Eka ongelma pentujen kanssa

Malviinalle jo yksäriä lähetin, mut liekö huomannut lainkaan, vai lähtenyt jo. Tai sit olen vaan liian hätänen. Mutta mistä näkee, onko kissa kuivunut? Kannattaisiko mun kumminkin vähän antaa korviketta? Eivät ole uskaltaneet juoda vielä ja siellä mistä hain, niin ovat saaneet juomista ties koska. Mistä sen näkee, onko kissa kuivunut?
 
viekkis
Jos yleiskunto on hyvä, eivät ole kuivuneita. Voit katsoa myös onko suussa kosteutta, vai näyttääkö/tuntuuko ihan kuivalta.

Voit ihan hyvin antaa pikkasen vettä niiden suuhun pipetillä, jos epäilet kuivumista. Siitä ei ole haittaa, päinvastoin. Jos et tiedä, missä oloissa ovat olleet, niin varmintaa antaa vähän nestettä. Ruokaa ehtivät kyllä saada vasta huomennakin, jos eivät näytä erityisen heikoilta.
 
Kissan kuivumisen huomaa niskanahasta nostamalla. Siis siitä löysästä kohdasta. Jos se palautuu "hitaasti", kissa on kuiva. Ruiskulla tai pipetillä vaan nestettä kitaan, tuskin sitä liikaa menee..
 
vieras
Kannattaa antaa pentujen olla omissa oloissaan eka päivä ja yö, niin saavat totutella uuden paikan ääniin ja hajuihin, vain ihan pakolliset, niin kuin tuo juomisen antaminen, mutta ei muita hoitoja, jos näyttävät elinvoimaisilta ettei kriisiapua tartte. Onhan niillä rauhallinen ja mukava, helposti siivottava paikka?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aralia:
Kissan kuivumisen huomaa niskanahasta nostamalla. Siis siitä löysästä kohdasta. Jos se palautuu "hitaasti", kissa on kuiva. Ruiskulla tai pipetillä vaan nestettä kitaan, tuskin sitä liikaa menee..
Ja kissahan ei tosiaan tarvitse mitään litroja, niin kuin ihminen. Ruokalusikallinen riittää.
 
Mun mielestä yhden pennun ikenet on vähän valkoset ja kuivat. Koitan antaa sille korviketta. Jos ei huoli, niin josko edes tilkkasen vettä sais menemään. Nahka näillä nyt on sellanen luitten päällä roikkuva ohut ja löysä. Sitä kananmunankeltuaista sekoitin korvikkeeseen ja yksi pentu söi hyvällä halulla, eikä ole niin arka. Kaksi muuta eivät vielä uskaltaneet, josko nekin sitten kun vähän tottuvat kodin ääniin.
 

Yhteistyössä