ekat joululahjat jo ostettu muksuille =) joo, mä olen jouluhöperö =)

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Mä olen itekin kyllä ihan jouluhullu mutta panostan enemmän siihen ruokapuoleen ja tunnelmaan muuten. Jaksaako ne avata kaikki paketit?
Mä olen aatellut että nyt kun esikoinen tulee 3v niin saa yhden(siis järkihinnassa olevan) lahjan toivoa ja sen varmasti saa, muut on ekstraa.

kyllä ne viime joulun ajaksoi sen 5 isoa säkkiä avata, sillon nuorinoli 2kk että avasivat vielä vauvankin lahjat =)

minä
Oon jotain ostanut kanssa jo, kun on sattunut "silmään osumaan". Yritän joka vuosi olla ajoissa, ja nyt varsinkin kun la marraskuussa. Itselle tulossa eka oma lapsi ja en aio ostaa sille mitään! Saa ihan tarpeeksi varmasti muutenkin vauva-/ristiäis-/joululahjoja. Ostan sitten kun niistä jotain ymmärtääkin, ja nimenomaan käyttötavaraa eikä turhaa krääsää. Miehen lapset siinä iässä että lahjat tärkeitä, niille ostetaan yleensä kymmenisen pakettia per nuppi, riippuen toki jos on jotain arvokkaampaa niin ei sitten muuta niin paljoa. Kiva kuitenkin kun paketteja on, kun täällä meillä avatessa ei yleensä ole muita lahjoja kuin meidän lahjat, isovanhemmilla erikseen ja äitinsä luona erikseen.

vieras
Me on luvattu lapselle, et joulupukki tuo junarataan kääntöpöydän. Maksaa Biltemassa jotain kolme euroa. Siinä meidän investointi. Sit on isovanhempien ja setien ja tätien ja kummien lahjat. Mun pitäisi vaan alkaa kirjata vähän ylös, mitä lahjavinkkejä vois antaa. Niitä kuitenkin kysytään.

kibv
Meillä kans lapsille kaikki lahjat ostettu... Mä ostaisin kans lapsille vaikka mitä ja paljon, mut olen koittanut pysyä siinä että joka laps sais max 5 lahjaa, se on mun mielestä ihan riittävä määrä

Mua ottaa päähän katella/aatella joulusin niitä lapsia, jotka avaa liukuhihnalta paketteja, viskaavat takakäteen avattuaan ja vilkaistuaan, ja joilla niitä lahjoja on niin paljon etteivät tunti avaamisesta muista mitä ovat saaneet paitsi sen kalleimman ja hienoimman toivotun lahjan, saatika että kiittäisivät lahjanantajaa. Jos niitä lahjoja tosiaan on säkkikaupalla niin ei ne penskat niitä osaa arvostaa.
Mieluummin sitten annan niitä lahjoja pitkin vuotta aina välillä, arvostavat saamiaan juttuja enemmän kuin sitä kummin kuppasta lahjaa lahjaröykkiön keskivälillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ja jälleen kerran täällä alkaa saarnaus kuinka lapsista tulee materialisteja, kiittämättömiä, mihinkään tyytyväisiä jos joillakin on tapana ostaa PALJON lahjoja. |O |O |O

Mä en käsitä miten se on keneltäkään toiselta pois, jos joku haluaa ostaa paljon lahjoja lapsilleen.

Meillä lapset saavat myös paljon lahjoja, on aina saaneet. Mutta esim. leluja ei osteta juurikaan muulloin kuin synttärinä ja jouluna.
Krääsää ei osteta.
Älä nyt suutu. Mä vaan ihmettelen, anna mun ihmetellä :D
No en suutu. :D Kunhan avauduin.

Ja jälleen kerran täällä alkaa saarnaus kuinka lapsista tulee materialisteja, kiittämättömiä, mihinkään tyytyväisiä jos joillakin on tapana ostaa PALJON lahjoja. |O |O |O

Mä en käsitä miten se on keneltäkään toiselta pois, jos joku haluaa ostaa paljon lahjoja lapsilleen.

