Elämäntapatyötön Alma, 31, elää tuilla ja kritisoi ajatusta palkkatöistä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mistä hän kuvittelee, että raha tukiin saadaan? Vallasta ja veroista. Eli hän kannattaa niitä kuitenkin sillä tavoin.

Onko se huono, että joillakin on valtaa? Heillä kun on myös isompi vastuu.
Joistakin, kuten minusta, ei olisi missään tapauksessa omatoimiseen yrittämiseen tai itseohjautuvaan työntekoon, tarvitsen niitä jotka järjestävät yrityksen ja sanovat mitä mun pitää tehdä, ja sitten mä teen sen fyysisen työn, ja olen oikein tyytyväinen siitä saamaani palkkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja AivanSama
vierailija
Aapeellä on kauna, kateus ja katkeruus toisinajattelijoita kohtaan.
Samoin kuin palstan ateisteilla johonkin uskontoon tai elämäntapaan uskovilla ja luottavilla Kohtaan. Maailma olisi köyhä, ankea ja pimeä ilman valoisia ihmisiä kuten linkin taiteilijanainen. Hän lyö itsensä joskus läpi taiteen aloilla ja ei tarvitse enää yhteiskunnan tukia.
Jatkuva nimittely ja herjaaminen kertoo ihmisestä, joka on tehnyt elämässään paljon peruuttamattomia vääriä ratkaisuja.
 
vierailija
Arvostan, olen itsekkin lusmu. Jokus vähän pimeetä työkeikkaa, muuten olen elänyt täysin tuilla jo yli 10v. En koskaan tule menemään perinteiseen palkkatyöhön!
 
  • Vihainen
Reactions: m1es
Elinkustannusten noustessa ja palkan ollessa selkeästi liian pieni, voidaan miettiä, että kuinka paljon on liikaa (jos yrityksen omistaja rypee ’jemma’rahassa).

Mistä hän kuvittelee, että raha tukiin saadaan? Vallasta ja veroista. Eli hän kannattaa niitä kuitenkin sillä tavoin.

Onko se huono, että joillakin on valtaa? Heillä kun on myös isompi vastuu.
Joistakin, kuten minusta, ei olisi missään tapauksessa omatoimiseen yrittämiseen tai itseohjautuvaan työntekoon, tarvitsen niitä jotka järjestävät yrityksen ja sanovat mitä mun pitää tehdä, ja sitten mä teen sen fyysisen työn, ja olen oikein tyytyväinen siitä saamaani palkkaan.
Kai hänellä on toisenlainen visio kokonaisuudesta.🤷‍♀️
Kuten osittainen vaihtotalous tms. jossa ei ole tarkoitus kerätä suurta omaisuutta.
Ja turhien höpöhöpö rahastusten/tuotteiden pois karsiminen - säästetään luontoa ja keskitytään olennaiseen.🤷‍♀️


Eihän siinä varmaan mitään väärää olisikaan jos palkat ovat kohdillaan ja työntekijöillä on hyvät oltavat/edut. Mutta, ei oikein siltä vaikuta?🤷‍♀️ Matalapalkkatyöt ovat kasvussa/kikkailemalla tienataan miljoonia.
Suurilla työnantajilla on varaa maksaa kunnon palkka työstä jos ei liikoja verosuunnittele masseja omaan taskuun.
Valitettavasti ihmisistä on tullut ahneempia kuin koskaan - mikään ei riitä. Miljoonien sijaan tavoitellaan jo miljardeja jne. Lisäksi, (käytännössä) monopolit ovat vahvasti tätä päivää, eli markkinoille tulo on entistä vaikeampaa, se lähes pakottaa yrityksen kikkailuun.

Mitä ihminen tekee tuollaisilla määrillä rahaa? Tällainen asettaa äärimmäisen rikkaan ihmisen äärimmäiseen valta-asemaan, eivätkä nämä rikkaat välttämättä mitään hyviä ole. Viimeistään silloin muuttuvat kun alkaa tulla tylsää - mikään ei enää tunnu missään - kaikki on nähty ja koettu.
Päätökset ovat jatkossa miljoonia tai miljardeja ihmisiä koskevia, halusitte tai ette. Rahalla saa loppupeleissä IHAN MITÄ VAIN (paitsi aitoa rakkautta/aitoa kunnioitusta jne).
Eikä rikkaat itsekään ole loppupeleissä onnellisia, kuva todellisuudesta/tavallisesta on hämärtynyt, eivät he enää toimi ihmiselle optimaalisesti.🤷‍♀️
 
vierailija
Sä puret ruokkivaa kättä.
Olen taiteen ystävä. Jos minua olisi kannustettu taiteen alalle, olisin ollut elåmässäni ajoittain tukien varassa. Taiteella itsensä elättäminen on vaikeaa.
Ilman taidetta sinäkin olisit vielä mahdottomampi jääräpää.
Ihminen elää hyvin vähällä ja taide auttaa ihmisiä sietämään kaooottista maailmaa. Ota hyvä kirja käteesi tai katso pohdiskelua antava elokuva.
Jos olisit kuvataiteilija, taulusi olisivat mustia töherryksiä.
Sellainen kuva sinusta kirjoituksistasi välittyy.
 
