Eläisitkö 11 kuukautta suu säkkiä myöten päästäksesi kuukaudeksi luksuslomalle? (HS:n juttu)

• Viestiketjun aloittaja elämä on valintoja
  • Ensimmäinen viesti
"jaa-a"
Missä vanhempien aika lapsille, kun tekevät töitä.
Ainakin tuosta jutusta jäi sellainen mielikuva, että vanhemmat käy eri aikaan töissä niin ovat hyvinkin läsnä lasten ollessa kotona. Jos äiti menee töihin kun lapset menee nukkumaan ja tulee kun lapset herää niin eihän lapset edes huomaan äidin olleen missään. Äiti on aamupalalla kotona ja herää kun lapset tulee koulusta. Eli sinälläänhän tuo toimii hyvin.

Mutta parisuhteen kannalta tuo ei kuulosta mitenkään kivalle. Enkä jaksaisi pihistellä koko vuotta yhden loman takia, kyllä se arki on kuitenkin tärkeämpää. Mutta elämä on valintoja! Kyllä mekin matkustellaan, mutta vain viikko tai kaksi vuodessa, jolloin jää rahaa muuhunkin. Kuukausi tuntuu meidän perheelle turhan pitkälle ajalle olla reissussa, kaksi viikkoa kerralla on maksimi ja sitten kaipaa jo kotiin.

"Viola"
Ei minustakaan kuulosta kovin miellyttävälle elämäntavalle tuollainen. Siinähän ladataan ihan hirveät paineet loman onnistumiselle, kun melkein vuosi rehkitty vain sitä yhtä lomaspektaakkelia varten. Säästäminen sen sijaan on kivaa puuhaa ja itsekin saan nautintoa siitä kun ei tarvitse ostaa tai keksin jonkin näppärän säästöniksin. Välillä kun vietetään "älä osta mitään"-päiviä, niin mä kevyesti vietän "älä osta mitään viikkoja/kuukausia".

"Sirkkeli"
Jokainen tavallaan. Mä en eläisi ehkä noin tiukasti sitä 11 kuukautta, ja sitten pistäisi haisemaan joka päivä ravintoloihin yms. turhuuteen lomalla. Eläisiin kuin tavallinen tallaaja sillä lomalla, enkä kuin kroisos.

Eli laittaisin itse ruokaa myös siellä asuntoautossa, välillä toki käytäis jossain ravintolassa.
Ostoksia tekisin, mutta en mitenkään överisti. Sellaisia tarpeellisia, ja mitä saa halvemmalla kuin Suomesta. Nähtävyyksiä katselle, rennosti oleillen.

En eläisi siis silleen, että viimeinen viikko lomasta menee surullisissa ajatuksissa siihen, että nyt kituutetaan taas 11 kuukautta. Tasapaino.

Yhteistyössä