Eka lapsi luomuna, toista ei kuulu

Onko ketään joilla näin? Kävin lapsettomuuspuolen sekundaarilapsettomien ketjussakin, mutta siellä ei ole mitään listaa että onko eka lapsi saanut alkunsa luomusti.. Ja tällä "toista lasta ei kuulu" tarkoitan, että vuosi yritystä takana.
Itselläni esikoiseen meni reilu vuosi mutta tärppäsi luomuna, toista yritetty nyt vuosi.
 
Teillä on kuitenkin tuon ekankin saamiseksi mennyt reilu vuosi. joten en olis huolissaan. Joskus se vaan kestää. Ootteko käyneet tutkimuksissa? Tiedän toki tunteen, meillä kaksi ekaa tulleet ekasta kierrosta, kolmatta kuummeillaan jo 4 kiertoa. Eihän tuo vielä paljoa ole, mutta kyllä sitä välillä miettii että miksi ei nyt kun aikaisemminkin. Onnea teille ja toivotaan että saatte pian toivotun tuloksen.
 
Olen käynyt lääkärillä kiertojen epäsäännöllisyyden takia. Molemmilla kerroilla olen saanut terolutit. Nyt kävin myös verikokeissa ja gynekologi oli sitä mieltä että ovuloin, mutta harkitsi silti että kirjoittaisi minulle clomit. Clomien avulla varmaan helpommin tärppäisi, mutta en uskalla alkaa niitä syömään ellei joka kierto ultraamalla katsota montako rakkulaa on kypsynyt.
 
Aika yleistä kaiketi. Meilläkin on niin erikoinen tilanne, että neljä lasta saanut heti ja "yrittämättä" alkunsa, mutta nyt viidennettä kuumeiltu jo kesästä, eikä kuulu :/ Minkälainen elämäntilanne sinulla/teillä on? Ajattelin että joskus se luonto reagoi sallaiseenkin jos on jotain elämässä meneillään.....Itselläni kamalan stressaava syksy takana ja jotenkin ajattelen ettei ole ihme, ettei pikkuista ole mukaan tarttunut.Nyt yritän löysätä aikatauluja ja katsotaan kuinka käy.Mutta itse henkilökohtaisesti aion mennä kyllä tutkimuksiin ellei vuoden sisässä onnistu.Voihan tuolla kohdunseudulla olla tapahtunut vaikka mitä:kystaa tai muuta ilmaantunut raskautta estämään.

Onnea yritykseen ja menehän toki tutkituttamaan missä vika jos siltä itsestä tuntuu.Sekundäärinen (ja viisinkertainenkin :LOL: ) lapsettomuus on ihan oikea ongelma siinä missä sen esikoisen yrittäminen/saaminenkin.
 
Mitä enemmän talveenpäin ollaan tultu, sitä enemmän tämä asia on alkanut minua vaivaamaan. Muuten elämä mennyt nyt ihan ok, eikä suuria elämäntilannemuutoksia. Tiedän ettei saisi stressata, mutta tuntuu että kaikki tulee ympärillä raskaaksi samantien ja esikoisenkin joudun laittaan päivähoitoon ellei ala kohtapuoliin tärpätä. Pitäisi saada nollattua pää näistä ajatuksista, mutta eihän se onnistu..
 
Meillä ihan sama tilanne!!! Eka tärppäs luomusti yk 13 ja nyt kakkosta tahkottu 15kuukautta. Terot ja clomit olen syönyt ja nyt käytössä Femar(clomien kaltainen lääke), mutta tuskin tulosta tulee.Aion sanoa seuraavassa kontrolli ultrassa lääkärille että haluan inssiin, ei tässä muuten päästä eteenpäin! Montako kuukautta yleensä pitää hormooneita syödä, ennekuin tajuuvat että ei ne auta :kieh: ! Mulla tosin suurin ongelma on tiputteluvuoto ennen menkkoja, mutta lääkärit ei tiiä mistä se johtuu....verikokeet ja aukiolo tehty,ok. Mies tutkittu, ok.
Kyllä välillä on niin raskasta kun kaverit ympärillä raskautuu ekasta kierrosta. Täytyy vain jaksaa uskoa ja toivoa...Tsemppiä teille!
 
Meilläkin samankaltainen tilanne sikäli että kolmas (toinen raskaus) rakas on ollut tervetullut nyt vuoden. Olen siis ollut ehkäisyttä vuoden,ylikin joista ensimmäinen puolivuotta mentiin rennosti 'tulee jos on tullakseen'-periaatteella ja nyt menossa yk 6 että ollaan yritetty tosissaan.
Minulla myös käytössä clomit (ja terolutit), nyt toista kiertoa ja hormonikokeita sekä aukiolotutkimus on tehty. Miehellä siemenneste priimaa. Ovulaatiotestit on käytössä ja ovulaatio hyödynnetty aktiivisesti mutta ei niin ei :ashamed:
Esikoisemme,kaksoset on saaneet alkunsa luomusti yk 4.

