Elämä kaaosta pettämisen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "petetty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"petetty"

Vieras
Mitäs nyt, kun elämä on yhtä kaaosta eikä tulevaisuus näytä sen paremmalta? Mies meni ja petti. Parisuhde tähänkin saakka ollut yhtä vuoristomäkeä. Mies katuu ja sanoo nyt ymmärtävänsä, mikä hänelle todella on elämässä tärkeintä, tarkoittaen sillä minua ja lapsia.
Tunnen vihaa, surua, sääliä, raivoa, rakkautta, ikävää, alemmuutta, ylemmyyttä... Ja nuo kaikki tunteet käyn välillä läpi yhden tunnin aikana. Kaikki on kaaosta. Mies hoitaa kodin ja lapset, itse vain kipuilen ajatusteni kanssa.
Että mitäs nyt?

No, mun mielestä kannattais keskittyä siihen, miten eteenpäin, miten parannatte teidän suhdetta. Ei keskittyä syyttelemään tapahtuneesta. Mutta tää on vain mun mielipide. Palstahan tietty lynkkaa sun miehen tyystin ja sanoo että ei se ikinä parane vaan on paatunut petturi. Mun mielestä asia ei mitenkään aina ole noin.

Jos on kovin tuore tapaus, älä oletakaan että ihan heti helpottaa. Mutta jossain vaiheessa siitä pitää päästää irti, siitä tunteesta että tapahtuma hallitsee koko elämää ja siitä, että mies matelee edessäsi. Tai sitten pistää lusikat jakoon. Kyllä se siitä helpottaa ja yhteinen elämä voi jatkua, mutta ilman että puukko on koko ajan jonkun haavassa.

Mä olin itse avioliitosaani se, jonka paha olo kanavoitui noin. Siis hakemalla lohtua vieraasta sylistä. Mun oli paha olla meidän liitossa eikä ollut keinoa sitä muuttaa ja parantaa. En kuitenkaan halunnut erota,koska hän on hyvä isä ja kunnollinen fiksu mies. Olin hyvin sitoutunut jatkamaan yhdessä, pahasta olosta huolimatta.

Kun asia tuli esille, hän tietytsti syytteli minua. Hän ei pystynyt näkemään asiaa lainkaan kannaltani. Itsesyytökseni ja häpeäni olivat kovat ilman syyttelyäkn. Menin lukkoon ja halusin paeta ja erota. Olin niin nurkkaan ahdistettu. Hän olisi halunnut jatkaa, mutta minä en voinut elää niiden tunteideni kanssa.

Eli jos haluat jatkaa, kannattaa miettiä, miten asiaa kannattaa käsitellä hänen kanssaan. Eteenpäin katsoen. Ei syytellen, sillä hänellä varmaan on kovat itsesyytökset muutenkin.

[QUOTE="Vieras";28403834]No, mun mielestä kannattais keskittyä siihen, miten eteenpäin, miten parannatte teidän suhdetta. Ei keskittyä syyttelemään tapahtuneesta. Mutta tää on vain mun mielipide. Palstahan tietty lynkkaa sun miehen tyystin ja sanoo että ei se ikinä parane vaan on paatunut petturi. Mun mielestä asia ei mitenkään aina ole noin.[/QUOTE]

Lähipiirissä melkein kaikki ovat miehen jo lynkanneet ja ihmettelevät, miksi en heitä miestä ulos. Välillä mietin samaa itsekin. Järjellä ajateltuna olisi pitänyt pistääkin koko mies ulos elämästäni. Tunteet vaan ei anna periksi.

Minua pelottaa, että en pääse tästä eteenpäin. Olen herkkä ja masennukseen taipuvainen. Mitä jos elämäni loppui nyt tähän? Miten pääsen tästä eteenpäin, osaako kukaan antaa mitään käytännön neuvoa?

[QUOTE="petetty";28403876]Lähipiirissä melkein kaikki ovat miehen jo lynkanneet ja ihmettelevät, miksi en heitä miestä ulos. Välillä mietin samaa itsekin. Järjellä ajateltuna olisi pitänyt pistääkin koko mies ulos elämästäni. Tunteet vaan ei anna periksi.

Minua pelottaa, että en pääse tästä eteenpäin. Olen herkkä ja masennukseen taipuvainen. Mitä jos elämäni loppui nyt tähän? Miten pääsen tästä eteenpäin, osaako kukaan antaa mitään käytännön neuvoa?[/QUOTE]

Juu varmaan ovat lynkanneetkin. Toisaalta jos noin käy, niin miks siitä pitää mennä raportoimaan koko lähipiirille..? Itse en vois pettäjänä jatkaa enää eteenpäin häpeän tunteideni kanssa, jos vielä kaikille olisi siitä raportoitu.

Hae ammattiapua.
Mies väittää nyt tajuavansa ja katuvansa. Se saattaa hyvinkin ihan oikeasti puhua totta.
Jos et jaksa hankkiutua suhdeterapiaan miehesi kanssa, yritä löytää hyvä parisuhdekirja (sellaisia oikeasti on, usko pois!) ja kysy suostuisiko miehesikin sen lukemaan. Keskustelkaa asiasta. Luultavasti paras vaihtoehto on että jatkatte yhdessä. Vaikka voin vain kuvitella kuinka se pelottaa.

Jos tämä on ensimmäinen kerta, suosittelisin yrittää päästä asiasta eteenpäin.
Kun elämä on täynnä kaikennäköisiä hankaluuksia, ja vaikka tämä on yksi raskaimmista, siitäkin voi päästä yli. Jopa yhdessä.

