Ekaluokkalaisen ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla kans vilkas ekaluokkalainen ja pari kuukautta haki paikkaansa enemmänkin uudessa luokassa, muut jo tunsivat toisensa eskarista. Meidän pelastus oli ihana ammattitaitoinen opettaja, jonka kanssa lapsella ja vanhemmilla synkkaa. Hänen määrätietoinen ja ystävällinen käytös on auttanut lasta eteenpäin hurjasti ja kodin ja open yhteistyö on tuottanut tulosta. Isosiskolla on sellainen hössö täti opettajana, ja olen usein miettinyt, että varmasti oltaisiin jo jossain arvioitavana, jos hän olisi ekaluokkalaisenkin ope. Eli ymmärrän mitä tarkoitat.

pikku nico-petteri mussukka. muiden kakarat jotka pilaa nico-petterin elämän. kuulostaa kyllä että nico-petteri on oikessa paikassa tai sitten pien ryhmäkään ei riitä. on niitä muitakin erityisluokkia joita voisi ajatella.

Miksi lapsi ajattelee, että muut siinä ryhmässä ovat tolloja??? Vaikka olisivat hitaampia oppimaan tai vaikka heillä olisi jokin vamma, ei se tee heistä tolloja! Jos lapsesi on lisäksi ollut häiriöksi tavallisessa luokassa, on hänellä selvästi oppmista sosiaalisissa taidoissa. Tilannetta ei paranna, jos sinä suhtaudut pienluokkaan noin negatiivisesti ja torjuvasti. Nyt olisi ennemminkin kannustettava lasta, että nyt hän saa rauhassa keskittyä omiin juttuihinsa ja opettajalla on hänelle enemmän aikaa kuin isossa luokassa. Kavereita voi tavata edelleen varmaan myös välkällä ja vapaa-ajalla, jos haluaa ja jos kaverit haluavat.

Entä onko koulun puolelta esitetty arveluja miksi poika toimii kuten on toiminut? Onko psykologin arviota olisiko kyseessä vaikka paljonparjattu adhd tai muu, mikä selittäisi osaltaan käytöstä?

Joskus muuten käy niin, etteivät opettajan ja oppilaan kemiat kohtaa. Noin pienillä se on vielä harvinaista. Jos kaikki muut oppilaat ja opettaja tulevat keskenään toimeen, se on oppilas, joka vaihtaa luokkaa. Ei opettaja.

Pakko kommentoida! Mulla poika ekaluokalla ja hänen luokallaan on eräs poika joka häiriköi tunneilla, kiusaa välitunneilla, nimittelee, lyö, ei kuuntelee opettajaa.. Ja eräs päivä koulun jälkeen oli koulu matkalla heittänyt mun pojan päähän ison kepin! Tää kyseinen poika näyttää tunneilla muille keskisormea ja oli opettajalle vastannut johonkin kysymykseen " ne kierii paskassa"!! Siis niin älyttömiä juttuja tuolla ekaluokkaisella! Nyt Tää ekaluokkalainen joutuu onneksi erityisluokalle, saavat muut opiskelurauhan! Että ehkä ihan hyvä sun pojallesikin että pääsee sinne pieneen ryhmään oppimaan jos alkaisi vaikka käytöstavat löytyä!
Mua on inhottanut suunnattomasti kun yksi lapsi voi käyttäytyä noin.. Ja satuttaa muita, aivan järkyttävää!!

Uskomatonta, kuinka moni täällä on syyttämässä vanhempia väärin kasvattamisesta. Jos mulla on 3 erinomaisesti käyttäytyvää lasta, jotka on luokkansa parhaita ollut aina ja olen tämän nuorimman samalla lailla kasvattanut, niin mitenkähän olen itse omalla käytökselläni saanut häneltä ne käytöstavat hukattua?
Onneksi täällä joku vähän tajuaakin jotain. Tosin on myönnettävä, että itsekin luulin ennen, että hankalat lapset on huonosti kasvatettuja. Nyt ymmärrän tästäkin asiasta paremmin, kun omalle kohdalle sattui.

