Eka sektiolla, toinen käynnistettynä?

Käynnistetäänkö synnytystä ollenkaan jos ensimmäinen on syntynyt sektiolla ja toinen menee yli? Mulla on esikoinen syntynyt kesällä 2003 sunnitellulla sektiolla perätilan takia ja nyt toisesta on viikkoja kasassa jo 41. Maanantaina menen äitiyspolille kontrolliin, mutta jäi vaivaamaan kun yksi tuttu sanoi, että edellisen sektion takia eivät käynnistäisi koska kohtu ei välttämättä kestäisi käynnistyksestä aiheutuvia mahd. normaalia voimakkaampia supistuksia. Kysyin asiaa terveydenhoitajalta neuvolassa, mutta hän ei oikein osannut sanoa.

Harmittaa tosi paljon jos tämäkin menee sektioon automaattisesti. Vauva on kuitenkin ollut jo pitkään pää alaspäin ja nyt muutaman viikon kiinnittyneenäkin.
 
suurperheellinen
Minulla eivät ainakaan suostuneet käynnistämään,meni sektioksi.Kysyin juuri viime viikolla toista mielipidettä lääkäriltä,hänkin oli sitä mieltä että oikein oli tehty ja yhden sektion jälkeen ei enää käynnistellä.Olisi mielenkiintosta tietää mitä sinulle sanovat,kertoilehan jookos ;) .
 
Minulla esikoinen leikattiin suunnitellusti sektiolla vauvan perätilan takia ja koska vauva oli suuri.Toisen synnytin normaalisti alakautta.Avautumisvaihe oli minulla todella pitkä,yli vuorokauden odoteltiin kunnes supisteluista väsyneenä kysyin käynnistyksen mahdollisuutta.En ollut vielä tuossakaan vaiheessa avautunut juuri lainkaan joten minulle pistettiin tippa käteen ja synnytys käynnistettiin.Supistelut tulivat todella rajuina (toki sain epiduraalin josta apua) ja siitä lähti myös kohdunsuukin aukeamaan.Synnytys eteni normaalisti ja iltasella oli poika maailmassa. :flower: Niin ja tämä toinen meni kaksi päivää yli la:n ,ja lasteni ikäerot ovat pienet,reilu kaksi vuotta,eli sektiohaavani oli vielä melko tuore kun synnytykseni käynnistettiin.Hyvin kohtu kesti kovat supparit. :whistle:

 
Kolmashaudonnassa
Mulla eka syntyi -97 sektiolla, koska synnytys ei edistynyt ja olin ihan puhki. Tyttö tuli ja kaikki hyvin. Toinen synnytys -98 käynnistettiin viikolla 43 emättimeen laitettavalla lääkkeellä ja käynnistyikin n 5 tunnin kuluttua. Supistukset olivat aika kovat, onneks epiduuraali vei avautumisvaiheen kivut ja poika oli maailmassa 7,5 tunnissa, siis alakautta. Tämän toisen olisin halunnut synnyttää myös sektiolla, mutta lääkärit ei suostuneet. Loppujen lopuksi alakautta oli mukavampi ( ! ) synnyttää. Nyt odotellaan kolmatta, joko olis normaalimpi meninki synnytyksessä...
 

Yhteistyössä