Ekat liikkeet/potkut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv17+2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv17+2

Vieras
Heip!
Kyselisin kokeneilta millaisilta ekat liikkeet ja potkut tuntuu? Itse luulen tuntevani jo, mutten varma jos se on vaan oma massu joka porisee, nykii ja kuplii ;)

Mihin vuorokauden aikaan tuntuu eniten?
Mamman asento: makuulla, istualla jne?
Jatkuvaa, vai hyvin harvoin?
Koska liikkeet ja potkut tuntuu varmasti?

Kiitos :)

Rv 19+1 nyt ja tunnistelin näitä tossa 18+risat.

Mulla liikkeet tuntunu vähän elohiirimäisiltä nykäyksiltä vatsassa. Tosin olin niin pitkään skeptinen niistä, että osa tuntuu jo vatsan päältäkin. Enhän mä ny ensikertalaisena tienny yhtään miltä niitten pitäis tuntua, mutta enää en epäile.

Harvemmin, päivän aikaan pariin-kolmeen otteeseen nykäyssarjoja, mutta yleensä silloin, kun itse olen paikallani. Liikkeellä ollessa ei oikein tunne. Aamupäivällä ehkä kuitenkin eniten, eli just sillon, ku ei ole miestä lähellä, jotta toinen voisi kädellä tunnustella.

Itsellä tuntu joskus viikkojen 17 aikana sellaisia perhosen siiven lepautus-tunteita. Paremmin alkoi tuntua 20 viikon jälkeen ja ihan kunnon liikkeitä siis. Sivuttain makuulla tuntui parhaiten liikkeet, niin ku nytkin. Tosin käy jo melko kipeesti toi vauvan liikkuminen nytten.

Itse tunsin jo noin viikolla 16, tuntui vähän kuin olisi ollut kala uimassa mahassa, nyt vk 20 ja tuntuu ihan reilut potkut. toki lääkäri juuri tänään sanoi että olen tuntenut hyvin ajoissa ensisynnyttäjäksi.

olen itsekin pähkäillyt tämän asian kanssa jo jonkin aikaa!

minulla 18+1 ja olen jo ihan vauhkona odotellut liiketuntemuksia parisen viikkoa, maha kun on kasvanut ihan kiitettävää vauhtia. olen tuntenut jo pari viikkoa porinaa ja kuplia, josta ei voi erottaa onko se vauva vai ilmavaivoja, mutta eilen tunsin illalla sohvalla maatesani ihan selviä nykäisyjä ja töytäisyjä ja myllerrystä. potkuiksi ei voi missään tapauksessa sanoa, enemmänkin sukelteluksi ja uimiseksi. tuli tosi helpottunut ja onnellinen olo, vaikka ihan tavallista on ettei liikkeitä tuntisi vielä moneen viikkoon. olen vain tällainen hätäilijä.

aikaisemmat, en tiedä kuvitellut vai oikeat hennot töytäisyt tunsin yleensä palavereissa tai työpisteellä istuessani. eli rauhallista tilannetta vaatinee ainakin nin alussa...

Mulla on menossa rv 19+5 ja olen tuntenut liikkeet noin viikon ajan. Luulen, että tunsin aiemminkin, mutta enpä minäkään tiennyt mitä odotella! Aluksi ne oli sellaista ""kutittelua"" niin kuin joku olisi kutittanut hellästi sormella vatsan sisäpuolta. Sittemmin ne ovat viikon aikana muuttuneet selviksi muljahteluiksi - vähän niin kuin sydämen rytmihäiriöt, mutta vain alavatsalla. Tunnen ne parhaiten selälläni. Kyljelläänkin tuntuu, mutta selkeimmin liikkeet tuntee selällään aivan pitkänä maaten. Sillon tuleekin ihan ""sarjatulta"" kun muuten liikkeet ovat vielä vain yksittäisiä muljahduksia ja ""elohiiriä"". Seisaaltaan tai liikkeessä en ole vielä havainnut mitään liikettä.
Tämä lapsi innostuu liikkumaan iltaisin tai sitten en vain ehdi havainnoimaan liikkeitä päiväsaikaan. Istualtaan esim. autossa turvavyön alla alkaa heti melske - tai jos housut puristavat väärästä kohdasta.

Minulla menossa rv 21, ja vasta tällä viikolla liikkeet ovat olleet voimakkaampia. Jostain viikolta 18-19 olen niitä tuntenut, aluksi vain illalla sängyssä maaten ja kuulostellen. Nyt kuitenkin liikkeet tuntuvat jo vähän potkuilta, sellaisia nykäisyjä ja ihan kun joku vähän koputtelisi tuolta vatsasta :). Nyt ne tuntuvat jo vaikka asiaa ei ajattele, esim bussissa, luennolla...

Aluksi liikkeitä on ehkä vähän vaikea tunnistaa kun se tuntuu vähän samalta kuin olisi ilmavaivoja...