eka liikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallup

Vieras
Hei!

Pienimuotoinen gallup siitä, miltä tuntui kun tunsit vauvan ensimmäiset liikkeet tai potkut?
Itselläni on menossa rv 15+6 ja odottelen jo malttamattomana milloin jotain tuntisin! Pelottaa niin kauheasti (koko ajan), että jos siellä ei mitään ala tuntumakaan...
Iloista odotusta kaikille ;)

N. vkolla 19 eli 18+ tunsin varmasti ensimmäiset liikkeet. Odotan esikoista, nyt menossa vko 32. Ehkä pienenpieniä aavistuksia oli jo viikolla 18, mutta vkolla 19 sitten vasta tajusin että oikeasti vauva siellä liikuskelee. Minulla on istukka etuseinämässä,joten se jonkin verran vaimentaa liikkeitä. Kyllä sinulla pian alkaa varmasti jotain tuntumaan, mutta ei hätää vaikka menisi vielä kolme-neljäkin viikkoa.

Onnellista odotusaikaa!

Minä tunsin myös liikkeet kunnolla 19. viikolla. Mulla kylläkin on kohtu takaseinässä, joten potkut kyllä todella tuntuivat heti tosi voimakkaina.. Nykyään tuntuu, että sieltä ollaan tulossa mahan läpi.. Aika kivuliasta välillä jo tässä vaiheessa, vaikka tietysti ihanaakin. Nyt menossa 21+5.
Odottele ihan rauhassa, minulla tuttuja, jotka tunsivat liikkeet vasta viikolla 21+

Ekassa tunsin rv18+ ja siitä lähtien ihan säännöllisesti, istukka oli takaseinämässä.
Nyt tässä toisessa vasta rv21, istukka edessä. Ja silti meni kauan, että ihan kunnolla alkoi tuntua, pitkään sai ihan kuulostella.
Nyt jo rv38 ja tila meinaa loppua, että kyllä ne sieltä alkaa tuntua ja lopussa jo välillä toivoo, ettei enää tuntuis. Välillä tuntuu ettei vatsanahka yksinkertaisesti anna periksi enää.

Liikkeistä...kävin vkol 20 ultrassa eikä silloin viel liikkeitä tuntunut,mut joskus viikolla 23 alkoi pikkuhiljaa liikkeitä tuntumaan ja nyt vkol 30 tuntuu joskus aika mojovia potkuja,mut jotenkin aika teittyihin aikoihin potkii ettei koko päivänajan kummiskaan potkuja tunnu. o5.30 aamulla 14päiväl ja sit illasta 19-21 välillä et kai rytmi alkaa vauvelilla olla aika selkeä:) etuseinä istukka täälläkin on. Ultran jälkeen odottelu enne potkuja on taas yksi ""odotus"" vaihe,kuten ennen ekaa ultraa kun ei viel tiedä miten siel masus kasvetaan!!! Kyllä se sieltä alkaa sitten ajan myötä potkimaan,mullekkin sanottiin et kyl se sieltä sitten potkii lopus olet iloinen et aloitti niin ""myöhään"" potkimaan:)

Mä tunsin ekat potkut rv 19+0. Ehkä jotain epämääräistä lepatusta jo aiemmin, mutta saattoivat olla ilmavaivojakin tai jotain. Kun tunnet ekat potkut, tunnistat ne kyllä :) Ei voi erehtyä. Itse tunsin makuulla ollessa 4 pientä töytäisyä, tuntui täysin erilaiselta kuin mikään muu ennen sitä... Ihana tunne! Siitä potkut alkoivat sitten olemaan pikkuhiljaa päivittäisiä (tyyliin yksi potku/päivä), kunnes alkoikin kunnon rymistykset.

Kuulostele ihan rauhassa vaikka nukkumaan mennessä aläkä masennu, jos ei vielä muutamaan viikkoon mitään tunnu. Oi ihanaa, sulla on se tunne vielä edessä :)

Niin ja istukka mullakin etuseinässä. Vaimentaa liikkeitä kyllä tosi paljon. Olen nyt (rv 37+) joutunut ramppaamaan ultrassa äitiyspolilla verenpaineiden vuoksi, enkä edelleenkään tunne läheskään kaikkia liikkeitä ja nyrkkeilymatseja, vaikka ultrassa näkyy joka puolelle poukkoileva vauveli...

Ekassa raskaudessa rv 16-17 (en muista enää tarkkaan), eli verrattaen aikaisin. Silloin istukka oli takaseinämässä. Rv 41+5 mennessä luulin jo halkeavani kahtia kaikesta rymistyksestä...

Nyt toinen raskaus rv 13+1 ja kovasti odottelen liikkeitä jo, vaikka eivät välttämättä tunnu pariin kuukauteen.

Alkuperäiselle lohdutuksen sana: jotkut tuntevat liikkeet vasta pitkälti päälle 20 raskausviikon, ja se on täysin normaalia. Sinulla ei ole vielä aihetta huoleen!

Odotan ensimmäistä ja tunsin ekat liikkeet joskus rv 15 paikkeilla. Istukka on takaseinämässä, joten senkin takia varmaan tuntui helpommin. Liikkeet näkyivät masun päältä rv 18+1. Taidan olla aika harvinainen ensisynnyttäjä, kun liikkeet tuntui ja näkyi niin aikaisin, neuvolassa ainakin olivat yllättyneitä.

Saara ja masu rv 29+2

Minä tunsin rv 16+2 ja ensimmäistä odotan, eli tosi aikaisin. Yllättäen toissapäivänä rakenneultrassa (rv 19+4) selvisikin, että istukka on etuseinässä. Kätilöystävänikin oli varma, että istukka on takaseinässä! Istukka taitaa olla oikealla puolella, kun tunnen potkut aina vain vasemmalla puolella napaa.

Yhteistyössä