vierailija
Olen taiteen ystävä. Jos minua olisi kannustettu taiteen alalle, olisin ollut elåmässäni ajoittain tukien varassa. Taiteella itsensä elättäminen on vaikeaa.
Ilman taidetta sinäkin olisit vielä mahdottomampi jääräpää.
Ihminen elää hyvin vähällä ja taide auttaa ihmisiä sietämään kaooottista maailmaa. Ota hyvä kirja käteesi tai katso pohdiskelua antava elokuva.
Jos olisit kuvataiteilija, taulusi olisivat mustia töherryksiä.
Sellainen kuva sinusta kirjoituksistasi välittyy.
Hyvä taiteilija elättää itsensä työnsä hedelmillä. Huono taiteilija joutuu elämään veronmaksajien piikkiin.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja AivanSama
vierailija
Jostain nämä harvinaiset poikkeukset kaivetaan ja yleistetään, mikä on oikeiston strategia aiheuttaa vihapuhetta sekä vastakkainasettelua köyhiä ja työttömiä kohtaan. Sopii Putlerille.
 
Aapeellä on kauna, kateus ja katkeruus toisinajattelijoita kohtaan.
Samoin kuin palstan ateisteilla johonkin uskontoon tai elämäntapaan uskovilla ja luottavilla Kohtaan. Maailma olisi köyhä, ankea ja pimeä ilman valoisia ihmisiä kuten linkin taiteilijanainen. Hän lyö itsensä joskus läpi taiteen aloilla ja ei tarvitse enää yhteiskunnan tukia.
Jatkuva nimittely ja herjaaminen kertoo ihmisestä, joka on tehnyt elämässään paljon peruuttamattomia vääriä ratkaisuja.
Toisinajattelijoita todella tarvitaan.
Kaikki eivät voi määkiä samaa samassa laumassa.

Ahneus tuo ja luo myös kateutta. Ei riitä, että rahanahneena halutaan kurjistaa heikompiosaisia, vaan, heidät halutaan myös lyödä lyttyyn.
Jopa heidät joille ei ole työtä/eivät kykene töihin.

En ehkä kannata täysin Alman maailmankuvaa, mutta kyllä hänellä ihan hyviä pointteja tuossa on.
 
Aapeellä on kauna, kateus ja katkeruus toisinajattelijoita kohtaan.
Samoin kuin palstan ateisteilla johonkin uskontoon tai elämäntapaan uskovilla ja luottavilla Kohtaan. Maailma olisi köyhä, ankea ja pimeä ilman valoisia ihmisiä kuten linkin taiteilijanainen. Hän lyö itsensä joskus läpi taiteen aloilla ja ei tarvitse enää yhteiskunnan tukia.
Jatkuva nimittely ja herjaaminen kertoo ihmisestä, joka on tehnyt elämässään paljon peruuttamattomia vääriä ratkaisuja.
Hienoa, että ajattelet näin. Minäkin haluan lyödä läpi performanssitaiteilijana. Koska selvästi tuet taidetta, voisin lähettää sinulle tilinumeroni, jotta voit siirtää varasi tililleni, jotta voin jatkaa pyrkimystäni itseni elättäväksi performanssi taiteilijaksi. Ihanaa, että yhteiskunnasta löytyy vielä kaltaisiasi, jotka haluavat luopua omastaan muiden haaveiden hyväksi. Olen upea!
 
Toisinajattelijoita todella tarvitaan.
Kaikki eivät voi määkiä samaa samassa laumassa.

Ahneus tuo ja luo myös kateutta. Ei riitä, että rahanahneena halutaan kurjistaa heikompiosaisia, vaan, heidät halutaan myös lyödä lyttyyn.
Jopa heidät joille ei ole työtä/eivät kykene töihin.

