Eka ultra oli tänään...melkoinen kokemus

Meni vähän viikot takapakkia. Tosiaan lääkäri ei osannut tarkkaa ikää sanoa, mutta 5-6 viikkoinen papu siellä elelee. Aluksi lääkäri ei kyllä meinannut löytää koko kohtuakaan. Lääkäri oli selvästi ärsyyntynyt kun mitään ei meinannut löytyä kuin pitkän etsinnän jälkeen vasta.Itselle jäi vähän outo kuva lääkäristä, joka totesi lopuksi että kyllä sä raskaana oot, ainakin toistaiseksi.

Itse ihmettelin kuuluuko sen ultran sattua vai unohtikohan lääkäri vaan laittaa liukastetta? Tuntui meinaan tosi epämiellyttävältä se tökkiminen. Ihan kun olisi koittanut tulla sillä kapulalla mahasta läpi. (Ultra sisäkautta). :/

Terkkarin kanssa oltiin oireiden perusteella laskettu että tänään olisi ollut 9+6. No kesäkuun alussa on uusi ultra niin määritellään ikää paremmin kun on mitä katsellakin. Terkkari sitten vielä vähän avasi puhelimessa paremmin minulle mitä siellä ultrassa oli ollut ja totesi että ihan normaalia on ja että lääkäri oli hänelle sanonut että ihan elinkelpoiselta vaikutti alkio. Onneksi kumminkin kaikki oli hyvin, mutta olisi sen voinut lääkäri minullekin noin sanoa eikä murahdella omiaan.

Aika outoa kyllä, sillä näiden uusien viikkojen perusteella mulla olisi pitänyt tuo pahoinvointi alkaa jo hedelmöittymisviikolla? :O Lupaava alku...
 
Onnea!
Mullakin tuntui noi ultrat alakautta aika epämukavilta, että kai se kuuluu asiaan.

Mä tiedän aika montakin tapausta, joilla on viikot lisääntyneet tai pienentyneet aika paljonkin. Sitä en ole kysellyt koskaan, että tietävätkö mistä moinen hyppäys sit lopulta johtuu.

Mutta huono lääkäri sulla on ollut. Toivotavasti kesäkuussa saat jonkun empaattisen tapauksen. Kyllä varmasti tietää kukavaan leila rivilääkärikin kuinka noi alkuvaiheen ultrat (ja kaikki muutkin tietty) on todella arkoja ja herkkiä hetkiä.

Meillä oli syksyllä eka ultra, niin lääkäri, kun oli todennut sikiön elinkelpoiseksi, niin otti meihin katsekontaktin ja onnitteli. Ja sitten jatkettiin tutkimista. Musta se oli mukava ele.
 

Yhteistyössä