Elämä alkionsiirron jälkeen (PAS)

Hei

Aloitanpa tänne uuden aiheen. Tänään siirrettiin pakastettu alkio ja kyselen täällä nyt, mitkä asiat ovat kiellettyjä siirron jälkeen.

Kysyin kyllä lääkäriltä,että onko jotain rajoituksia, ja kertoi, että ei rajoituksia, että voi elää ihan normaalia elämää. LÄäkärillä oli kovin kiire, joten en ehtinyt siinä tarkemmin kysellä.

Eli nyt oli pelkkä alkion siirto kyseessä, punktio tehty jo lokakuussa.

Tiedättekö saako uida, käydä poreammeessa?
Nauttia viiniä?
Harrastaa liikuntaa?
Kanssakäymistä miehen kanssa ;) ?

Viikonloppuna olisi kaverin kolmekymppiset ja mietin voinko nauttia alkoholia. En tietysti halua vaarantaa hoitoa, mutta en ehtinyt asiaa lääkäriltä varmistaa.

Raskaustesti tehdään 9.4. sitten vasta.
Auttakaa tietämätöntä!
 
Moi! Minäkin kaipailisin kokemuksia, miten olette kanssasisaret eläneet siirron jälkeen. Olen lukenut paljon kommentteja, osa on sitä mieltä että esim. alkoholia voi nauttia pieniä määriä, siihen asti kun testi on positiivinen, toiset taas ovat ehdottomasti sitä vastaan. Itse en ole saanut klinikalta koskaan minkäänlaisia ohjeita, siksipä tämä minuakin kiinnostaisi.
 
Untuvikko ja Dreamer: minun lääkärini ehdoton neuvo oli, ettei uimaan / kylpyyn saa mennä. Muita näin tiukkoja ohjeita hän ei ole antanut, mutta alkoholi on meidän klinikan suosituksissa syytä pitää minimissä koko hoidon ajan munisten kasvattelusta lähtien. Tuskin lasi haittaa, mutta itse en uskaltaisi riskeerata kallista hoitoa ihan kunnon juhlajuomisella. Itse en ole ottanut kyllä yhdessäkään siirrossa lasiakaan, vaikka muuten viini maistuukin kohtuudella.

Joitakin on neuvottelu olemaan nostamatta mitään raskasta / tekemästä kiertoliikkeitä/ urheilemasta hullun lailla. Näitä ei ole oman lääkärini suusta tullut, mutta olen itse päättänyt noudattaa myös näitä ohjeita jatkossa.

Miehen kanssa ollaan passailtu avioelämästä ainakin viikko siirrosta, kun alkio vielä kiinnittyy.

Toistaiseksi kaikki siirrot ovat tuottaneet negaa, joten en voi näillä neuvoilla kehuskella. Tosin mm. urheilun jätin pois vasta viimeisessä siirrossa. Lisäksi viimeisen siirron jälkeen en myöskään saunonut.

Olisi kiva kuulla, miten jotkut plussanneet elivät siirron jälkeen. :)
 
Moikka!
Minuakin tällaiset ohjeistukset kiinnostaisi. Lääkäreiltä/hoitajilta ei ole tullut minkäänlaista ohjeistusta "elämän rajoituksista" koko hoidon aikana. Tuntuu hiukan siltä, että ajattelevat minun tietävän jo kaiken kaikesta.

Alkoholia en itse käyttäisi ainakaan siirron jälkeen. Mutta että munisten kasvatuksen ajankin alkoholikielto? Iski lievä paniikki: itse olen nautiskellut oluen tai kaksi silloin tällöin piikittelyn aikana. Osaatko Rachel sanoa miksi tästä olisi haittaa?

Varmaankaan ei kauheasti petipuuhat innosta, kun joutuu lugeja törkkiin ja varmaan aika sotkuista touhua. Uimistakaan en itse ainakaan talvisaikaan harrasta, mutta muuta liikuntaa kyllä.

Minä olen siis vielä piikittelyvaiheessa ja yhtään siirtoa ei ole vielä tehty, mutta tulossa on. Uskaltaakohan sitä nyt muuta tehdä kun maata sohvalla paikoillaan...
 
itse olen elänyt siirtojen jälkeen aivan normaailia elämää (satunnainen kuohuviinilasi mukaanlukien ja uimassakin kävin) ja saanut kaksi tervettä lasta.

Takana on myös keskenmenoja, ja sellainen mutu-tuntuma on, että mitä enemmän stressasin ja mietin, mitä voin tehdä, niin nega tai km tuli. Helppohan se näin jälkikäteen on sanoa, mutta mitä rennommin/stressittömämmin (itseasiassa pessimistisemmin) hoidon onnistumiseen suhtautui, niin sitten se onnistuikin.

Kovasti peukkuja kaikille onnistumiseen
 
Ei meilläkään sen kummemmin mitään kielletty. Tosin sillon siirtopäivänä ei suositeltu saunomista, uimista yms juttuja ja muutenkin se päivä neuvottiin ottamaan rauhallisesti.

lumeton, mulla on ollu vähän sama homma, kaikki siirrot joissa oon jotenkin toiveikas ollu on tuottanu negaa, si ttäysin pessimisti asenne toi tupla plussan :D joskin sekin meni sit rv18 kesken :(
 
Edellinen viesti hävisi mystisesti... Mutta se meni jotenkin näin:

En ole minäkään saanut mitään ihmeellisiä ohjeita, ihan normaalielämää voi kuulemma viettää. Alkoholia olen vältellyt, mutta jostain just luin, että pieni lasi punaviiniä alkionsiirron jälkeen pikemminkin auttaa, koska se lisää verenkiertoa (myös kohdussa). Tiedä häntä, onko siitä apua, mutta aika moni kokee siitä apua saaneen. Itse olen menossa huomenna kolmanteen PASiin ja ajattelin illalla ottaa pienen lasin punkkua. Taikauskoa ehkä, mutta alkaa tämä usko olla koetuksella, että voiko PAS ikinä onnistua. Liikuntaa olen harrastanut ihan normaaliin tapaan, mitä nyt siirtopäivänä ja parina seuraavana vältellyt rajuimpia lajeja.
 

Yhteistyössä