Ekaa kertaa eron jälkeen tajusin ettei ehkä vain minussa ole vika!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopultakin :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopultakin :)

Vieras
Ollaan erottu miehen kanssa kohta vuosi sitten ja olen haikaillut häntä takaisin. Olen omalta osaltani tajunnut mitä virheitä olen tehnyt ja niistä lähinnä ollaan keskusteltu.
Lähinnä molemmat kai ollaan ajateltu, että vika oli minussa.
Olen voinut välillä pahoin ja kaikesta on tullut riitaa.
Eilen keskustelin miehen kanssa ja hän totesi ettei jaksa kun murehdin asioita ja sanoi ettei sellaisessa tilanteessa voi mitään positiivista sanoa.
Olin ekaa kertaa järkyttynyt ja hämmentynyt. Hän oli tosissaan. Kysyin etteikö hän voisi tukea ja kertoa positiivisia asioita, muttei kuulemma kykene.
Hän on usein puhunut minulle ilkeästi ja syyllistänyt.
Tajusin nyt vasta mikä suhteessamme oli vialla. Hän. Tietenkin tiedostan, että olen tehnyt virheitä jne. Mutta mietin etten aiemmin ole tajunnut, että tietenkin toista tulee tukea ja kannustaa eikä mies ikinä ole sellaiseen kyennyt. Hän on vain tehnyt oloni huonommaksi koko suhteen ajan lyttäämällä jo lytättyä.
Tällä hetkellä hänelle on omat menot ja oma elämä tärkeämpää kuin minä ja lapset. Hän laskee jokaisen tunnin jolloin näkee lapsia eikä jousta, vaikka lapsilla olisi ikävä.
Miten en tajunnut kymmenen vuoden aikana miten itsekäs hän on aina ollut!

Siis te olette eronneet melkein vuosi sitten ja edelleen sä vatvot asiaa, ei ihme että miestä kyllästyttää. Ja miksi sun pitäisi olla hänelle tärkeä koska olette eronneet?

Kun me ollaan muutettu asumaan erilleen eikä mieskään ole halunnut eropapereita täyttää.
Aika sekava tilanne ja siis muutettiin erilleen, että keskustellaan asioista.
Meillä on toiminut suhde paremmin näin. Tosin nyt olen alkanut miettiä etten ehkä edes halua olla miehen kanssa enää ollenkaan.
Mies kertoo yhtä rakastavansa minua ja nähdessämme halaa ja pussaa jne. Itse en tätä ole tehnyt tietoisesti. Jos emme näe lähettelee viestejä ja kyselee kuulumisia. Mutta jos minä kyselen, kokee sen ahdistavana.

Aloituksessa en kertonut tilanteesta ehkä tarkemmin. Sekavaahan tää on.
Mutta luulen, että tää tajuaminen nyt muuttaa asioita.

Kun me ollaan muutettu asumaan erilleen eikä mieskään ole halunnut eropapereita täyttää.
Aika sekava tilanne ja siis muutettiin erilleen, että keskustellaan asioista.
Meillä on toiminut suhde paremmin näin. Tosin nyt olen alkanut miettiä etten ehkä edes halua olla miehen kanssa enää ollenkaan.
Mies kertoo yhtä rakastavansa minua ja nähdessämme halaa ja pussaa jne. Itse en tätä ole tehnyt tietoisesti. Jos emme näe lähettelee viestejä ja kyselee kuulumisia. Mutta jos minä kyselen, kokee sen ahdistavana.

Aloituksessa en kertonut tilanteesta ehkä tarkemmin. Sekavaahan tää on.
Mutta luulen, että tää tajuaminen nyt muuttaa asioita.

Toisin sanoen mies haluaa pillua edelleen, mutta tekee muuten mitä lystää. En katselisi tuollaista pelleilyä. Jos muutetaan erilleen, niin kyllä se on siinä eikä enää olla yhdessä.

Tiäkkö ihan sama mitä muut ajattelee.. Tää muutto oli mun idea, mutta surin ajatusta erosta koko ajan ja siihen keskityin. En puhunut suremisestani nyt muuton jälkeen vaan ennen sitä.
Pääasia, että olen itse helpottunut tästä ja tiedän ettei asiat tule parisuhteessa enää muuttumaan, kun toinen ei ajattele kuin itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja niipä;30751659:
avautua asiasta ex-miehellesi, eikä täällä vai....

no se avautuminen ei auta. kuullostaa tutulle sä et koskaan ajattele positiivisesti jos se ongelma myös liittyy kumppaniin. ei nähä niitä että itsekkin tekee virheitä ja syyllistetään vaan kaikesta toista . sillon se helpottaa varsinkin tuntemattomien kanssa jutustelu koska tutut sanoo eihän se nyt tollain käyttäydy ja se vituttaa viellä lisää.

Ihan hyvä kun huomasit että nyt on aika päästää irti itsekin, erota kun kerran olitte toisillenne sopimattomat. Ehkä joiltain osin sopivatkin, joskus, mutta se oli ja se meni, ja edessä on uusi aika.

Tsemppiä.

Tollaset näsäviisaat kommentit ei kyllä tunnu missään jos niiden kirjoittaja niin toivoo..
Mun on aikalailla sama mitä joku ajattelee kun ajattelin juhlistaa tätä olotilaa.
Kun mä surin ja mietin mitä voisin enemmän tehdä oikein. Eikä parisuhde suju, jos toinen yrittää ja tekee asioita, jos toinen ei näe itsessään vikoja.

Tollaset näsäviisaat kommentit ei kyllä tunnu missään jos niiden kirjoittaja niin toivoo..
Mun on aikalailla sama mitä joku ajattelee kun ajattelin juhlistaa tätä olotilaa.
Kun mä surin ja mietin mitä voisin enemmän tehdä oikein. Eikä parisuhde suju, jos toinen yrittää ja tekee asioita, jos toinen ei näe itsessään vikoja.

pitääkin tunteet tuulettaa niin on helppoa jatkaa liffii :)

Yhteistyössä