Ekaluokkalaisen läksyt, pitäiskö puuttua asiaan, mitä mieltä?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Teki parissa minuutissa läksyt. Toki vastaukset oli oikein, mutta pitäisikö minun käskeä paneutumaan huolellisuuteen??
Tuossa ajassa kynänjälki oli tavallistakin suttuisempaa. :/

Joo joo, olen uusavuton kun kysyn, mutta aion silti tähdentää huolellisuuteen panostamiseen...
 
Mun ekaluokkalaisella on mennyt max. 5 minsaa läksyihin, tämänpäiväiset matikanläksyt teki varmaan alle kahdessa minuutissa. Ne on noilla vielä niin helppoja, että ne on nopsaan tehty jos vähänkin on kynää kädessä ennen pitänyt :)

Jos on jotain pidempiä kirjoitushommia, niin kyllä mä sanoisin että tekee ihan rauhassa ja huolella.
 
perkele
Mitä vittua? Jos vastaukset on oikein, nii mitä siin pitää viel jäädä ''paneutumaan''.
Aivan totaalista tyhmyyttä, että pitäis istua siinä kynä kädessä tekemättä mitään, kun läksyt on jo tehty.
 
vieras
Jos kerran sai tehdyksi nopsaan ja oikein.... Säilyy positiivinen ote =)
ekaluokkalaisten läksyt on vielä tosi nopeita tehdä.
Pääasia ainakin meillä oli että ne muistaa tehdä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja perkele:
Mitä vittua? Jos vastaukset on oikein, nii mitä siin pitää viel jäädä ''paneutumaan''.
Aivan totaalista tyhmyyttä, että pitäis istua siinä kynä kädessä tekemättä mitään, kun läksyt on jo tehty.
Sulla on totaalista luetun ymmärtämisen puutetta! Väännänkö rautalangasta vai???

 
Joskus aikoinaan muuten opettajan kanssa noista läksyistä puhuttiin ja hänkin oli sitämieltä, että vanhemmat ei saisi osallistua läksyjen tekoon, koska se vaikeuttaa opettajan arviointia, ei voi luottaa siihen, että oppilas on oikeasti omaksunut ja osaa asiat, vaikka läksyjen perusteella vaikuttaa siltä, jos ne tehdään kovin huolella yhdessä.
 
perkele
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perkele:
Mitä vittua? Jos vastaukset on oikein, nii mitä siin pitää viel jäädä ''paneutumaan''.
Aivan totaalista tyhmyyttä, että pitäis istua siinä kynä kädessä tekemättä mitään, kun läksyt on jo tehty.
Sulla on totaalista luetun ymmärtämisen puutetta! Väännänkö rautalangasta vai???
No väännä vaikka teräspalkista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja perkele:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perkele:
Mitä vittua? Jos vastaukset on oikein, nii mitä siin pitää viel jäädä ''paneutumaan''.
Aivan totaalista tyhmyyttä, että pitäis istua siinä kynä kädessä tekemättä mitään, kun läksyt on jo tehty.
Sulla on totaalista luetun ymmärtämisen puutetta! Väännänkö rautalangasta vai???
No väännä vaikka teräspalkista.
Kun tekee vaudilla läksyt, myös se tulos on suttuista. Kun tekee hitaasti ja huolella, jälki on paljon siistimpää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Joskus aikoinaan muuten opettajan kanssa noista läksyistä puhuttiin ja hänkin oli sitämieltä, että vanhemmat ei saisi osallistua läksyjen tekoon, koska se vaikeuttaa opettajan arviointia, ei voi luottaa siihen, että oppilas on oikeasti omaksunut ja osaa asiat, vaikka läksyjen perusteella vaikuttaa siltä, jos ne tehdään kovin huolella yhdessä.
Kyllä mä aion tarkistaa, ja tarvittaessa selittää lapselle jonkun asian - vastauksia en aio antaa, vaan opettaa lasta keksimään vastaus itse.

 
..
jos lapsi tekee nyt läksyt mielellään niin ei missään nimssä ruveta painottamaan sitä ulkoasua jne..vie mielekkyyden siitä että osaa ja antaa paineita erilaiseen suoriutumiseen kuin mihin on vielä valmis.
 
perkele
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perkele:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perkele:
Mitä vittua? Jos vastaukset on oikein, nii mitä siin pitää viel jäädä ''paneutumaan''.
Aivan totaalista tyhmyyttä, että pitäis istua siinä kynä kädessä tekemättä mitään, kun läksyt on jo tehty.
Sulla on totaalista luetun ymmärtämisen puutetta! Väännänkö rautalangasta vai???
No väännä vaikka teräspalkista.
Kun tekee vaudilla läksyt, myös se tulos on suttuista. Kun tekee hitaasti ja huolella, jälki on paljon siistimpää.
Mun mielestä sillä jäljellä ei itsessää oo niin paljo väliä, kunha ne on _oikein_. o_O
 
ve
No, meidän ekaluokkalainen viime vuonna teki läksyt aina parissa minsassa, ja oikein, kun osasi kerran jo ennen koulua lukea ja kirjoittaa ja laskea sujuvasti.

Mä sanoin lapselle, että kun nämä on muuten niin helppoja, niin voisit vaikka ajatella että käsiala saa samalla harjoitusta, kun teet huolellisesti. Parissa kuukaudessa käsiala muuttui todella paljon, nyt tekee taas läksyt todella nopeasti mutta toisaalta onpa ne siistejä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Joskus aikoinaan muuten opettajan kanssa noista läksyistä puhuttiin ja hänkin oli sitämieltä, että vanhemmat ei saisi osallistua läksyjen tekoon, koska se vaikeuttaa opettajan arviointia, ei voi luottaa siihen, että oppilas on oikeasti omaksunut ja osaa asiat, vaikka läksyjen perusteella vaikuttaa siltä, jos ne tehdään kovin huolella yhdessä.
Meillä taas opettaja nimenomaan pyytää tarkistamaan läksyt ja sanoo kyllä näkevänsä jos niitä on korjailtu. Ja näkee kyllä tunneilla oppimisen tason.
Mutta toisaalta kun kysyin käsialasta sanoi, että kunhan siitä selvän saa niin hyvä. Kyllä hän sitten puuttuu siihen jos tarvetta on.
 
vieras
Jos se on käsialavihko, niin opettaja kyllä pyyhityttää sutut pois, jos tietää lapsen osaavan parempaan. Joten kotona voi tehdä samoin. Muutoin tehdään niin hyvin kuin osaa. Kyllä minä opetan lapselleni, että tehtävät tehdään niin hyvin kuin osaa, eikä niin suttuisesti kuin osaa.
 
vieras
jos teko jälki on sen takia suttuista kun pitää jonnekin päästä nopeasti lähtemään, puuttuisin. Mutta toisaalta odottaisin kuukauden ainakin eteenpäin kunnes puuttuisin käsialaan, koska silloin kiinnostus läksyjen tekoon voisi olla parempi.
 
Non compos mentis
Olen pistänyt tekemään uudestaan, jos on suttuista jälkeä. Voi kostautua kokeissa, jos numeroista/kirjaimista ei saa selvää. Kehun ja sanon, että meni oikein, mutta pyydän keskittymään paremmin siihen muotoon.
 
päivi
Omituista,että jossain kouluissa on kielletty vanhempia puuttumasta läksyihin.
Meillä on aina tarkistettu tehtävät ja myöhemmin ensimmäisellä luokalla on nimenomaan opettajan taholta pyydetty katsomaan vierestä menevätkö kirjoitussuunnat oikein,samoin kynäote jne.
Koulun ja kodin yhteistyötä siis opetuksessa.
 

Yhteistyössä