Elämäntapatyötön Alma, 31, elää tuilla ja kritisoi ajatusta palkkatöistä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei kenenkään ole pakko käyttää sähköä. Sekin on valinta.
Toki sähkö helpottaa elämää ja säästää paljon aikaa, mutta pärjää sitä ilmankin. Sähkön voi tuottaa itselleen vaikka aggrekaatilla.
 
vierailija
Hienoa, että ajattelet näin. Minäkin haluan lyödä läpi performanssitaiteilijana. Koska selvästi tuet taidetta, voisin lähettää sinulle tilinumeroni, jotta voit siirtää varasi tililleni, jotta voin jatkaa pyrkimystäni itseni elättäväksi performanssi taiteilijaksi. Ihanaa, että yhteiskunnasta löytyy vielä kaltaisiasi, jotka haluavat luopua omastaan muiden haaveiden hyväksi. Olen upea!
:LOL:
(y)
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Ei ole ilmaisia lounaita ja ennen pitkää pää jää vetäjän käteen. Tämän ns hyvinvointiyhteiskunnan täytyykin romuuttua koska näin ei voida jatkaa. Huojuva torni on jo vinossa.
 
vierailija
"Tuuvan toimintaa ohjaa antikapitalistinen passiivisuus. Hän vastustaa ajatusta siitä, että ihmisen olisi tehtävä toiselle ihmiselle rahaa ollakseen validi yhteiskunnan jäsen. "

Tuuvan kitkuttelu arvatenkin 555,11 euron toimeentulotuella on varsinaista hyväntekeväisyyttä, jää hyvä- ja suurituloisille sekä varakkaille peninkulman hiilijalanjälkiinsä tuhottavaa ympäristöä, kun köyhä kansa kompensoi niitä. Sehän on fakta, etteivät hyvätuloiset maksa kulutuksestaan sitä mitä pitäisi, ei lähellekään. Pelkästään pienestä kulutuksesta ja tuloista pitäisi saada kunniamaininta, tai ainakin pitäsi saada rauhassa elää hyväntekijänä hiilijalanjälkipyhimyksenä ilman loiseksi haukkumista. Loinenhan tuhoaa, kuten peninkulman hiilijalanjälkirohmu tekee.
 
vierailija
Jostain nämä harvinaiset poikkeukset kaivetaan ja yleistetään, mikä on oikeiston strategia aiheuttaa vihapuhetta sekä vastakkainasettelua köyhiä ja työttömiä kohtaan. Sopii Putlerille.
Eivät ole harvinaisia poikkeuksia. Sen takia ei hirveästi tarvitse kaivaa. Toki harvempi kehtaa ihan suoraan myöntää olevansa omasta halustaan sossupummina, mutta kyllä heitäkin ihan riittävästi on. Sitten kun mukaan lasketaan ne varjoja pelkäävät ja muut erikoistapaukset, jotka odottavat työkyvyttömyyseläkettä kun ei oikein huvita, niin puhutaan kymmenistä tuhansista.
 
vierailija
Hyvä ja huonoataiteilijaa ei ole olemassa. Jokainen taiteen nauttija on yksilö. Helmiä sioille monessa tapauksessa. Tämän palstan väki on Seiska-lehden tarjontaan tyytyvää porukkaa. Ette te taidetta tarvitsekaan.
Emme tarvitse taidetta, mutta silti meidän pitäisi maksaa tarpeettomasta taiteesta.

Sinä tarvitset taidetta, mutta et halua maksaa siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Hyvä ja huonoataiteilijaa ei ole olemassa. Jokainen taiteen nauttija on yksilö. Helmiä sioille monessa tapauksessa. Tämän palstan väki on Seiska-lehden tarjontaan tyytyvää porukkaa. Ette te taidetta tarvitsekaan.
Edesmennyt isoisäni sanoi, että käy ensin koulut ja hanki itsellesi kunnon ammatti ja tee sitten vasta taidetta. Mielestäni hyvä ohje.
 
vierailija
"Tuuvan toimintaa ohjaa antikapitalistinen passiivisuus. Hän vastustaa ajatusta siitä, että ihmisen olisi tehtävä toiselle ihmiselle rahaa ollakseen validi yhteiskunnan jäsen. "

Tuuvan kitkuttelu arvatenkin 555,11 euron toimeentulotuella on varsinaista hyväntekeväisyyttä, jää hyvä- ja suurituloisille sekä varakkaille peninkulman hiilijalanjälkiinsä tuhottavaa ympäristöä, kun köyhä kansa kompensoi niitä. Sehän on fakta, etteivät hyvätuloiset maksa kulutuksestaan sitä mitä pitäisi, ei lähellekään. Pelkästään pienestä kulutuksesta ja tuloista pitäisi saada kunniamaininta, tai ainakin pitäsi saada rauhassa elää hyväntekijänä hiilijalanjälkipyhimyksenä ilman loiseksi haukkumista. Loinenhan tuhoaa, kuten peninkulman hiilijalanjälkirohmu tekee.
Nimenomaan. Suurituloiset paljon kuluttajat saisivat maksaa peninkulman hiilijalanjälkensä ITSE, ei kaikille ja tuleville sukupolville sosialisointia. Sama muuten yritysten ympäristötuhojen kanssa, jäävät liian usein muille sosialisoitaviksi. Melkoisia loisia!
 
