikä minulla on. Enkä osannut edes hänelle selittää.... :(

Siis oot varmaan laittanut meille piilokameran ja kirjotit miusta?!
No, herkuttelua oon saanut vähennettyä, kun ei kotiin osteta herkkuja mutta muuten..kaikkee suunnittelen ja kaikki jää siihen suunnitteluasteelle:(
On välillä tosi ärsyyntynyt olo, tiuskin vaan kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Täällä yks samassa pyörässä... |O

Ei tosin onnistu mulla oikeen nuo suunnitelmat eri päiville, kun aikaa mulla on aina klo9-12 päivällä kun on likan eskari, autoa ei ole ja kotihommatkin pitäis tehdä jossain välissä. Kaverit asuu kaukana eikä kävellen viitsi lähteä. Eiköhän tää tästä, kun kevät tulee ja aurinko rupee piristään :D

:hug:

Minä niin vihaan harmaata ja ankeaa ilmaa. Olen täysin kesä- ja aurinkoihminen. Voisin muuttaa jonnekin lämpöiseen ja aurinkoiseen maahan ainakin syys-huhtikuu välille.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Siis oot varmaan laittanut meille piilokameran ja kirjotit miusta?!
No, herkuttelua oon saanut vähennettyä, kun ei kotiin osteta herkkuja mutta muuten..kaikkee suunnittelen ja kaikki jää siihen suunnitteluasteelle:(
On välillä tosi ärsyyntynyt olo, tiuskin vaan kaikille.

:) Mä en tajua kameroiden päälle mitään.... ;)

:hug: Tsemppiä sinulle; tämä ei ole mukavaa tällainen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana :
:) Mä en tajua kameroiden päälle mitään.... ;)

:hug: Tsemppiä sinulle; tämä ei ole mukavaa tällainen. :/

No ei ole mukavaa..tsemppiä sinnekinpäin!

Veikkaan, että niinkuin tuolla nimimerkki "hmm" kirjoitti, se parempi olo lähtee itsestä..ja jospa sitten kun oma ulkonäkö miellyttää, ees vähän, niin on sitten enemmän energiaa muuhunkin..:) Saahan sitä ainakin kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
No ei ole mukavaa..tsemppiä sinnekinpäin!

Veikkaan, että niinkuin tuolla nimimerkki "hmm" kirjoitti, se parempi olo lähtee itsestä..ja jospa sitten kun oma ulkonäkö miellyttää, ees vähän, niin on sitten enemmän energiaa muuhunkin..:) Saahan sitä ainakin kokeilla.

Kannattaisi kokeilla. On niin tympeä olo koko ajan ja pelkään että se heijastuu kohta koko perheeseen. :/ Ja mua pelottaa että vajoan niin syvälle tähän suohon etten sieltä pääse enää omin avuin ylös.... jos siis kovin kauan näin vielä menee. :(

Täällä yksi nostaa kättään ilmaan ja toteaa olevansa ihan samassa oravan pyörässä. Just sain astianpesukoneen tyhjennettyä ja astiat sinne, ku kuulin ukon ajavan pihaan.. Ja muuta en sit tänäänKÄÄN saanut aikaiseksi..

Alota ruokavaliosta, niinkun sanottu hiilari ja rasva yhdistettynä ei saa ketään tuntemaan oloaan elinvoimaiseksi. Jätä ne pois ja lisää vihreitä, niistä saat pirteyttä. Muista vitamiinit, D-vitamiini on vähä niinkun masennuslääke, eli sitä kannattaa syödä ihan extrana talvella. Vähennä iltasyömistä! Sit ulkonäköön panostamista, ihan omaksi iloksi, tulee hyvä mieli. On myös sanottu et suihku piristää masentunutta, joten kantsii käydä aamuin ja illoin.

Tarkasta yöunet, että et nuku liian vähän, tai missään nimessä ainakaan liian paljoa. Liian pitkät unet saa ihmisen väsyneeksi. Käy ulkoilemassa lasten kanssa joka päivä. Raitis ilma piristää. Kun saat siivottua ja ylläpidettyä asuntoa suht kunnossa, se pitää myös mielenvireyden korkeammalla!

Tsemppiä, itse kuitenkin olet vastuussa hyvästä olostasi!

