Eka päivä karppausta takana. Miltä vaikuttaa päivän syömingit???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aamulla 2 paistettua munaa, 5 viipaletta edamia, 1 tomaatti, 10 cm pätkä kurkkua, 2 kuppia kahvia.

'Lounas': 1,5 dl partaäijää, 1,5 dli light-mustikkasoppaa

Päivällinen: 2 possun ulkofilepihviä ja kermassa haudutettuja, juustolla kuorrutettuja kasviksia n. 2 dl

Vieläkö kestää partaäijää illalla ottaa vähäsen sopan kera???

Mitäs sanotte tästä:

Klo 9.00: kinkkujuustotomaattimunakas ja kevytjaffaa
Klo 18.00: Broilericurrysmetanapastaa 2dl,maitoa 2 dl ja ruisleipää 20g, jäävuoritomaattikurkkuomenasalaattia n 4 dl ja perinteistäsalaatinkastiketta1 rkl ja jälkiruuaksi sitruuna-lakritsi Jättis

[QUOTE="vieras";23830272]No voi vitsi, kun mulla ei ole kumpaakaan just nyt :([/QUOTE]

Mä ehdottaisin, ettet hanki makeutusjauhetta, se ylläpitää makeanhimoa. Kolmessa päivässä vhh:lla mulla ainakin meni makeanhimo nolliin. Partaäijän syön marjojen kera.

Alkuperäinen kirjoittaja mun karppaupäivä meni näin;23830333:
Mitäs sanotte tästä:

Klo 18.00: Broilericurrysmetanapastaa 2dl,maitoa 2 dl ja ruisleipää 20g, jäävuoritomaattikurkkuomenasalaattia n 4 dl ja perinteistäsalaatinkastiketta1 rkl ja jälkiruuaksi sitruuna-lakritsi Jättis

Kevytjaffa, omena ja jättistuutti ei mun mielestä ole ihan karppaajan juttuja, mutta ei muitten tarvikkaan olla niin nipoja, kuin itse olen :D

kannattaa koittaa jättää noi keinomakeutetut kokonaan pois. Mä käytän partiksessani joko hedelmiä, marjoja, pellavansiemenrouhetta tai sitten vaikkapa ihan Valion luomu mustikkasoppaa. siinä on 11g hiilareita sadassa grammassa, mutta sellanen 750g purkki mulla kestää helposti viikon. Kyllä mä uskon että se sokeri tekee vähemmän hallaa elimistölle kun makeutusaineet, ei sitä tarvi kilokaupalla vetää. Hyvin on tippunu paino, -17kg, ihan vaan luomuilemalla, ja täysin viljasta kieltäytymällä. Ja en tietty perunaa enkä riisiä syö.

Alkuperäinen kirjoittaja mun karppaupäivä meni näin;23830333:
Mitäs sanotte tästä:

No jos alakarppaa/ketokarppaa niin sit kyllä kevytjaffa, ruisleipä, omena ja jättis pois.. Hyväkarppaukseen ehkä omena ja ruisleipä ihan ok mut jättis ei kyllä siihenkään.

AP:lle. Kuulostaa mun korvaan aika hyvältä.:) Mulla kyllä toi partaäijän jokapäivänen käyttö alko jumittamaan painoa mut monet sitä kuitenkin syö. Mut on se vaan niin hyvää.

No jos alakarppaa/ketokarppaa niin sit kyllä kevytjaffa, ruisleipä, omena ja jättis pois.. Hyväkarppaukseen ehkä omena ja ruisleipä ihan ok mut jättis ei kyllä siihenkään.

AP:lle. Kuulostaa mun korvaan aika hyvältä.:) Mulla kyllä toi partaäijän jokapäivänen käyttö alko jumittamaan painoa mut monet sitä kuitenkin syö. Mut on se vaan niin hyvää.

Niin jaa ja tossa oli vielä toi pasta. Aika pieleen menee jos oot tosissas. Käypä kattomassa karppaus.infosta.

[QUOTE="alkup.";23857125]Hienosti on lähtenyt uusi ruokavalio sujumaan :)

Kerran laitoin vahingossa karkin suuhun, kunnen muistanut, ettei niitä saanutkaan syödä :laugh: mutta sylin sen heti pois ;)[/QUOTE]

En minä ole viitsinyt ihan hysteerinen olla, syön kyllä pullan kun olen kylässä ja ei ole sen kummemmin vaikuttanut tippumiseen, kuhan siellä kylässä ei päivittäin ole. Ja muutenkin olen pitänyt sillon tällön hiilaripäivän, tietääpä minkä takia ei niitä syö: pää kipeä ja väsyttää.

En suosittele myöskään missään tapauksessa keinotekoisia makeutusaineita, unohtakaa light-tuotteet. Karppaajalle on pahempi vetää esim. aspartaamia, joka huijaa kehoa tuottamaan insuliinia turhaan, kuin vähän puolivahingossa sokeria. Jos on ihan pakko saada makeaa niin suosittelisin itsekin mielummin vaikka ihan sokerista mustikkasoppaa "partaäijän" kera, tai vielä mielummin itsetehtyä sulatetuista pakastemarjoista muussattua survosta, jota itseasiassa juuri äsken söin iltapala-makeannälkääni. 60 grammaa on karppaajalle yleensä päivässä hiilarimaksimi, joten jos syö 30 grammaa sokeria ja 30 grammaa muuta hiilaria ja loput pysyy "ruodussa", eli syö hiilaritonta, on se ihan okkei.

Ps. Itsehän makeutan turkkilaista jugurttia ja kermavaahtoa ripauksella aitoa luomua luonnonvanilja-jauhetta.

Yhteistyössä