Tällähetkellä odottelen menkkoja alkavaksi viikon sisään ja ensikierrossa (juu,en todella usko olevani raskaana) varailen aikaa yksityiselle. Inssi on minullakin suunnitelmissa!!
 
Meilläkin kakkonen haaveissa.Esikoinen tuli heti vaikka pillereitä söin.Nyt yritetty aktiivisesti 6kk,femarit mullakin käytössä.Putket auki ja ovulaatiotestit näyttää plussaa joka kk.Miehen tavara priimaa.

Mä soittelin lääkärille niin ne sanoi että mun tiedoissa lukee että femar-yritystä 3kk-6kk ja mulla siis 2kk kyseisellä lääkkeellä yritetty.

Mäkin aioin ehdottaa lääkärille sitä inssiä mutta tottakai tehdään mitä lääkäri ehdottaa.

Jotenkin sitä luuli että heti tärppää tuolla femarilla..että se olisi jokin ihmelääke.
 
Mäkin olin aluksi kun jätettiin ehkäisy pois, et "Onpa kiva kun ei tarvi stressata vaikka ei heti tärppäisikään, kun ei ole edes kova vauvakuume" ja just `tulee kun on tullakseen´ periaatteella, mutta nyt kun vuosi jo mennyt ilman tulosta, niin alkaa kyllä stressiä pukkaamaan. Lisäksi kun tuo kierto alkoi heittelehtimään, niin se kai sen stressin sit laukaisi ja iski epätoivo...
 
Minäkin tuolta pikkukakkosen yrittäjistä seuraan Shendaa tänne...

Meillä luomuna tyttö s. 06/07, nyt alkoi juuri kakkosesta yk 8 ja mitään vikaa ei ole tutkimuksissa löytynyt (kaikki tutkimukset tehty jo tässä vaiheessa). Ovulaatiota tikutan joka kuukausi ja aina se tikussa näkyy. Juuri ennen esikoisen raskautta mulla diagnosoitiin kuitenkin endomterioosi joka kummittelee mielessä jatkuvasti, sehän inaktivoituu raskaudessa mutta alkaa palailemaan sen jälkeen useimmiten takaisin (ja saattaa siis aiheuttaa lapsettomuutta).

Ensi viikolla menemme Felicitas-klinikalle tekemään jatkosuunnitelmaa. Uskoisin, että viimeistään alkukesästä olisi inssin aika jos ei ala tärppäämään.
 
meillä eka tuli ihan luomuna ekast tai tokast kerrasta aikaa siitä 4v toista nyt yritetty 13kk eikä ainakaan vielä testeissä näy tulosta..
oireita olis vaikka muille jakaa mutta varmuutta asiaan ei oo..
ahdistaa välillä kun ympärillä ihmiset raskautuu.. :ashamed:
jaksamista.. :hug:

:ashamed: helpottaa että en ole yksin :ashamed:

:ashamed:
 
Mietin tässä sellaista, että meitä on tuolla pikkukakkosta toivovat vol. 12 -ketjussa tosi monta jotka on tässä samassa tilanteessa (toista on pitkään yritetty) - sinne mahtuu kyllä mukaan jos tuntuu että ei saada tänne vielä aktiivista ketjua näin pienellä porukalla! Muutenkin on mukava porukka :D
 
pyöritellään tätä ketjuu näin kyl se tästä kasvaa..

mä tässä edelleen tappelen testejen kanssa, kun ei niitä menkkoja ole tulluna vieläkään.. hermostuttaa vituttaa ym.. ja kaverit senkun lisääntyy :(

ja yks asiaja jota en ikinä enää kenellekkään joka yrittää saada lasta on se että: kyllä se sieltä tulee kun olette valmiita. tähänkin on omat syynsä.....

siis toi on niin hirveetä kuunneltavaa |O
 
Kylläpä kuulosti niin tutulle,et pakko tulla kertomaan teille "hyviä" uutisia,eli meillä esikko sai alkunsa kolmannesta kierrosta ja tätä toista yrittämällä yritettiin kolme vuotta kunnes tärppäsi ja luomuna,nyt tuo kakkonenkin on jo 9kk ja kolmatta kuumeillaan,toivottavasti ei nyt ihan yhtä pitkää menis.mä kävin aikanani tutkimuksissa ja musta ei vikaa löytyny,mut miehestä en sit tiedä kun ei tutkimuksiin suostunut :kieh:
Kyllähän se vauva siellä takaraivossa painaa vaikka muuta yrittäiskin,multa kyllä loppui jo usko ihan kokonaan ja olin tyytymässä siihen et ei mulle suotu ku yks lapsi kun testi näyttikin plussaa =)
 
kirjoittelenpa minäkin tuolta pikkukakkosta toivovista..

