Eläinlääkärin maksuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekaa kertaa eläinlääkäriin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ekaa kertaa eläinlääkäriin

Vieras
Tyhmä kyselee eläinlääkärin maksuista, eli maksetaanko yleensä heti vai saako sieltä laskun mukaan? Eipä näytä hinnastoja paljon nettisivuilla olevan eika tietoa maksutavoista... :(

Yleensä heti. Tosin olen maksanut myös laskulla ja yhden eläinlääkärin luona kävin seuraavalla viikolla maksamassa (koiran lopetus yllättäen, en muistanut ottaa rahapussia mukaan)

Ja kyllähän ne ell-hinnat on 50 eurosta ylöspäin, oli kyseessä hamsteri tai koira. Riippuu mitä olet menossa tekemään sinne eläinlääkäriin ja mikä eläin kyseessä. Ja riippuu ihan eläinlääkäristäkin. Toiset on sikakalliita, toiset todella edullisia.

Eläinlääkärillä käynti voi maksaa ihan mitä vain maan ja taivaan väliltä.El missä mä käyn voi maksaa käteisellä,kortilla ja jos sanoo et haluu laskun se tulee sit aikanaan kotia.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlize:
Ja kyllähän ne ell-hinnat on 50 eurosta ylöspäin, oli kyseessä hamsteri tai koira. Riippuu mitä olet menossa tekemään sinne eläinlääkäriin ja mikä eläin kyseessä. Ja riippuu ihan eläinlääkäristäkin. Toiset on sikakalliita, toiset todella edullisia.

koko on yksi mikä ratkasee myös

Onko sinulla vakuutus? Monilla klinikoilla on nykyään (mikähän sen virallinen nimi onkaan?) suorakorvaus mahdollista vakuutusyhtiöiden kanssa. Eli ell-klinikalta laittavat paperit faksilla vakuutusyhtiöön ja sieltä tulee päätös muutamassa minuutissa. Itse joutuu maksamaan vain (omavastuun +) tietyn osan laskusta. Kätevää.

Eli koiraa olen viemässä ja rokotukset pitäisi uusia ja.. Minulla siis 11-vuotias koira, jonka olen saanut jonkin aikaa sitten, eikä nämä ole minulle kovin tuttuja asioita. Olenko ymmärtänyt oikein, että matolääkkeet pitäisi olla annettuna pari viikkoa aikaisemmin vai mitenkä? Eikö näihin kuulu sitten ihan perus terveystarkastus?

Mä olen aina maksanut kortilla. Mutta noista ell-maksuista... koskaan ei voi etukäteen arvata kuinka kallis reissu kyseessä! Mielestäni jostain pitäisi pystyä selvittämään etukäteen suuruusluokka paljonko toimenpide maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekaa kertaa eläinlääkäriin :
Eli koiraa olen viemässä ja rokotukset pitäisi uusia ja.. Minulla siis 11-vuotias koira, jonka olen saanut jonkin aikaa sitten, eikä nämä ole minulle kovin tuttuja asioita. Olenko ymmärtänyt oikein, että matolääkkeet pitäisi olla annettuna pari viikkoa aikaisemmin vai mitenkä? Eikö näihin kuulu sitten ihan perus terveystarkastus?

Madotus 1-2 viikkoa ennen rokotukia. Rokotusten hinta on noin 35-85 euroa eläinlääkäristä ja kaupaungista/kunnasta riippuen.

Mitään sen kummempia terveystarkastuksia ei tehdä, sydän ja keuhkot kuunnellaan, koira punnitaan ja silmät, korvat sekä suu tarkastetaan. Mutta tämäkään ei ole joka paikassa tehtävä toimenpide.

Erittäin harvassa eläinlääkärissä annetaan laskulle.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä olen aina maksanut kortilla. Mutta noista ell-maksuista... koskaan ei voi etukäteen arvata kuinka kallis reissu kyseessä! Mielestäni jostain pitäisi pystyä selvittämään etukäteen suuruusluokka paljonko toimenpide maksaa.

Kun soitan ja varaan ajan, niin kysyn samalla hintaa. Näin sen siis saa selville.

Yhteistyössä