Häpeä on ikävä tunne. Ei se pienluokka sun poikaas pilaa tai tee siitä sen huonompaa ihmistä. Vai ihan lukeva ja laskeva lapsi joutuu idiottien keskelle, jotka ei mistään mitään ymmärrä. Kannattais vaikka tutustua ja ihan ottaa selvää asioista, ennen kuin aukoo suustaan tyhmyyksiä.

Omena ei ole tainnut kauas puusta pudota.

[QUOTE="elo";29274118]Häpeä on ikävä tunne. Ei se pienluokka sun poikaas pilaa tai tee siitä sen huonompaa ihmistä. Vai ihan lukeva ja laskeva lapsi joutuu idiottien keskelle, jotka ei mistään mitään ymmärrä. Kannattais vaikka tutustua ja ihan ottaa selvää asioista, ennen kuin aukoo suustaan tyhmyyksiä.

Omena ei ole tainnut kauas puusta pudota.[/QUOTE]

Kannattais vaikka lukea ja ihan ottaa selvää jutusta, jota aikoo kommentoida. Nuo lainaamasi puheet on lapsen suusta tullutta, ei minun.

Kannattais vaikka lukea ja ihan ottaa selvää jutusta, jota aikoo kommentoida. Nuo lainaamasi puheet on lapsen suusta tullutta, ei minun.

Jaa. Mistähän se poika on ne mielipiteensä saanut? Kyllä erilaisuutta tulee osata sietää ja se(kin) on vanhempien tehtävä opettaa. Kovin on hyökkäävä asenne sinullakin näitä tuen keinoja kohtaan. Se nyt on vaan fakta, että jos pienluokkaa ehdotetaan sille on joku peruste. Ota opettajaasi yhteyttä ja tehkää yhteistyötä, ei tämän sijoituksen tarvitse olla lopullista. Poikasi parasta tässä ajatellaan. T:Alalla.

[QUOTE="elo";29274170]Jaa. Mistähän se poika on ne mielipiteensä saanut? Kyllä erilaisuutta tulee osata sietää ja se(kin) on vanhempien tehtävä opettaa. Kovin on hyökkäävä asenne sinullakin näitä tuen keinoja kohtaan. Se nyt on vaan fakta, että jos pienluokkaa ehdotetaan sille on joku peruste. Ota opettajaasi yhteyttä ja tehkää yhteistyötä, ei tämän sijoituksen tarvitse olla lopullista. Poikasi parasta tässä ajatellaan. T:Alalla.[/QUOTE]

Voi tietävyyttä. Erilaisuutta siedämme hyvin, sitä on ollut aika lähellä tässä useammanlaistakin opeteltavana. Lapsi on muodostanut mielipiteensä täysin itse. En puhu lapselle tietenkään yhtä suoraan, kuin täällä ( oletettavasti) aikuisille.
Miksi haluat edes kommentoida, jos et ole niin kiinnostunut, että viitsisit kokonaan lukea? Uskon kyllä, että olet opetusalalla, näkemyksesi on sillä lailla rajoittunut ja asenteellinen. Toivottavasti et kutenkaan ole sosiaalialalla.

Sitä en tiedä. Ei vaan yhtäkkiä kestänyt muitten ääniä ja kiusaamista. Koki kyllä tosi monen asian kiusaamiseksi, ei oikein hahmottanut normaali mölinää, että onko se vihamielistä vai ystävällistä.

Onko lapsesi ollut missään vaiheessa toimintaterapeutin tutkittavana? Voisi olla sensorisen integraation häiriötä, etenkin tuo muiden äänien kestämättömyys. Parempi olla pienessä ryhmässä kuin isossa hälisevässä luokassa, kun ei kerta sinne sopeudu.

Yksi tuollainen säheltäjä syö tavallisessa luokassa paljon resursseja, siinä kärsii kaikkien muiden oppiminen. Onpa tullut oman lapsen luokassa nähtyä, mitä häirikköoppilas saa aikaan.

Ja yksi meidän lapsista on pienluokassa erityisopetuksessa, siellä on kaikilla oma opintosuunnitelma ja osa heistä opiskelee eri tahtiin.

Yhteistyössä