En ehkä kannata täysin Alman maailmankuvaa, mutta kyllä hänellä ihan hyviä pointteja tuossa on.
Itse lähtisin siitä ajatuksesta, että jokaisella ihmisellä pitäisi olla perustarve kyetä huolehtimaan itsestään ja ottaa vastuuta omasta elämästään.
Siksipä sanoisin, että kunkin vastuulla on tehdä oma panoksensa niin pitkälle kuin suinkin pystyy. Itsensä pitää pystyä elättämään siinä sivussa, kun tavoittelee omia haaveitaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Hienoa, että ajattelet näin. Minäkin haluan lyödä läpi performanssitaiteilijana. Koska selvästi tuet taidetta, voisin lähettää sinulle tilinumeroni, jotta voit siirtää varasi tililleni, jotta voin jatkaa pyrkimystäni itseni elättäväksi performanssi taiteilijaksi. Ihanaa, että yhteiskunnasta löytyy vielä kaltaisiasi, jotka haluavat luopua omastaan muiden haaveiden hyväksi. Olen upea!
Nimimerkistäsi muistelen, että olet pesunkestävä persu ja heistä poiketen hallitset auttavasti ironian ja sarkasmin.
Kaikissa kulttureissa on aina ollut taidetta. Ökyrikkaat ovat erityisen persoja taiteen perään. Joku 1800-luvulla Pariisin taidekorttelissa elänyt ja sairaana riutunut kuvataiteilija on maalannut mestariteoksiaan, ja nykyään niistä tauluista maksetaan järjettömiä summia. Kävimme viime vuonna eräässä suurkaupungissa, jossa oli Tiffany-näytttely. Tietotekniikan avulla maailman arvokkainta kaulakorua sai sovittaa kaulalleen. Ei hyvyyttä voi mitata rahassa.
Edesmennyt äitini kasvatti yhdeksän lasta ja opetti lapsilleen, että kun antaa jotain toisille saa aina itse enemmän. Joku on joskus ihmetellyt valintojani. Miksi en esimerkiksi ole lyönyt ulkonäölläni rahoiksi. Miksi en ole hommannut uutta rikasta miestä. Elämä on valintoja. Valitsin vapauden. Saansanoa, elää ja kirjoittaa mitä haluan missä ja milloin haluan. Yksi asia on varma. En hiljene ennen kuin kauhukabinetin raakuudet on jyrätty maan tasalle. Helmikuussa alkaa Suomen kansan yhteinen voimainponnistus. Jaksakaa lyödyt ja poljetut vähävaraiset sinne asti. Me kauas näkevät eläkeläiset olemme valmiit tulemaan barrikadeille mukaan
iloiseen joukkoonne.
 
vierailija
Itse lähtisin siitä ajatuksesta, että jokaisella ihmisellä pitäisi olla perustarve kyetä huolehtimaan itsestään ja ottaa vastuuta omasta elämästään.
Siksipä sanoisin, että kunkin vastuulla on tehdä oma panoksensa niin pitkälle kuin suinkin pystyy. Itsensä pitää pystyä elättämään siinä sivussa, kun tavoittelee omia haaveitaan.
Niin olen tehnyt enkä suosittele sitä kenellekään. Rikkaiden röyhkeydellä ja itseni
halventamalla olisin päässyt persujen arvostamaan elämäntyyliin, jota normaalit ihmiset halveksivat. Sinulle joskus totuus valkenee, ja se tekee taatusti kipeää.
 
vierailija
Itse lähtisin siitä ajatuksesta, että jokaisella ihmisellä pitäisi olla perustarve kyetä huolehtimaan itsestään ja ottaa vastuuta omasta elämästään.
Siksipä sanoisin, että kunkin vastuulla on tehdä oma panoksensa niin pitkälle kuin suinkin pystyy. Itsensä pitää pystyä elättämään siinä sivussa, kun tavoittelee omia haaveitaan.
Nimenomaan. Jokaisen pitäisi huolehtia itsestään, jos siihen suinkin kykenee eikä heittäytytä muiden elätettäväksi. Niistä jotka eivät oikeasti kykene, pitää pitää huolta yhteisistä varoista. Mutta kun näitä lusmuilijoita alkaa olla niin paljon, niin nekin jotka oikeasti sitä apua tarvitsevat, joutuvat kärsimään vittuilusta ja nihkeästä asenteesta, joka on näiden elämäntapalusmuilijoiden syytä.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja AivanSama
Itse lähtisin siitä ajatuksesta, että jokaisella ihmisellä pitäisi olla perustarve kyetä huolehtimaan itsestään ja ottaa vastuuta omasta elämästään.
Siksipä sanoisin, että kunkin vastuulla on tehdä oma panoksensa niin pitkälle kuin suinkin pystyy. Itsensä pitää pystyä elättämään siinä sivussa, kun tavoittelee omia haaveitaan.
Totta kai itsestä huolehtiminen ja vastuun kantaminen itsestä kokonaisvaltaisesti on tärkeää, mutta meidän yhteiskunta on rakennettu niin että vaihtoehdot saattavat olla vähissä tai jopa hyvin mitättömät.
Etenkin sellaisille ihmisille jotka eivät halua edistää työllään mitään ihmiskunnan pahoinvointia. Välttämättömiä töitä ei riitä kaikille, eikä niillä ylläpidetä hyvinvointiyhteiskuntaa sellaisena millaiseksi se on nykypäivänä muodostunut. Mutta, tarvitseeko koko ajan purkaa ja rakentaa uutta. Tarvitseeko kuluttaa niin älyttömästi. Montako ”+-0 tyhjää -haista paska- duunia” meillä loppupeleissä on….mikä tekee haista paskaduunin tekijästä hedelmällisemmän kuin esimerkiksi joka päivä ihmisten hyvinvointia parantavasta työttömästä.🤷‍♀️ Työttömän arvo voi olla jopa 100% parempi/hedelmällisempi.

