Ekan äitiyspäivärahan maksu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Siis ymmärsinkö mä oikein, et se eka äippäraha maksetaan viimeisenä arkipäivänä ennen äitiysloman alkua? Eli jos mun äippäloma alkaa vaikka lauantaina 25.10 niin eka erä on maksussa perjantaina 24.10?

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Mulla tulee ainakin vasta kuukauden päästä loman alkamisesta :kieh:

Kun mä en nyt kans oikein tajua et kummin se tulee, enkä Kelan sivuiltakaan löydä mitään tietoa.
Toiset sanoo et se maksetaan aina kuukaudeksi etukäteen ja toiset sanoo et se tulee tavallaan kuukauden jäljessä.

no mun lapsi synty 12.9 ja oli yli 30 päivää ennenaikanen ja saan ekan äitiysrahan 17.10-
Jos lapsi ei ois syntyny etuajassa, mun ä-loma ois alkanu joskus 17.09 ja ekan raha ois ollu maksussa 20.10.

Mulla alko äippäloma 28.5. ja ekat rahat sain 2.7.,kesäkuu tulotonna :/ .Pojan laskettuaika oli 3.7.,eli päivää ennen laskettua-aikaa sain rahat ja niin muuten esikollakii aikanaan.la oli 11.3. ja sain rahat 10.3. Liekö tiälläpäin suomee oma systeemi jos muut on saanu la:na...

Se riippuu ihan siitä koska on loman aloittanut. Ei voi sanoa, että tulee laskettuna päivänä tai lähimpänä olevana arkipäivänä. Mulla la oli 28.1. ja aloitin äippäloman varhennetusti 1.12. ja ekan rahan taisin saada 9.1. Että siitä ihan riippuu koska sen loman aloittaa ja ilmeisesti tulee noin kuukausi sen aloittamisen jälkeen.

Sen takia monet luulee, että sääntö olis sellainen, että tulee laskettuna päivänä kun aloittavat äitiyslomansa ns. normaaliaikaan. Eivät varhenna sitä tmv. Ja koska se alkaa 30pv ennen laskettua aikaa, tulee ekat rahat sitten sen la:n aikaan, juurikin kuukauden päivät äitiysloman aloittamisen jälkeen. Niin.

Yhteistyössä