[QUOTE="Vieras";28403867]Mä olin itse avioliitosaani se, jonka paha olo kanavoitui noin. Siis hakemalla lohtua vieraasta sylistä. Mun oli paha olla meidän liitossa eikä ollut keinoa sitä muuttaa ja parantaa. En kuitenkaan halunnut erota,koska hän on hyvä isä ja kunnollinen fiksu mies. Olin hyvin sitoutunut jatkamaan yhdessä, pahasta olosta huolimatta.

Kun asia tuli esille, hän tietytsti syytteli minua. Hän ei pystynyt näkemään asiaa lainkaan kannaltani. Itsesyytökseni ja häpeäni olivat kovat ilman syyttelyäkn. Menin lukkoon ja halusin paeta ja erota. Olin niin nurkkaan ahdistettu. Hän olisi halunnut jatkaa, mutta minä en voinut elää niiden tunteideni kanssa.

Eli jos haluat jatkaa, kannattaa miettiä, miten asiaa kannattaa käsitellä hänen kanssaan. Eteenpäin katsoen. Ei syytellen, sillä hänellä varmaan on kovat itsesyytökset muutenkin.[/QUOTE]

No voi sua raukkaa :(

Pään silittelyä vaan kaikille pettäjille, olihan se petetyn vika että meni huonosti.

[QUOTE="Voi elämä";28403972]No voi sua raukkaa :(

Pään silittelyä vaan kaikille pettäjille, olihan se petetyn vika että meni huonosti.[/QUOTE]
Ei se ollut petetyn vika yksin, että meni huonosti. Se oli molempien vika, että meni huonosti.

[QUOTE="Vieras";28404014]Ei se ollut petetyn vika yksin, että meni huonosti. Se oli molempien vika, että meni huonosti.[/QUOTE]

mutta silti pettäjä teki tietoisen päätöksen!

Minä yritin puhua vuosia miehelleni asioista joitten takia tuntui pahalta, joista pahommalta se että hän ei koskaan sanonut mitään kun puhuin hänelle tunteistani. kestoaihe oli se miltä tuntuu kun hän ei halua minua. kertaakaan asiasta ei voitu keskustella,mutta yritin. sitten tuli mtita täyteen, en enään halunnut että minua torjutaan millään tavalla,olin niin vihainen,samaan aikaan olin todella väsynyt.

Tuntui että jos jään meidän suhteeseen en koskaan loppuelämäni aikana tule kokemaan intohimoa-> ihastuin toiseen hetkeksi, siinä vaiheessa aloin ajattelemaan.. onneksi..

sillä muuten kaikki ei olisi nyt hyvin :)

Jos teillä kummallakin on halu jatkaa liittoa, täytyy vaan päästä yli tuosta asiasta. Puhua, puhua, puhua ja vielä kerran puhua asia selväksi. Sekä niistä syistä miksi meni huonosti ja miksi pettämiseen päädyttiin että siitä miten tästä eteenpäin. Kun asia on puhuttu selväksi, siitä ei sen jälkeen muistutella eikä enää jauheta. Ei vaikka miten kiukuttaisi kesken riidan. Sitten se on käsitelty ja "unohdettu" ja keskitytte molemmat parisuhteen ja perheen tulevaisuuteen

Usko pois, kyllä se siitä helpottaa ajan myötä!

Jos teillä kummallakin on halu jatkaa liittoa, täytyy vaan päästä yli tuosta asiasta. Puhua, puhua, puhua ja vielä kerran puhua asia selväksi. Sekä niistä syistä miksi meni huonosti ja miksi pettämiseen päädyttiin että siitä miten tästä eteenpäin. Kun asia on puhuttu selväksi, siitä ei sen jälkeen muistutella eikä enää jauheta. Ei vaikka miten kiukuttaisi kesken riidan. Sitten se on käsitelty ja "unohdettu" ja keskitytte molemmat parisuhteen ja perheen tulevaisuuteen

Usko pois, kyllä se siitä helpottaa ajan myötä!

Jos puoliso pettää, niin hän on joko krooninen pettäjä, tai sitten vaan ei muuten osannut pitää näppejään kurissa tilaisuuden tehdessä varkaan. Jälkimmäisessä tapauksessa liitto on vielä pelastettavissa. Jos on tahtoa.

Mikä on pettämistä? Se. että harrastaa seksiä jonkin toisen kanssa. Entä se, kun ei suostu seksiin kumppaninsa kanssa? Eikö sekin ole parisuhdelupauksen rikkomista?

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2260549-rikkoisitko-lapsiltasi-perheen-jos-kumppanisi-harrastaisi-seksia-jonkun-muun-kuin-sinun-kanssa/sivu6.html#post28404596

Päätät mitä haluat elämältäsi. Miehesi päättää myös saman omalla kohdallaan.

Pettäminen on pitkän linjan juttu. Tiedän kokemuksesta. Pettävä osapuoli joutuu ajan mittaan käymään läpi valtavan määrän tunteita ja tuskaa, mutta kaikki se kannattaa jos välitätte toisistanne.

Petto on pohjimmiltaan homoseksuaalista. Miehen hätähuuto kun ei uskalla tulla ulos kaapista vaan oireilee hakemalla vahvistusta tunteilleen vieraasta sylistä ja rohkeutta olla toisen miehen kanssa.