Alkuperäinen kirjoittaja muumibuumi:
Täällä yksi nostaa kättään ilmaan ja toteaa olevansa ihan samassa oravan pyörässä. Just sain astianpesukoneen tyhjennettyä ja astiat sinne, ku kuulin ukon ajavan pihaan.. Ja muuta en sit tänäänKÄÄN saanut aikaiseksi..

Kuulostaa niin tutulta. :/ Mulla menee niin että vajaa tunti ennen kuin mies tulee töistä, alan siivoamaan ja järjestelemään, ruoan laitan tulelle, ym. Sitä ennen vaan .... noh, murehdin, vötkyilen, sätin itseäni ja tekemättömyyttäni, ym. mieltä ylentävää. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja väri:
Alota ruokavaliosta, niinkun sanottu hiilari ja rasva yhdistettynä ei saa ketään tuntemaan oloaan elinvoimaiseksi. Jätä ne pois ja lisää vihreitä, niistä saat pirteyttä. Muista vitamiinit, D-vitamiini on vähä niinkun masennuslääke, eli sitä kannattaa syödä ihan extrana talvella. Vähennä iltasyömistä! Sit ulkonäköön panostamista, ihan omaksi iloksi, tulee hyvä mieli. On myös sanottu et suihku piristää masentunutta, joten kantsii käydä aamuin ja illoin.

Tarkasta yöunet, että et nuku liian vähän, tai missään nimessä ainakaan liian paljoa. Liian pitkät unet saa ihmisen väsyneeksi. Käy ulkoilemassa lasten kanssa joka päivä. Raitis ilma piristää. Kun saat siivottua ja ylläpidettyä asuntoa suht kunnossa, se pitää myös mielenvireyden korkeammalla!

Tsemppiä, itse kuitenkin olet vastuussa hyvästä olostasi!

Tässä on paljonkin hyviä vinkkejä. :hug: Yöunia nukun joka yö noin 6-7 tuntia. Ulkona emme käy joka päivä ja sekin masentaa. Tulee niin huono ihminen- fiiliksiä.... mutta silti ei saa mitään aikaa. Huoh. :/

Parasta siinä kaikessa on kuitenki se et sä ite pystyt tekeen kaikki tarvittavat muutokset. Suosittelen kuitenkin sitä että lakkaat sättimästä itseäsi, negatiivinen ajattelu saa sut vaan masentuneemmaksi noista asioista. Käännät asiat niin et kehut ittees hirveesti kaikista kivoista jutuista mitä saat aikaseksi, ihan vaikka vaan hampaiden pesusta lähtien, ei tarvi olla isoja juttuja. Ja elä ota hirveetä painetta painon pudottamisesta, enemmänki mieti et haluut vaan syödä terveellisesti jotta voit paremmin ja jaksat paremmin, ja ulkoilet samasta syystä. Pikkuhiljaa se paino alkaa tippua pakostakin, ja se onki sit pysyvää painon pudotusta ku ei lähde liian kovalla tahdilla. :) Älä mieti et tarvti itsekuria ja pakotat ittes tekeen asioita, vaan tee niitä siks et se on kivaa ja siitä tulee parempi mieli. Siivoominenki on oikeesti kivaa ku siihen asennoituu silleen, kiva musa soimaan ja rennosti touhuileen vaan. Ite oon ollu ihan samanlainen, mut nää jutut on mulla auttanu! Kyl sä pystyt siihen. Nauti vaan elämästä ja itsestäs, niinkuin ne sulla on. :)

Mä oon yrittönyt kouluttaa mun tavaroita niin että ne menis takaisin sinne minne kuuluukin kääytön jälkeen. Ei ne aina tottele B) .
Nytkin tiskialtaassa on likaisia astioita vaikka ne voisi laittaa koneeseen. Ja pyykitkin saattaa kuivua viikon verran :D . Mutta epämäräisia tavarakasoja yritän välttää ja useimmiten siihen pystynkin, nykyään. Kun ei ole kasoja voi ihan hyvin imuroida äkkiä.
Ja mulla on semmoinen "tapa" että kun keittiö on suurimmaksi osaksi siisti tuntuu siltä kuin suurin osa kodistakin olisi siisti ja näin taas on helmpompi pitää nurjat ojennuksessa.

Jos antaa jonkin nurkaan täyttyä tavarasta niin sitten "kotitonttu" tulee ja sotkee loputkin paikat :/ :xmas:

Yhteistyössä