vierailija
Sorruit peukuttamaan itsellesi poistaaksesi pahan mielesi.
Isoisä ei ymmärtänyt taiteen päälle ja siirsi osaamattomuutensa palstan riesaksi.
No en todellakaan. Onpa sinulla huono päivä. Mistä sinä voit tietää vaikka isoisäni olisi ollut oopperalaulaja Martti Talvela tai kirjailija Väinö Linna.
Arvostan kirjallisuutta erityisesti Mika Waltaria, taiteesta Pekka Halonen saa sydämeni, lasitaiteesta Oiva Toikka, käsityötaiteesta Raija Jokinen on listallani ehdoton ykkönen, korutaiteilijana Björn Wikström jne. Klassinen musiikki, baletti ja ooppera eivät myöskään ole vieraita. On olemassa korkealaatuista taidetta ja taidetta.
 
vierailija
Weckström
Itetaiteilijat ja itseoppineet ovat myös taiteilijoita.
Me kaikki olenme elämäntaiteilijoita. Olen edelleen sitä mieltä,
ertä isoisäsi neuvo oli erittäin tyhmä ja ajattelematon.
Ehkä et ole koskaan uskaltanut inttää tyrannia isoisääsi vastaan.
Taide on parasta mielenterveyden hoitoa.
Ei siihen tarvita kalliita, monivuotisia kouluja ja paljon rahaa opiskeluun.
 
vierailija
Itetaiteilijat ja itseoppineet ovat myös taiteilijoita.
Me kaikki olenme elämäntaiteilijoita. Olen edelleen sitä mieltä,
ertä isoisäsi neuvo oli erittäin tyhmä ja ajattelematon.
Ehkä et ole koskaan uskaltanut inttää tyrannia isoisääsi vastaan.
Taide on parasta mielenterveyden hoitoa.
Ei siihen tarvita kalliita, monivuotisia kouluja ja paljon rahaa opiskeluun.
Ei ole ollut mielenterveyden ongelmia joten ei ole henkilökohtaista kokemusta siitä kuinka terapeuttista se on. Pidin kyllä kehareille maalaustunteja ja heillä ainakin oli hauskaa.
 
Tämmöset elämäntapasluibaajat saavat aika usein merkitykseensä nähden liikaa huomioita. Porukka ajattelee, että muutaman sluibaajan takia yhteiskunta on suorastaan romahtamisvaarassa. Luulenpa, että heudän merkitys on kuitenkin aika pieni. Raha mitä saavat, on aika mitätön. Jos heidät laitettaisiin tekemään jotain "hyödyllistä", en olisi niin varma, että siitä mitään tulisi.

Se yksi elämäntapatyötön (Ossi Nyman), joka herätti suunnattomasti närää 4-5 vuotta sitten, on kuitenkin vääntänyt 3 kirjaa. Olen yhden lukenut ja tavallaan se herätti ajatuksia.

Joku voisi ajatella, että julkaistu kirja on merkittävämpi asia kuin perustyön vääntäminen. Ja tää kaveri on julkaissut kolme!

Tuntuu siltä, että enemmistö vaan tarvitsee näitä sylkykuppeja. Monille on tärkeää kokea, että jotkut ovat alempana. Parempi niinkin kuin, että tekevät rikoksia.

Varakkaissakin on paljon niitä joiden työ saattaa aiheuttaa yhteiskunnalle paljon enemmän haittaa kuin muutama "pummi".

Toki mä ymmärrän, että jos ihan kansantaudiksi moinen sluibailu tulisi, niin ongelmissa oltaisiin. Mutta en olisi vakuuttunut, että siihen suuntaan olla menossa.

Mamujenkin työllisyysaste on muuten noussut:

https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2023/maahanmuuttajien-tyollisyys-suomessa-yli-eu-keskitason-tyomarkkina-asema-heikompi-kuin-suomalaistaustaisilla/

Ehkä kaikki ei aina ole niin perkeleen synkkää... Mutta tuntuu siltä, että täällä saa tietyistä asioista sanoa vain ja ainoastaan negatiivisia asioita.
 
Tämmöset elämäntapasluibaajat saavat aika usein merkitykseensä nähden liikaa huomioita. Porukka ajattelee, että muutaman sluibaajan takia yhteiskunta on suorastaan romahtamisvaarassa. Luulenpa, että heudän merkitys on kuitenkin aika pieni. Raha mitä saavat, on aika mitätön. Jos heidät laitettaisiin tekemään jotain "hyödyllistä", en olisi niin varma, että siitä mitään tulisi.