Meillä lapset saavat myös paljon lahjoja, on aina saaneet. Mutta esim. leluja ei osteta juurikaan muulloin kuin synttärinä ja jouluna.
Krääsää ei osteta.
Ei se ole pois sen enempää muilta kuin sekään että esim. kun sanoin lähteväni töihin äitiysloman jälkeen, minut tuomittiin materialistiksi koska me rakennamme omakotitaloa...

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mua ottaa päähän katella/aatella joulusin niitä lapsia, jotka avaa liukuhihnalta paketteja, viskaavat takakäteen avattuaan ja vilkaistuaan, ja joilla niitä lahjoja on niin paljon etteivät tunti avaamisesta muista mitä ovat saaneet paitsi sen kalleimman ja hienoimman toivotun lahjan, saatika että kiittäisivät lahjanantajaa. Jos niitä lahjoja tosiaan on säkkikaupalla niin ei ne penskat niitä osaa arvostaa.
Mieluummin sitten annan niitä lahjoja pitkin vuotta aina välillä, arvostavat saamiaan juttuja enemmän kuin sitä kummin kuppasta lahjaa lahjaröykkiön keskivälillä.
Meillä avataan lahjoja KAUAN ja tunteella. Voidaan välillä jopa leikkiä jollakin uudella, ennenkuin avataan lisää. :xmas:

inhoan tavarapaljoutta
Huh, mihin ihmeessä teillä mahtuu tuo kaikki roina?!? Mä inhoan ylenpalttista tavaramäärää, kaupoissa kiertelyä ja ylipäänsä sitä kaikkea kaupallista jouluhössötystä. Monet vuodet tuskailin joka joulu sitä turhan tavaran määrää, jota saimme lahjoiksi. Parisen vuotta sitten ehdotimme kaikille sukulaisille, että josko lopetettaisiin puolin ja toisin lahjojen ostelu. Pelkästään vain lapsille lahjat, ei aikuisille. Joulustressi hävisi samantien ja nyt sitä rahaa jää käytettäväksi sitten kaikkeen muuhun kivaan. Olemme myös toivoneet, että sukulaiset ostaisivat max 1 lahjan/lapsi ja samoin ostamme itsekin vain yhden, mutta tarkkaan harkitun ja laadukkaan lahjan kullekin lapselle. Ehkä jonkin isomman, koko perheen yhteisen lahjan hankimme myös. Ja voin vakuuttaa, että tämä päätös ja käytäntö ei ole verottanut joulutunnelmaa yhtään, päinvastoin.

Meillä avataan lahjoja KAUAN ja tunteella. Voidaan välillä jopa leikkiä jollakin uudella, ennenkuin avataan lisää. :xmas:
Mä olin yks joulu todistamassa tämmöstä tapausta jonka kuvailin. Silloin meillä ei vielä omia ollut ja silloin päätin että meillä ei lahjoja osteta älyttömiä määriä. Semmonen on kiva määrä että lapsi itse osaa ja muistaa luetella mitä on saanu kun kysytään. Ja ne samat lapset vielä valittivat pukin jakaessa lahjoja että "Äääh, taas pehmeä paketti" :kieh:

Menni
Näin mekin tehdään :) Lahjoja tulee säkkitolkulla ( ainakin tuo 5 säkkiä ja isot sitten vielä erikseen ) mutta kyllä ne kaikki tulee yhtä ilolla ja riemulla avattua ja kaikista niistä ilahdutaan yhtä paljon :)

Meillä on joululahjaksi kaapissa muutama kirja, muutama dvd ja nyt kun tilasin h&m:ltä äitiysvaatteita niin löysin alesta kuopukselle ensikesäksi mekon ( 1,90 ? ) ja esikoiselle Hello Kitty Tiaran ( alesta myöskin, olikohan 2,90 ? ). :)
Joulu on ihanaa :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äippä kertaa 3:
mitähän sitä vielä ostas....

