Elämä on kallista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä yh

Vieras
Kyllä on taas menny rahaa syysvaatteisiin, lasten harrastuksiin. Miksi kaiken pitää olla niin perhanan kallista? Olen luopunut omista menoista ja harrastuksista, että lapset pääsee harrastamaan mieluisiaan lajeja. Seuraava tili meneekin sitten jo talvikamppeiden hankintaan. No sitten voisin ajatella, että alampa itsekkin jotain harrastamaan, niin kaippa se joulu sieltä taas tulee ja rahat menee sinne.

Olis kiva joskus satasata itseensäkkin. En ole aikoihin käynyt edes kampaajalla, saatika ostanut vaatteita itselleni. Pidän tärkeämpänä sitä, ettei lapsia aleta kiusaamaan huonojen vaatteiden takia.

En tiedä olisinko ollut onnellisempi siinä huonossa parisuhteessa missä mies petti ja ryyppäsi. Rahaa sillon oli enempi käytössä. Elämä oli helpompaa rahallisesti, mutta henkisesti olin ihan rikki.

Onhan se kallista ja kai se on se äidin "osa" luopua omista jutuista lasten vuoksi. Niin oli meilläkin vuosia, nyt onneks rahatilanne taas parempi niin et jää äidillekin jotain.
Ootko katsellut esim. ulkovaatteita lapsille käytettyinä? En jaksa uskoa et lapsia kiusattais jos ostaa hyväkuntoista vaatetta käytettynä. Johan ne menee kerran-parin käyttökerran jälkeen uudetkin vaatteet jo "käytetyn" näkösiks (ainakin meillä :D ).

Onhan se kallista ja kai se on se äidin "osa" luopua omista jutuista lasten vuoksi. Niin oli meilläkin vuosia, nyt onneks rahatilanne taas parempi niin et jää äidillekin jotain.
Ootko katsellut esim. ulkovaatteita lapsille käytettyinä? En jaksa uskoa et lapsia kiusattais jos ostaa hyväkuntoista vaatetta käytettynä. Johan ne menee kerran-parin käyttökerran jälkeen uudetkin vaatteet jo "käytetyn" näkösiks (ainakin meillä :D ).

Pienemmälle ostan kyllä käytettynäkin. Vanhin on jo ylä-asteella ja ei löydy oikein mistään käytettynä hänelle.

Itseäni on kiusattu pieneä, koska olin köyhästä perheestä ja minulla ei ollut niitä Lewiksiä niin ku muilla. Se ei ollut mikään kiva tunne. Itsetuntoni oli pitkään nollassa vielä aikuisiälläkin. En myöskään saanut harrastaa sitä, mitä olisin oikeasti halunnut harrastaa. Jouduin sitten tyytymään niihin halvempiin harrastuksiin. Olen toki niistä edelleen kiitollinen, koska sain liikunnallisen pohjan elämälle.

Kyllä luulen, että minunkin tilanteeni joskus paranee, kun saan pidempiä sijaisuuksia töistä. Nyt teen keikkaa ja tulot on todella pienet.