Elämä alkoholistin kanssa

  • Viestiketjun aloittaja niina1982
  • Ensimmäinen viesti
niina1982
Taustaa: tapasin mieheni 17-vuotiaana kun olimme molemmat lukiossa. En ollut varma mitä haluan joten menin lukion jälkeen siivoojaksi ensin muutamaksi vuodeksi palkalliseksi ja sen jälkeen perustin toiminimen. Mies lähti vuodeksi inttiin ja opiskeli hyvän tutkinnon yliopistossa. Miehen valmistumisen jälkeen hankittiin pari lasta ja minä myin yrityksen ja olin kotiäitinä. Sinänsä huono kauppa sillä minulla oli 11 työntekijää, yli 400000 euroa liikevaihtoa ja hyvät asiakkaat, eikä silti saatu kun asunnon käsiraha. Onni onnettomuudessa kuitenkin että tein sen päätöksen vuonna 2008 juuri ennen lamaa sillä kaksi vuotta myöhemmin olisi tilanne voinut olla toisenlainen.
Olen siis ollut kotiäitinä siitä lähtien.
Nyt ongelmana on se että olemme joutuneet jättämään omistusasunnon ja vaihtamaan kaupunkia koska mies on saanut lähteä joka ikisestä työpaikastaan alkoholin takia. Eräs vuokralainen oli pitänyt sijoitusasuntoamme (mihin meidän piti jäädä asumaan) huonosti ja joudutaan remontoimaan sitä, mutta aiemmin tänään sain tietää että mies oli nostanut koko remonttilainan pankista enkä nyt saa häneen yhteyttä. Elämä on ollut miehen valmistumisesta lähtien jatkuvaa alamäkeä.
Normaalisti helpointa olisi erota, mutta mitä sen jälkeen? Minulta puuttuu koulutus ja pelkällä yo-tutkinnolla ei tee tänä päivänä mitään. Opiskelemaan en voi lähteä koska lapset tulisi täysin minun vastuulle enkä voi rahoittaa sitä yksin.
Nyt tarvitsen siis neuvoja?
 
Kyllä muitakin opiskelevia yksinuoltajia on -KELAsta, työkkäristä ja sossusta kysymään neuvoa ja sossussa pitää kertoa tilanne rehellisesti -sieltä voikin saada jopa sellaisen tuen, että kerrotaan lasten etu olevan poistua mahdollisimman nopeasti yhteisestä asunnosta ja autetaan asunnon hankkimisessa.
Ei kannata tuhlata elämäänsä!
 

Yhteistyössä