Se yksi elämäntapatyötön (Ossi Nyman), joka herätti suunnattomasti närää 4-5 vuotta sitten, on kuitenkin vääntänyt 3 kirjaa. Olen yhden lukenut ja tavallaan se herätti ajatuksia.

Joku voisi ajatella, että julkaistu kirja on merkittävämpi asia kuin perustyön vääntäminen. Ja tää kaveri on julkaissut kolme!

Tuntuu siltä, että enemmistö vaan tarvitsee näitä sylkykuppeja. Monille on tärkeää kokea, että jotkut ovat alempana. Parempi niinkin kuin, että tekevät rikoksia.

Varakkaissakin on paljon niitä joiden työ saattaa aiheuttaa yhteiskunnalle paljon enemmän haittaa kuin muutama "pummi".

Toki mä ymmärrän, että jos ihan kansantaudiksi moinen sluibailu tulisi, niin ongelmissa oltaisiin. Mutta en olisi vakuuttunut, että siihen suuntaan olla menossa.

Mamujenkin työllisyysaste on muuten noussut:

https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2023/maahanmuuttajien-tyollisyys-suomessa-yli-eu-keskitason-tyomarkkina-asema-heikompi-kuin-suomalaistaustaisilla/

Ehkä kaikki ei aina ole niin perkeleen synkkää... Mutta tuntuu siltä, että täällä saa tietyistä asioista sanoa vain ja ainoastaan negatiivisia asioita.
No mä en ainakaan arvosta mitään sellaista ideologiaa ihmisellä, jota ei voisi väestötasolle viedä.
En arvosta siivellä elämistä, vaikka sen naamioisi ties miksi muka-rohkeaksi ajatteluksi.
Jos oma ideologia toimisi vain harvoilla, mitä arvoa sillä olisi?

Mä tykkään taiteesta. Mutta Suomi pärjäisi oikein hyvin vaikka 10 vuotta ilman yhtäkään uutta taulua tai uutta musiikkilevyä.

Sen sijaan emme pärjää ilman ruokaketjua, terveydenhuoltoa, kouluja, varhaiskasvatusta, poliisia, pelastustoimea.

Mä soisin 100 kertaa mieluummin rahoitusta käytettävän uusien syöpälääkkeiden kehittämiseen kuin jonkun hipin maailmantuska-tauluun jossa on 3x3 m roiskittu jotain eritteitä.
 
Tuo Alma ei auktoriteetinkammossaan tajua, että jos joku tekee rahaa toiselle (on siis yrittäjälle päin työsuhteessa), niin saahan se työntekijä siitä palkan! Eihän kukaan ilmaiseksi "tee rahaa toiselle."

Juu. Next...
 
No mä en ainakaan arvosta mitään sellaista ideologiaa ihmisellä, jota ei voisi väestötasolle viedä.
En arvosta siivellä elämistä, vaikka sen naamioisi ties miksi muka-rohkeaksi ajatteluksi.
Jos oma ideologia toimisi vain harvoilla, mitä arvoa sillä olisi?

Mä tykkään taiteesta. Mutta Suomi pärjäisi oikein hyvin vaikka 10 vuotta ilman yhtäkään uutta taulua tai uutta musiikkilevyä.

Sen sijaan emme pärjää ilman ruokaketjua, terveydenhuoltoa, kouluja, varhaiskasvatusta, poliisia, pelastustoimea.

Mä soisin 100 kertaa mieluummin rahoitusta käytettävän uusien syöpälääkkeiden kehittämiseen kuin jonkun hipin maailmantuska-tauluun jossa on 3x3 m roiskittu jotain eritteitä.
No en mäkään sinällään arvosta. Mutta tavallaan saavat liian ison huomion "haitallisuudessaan". Ovat pikemminkin suhteellisen harmittomia. Toki loisia, mutta huomattavasti vähemmän haitallisia kuin vaikkapa rikolliset.

Sitten on aika paljon tyhjäntoimittajia, jotka tekevät juttujaan sillä perusteella, että suvussa on rahaa. Periaatteessa nuokin rahat voivat tavallaan olla ns. vääryydellä saatuja. Monen vanhan rahan suvun tausta on melkoisen hämäräperäinen. Tietenkään se ei just nyt valtiontaloutta rasita, että sinällään eri asia.

Ei siis ole tarkoitus erityisesti puolustella tuota sakkia. En mäkään nyt ensisijaisesti toivo, että verorahani sinne menisi. Mutta jossain määrin ajattelen, että "joutavaan" menee osa rahasta kumminkin. Eli se ei suoranaisesti ole pois siltä syöpätutkimukselta.

Se on sitten eri asia, jos uskotaan, että ihmisten "hyödyllisyysastetta" pystyttäisiin oleellisesti nostamaan. Ehkä pystyttäisiin, mutta en itse ole siitä kauhean varma. On sitä esim. omilla duunipaikoilla jonkun verran nähnyt kaiken maailman tukitempputyöllistettyjä ja suoraan sanoen osasta on vaikea keksiä taloudellista hyödyllisyyttä/tehokkuutta.
 

Yhteistyössä