Ekat sanat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ratiritiralla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
me taidettiin huutaa yhteen ääneen: "NOIN ISO!!!" vaikka ihan normaalikokoinen olikin. sitä oli kai vaan kuvitellut pienemmäksi... Mies sitten vielä liikuttuneena: "se on poika". ja minä vaan hihittelin sängyllä.

=) Sanoin vaan miehelleni että "se on poika..mitä mä sanoin" Lääkäri ei vielä ollut sanonut kumpi on, mutta itse vaan näin heti että kyllä se poika on...oli ollut jo 9kk ja äiti kyllä sen tiesi! :p =)

Poika vietiin heti teholla enkä ehtinyt näkemään ku minuutin... oli rankka synnytys molemmille.

Esikoisen kohdalla muistan sanoneeni ensin, että voi kuinka pienet kynnet ja ja siihen perään, -onpa suuret kädet...
Kuopuksen kohdalla muistaakseni sanoin... onpa pieni (3210g) ja shhh...shhh... ei hätää, ei hätää.... Poika ei halunut ollenkaan rauhoittua, oli pieni aivan shokissa. Itki raukka niin, että posket punoittivat ja saikin kaikki kymmenen pistettä... Muistan, että hän rauhoittui vasta kuin kätilö laittoi hänen päälleen paksun lämpöisen peiton niin, että nenän pää vain näkyi. Ihana Hetki... Tulee tässä aivan vauvakuume... :x

Mun ekat sanat oli ihanaa että olet terve (tein tyhmyyksiä raskausaikana koska en tiennyt olevani raskaana). ja niin mussukka ei hätää... En tienny kumpi tulee, kaikki veikkas poikaa, paitsi itse odotin vaan vauvaa.

'onko kaikki kunnossa?' - kun joutuivat juoksuttamaan tytön heti synnyttyään happikaappiin hetkeksi. Onneksi kätilö sanoi heti että on on, varuiksi vaan viedään. Ja käytävältä kuulin tytön itkaisun :) Tunnin verran neiti siellä oli, isukin kanssa katselivat toisiaan lasin läpi. Sainkin sitten meidän nappisilmän nähdä kun tuotiin takaisin omassa petissä peittoihin käärittynä.

Mut kakkoselta... Että tulithan sä ulos sieltä, kun oli niin vaikee punkee typy ulos.
Esikoinen meinaan oli reilun kilon painoinen ja toka 2970g, eli reippaasti isompi esikkoa.

Kolmonen tuli taas ulos niin vauhdilla, että en oikeen ehtinyt mukaan, mut kai mä jotain sanoin, että onpa söpö... En kyllä yhtään muista...

Neloselta muistan varmaksi, että sanoin: Täh, noin paljon hiuksia.:-)
Mun edelliset vauvat olleet syntyessään kaljuja , niin oli yllätys semmonen vauva jolla hiuksia.

koko päivän yrittämisen jälkeen lähdettiin leikkaamaan ja tyttöä oli kovasti veikkailtu. Kuulin jo ensimmäisen rääkäisyn kun lapsi oli viel osittain masussa. Sitten se nostetiin ylös ja isäntä tokaisi et" siinä se meidän Anni ny sit on"...ja lapsella oli pippelit haaroissa... :)Sitten kun sain sen hetkeksi syliin ei paljoa voinut sanoa ku itketti...mut taisin sanoa ihanaksi ja vihdoin ja viimein tulit luoksemme... :)

Ekasta en muista, mutta kun toinen syntyi (tai siis vaan tuli maailmaan :) ) jotain sille suloselle pikku käärölle "lässytin" --- voi hilviä, tulonen, äitin pikkunen rakas ---

mä sanoin et "rakas"....li niin ihana poika että...siinä masun päällä möllötti niin sulosena ja kumpikin kuumeessa(39 pojalla,itellä 38.5)
ja ihmettelin ettei se ollu ollenkaan niin limanen mitä odotin.... :laugh:

Mun eka lausahdus kun poika nostettiin vatsan päälle -ONPA ISO...aivan normaali kokoinen 3700/52.Seuraava lausahdus miten se mahtu ulos musta ja miten sen on mahtunut oleen mun sisällä....olin kai kuvitellut vauvan jotenkin paljon paljon pienemmäksi :laugh:

Yhteistyössä