elääkö tuo lapsi pyhällä hengellä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annnas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

annnas

Aktiivinen jäsen
03.12.2006
2 453
0
36
Totta tuo lapsi elää pyhällä hengellä tai jotain. Se ei eilenkää syöny ku puolikkaan pilti liharuokaa. Koko ajan vaan työntää ruokaa takas ja mie pistän takas kunnes mulla menee hermo. Ennen autto ku laitto jogurttia sekaa mutta nyt ei enään sekään. Ennen söi jogurttia muutenkin tosi mielellää mutta ei sitäkään enää edes pelkästää. En tajua mikä mättää. Oon kokeillu vaikka mitä ruokia mutta mikään ei kelpaa, ei kaupan eikä oma. Puuro ja maito kyllä kelpaa. Äskenki yritin että syö ennen ku mennää nii ehkä kaks lusikkaa ja sitten taas ruokaa ulos.

Ikää on 8 kk.

Sitten vaan erilaisia puuroja. Esim porkkanapuuroo tulee kun keittää ja soseuttaa porkkanat, jättää vetiseksi ja nostaa liedelle takas ja lisää puurohiutaleita haluamansa määrän ja keittää kunnes on puuroa. Perunalla sama homma. Ja miksei tietenkin esim. omenalla, päärynällä, banaanilla ja vaikka lihallakin. Vois kuvitella, et esim. peruna-liha-riisipuuro ois ihan hyvääkin. Sitten vaan pikkuhiljaa vähennät puuron määrää, kun lapsi on tottunut toiseen makuun.

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Sitten vaan erilaisia puuroja. Esim porkkanapuuroo tulee kun keittää ja soseuttaa porkkanat, jättää vetiseksi ja nostaa liedelle takas ja lisää puurohiutaleita haluamansa määrän ja keittää kunnes on puuroa. Perunalla sama homma. Ja miksei tietenkin esim. omenalla, päärynällä, banaanilla ja vaikka lihallakin. Vois kuvitella, et esim. peruna-liha-riisipuuro ois ihan hyvääkin. Sitten vaan pikkuhiljaa vähennät puuron määrää, kun lapsi on tottunut toiseen makuun.

Riisi-lihapuuro on kyllä mun mielestä ennemmin risotto kuin puuro.

Ootko kokeilut niitä 5kk ruoka soseita, meilä esim.sairaana ne uppos paljon paremmin.

Joskus lapset tuntuu eävän todellakin jollain käsittämättömällä voimalla. Ei maistu ruoka, ei mikään. Muutama leivänmuru joskus riittää. Sit tulee aikoja, kun menis mitä vain kuin pohjattomaan kaivoon. Tämä on todellakin normaalia. Kaikki siitä huolestuu, mutta se kuuluu kasvuun. Jos lapsi syö vaan puuroo, tai nakertaa näkkäriä, tai vain jotain tiettyä ruokaa, niin antaa syödä sitä niin paljon kun maha vetää. Lapsen elimistössä on joku kumma kontrollisensori, mikä ikävä kyllä häviää aikuisena viimestään, joka kertoo onko tarvetta ruualle vai ei. Kerron tämän ihan äitinä ja lastenlääkärinä. Omistani olen ollu yhtä hermona kaikkien kuuden kohdalla, mutta eihän suutarin lapsellakaan niitä kenkiä vanhan sanonnan mukaan ole.

Yhteistyössä