meillä siis esikoinen (10/06) saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä, "vahingossa" ja ensimmäisestä ehkäisemättömästä kierrosta ja nyt toista yritetty 11/07 asti, tm 04/08 ja nyt yk9 tuon tm:n jälkeen menossa, eikä mitään kuulu.. :ashamed: raastavaa.. alkuun (ennen tm) meilläkin oli "tulee jos on tullakseen" periaate ja ajattelutapa ja muutama kuukausi tuon tm:n jälkeenkin, sitten on kierto kierron jälkeen enemmän alkanut asia vaivaamaan ja stressaamaan.. :| nyt pari viime kiertoa jo taas mieli tasottunu, ehkä sitä vaan on jotenki niin katkeroitunuki, täällä kans tunne että kaikki ympärillä raskautuu, itellä tärppi ei vaan käy.. :(

alunperin meillä oli tarkoitus lähteä tutkimuksiin yhdessä nyt vuoden alusta, mutta tämän kierron alussa keskusteltuamme päädyimme vielä rauhassa odottelemaan kesään ja sitten jos ei mitään kuulu, yhteistuumin lähdetään etsimään apuja..

ovista en ole tikuttanut, pelkään että aiheuttaisi vain enemmän stressiä, mutta nyt ajattelin seuraavaan kiertoon tilata..


miten te jotka tikutatte:
tikutatteko ohjeen mukaan samaan aikaan päivällä, pissa rakossa olleena sen n.4tuntia?

aamulämpöjä olen yrittänyt seurailla mutta tuntuu että onko tulokset aivan luotettavia.. varsinaista notkahdusta ja kunnon lämpöpiikkiä en ole saanut aikaiseksi.. :(
 
Kellis mä tikuttelen aina suunnilleen klo 12 (aamupissaa ei noissa mun testeissä saa käyttää) ja siten että noin 3 tuntia olen ollut pissaamatta. Aina on toimineet!

Mulle sanoi Felicitasin lääkäri että lämpöjen mittaaminen on epäluotettavaa ja vanhanaikaista ja suositteli ovistikkuja. Toki uskon että joillakin siitä voi olla apua, mutta jos lämmöt kovin heittelee niin voi olla stressaavaa.
 
kiitos tinkerbelle! :) mulla just käyny niin että oon ajatellu että tuo lämpöjen mittailu ei oo ihan luotettava keino.. nyt ajattelinki tilata seuraavaan kiertoon ovistikkuja.. jos sais ees siihen varmistuksen että ovuloiko ylipäätään..

mistä suosittelisitte tilaamaan ovistestit?
 
Mä olen tykännyt noista kotitesti.fi ovistesteistä.

Mäkin tikutan yleensä aamulla n. klo 12 ja aina ovat jotain näyttäneet.
Meillä olisi aamulla suunnittelu käynti fertinovaan että miten täsät jatketaan....ahistaa jo valmiiksi.

Mä en ole ikinä lämpöjä mittaillut kun mua paleltaa melkeinpä koko ajan.On tuo syöminen vähän heikkoa nimittäin.
 
Joo mä olen kans tilannut kotitesti.fi:stä.

Shenda meillä on perjantaina kans Felicitas. Musta taas tuntuu ihanalta mennä sinne, kun jotenkin aina on asiat tuntuneet paremmilta kun on siellä käyty. Eka kerta kyllä ahisti, muistan :eek:

Meillä on sellainen aikataulutuskäynti perjantaina, että katotaan milloin ryhdytään hoitoihin jos ei ala tärppäämään luomusti. Ja lääkäri kertonee myös niistä hoidoista lisää. Odotan ihan mielenkiinnolla.

Hyvin se teilläkin menee Shenda!
 
Mä olen myös yrittänyt tikutella, mutta en ole koskaan saanut yhtä vahvoja viivoja. Joskus on lähellä käynyt mutta ei... Sunnuntaina alkaa toinen terokuuri, niin kai mä siinä taas muutaman päivänä yritän tikuttaa et tulisko siihen nyt mitään kun kierron pitäisi kuitenkin joissain normaalirajoissa liikkua noiden terojen takia.
Toi on muuten totta, että kun käy gynekologilla niin tulee heti parempi mieli, kun pääsee asioissa vähän eteenpäin, mutta masennus koittaa kyllä melko pian sen jälkeen, kun mitään ei sitten tapahdukaan ja toiveet on korkeella.
Tiedän erään, jolla eka lapsen teko kesti vuosia ja toka tärppäs pian, mutta että meillä kaikilla just toisinpäin, niin tämä on perseestä!
 
Tinkerbelle On mustakin ihan kiva mennä sinne mutta tuntuu että ne pitää mua ihan pöhkönä jos nyt jo haluan jotain muuta hoitoa..että mä olen liian hätäinen ja kyllähän mä sen tiedostan että olen.

Niinhän ne sanoo että jos eka on tullut heti niin toisen saaminen kestää mutta jos eka on tullut hitaasti niin sitten kakkosen saaminen olisi kait helpompaa...kait joku sai sotain selvää mun tuherruksesta. =)
 

Yhteistyössä