Nyt on jo siis hankittu:

poika 5v:
*transformers
*turtles auto
*bakuganlakanat
*dinosaur king hahmoja
*bakuganeja

tyttö 3v:
*miesbarbi
*hello kitty talo
*hello kitty lakanat
*hello kitty muistipeli
*nukelle sitteri
*barbille auto
*nukke

poika 1v:
*nalle puh potkuauto
*soiva nalle puh puhelin
*ksylofoni

Tuolle 1v:lle on niin vaikee keksiä mitään kun kaikkea meiltä jo löytyy...
oisko kellään ideoita? :D
J_Ä_R_K_Y_T_T_Ä_V_Ä määrä lahjoja. Sitten on vuoden aikana synttäri- ja nimpparilahjat vielä. Ei ne tavarat sitä joulua tee lapsillekaan.

minä
meillä jokainen muksu (3 lasta) saa aina jätesäkillisen suklaasta, vaatteen kautta LELUIHIN + yksi isompi juttu jokaiselle. Viime vuonna ne oli mm. xbox. Muutoin meillä ei leluja ostetakkaan.

Ja ettei nyt kukaan käsitä väärin, niin minustakin lahjojen antaminen on ihanaa ja joulu ylipäätään. Kaikki se tuoksu, tunnelma, kynttilät jne.
Tämä joulu ei varmaan tunnu miltään kun ei enää tuossa asunnossa viitsitä laitella joulua kun alkuvuodesta on muutto uuteen, mutta nyt jo haaveilen vuoden 2010 joulusta kun saan laittaa sen meidän uuteen kotiin, ostin jo viime vuonna tyylikkäitä joulukoristeita uutta kotia varten =)

myy
Höh,löit mut:) mä ostin elokuun alussa kaks lahjaa kummipojalleni...mut en mä vielä ole muuta ostellut...humputtelen sitten marras/joulukuussa,kun mua tympii jos olen liian aikasin ostellut ni kauppoihin kerkee tulla vielä ennen joulua vaikka mitä ihanaa...

otetaan muuten vinkkejä vastaan mistä löytys PRINSESSA JASMININ PUKU 128cm?

Meiilä kanssa nautitaan koko päivä yöhön asti joulusta, syödään hyvin, poltetaan kynttilöitä, pukku tulee 17-18 välillä ja lahjoja avataan kyllä tunteella ja joka lahjaa on ihasteltu aivan aidosti, välillä saatetaan leikkiä jollain ja taas avaaminen jatkuu ja kunkaikki on avattu niin muksut ihastelee jokaista lahjaa vielä moneen kertaa :heart:

Mä olen sitä mieltä että lapsi eri tarvi kuin muutaman paljon toivotun lahjan...
Mutta toisaalta mä oon ite saanut lapsena Jäääärkyttävät määrät leluja mutten ole mitenkään pilalle mennyt :D Ennemminkin se on vanhempien rahojen tuhlausta kun niillä oikeesti toivotuilla leluilla sitten leikitään ja muut jää nurkkiin pölyttymään..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä kertaa 3:
mitähän sitä vielä ostas....

Nyt on jo siis hankittu:

poika 5v:
*transformers
*turtles auto
*bakuganlakanat
*dinosaur king hahmoja
*bakuganeja

tyttö 3v:
*miesbarbi
*hello kitty talo
*hello kitty lakanat
*hello kitty muistipeli
*nukelle sitteri
*barbille auto
*nukke

poika 1v:
*nalle puh potkuauto
*soiva nalle puh puhelin
*ksylofoni

Tuolle 1v:lle on niin vaikee keksiä mitään kun kaikkea meiltä jo löytyy...
oisko kellään ideoita? :D
J_Ä_R_K_Y_T_T_Ä_V_Ä määrä lahjoja. Sitten on vuoden aikana synttäri- ja nimpparilahjat vielä. Ei ne tavarat sitä joulua tee lapsillekaan.
Miten niin järkyttävä? :eek:
Eihän tuossa ole kuin muutama. Ja ainakaan meillä ei tosiaankaan lahjota nimpparipäivänä, höpöä semmonen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä