Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Moto: Onko sulla nostettu yhtään annosta matkan varrella?? Kovin hitaanlaisesti kasvavat mielestäni, jos olisi saanut vauhditettua sitä. Sulla kun niitä kipujakin on, olethan niistä maininnut myös? Mutta määrä vaikuttaa oikein hyvältä ja tasakokoiselta joten koitahan kärvistellä siellä vielä:popcorn:

Ellenni: Luulis että jos on ihan noviisilääkäri, niin pitävät siellä palaveria yhdessä teidän hoidoista. Tee mikä tuntuu hyvältä:wave:

ON: Tänään tuli ihan omasta takaa LH-huippu kp 13, ekaa kertaa sain ihan mustan testiviivan davidin ovistestiin, kontrollikin jäi ihan haamuksi siihen verrattuna. Tuikkasin vielä hullunkiilto silmissä pregnylin vatsanahkaan työpaikan vessassa, jotta varmasti lähtee kaikki solut irti:p Luget taidan alotella kuitenki sunnuntaina kun muuten tulee aika lyhyt kierto jos ei tärppää, eiköhän se siitä, ei me varmaan kuitenkaan mitään plussaa olla vaarassa tästä saada|O
 
Jensar alkuannos oli Puregon 225 i ja maanantaista lähtien 250 iu, annostus on
nyt sama loppuun asti. Endometrioosi se kuulemma sisuksissa jyllää. Tosin nyt on
alkanut päänsärky, no onneksi punktio häämöttää jo :)
Ja toivotaan, että solut lähtee siellä teillä liikkeelle ja tärppäisi:D
 
Moi taas kaikki
Meillä alkaa piikit tasan viikon päästä... Jeeeeee, jos nyt moisesta voi iloita. Ja punktio tähtäimessä 22.9. Tienoilla.
Tää ketju on ollut hurjan opettavainen ja tukeva. Olen itkenyt ja nauranut teidän kanssa... Toivon kovasti onnea kaikille onnistuneille sekä vielä enemmän vielä onnistumista odottaville...
Mie siirryn nyt kokonaan tuohon syksy/talvi ketjuun, meidän tarinaavoi käydä sieltä seuraamassa :)
 
No ei ne follit halua kasvaa nopsasti ja nyt punktio siirrettiin torstaille ja mahdollinen siirto lauantai. Puregonia nostettiin eiliseksi ja täksi päiväksi 300 iu. Hitaaseen kasvuun syynä ilmeisesti e-pillerit leikkauksen jälkeen, toimivat kuulemma kanssa vähän jarruna pohjalla ja sitten olen pistänyt jarrupiikkiä jo viime sunnuntaista lähtien. Follit olivat kuitenkin eilisessä ultrassa 13-14 mm, joten eiköhän ole valmiita torstaina.
Mariq toivotaan parasta, että plussaa tulisi :)
 
Käyn pikaisesti kertomassa omat kuulumiset, jotka eivät ole mitenkään piristäviä. Lääke oli puregon 225 / pv, tulossa vain kolme follia. Perjantaina oli 1 kpl 14 mm, 1 kpl 12 mm ja 1 kpl 11 mm. Annos nostettiin 300 viime viikolla ja sillä meni eiliseen. 6 kpl orgalutrania meni. Tänä iltana pregnyl ja punktio keskiviikkona. Siirto jos sinne päästään sitten perjantaina. Itse ole tosi pettynyt, lääkäri odottaa että päästään hyvään siirtoon, pakkaseen tuskin saadaan mitään. Veikkas jopa 20-30 % onnistumismahdollisuutta. Vaikka kohdun limakalvokin oli ohut. Kai yritti vain tsempana loppuun. Olen ollut niin maassa ettei ole huvittanut kirjoitella. Pistelyt aiheuttaneet kaikkia mahdollisia sivuoireita, voi p. en millään haluaisin kokea niitä uudelleen.

motolle tsemppiä, sinulla on parempi tilanne ja samoissa aikatauluissa mennään. muillekin piristäviä syyspäiviä. en jaksa kommentoida nyt muita.

ai niin, mariqille ainakin onnea plussasta, olikohan joku muu päässyt jos sinne saakka.
 
Viimeksi muokattu:
Talviaika voi kurja, mutta lääkäri sanoi mulle uä:ssä torstaina, että määrä ei aina todellakaan kerro munasolujen määrää, että hyvässä lykyssä sulla voi olla kaikissa solu ja mulla vaikka n. 10 follia voi olla sama määrä. Nämä hoidot on kyllä raastavia. Tule kertomaan miten punktio meni, itsekkin jo jännitän ja odotan torstaita.... Tsemppiä sulle ja koita jaksaa:hug:
 
Talvitaika: Tsemppiä viimeisiin päiviin! Yritä pitää hyvää mieltä yllä, sulla on varmaan kaikissa solu ja jos ne hedelmöittyy voitte saada kolme hyvää alkiota!!:) Mulla aikanaan tuli pahin pettymys siitä kun munasolujen määrä ei vastannut follien määrää ja saaduistakaan soluista ei hedelmöittynyt kuin puolet joista yksi vain siirtoon. Ei tartte olla tosiaankaan kun hyvät solut niin tulos voi olla parempi kuin isommilla määrillä ja huonommilla soluilla. Yleensähän solut varmaan on hyviä jos määrä on pienempi, näin olen ymmärtänyt:hug:

Moto: tsemppiä sullekin ja kyllä ne sieltä kasvaa!!

Enää muutama päivä niin ootte molemmat voiton puolella!!!:wave:

Mariq: Toivottavasti plussa pysyy, onnea!!

ON: Tänne ei kummempia, ovis oli kivulias ja välillä kipuilee oikea munasarja oikein kunnolla. Yritän olla ajattelematta koko tärppiasiaa ja suunnitellaan jo seuraavaa kiertoa aukiolotutkimuksineen ja mahdollisesti inssiäkin vois kokeilla jos torvi auki. Clomeilla aion jatkaa jos kaikki muuten kunnossa, niillä näyttäis tulevan ihan mukavan pituiset kierrot :p
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, ja Talvitaialle tosiaan samat sanat mitä Moto tuolla aiemmin kirjoitteli, määrä ja laatu ei aina ole sama asia (nimim. munasoluja tulisi vaikka millä mitalla, mutta alkiot on huonoja...)

Hain jo tänään ekoja lääkkeitä piakkoin lähestyvää hoitoa varten. Ajatuksena on rikkoa Kelan lääkekatto ennen Pergoveriksen hakemista, koska ko. lääke hoitoon maksaa hiukan vajaan tonnin. Olisi kiva saada se suoraan hintaan 1,50 €... Mulla on huomiseksi soittoaika lääkärille, tällä hetkellä tilanne nimittäin näyttää vahvasti siltä, että seuraavat menkat alkaa lauantaina, ja mites sitten aletaan kiertopäivänä 2 pistää, ilman nollaultraako?:confused: Noh, ehkä lääkäri kertoo huomenna...
 
Pollyanna tsemppiä hoidon aloitukseen :)

Tänään pitäisi pistää Pregnyl, millaisia kokemuksia teillä muilla on? Onko kummoisempi kuin Puregon tai Orgalutran-jarru? Jännittää vain se pullojen kaulan katkaisu, että ei menisi sitten tuhannen päreiksi :)
Vaikea ajatella, että ylihuomma tähän aikaan on jo koko punktio ohi! Jotenkin vain toivoo, että kai siellä jokunen solukin on kymmenessä follissa...
 
Moto: pregnylistä, mulle mies pisti sen kun kuvittelin että se neula olis jotenkin tylsempi ja paksumpi, mutta nyt kun jouduin sen itse pistämään niin ihan samanlainen oli kun puregonissa. Mulla pistoskohta tulee kipeeks jälkeen päin. Kun poikkaset ampullin kauloja, varo sitä terävää lasinreunaa, se ampulli katkeaa siitä kapeimmasta kohdasta! Ja kannattaa ensin poikkasta se nesteampulli, vetää isoon neulaan, sitte vasta poikkasta se jauhe, ruiskuttaa se neste sinne ja pyöritellä, sitte vetää se takas siihen isoon neulaan ja vaihtaa vaan pienempi neula ruiskuun ja pistämään:p
 
Jensar kiitos! Olo huojentui :) Sain jonkun muovijutskan siihen ampullien katkaisuun, no onneksi on se ohjevihko pitänee lukaista se läpi ennen toimenpidettä:)
Nyt en muista enää, kuka on ollut alkionsiirrossa, oletko sinä? Onko se kummoinen juttu, vähän jännittää vaikka tietysti odotan tosi kovasti, että siihen pääsisin.
 
Moto Se muovijutska siihen ampullin kaulan katkaisuun on hyvä! Ei oo pelkoo silloin, et sattuu sormiin. Mulla Pregnyl ei aiheuttanu mitään tuntemuksia, vaikka viimeks laitoin kaksinkertasen annoksen

Täällä sitä vaan mennään päivä kerrallaan... Pahoinvointi on nyt hieman lisääntynyt, mutta onneksi ei ihan ylös asti ole vielä tullut =) Pari viikkoa pitäisi vielä odotella, että pääsee ultraan, kyllä voi odottavan aika olla pitkä!:whistle:

Hirmuisesti kaikille tsemppiä hoitoihin, ja toivottavasti olette kaikki pian tuolla odottajien puolella kirjoittelemassa!!


Kiena 5+5
 
Moto: Alkion siirtoa voisi verrata kivuttomaan sisätutkimukseen. Laittavat vain jonkun levittimen sisuksiin, toinen hoitaja ultraa mahan päältä ja toinen työntää jonkun millin luokkaa olevan katetrin kohdunsuulta läpi, jolla ruiskutetaan yksi pieni tippa nestettä kohdun alaosaan joka sisältää sen mikroskooppisen pienen alkion. Nestetippa näkyy valkoisena pienenä pisarana kohdussa siirron jälkeen. Älä sitä pelkää, se oli helpoin osuus koko hommassa, toki psyykkisesti se toimenpide voi tuntua ihan älyttömän järisyttävältä ja tunteelliselta :p
 
moto, ei pregnylin pistäminen muuten ollut hankalampaa kuin vähän isompi neula joten sattui minulla vähän enemmän. Katkaisut onnistui muovijuttujen kanssa hyvin. Ja sekoittaminen vaikka sitä jännitin. Oireita ei tullut (tosin painuin saman tien nukkumaan kuin oli niin myöhään). Nyt onneksi omalta osalta pistelyt on ohi.

Toivotaan parasta että jopa hurjat kolme alkiota saataisiin. Olisin kyllä onnessani. Punktio jännittää, mutta hammasta purren mennään. Siitä kun vielä selviää, niin helpottaa toivottavasti. Siis nämä hoidon aikaiset. Olen ajatuksissani katkaissut tämän kahteen osaan, toiseen päästään jo onni suosii. Alkion siirto ei jännitä kun ei pitäisi olla ultrausta kummoisempi ja lugesteroneja olen käyttänyt joten nekään ei ole uutta. Meillä saisi halutessaan punktion jopa nukutuksessa mutta en taida noin pienen määrän takia haluta. Pitäähän tietää miltä sekin tuntuu. Niinku menis hammaslääkäriin ilman puudutusta. Hah, yrittää kerätä rohkeutta täällä.

Hurjasti tsemppia muille, en ehkä pääse heti koneelle kertomaan punktiokuulumisia. Toivottavasti olemme pian odottajien puolella (voiko olla mahdollista että jopa parin-kolmen viikon päästä) No siihen on vielä pitkä taival.
 
Viimeksi muokattu:
Kiena kiitos tsempeistä! Ja onnea vielä, ja niin aika kuluu niin ärsyttävän hitaasti :)
Talviaika Onnea punktioon :) Toivotaan, että tulee hyviä soluja ja päästään kumpikin odottajiin. Mulle tehdään punktio endometrioosin takia nukutuksessa, joten sinänsä ei jännitä toimenpide, ainoastaan lopputulos.
 
  • Tykkää
Reactions: Kiena
Jahas Pregnyt meni eilen eikä tosiaan ollut paljon muita piikkejä kummoisempi, mutta nyt olotila on aika karsea. Vatsaa sattuu todella ja oli pakko ottaa aamulla yksi panadol. Välillä tuntuu, että jalat menee kirjaimellisesti alta. No huomenna tähän aikaan olen unten mailla ja loppuu tämä piina ja toivottavasti seuraava kahden viikon piina alkaa :)
 
Moto::hug: Mulla tulee koko alavatsa kipeäksi pregnylistä, siis ihonalainen lihas kipeytyy...Sulla kun vielä sitä endoa niin voi vaan kuvitella, koita tsempata huomiseen niin sitte on pahin ohi!!!

ON: Jaha en tiedä teinkö virheen kun tuikkasin sen pregnylin vaikka mulla oli todella kohollaan LH ihan omastakin takaa, koska nyt mulla on taas jonkin asteinen hyperi. Se on pahentunut vasta eilisestä lähtien, vatsaontelossa nestettä taas, tunnistan oireet punktion jäljiltä. Ja vatsa on ihan potkupallo, pissalla käynti yhtä tuskaa puhumattakaan isommasta hädästä. Oikeaa puolta särkee ja kivistää ja välillä kauheita kramppeja jolloin joutuu pysähtymään kumaraan ja olemaan ihan liikkumatta ja hengittämättä. Hyvä puoli on se että tää meni viimeksikin itsestään ohi viikossa, katsotaan nyt miten käy:confused:
 
Punktio ohi (oli siis ke). Itse toimenpiden meni ihan ok, otin siis rauhoittavan ja kerran meni kipulääkettä. Ohi 10 minuutissa. Tuntui kuin olisi tehty ronsisti ultra alapäässä. En siis edes huomannut oistosta kun itse ultraus sattui koko ajan samalla lailla. Kolmesta saatiin kaksi munasolua ja hiljaisuus on kertonut että ainakin toinen on hedelmöittynyt. Huomenne siirto ja saan tietää tarkemmin onko siellä jakauduttu kunnolla jne.
Ei punktiota tarvitse jännittää näköjään, pahemmat sivuoireet ja kivut on olleet kasvatuksen aikana. Pienillä määrillä mennään, mutta jos se riittäisi.

Hienoa moto, sinulla oli hieno saalis. Koita levätä pahin vaihe on ohi.

jensar, oliko sinullakin juuri tulossa punktio. Onnea siihen jos on.
 
Viimeksi muokattu:
juokaa juokaa, mitä enemmän juo nopeemmin toipuu ja vähemmän kipuja.kusella kyllä joutuu laukkoo....
onnea kaikille....että hedelmmöittyis kaikki........
ite kävin veritestissä pp13 257 ja vl rajat 39-270
janottaa ja nukuttaa
 
Talviaika Kiva kuulla, että punktio meni hyvin :) Varmasti suurimmalla osalla meneeki
meillä endolaisilla on kuulemma aina aika hankalaa.
Jensar kiitos! niin täällä myös toivotaan, että siirrettävää tulisi edes yksi. Vähän
jänskättää se alkion siirto, kun pitää olla rakko täynnä ja muutoinkin aina jännitän
normaaliakin gynen tutkimusta, mutta tuskin kivut ovat mitään tähän aamuun verrattuna :)
 

Yhteistyössä