Olemme tilanteessa missä ihmisille tulisi ehkä mielummin antaa pläntti maata kuin laittaa hänet edistämään pahoinvointia.🤷‍♀️

Hulluja heittoja ehkä…
ymmärrän kyllä koko markkinatalouden kuvion - sitä ei tarvitse minulle selittää. Lähinnä heittelin ajatuksia, en väittele. Älkää siis kivittäkö tai suuttuko.😬

Ehkä olisi jotenkin aika alkaa kääntää asenteita poispäin tästä hullusta kulutusyhteiskunnasta ja pahoinvointia lisäävistä tyhjistä duuneista, joilla rikastutamme yksilöitä, joille muodostuu, tai on jo, iso ote suurista määristä ihmisiä.🤷‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Nimimerkistäsi muistelen, että olet pesunkestävä persu ja heistä poiketen hallitset auttavasti ironian ja sarkasmin.
Kaikissa kulttureissa on aina ollut taidetta. Ökyrikkaat ovat erityisen persoja taiteen perään. Joku 1800-luvulla Pariisin taidekorttelissa elänyt ja sairaana riutunut kuvataiteilija on maalannut mestariteoksiaan, ja nykyään niistä tauluista maksetaan järjettömiä summia. Kävimme viime vuonna eräässä suurkaupungissa, jossa oli Tiffany-näytttely. Tietotekniikan avulla maailman arvokkainta kaulakorua sai sovittaa kaulalleen. Ei hyvyyttä voi mitata rahassa.
Edesmennyt äitini kasvatti yhdeksän lasta ja opetti lapsilleen, että kun antaa jotain toisille saa aina itse enemmän. Joku on joskus ihmetellyt valintojani. Miksi en esimerkiksi ole lyönyt ulkonäölläni rahoiksi. Miksi en ole hommannut uutta rikasta miestä. Elämä on valintoja. Valitsin vapauden. Saansanoa, elää ja kirjoittaa mitä haluan missä ja milloin haluan. Yksi asia on varma. En hiljene ennen kuin kauhukabinetin raakuudet on jyrätty maan tasalle. Helmikuussa alkaa Suomen kansan yhteinen voimainponnistus. Jaksakaa lyödyt ja poljetut vähävaraiset sinne asti. Me kauas näkevät eläkeläiset olemme valmiit tulemaan barrikadeille mukaan
iloiseen joukkoonne.
Ehkä sinun ei pitäisi lokereoida tai olettaa niin kovasti ihmisistä jotain.
 
Niin olen tehnyt enkä suosittele sitä kenellekään. Rikkaiden röyhkeydellä ja itseni
halventamalla olisin päässyt persujen arvostamaan elämäntyyliin, jota normaalit ihmiset halveksivat. Sinulle joskus totuus valkenee, ja se tekee taatusti kipeää.
Koet, että sinulla ei ole velvollisuutta pitää huolta omasta toimeentulostasi, mutta muilla sensijaan on velvollisuus maksaa sinun toimeentulosi?
 
vierailija
Itse lähtisin siitä ajatuksesta, että jokaisella ihmisellä pitäisi olla perustarve kyetä huolehtimaan itsestään ja ottaa vastuuta omasta elämästään.
Siksipä sanoisin, että kunkin vastuulla on tehdä oma panoksensa niin pitkälle kuin suinkin pystyy. Itsensä pitää pystyä elättämään siinä sivussa, kun tavoittelee omia haaveitaan.
 

Yhteistyössä